1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Vabimo vas k posredovanju predlogov za
odpravo administrativnih ovir in upravnih
bremen v okviru ciljev Kompasa za
konkurenčnost
Nedavno je Evropska komisija predstavila Kompas za konkurenč-
nost, na podlagi katerega bo v prihodnje sprejeta vrsta predlogov
za poenostavitev pravil, zmanjšanje regulativnega bremena in
pospešitev upravnih postopkov, da bi Evropa ponovno vzpostavi-
la konkurenčnost, spodbujala ugodno poslovno okolje in rast za
podjetja ter postala privlačnejša za naložbe. Eden od ciljev je tudi
zmanjšanje administrativnih (upravnih) bremen za vsa podjetja za
25 % ter za mikro, mala in srednja podjetja (MSP) za 35%.
S predlogi za poenostavitev zakonodaje, poglobitev enotnega
trga ter krepitev konkurenčnosti gospodarstva želimo k zgornjim
ciljem prispevati tudi na Trgovinski zbornici Slovenije, zato člane
pozivamo, da nam posredujete svoje predloge za zmanjšanje
administrativnih bremen (prekrivajoča se, nepotrebna in neso-
razmerna pravila, ki ustvarjajo ovire za podjetja v Sloveniji in EU),
ki izhajajo iz zakonodaje na ravni EU, kot tudi naše nacionalne
zakonodaje. Vse vaše predloge nam lahko posredujete na e-na-
slov: karmen.fortuna@tzslo.si in nika.pecevnik@tzslo.si.
Zbrane predloge članov TZS bomo v nadaljevanju predstavili v
okviru ad hoc delovne skupine za poenostavitve zakonodaje in
poglobitev enotnega trga EU, ki z namenom oblikovanja stališč
Republike Slovenije, deluje v okviru Ministrstva za gospodarstvo,
turizem in šport. K.F.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. april 2025, št. 11/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Razpis volitev sodnikov porotnikov delovnih in socialnega sodišča – več na:
www.tzslo.si
Vabljeni k sodelovanju v pomladanski anketi Napovednik zaposlovanja po spletu
Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (ZRSZ) vabi deloda-
jalce z 10 ali več zaposlenimi, dado petka, 11. aprila,izpolnite
kratko anketoin s tem zavod seznanite s svojimi kratkoroč-
nimi načrti zaposlovanja in morebitnimi težavami pri kadro-
vanju.
ZRSZ na podlagi tako pridobljenih rezultatov oblikuje ukre-
pe,kiblažijo neskladjamed ponudbo iskalcev zaposlitve in pov-
praševanjem delodajalcev na trgu dela.
Več informacij o anketi lahko najdete naspletni strani ZRSZ. T.R.
Odgovor Finančne uprave RS na vprašanja Skupine TZS za prodajne avtomate
Ob implementaciji sprememb, ki sta jih v delu trgovinske dejavno-
sti, ki se vrši preko prodajnih avtomatov, prinesli zadnji noveli Za-
kona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1) in Zakona o davč-
nem potrjevanju računov (ZDavPR), je Skupina TZS za področje
prodajnih avtomatov, vending evidentirala naslednja vprašanja,
na katera v nadaljevanju v celoti objavljamo prejeti odgovor Fi-
nančne uprave RS (FURS) z dne 27. 3. 2025, kot sledi:
»Prodaja preko avtomatov – spremembe ZDavPR in ZDDV-1
Na nas se obračate z naslednjimi vprašanji, katera so povezana s
spremembo Zakona o davčnem potrjevanju računov (ZDavPR) in
spremembo Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1). Zani-
ma vas, po kateri stopnji naj podjetje obračuna DDV ob izdaji
računa za žetone ali dobroimetje na ključku, saj ob izdaji ni mo-
goče vedeti oziroma določiti, za kateri izdelek (in s katero stopnjo
DDV) bodo žetoni oziroma dobroimetje na ključku kasneje pora-
bljeni, zlasti v primerih, ko se prodajajo različni izdelki z različnimi
stopnjami DDV. V preteklosti ni bilo dileme, saj so bili vsi izdelki
obdavčeni po enaki davčni stopnji (npr. 9,5%).
Ravno tako vas zanima, kako obračunati DDV ob polnjenju
ključka, ki se uporabi na prej navedenih avtomatih, ter kaj je
treba upoštevati pri izdaji izdelkov preko avtomata z vidika
DDV. Navajate, da ste seznanjeni z odgovorom Ministrstva za fi-
nance, ki omenja večnamenske kupone, vendar pa potrebujete
dodatna pojasnila, kako naj bi se to izvajalo v primeru prodaje
preko avtomata.
Želite si, da bi tudi v naslednjih fazah implementacije sprememb,
s strani davčnega organa, prejeli informacije glede posodobi-
tve tehničnih smernic za davčno potrjevanje računov, ki bodo
objavljene po objavi Pravilnika o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem potrjevanju računov
(vezanega na spremembo ZDavPR-C). Glede določenih varovanih
območij prosite, da z vidika sorazmernosti, potrebnih aktivnosti,
administrativnih, finančnih in drugih obremenitev vseh deležni-
kov v tem procesu, pa tudi davčnih prilivov in z vidika varnosti,
proučimo možnosti za poenostavitve v teh primerih.
V nadaljevanju FURS pojasnjuje:
Od prodaje žetonov iz menjalnih avtomatov, s katerimi lahko ku-
pec na prodajnem avtomatu kupi izdelke, obdavčene po različnih
stopnjah, se DDV ne obračuna. Ravno tako se DDV ne obračuna
od polnjenja dobroimetja na vrednostnem ključku, s katerim se
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
lahko na prodajnih avtomatih kupi blago, obdavčeno po različnih
davčnih stopnjah, kot je pojasnjeno v nadaljevanju.
Za prodajo blaga iz avtomata je v skladu z drugim odstavkom 81.a
člena ZDDV-1 določena izjema od obveznosti izdajanja računov.
V zvezi s tem je treba upoštevati, da je ta izjema določena le za
prodajo blaga iz prodajnega avtomata končnim potrošnikom, ne
pa tudi davčnim zavezancem. Za izjeme od obveznosti izdajanja
računov za dobave iz drugega odstavka 81.a člena ZDDV-1 je do-
ločeno, da mora davčni zavezanec v skladu s tretjim odstavkom
81.a člena ZDDV-1 zagotoviti podatke o prodaji blaga s popisom
začetnih in končnih zalog, ki ga opravi najmanj enkrat mesečno.
Prej navedena obveznost popisa zalog se s 1. 1. 2026 ne uporab-
lja za davčne zavezance, ki podatke o prodaji blaga in storitev
preko avtomatov zagotavljajo s sporočanjem podatkov o prodaji
davčnemu organu v skladu z zakonom, ki ureja davčno potrje-
vanje računov. Davčni zavezanec mora od blaga, prodanega iz
avtomatov, prek katerih se prodaja blago po različnih davčnih sto-
pnjah (za katere opravi plačilo z vrednostnim ključkom ali drugim
načinom plačila), obračunati DDV po ustrezni stopnji DDV, ko je
opravljena dobava blaga iz avtomata. Glede stopenj DDV je po-
jasnjeno na spletni strani Finančne uprave Republike Slovenije, in
sicer v podrobnejšem opisu dokumenta Stopnje DDV.
Od 1. 1. 2026 dalje je v skladu z določili ZDavPR zavezanec za
sporočanje podatkov o prodaji prek avtomatov zavezanec, za ka-
terega velja izjema od obveznosti izdajanja računov za prodajo
blaga ali storitev prek avtomatov v skladu z zakonom, ki ureja
davek na dodano vrednost. Zavezanec bo moral od 1. 1. 2026
dalje najpozneje v trenutku, ko bo prodaja blaga ali storitev prek
avtomata opravljena in prejeto plačilo, davčnemu organu v ele-
ktronski obliki po elektronski poti sporočiti podatke o prodaji. V
primeru, da bo zavezanec za prodajo blaga ali storitev prek av-
tomatov za plačilo z gotovino izdajal račune v skladu z zakonom,
ki ureja davek na dodano vrednost, bo dolžan izvajati postopek
davčnega potrjevanja računov v skladu z ZDavPR.
Na spletni strani so dostopna tehnična navodila za razvijalce odje-
malcev davčnega potrjevanja računov. Na navedeni spletni strani
bodo objavljene tudi spremenjene XML/JSON sheme za prijavo
poslovnih prostorov (za avtomate) in tudi specifikacija servisa za
masovno prijavo poslovnih prostorov (do 1000 zapisov). V prime-
ru dodatnih tehničnih vprašanj se lahko vprašanja posreduje na
elektronski naslov sd.fu@gov.si. To pojasnilo je bilo pripravljeno
na podlagi prvega odstavka 13. člena Zakon o davčnem postop-
ku (ZDavP-2) ob upoštevanju informacij, ki ste jih, kot relevantne,
navedli v vprašanju.«
Dodajamo, da so na spletni strani TZS zbrane pravne podlage iz
zgoraj navedenih področij, in sicer v rubriki Aktualno, v prispevku
z naslovom Prodaja preko prodajnih avtomatov – aktualne novo-
sti (davčno potrjevanje; DDV zakonodaja), ki vključuje tudi prido-
bljene odgovore ministrstev in FURS na predhodno evidentirana
vprašanja članov.
Vir: Povzeto po dopisu Ministrstva za finance – Finančne uprave
RS z dne 27. 3. 2025. M.S.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS glede posredovanja podatka
o članstvu v sindikatu delodajalcu
V nadaljevanju vas seznanjamo z neobvezujočim mnenjem In-
formacijskega pooblaščenca RS glede posredovanja podatka o
članstvu v sindikatu delodajalcu - ali je delodajalec v primeru na-
kazil sindikalne članarine upravljavec osebnih podatkov ali zgolj
uporabnik teh podatkov.
Neobvezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljeva-
nju ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parla-
menta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri
obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov
ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju Splošna ured-
ba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni
list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A; v nadaljevanju ZInfP) posre-
dujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Pri obdelavi za namen zagotavljanja tehnične izvedbe obra-
čuna in plačevanja sindikalne članarine za delavca po tretjem
odstavku 207. člena ZDR-1 nastopa delodajalec v vlogi uprav-
ljavca.
V tretjem odstavku 207. člena Zakona o delovnih razmerjih (Ura-
dni list RS, št. 21/13, s premembami in dopolnitvami; v nadaljeva-
nju ZDR-1) je določena obveznost delodajalca, da na zahtevo sin-
dikata in v skladu z njegovim aktom zagotavlja tehnično izvedbo
obračuna in plačevanja sindikalne članarine za delavca. Sindikat
ali posamezni delavec lahko izbereta tudi drugačen način plače-
vanja članarine, vendar delodajalec te zakonske obveznosti ne
sme zavrniti, če sta podana zahteva sindikata in predhodno pisno
soglasje delavca.
Informacijski pooblaščenec RS je v smernicah o varstvu osebnih
podatkov v delovnih razmerjih pojasnil, da je v preteklosti delo-
dajalca v zvezi z nakazili sindikalne članarine obravnaval kot ob-
delovalca osebnih podatkov, vendar se je to tolmačenje s prakso
spremenilo. Informacijski pooblaščenec RS je zavzel stališče, da
delodajalec v takem primeru deluje kot upravljavec osebnih po-
datkov, saj ne deluje v imenu sindikata, temveč obdeluje podatke
zaposlenih na podlagi njihovega pooblastila in v skladu z interni-
mi akti sindikata.
Informacijski pooblaščenec RS pri tem stališču vztraja. Pojem
upravljavec pomeni fizično ali pravno osebo, javni organ, agen-
cijo ali drugo telo, ki samo ali skupaj z drugimi določa namene in
sredstva obdelave; kadar namene in sredstva obdelave določa
pravo Unije ali pravo države članice, se lahko upravljavec ali po-
sebna merila za njegovo imenovanje določijo s pravom Unije ali
pravom države članice (7. točka 4. člena Splošne uredbe). Evrop-
ski odbor za varstvo podatkov je v smernicah 07/2020 o pojmih
upravljavec in obdelovalec (24. odstavek) pojasnil, da zakon
pogosto ne določi upravljavca neposredno, ampak določenemu
subjektu predpiše posamezno nalogo ali pa mu naloži dolžnost,
da zbira in obdeluje določene podatke. V takih primerih zakon
običajno določi tudi namen obdelave, upravljavec pa je tisti, ki mu
zakon nalaga odgovornost za uresničitev tega namena.
Informacijski pooblaščenec RS meni, da gre tudi v primeru nakazil
sindikalne članarine s strani delodajalca za posredno zakonsko
določitev upravljavca. Pravna podlaga za obdelavo osebnih po-
datkov, potrebnih za izpolnitev te obveznosti, je določena v tret-
jem odstavku 207. člena ZDR-1 v zvezi s točko c) prvega odstavka
6. člena Splošne uredbe ter točko b) drugega odstavka 9. člena
Splošne uredbe.
V mnenju, št. 07121-1/2021/2632 z dne 4. 1. 2022, je Informacij-
ski pooblaščenec RS sicer zapisal, da delodajalec ni upravljavec
zbirke osebnih podatkov v zvezi z nakazili sindikalne članarine,
temveč zgolj »uporabnik« teh podatkov na podlagi pooblastila
delavca. Kasnejši pregled pa je pokazal, da to stališče ni povsem
natančno.
Splošna uredba v 9. točki 4. člena opredeljuje uporabnika kot
2
WWW.TZSLO.SI
fizično ali pravno osebo, javni organ, agencijo ali drugo telo,
ki so mu bili osebni podatki razkriti, ne glede na to, ali je tre-
tja oseba ali ne. Za razliko od upravljavcev in obdelovalcev pa
Splošna uredba uporabnikom ne nalaga posebnih obveznosti ali
odgovornosti. Pojem uporabnik namreč opisuje določen subjekt
le z vidika razkritja podatkov, medtem ko ga je mogoče z drugega
vidika obravnavati tudi kot upravljavca ali obdelovalca. Če uprav-
ljavec na primer posreduje osebne podatke drugemu subjektu,
ta postane uporabnik, ki pa lahko deluje tudi kot upravljavec, če
podatke obdeluje za lastne namene.
Enako velja za delodajalca pri izvedbi nakazil sindikalne članari-
ne. Čeprav je uporabnik podatkov, ki jih prejme za namen izpol-
njevanja obveznosti iz tretjega odstavka 207. člena ZDR-1 (npr.
podatek o članstvu delavca v določenem sindikatu), hkrati deluje
kot upravljavec teh podatkov. Zato je odgovoren za njihovo za-
konito in varno obdelavo ter mora zagotoviti, da se obdelujejo
izključno za ta namen.«
Vir: Povzeto po neobvezujočem mnenju Informacijskega pooblaš-
čenca RS, številka 07121-1/2025/399 z dne 28. 3. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Informacija o poteku javne razprave nove živilske zakonodaje
Konec meseca januarja 2025 je Ministrstvo za kmetijstvo, goz-
darstvo in prehrano na spletnem portalu E-demokracija objavilo
predloge novega Zakona o hrani, Zakona o varni hrani in krmi
ter Zakona o kmetijstvu.
Javna razprava bo potekala do sredine aprila 2025, v vmesnem
času pa so na pristojnem ministrstvu v okviru delovnih skupin po-
tekali sestanki, ki so bili namenjeni predstavitvi pripomb in pre-
dlogov deležnikov k novemu svežnju živilske zakonodaje. Obšir-
ne pripombe in predloge k predlagani novi zakonodaji je podala
tudi Trgovinska zbornica Slovenije, katere predstavniki so aktivno
sodelovali na vseh sestankih delovnih skupin ministrstva.
Skladno z dogovorom bo ministrstvo v naslednji fazi deležnikom,
ki so podali pripombe, nanje podalo odgovore. Nekatere pobu-
de so že bile upoštevane, med drugim so bili upoštevani ukre-
pi za večjo prepoznavnost izvorne slovenske hrane, in sicer z
možnostjo uporabe nacionalne zastave pri označevanju živilskih
proizvodov iz shem kakovosti (IK-SLO, EKO-SLO, ZGO, integrirana,
gorski proizvod), ki zagotavljajo slovensko poreklo.
O nadaljnjem postopku sprejemanja nove živilske zakonodaje vas
bomo sproti seznanjali.
Vir: Delno povzeto po spletni objavi Ministrstva za kmetijstvo,
gozdarstvo in prehrano z dne 27. 3. 2025. M.L., K.F.
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Vabljeni na individualna usposabljanja za uporabo digitalne-
ga orodja NutriForm
V okviru programa »ZaUpam« smo razvili odprto digitalno orod-
je NutriForm (dodaten zavihek znotraj informacijskega sistema
NutriBase) za spodbujanje izboljševanja sestave živil, ki je
brezplačno na voljo po predhodni registraciji na spletni pove-
zavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/405 zdne 13.decem-
bra 2024 o spremembi Uredbe (EU) 2018/848 Evropskega
parlamenta in Sveta glede enoloških postopkov - UL EU, št. L
2025/405 z dne 26. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/430 zdne 26.februarja
2025 ospremembi Uredbe (ES) št.1484/95 vzvezi zdoloči-
tvijo reprezentativnih cen vsektorjih perutninskega mesa in
jajc ter za albumine iz jajc - UL EU, št. L 2025/430 z dne 28.
2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/446 zdne 28.febru-
arja 2025 o spremembi prilog V in XIV kIzvedbeni uredbi
(EU) 2021/404 glede vnosov za Bosno in Hercegovino, Ka-
nado, Združeno kraljestvo in Združene države Amerike na
seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih
je dovoljen vstop pošiljk perutnine, zarodnega materiala pe-
rutnine ter svežega mesa perutnine in pernate divjadi vUnijo
- UL EU, št. L 2025/446 z dne 3. 3. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/452 z dne 19. de-
cembra 2024 o popravku Delegirane uredbe Komisije
(EU)2021/642 ospremembi PrilogeIII kUredbi (EU)2018/848
Evropskega parlamenta in Sveta glede nekaterih informacij,
ki jih je treba navesti pri označevanju ekoloških proizvodov -
UL EU, št. L 2025/452 z dne 5. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/470 z dne 5. mar-
ca 2025 o registraciji geografske označbe Aydın Memecik
Zeytini (ZOP) vregistru Unije za geografske označbe vskladu
zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL
EU, št. L 2025/470 z dne 12. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/499 z dne 11. mar-
ca 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov zaKanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike naseznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/499 z
dne 13. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/505 zdne 19.marca
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2022/632 glede
podaljšanja začasnih ukrepov vzvezi zopredeljenim sadjem
sporeklom iz Argentine, Brazilije, Južne Afrike, Urugvaja in
Zimbabveja za preprečitev vnosa škodljivega organizma Phyl-
losticta citricarpa (Mc Alpine) Van der Aa na ozemlje Unije in
njegovega širjenja na ozemlju Unije - UL EU, št. L 2025/505 z
dne 20. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/506 zdne 19.marca
2025 ospremembi PrilogeIkIzvedbeni uredbi (EU)2015/1375
glede referenčne metode in odobritve lumiVAST Trichinella
kot enakovredne metode zaodkrivanje trihinele vmesu do-
mačih prašičev - UL EU, št. L 2025/506 z dne 20. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/522 z dne 13. mar-
ca2025 oregistraciji geografske označbe Río Negro (ZOP)
v registru Unije za geografske označbe v skladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/522 z dne 20. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/513 z dne 20. mar-
ca 2025 o spremembi Priloge k Izvedbeni uredbi Komisije
(EU)2023/2059 glede vključitve nekaterega blaga živalskega
izvora na seznam blaga iz preostalega sveta - UL EU, št. L
2025/513 z dne 21. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/641 zdne 25. marca
2025 o spremembi prilog V, XIV in XV k Izvedbeni uredbi
(EU) 2021/404 glede vnosov za Bosno in Hercegovino, Ka-
nado, Republiko Severno Makedonijo, Združeno kraljestvo in
Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, njihovih
ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk perut-
nine, zarodnega materiala perutnine, svežega mesa perutni-
ne in pernate divjadi ter mesnih proizvodov perutnine vUnijo
- UL EU, št. L 2025/641 z dne 26. 3. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Izvajanje Uredbe o splošni varnosti proizvodov (GPSR)
Od 13. decembra lani se v vseh državah članicah, tudi v Sloveniji,
neposredno uporabljajo določbe Uredbe 2023/988/EU o splošni
varnosti proizvodov in Zakona o izvajanju Uredbe (EU) o splošni
varnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 102/24 z dne 3. 12. 2024).
Gre za zakonodajo, ki predstavlja pomemben pravni okvir na po-
dročju zagotavljanja varnosti za neživilske proizvode, kjer harmo-
nizirana zakonodaja ne obstaja, v določenih delih pa tudi za iz-
delke s področja harmonizirane zakonodaje. Ob tem so vključene
tudi zahteve v primeru prodaje preko spleta, nekatere obveznosti
za spletne tržnice ter določeni postopki glede umika in odpoklica
blaga v primeru neživil.
Na spletni strani TZS lahko člani pod zavihkom »Vsebine za člane
– Neživila« dostopate do zbrane zakonodaje kot tudi do odgovo-
rov, ki smo jih pridobili s strani pristojnega ministrstva za gospo-
darstvo, na evidentirana vprašanja članov.
V nadaljevanju objavljamo v zadnjem času s strani TZS pridoblje-
ne odgovore na vprašanja članov, ki se pojavljajo ob implementa-
ciji določb GPSR v praksi.
Vprašanje glede navajanja odgovorne osebe, navajanja
agenta (spletna trgovina) v primeru uvoza iz tretje države
Odgovor Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport (prejet po
e-pošti dne 24. 3. 2025):
»Skladno s 16. členom Uredbe 2023/988/EU je »odgovorna oseba
za proizvode, dane na trg EU« katerikoli gospodarski subjekt v
dobavni verigi s sedežem v EU, ki prevzame obveznost opravlja-
nja določenih nalog (proizvajalec, uvoznik …). Pravilno ugotavlja-
te, da v primeru, da ima proizvajalec sedež v EU, dodatna naved-
ba odgovorne osebe za proizvode, dane na trg EU, ni potrebna.
V zvezi z drugim vprašanjem pojasnjujemo, da se za proizvajalca
v skladu s 13. členom uredbe lahko šteje fizična ali pravna oseba
(torej tudi agent), kadar da proizvod na trg EU pod svojim fizičnim
ali pravnim imenom, pri čemer tudi prevzame vse odgovornosti
proizvajalca. V primeru, da ima agent sedež v EU, in kot je nave-
deno v vašem vprašanju, uvaža proizvod iz tretje države (Kitaj-
ske), pomeni, da prevzame naloge uvoznika, pri čemer mora biti
na proizvodu to jasno opredeljeno. S tem zadosti tudi zahtevi iz
16. člena, ki zavezuje, da se lahko proizvod zajet s to uredbo, da
na trg EU le v kolikor obstaja gospodarski subjekt s sedežem v
EU, ki zagotovi opravljanje nalog iz 4. člena Uredbe 2019/1020 o
nadzoru trga, kot sledi:
a) če harmonizacijska zakonodaja Unije, ki se uporablja za
proizvod, zahteva izjavo EU o skladnosti oziroma izjavo o
4
WWW.TZSLO.SI
lastnostih in tehnično dokumentacijo, preveri, da sta bili izjava
EU o skladnosti oziroma izjava o lastnostih in tehnična doku-
mentacija pripravljeni, ter hrani izjavo o skladnosti oziroma
izjavo o lastnostih in jo da na voljo organom za nadzor trga
za obdobje, kot ga zahteva navedena zakonodaja, in zago-
tovi, da je tehnična dokumentacija na voljo tem organom na
njihovo zahtevo;
b) organu za nadzor trga na njegovo utemeljeno zahtevo v jezi-
ku, ki ga ta organ zlahka razume, predloži vse informacije in
dokumentacijo, kar je potrebno, da se dokaže skladnost proi-
zvoda;
c) kadar ima razlog, da verjame, da zadevni proizvod predstavlja
tveganje, o tem obvesti organe za nadzor trga;
d) sodeluje z organi za nadzor trga, vključno na podlagi uteme-
ljene zahteve, in zagotovi, da se sprejme takojšnji korektivni
ukrep, potreben za odpravo vseh neskladnosti z zahtevami iz
harmonizacijske zakonodaje Unije, ki se uporablja za zadevni
proizvod, ali, če to ni mogoče, za zmanjševanje tveganj, ki jih
predstavlja ta proizvod, ko to zahtevajo organi za nadzor trga,
ali na lastno pobudo, kadar gospodarski subjekt iz odstavka 1
meni ali ima razlog, da verjame, da zadevni proizvod predsta-
vlja tveganje.
Obveznosti navedbe zadevnih gospodarskih subjektov iz tretjih
držav se lahko izognete le, če date proizvod na trg EU pod lastno
blagovno znamko, s čimer prevzamete vse obveznosti proizvajal-
ca iz 9. člena uredbe.«
Vprašanje glede spletne trgovine v primeru izdelka skiro (ni
električni), kako je glede deklaracije o skladnosti, prevoda?
Odgovor Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport (prejet po
e-pošti dne 17. 3. 2025):
»Gospodarski subjekt mora v primeru prodaje na daljavo izpolnje-
vati zahteve iz 19. člena Uredbe 2023/988/EU o splošni varnosti
proizvodov, ki določa seznam informacij, ki morajo biti navedene
na jasen in viden način. Za izvajanje Uredbe 2023/988/EU je bil
sprejet Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvo-
dov (ZIUSVP) (Uradni list RS, št. 102/24).
Če gre za prodajo vrst proizvodov, ki jih zajema harmonizacijska
zakonodaja EU, morajo gospodarski subjekti upoštevati tudi har-
monizacijsko zakonodajo (npr. Direktivo 2009/48/ES o varnosti
igrač). V primeru skirojev, ki jih prodajate, je potrebna presoja,
ali gre za proizvode, načrtovane ali namenjene izključno ali ne
za uporabo pri igri otrok, mlajših od 14 let. V takem primeru mora
gospodarski subjekt upoštevati tudi določbe Direktive 2009/48/
ES, v slovenski pravni red prenesene z Uredbo o varnosti igrač
(Uradni list RS, št. 34/11, 84/11 – popr., 102/12, 62/15, 12/17, 31/18,
68/19, 78/21 in 146/22). Slednja v drugem odstavku 8. člena dolo-
ča, da mora izjava EU o skladnosti v slovenskem jeziku ali enem
od uradnih jezikov Evropske unije vsebovati najmanj podatke iz
Priloge III uredbe. V primeru utemeljene zahteve Zdravstvenega
inšpektorata Republike Slovenije se izjava EU o skladnosti pre-
vede v slovenski jezik. Glede konkretnejših informacij v zvezi s
proizvodi, zajetimi z Direktivo 2009/48/ES, lahko več informacij
poda Ministrstvo za zdravje.«
Vir: Povzeto po odgovoru Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 17. 3. 2025 in 24. 3. 2025. M.S.
Iz obvestil Urada RS za kemikalije
V teku je javna razprava o možnih snoveh za zamenjavo
etanola in o pogojih glede odstopanj
Seznanjamo vas z objavo Urada RS za kemikalije o poteku javne
razprave na ravni EU o možnih snoveh za zamenjavo etanola in o
pogojih glede odstopanj, kot sledi:
»Evropska agencija za kemikalije poziva zainteresirane strani, da
do 28. aprila 2025 posredujejo znanstvene in tehnične podatke
o alternativah za etanol, aktivno snov v biocidnih proizvodih.
Ocenjevalni pristojni organ je v postopku priprave ocene tve-
ganja za etanol za vrsto uporabe 1, 2 in 4 v skladu s Prilogo V
Uredbe (EU) 528/2012 opredelil snov kot možno za zamenjavo.
Evropska agencija za kemikalije (angleško European Chemicals
Agency - ECHA) je zato pred predložitvijo mnenja o odobritvi ali
podaljšanju te aktivne snovi Komisiji sprožila postopek javne raz-
prave o možnih snoveh za zamenjavo etanola. Namen javne raz-
prave je zbiranje informacij o razpoložljivosti alternativ, ki bodo
zelo pomembne kot podpora primerjalni oceni, ki je potrebna pri
sprejemanju odločitve o izdaji dovoljenja za biocidne proizvode,
ki vsebujejo to snov. Javno posvetovanje o tem predlogu se bo
zaključilo 28. aprila 2025. Več informacij, kot so informacija o
etanolu, navodila za predložitev informacije in natančneje opi-
san postopek javne razprave, je na voljo na spletni strani ECHE:
Posvetovanja o možnih snoveh za zamenjavo in o pogojih glede
odstopanj - ECHA (v angleščini)inBiocides - ECHA (v angleščini)«.
EU Uredba o predhodnih sestavinah za eksplozive
Evropska komisija se je lotila prenove/posodobitve EU Uredbe
o predhodnih sestavinah za eksplozive. V prvi fazi je opravila
usmerjeno študijo sedanje uredbe, njenih učinkov in rezultatov.
Trenutno potekajo posvetovanja z različnimi deležniki, v okviru
katerega smo na TZS prejeli vprašalnik in dopis, s prošnjo da z
njim seznanimo člane. Kot navaja Urad, je glede na to, da je na
zakonodajne predloge najlažje vplivati v tej fazi, ko se šele prip-
ravljajo, je vaše zgodnje vključevanje še toliko bolj koristno. Ob
navedenem vas vljudno vabimo k sodelovanju, da podate odgo-
vore s strani vašega podjetja. Urad tudi navaja, da je smiselno,
da se odzive pošlje v vednost tudi njim (gp-ursk.mz@gov.si), da
jih bodo lahko upoštevali tudi pri pripravi stališč v kasnejših fazah
obravnave. Anketni vprašalnik je objavljen pod rubriko »Aktual-
no« na spletni strani TZS.
Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o dostopnosti biocidnih
proizvodov na trgu in njihovi uporabi
Dne 10. januarja 2025 je bila v Uradnem listu RS, št. 2/25, obja-
vljena Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o dostopnosti biocidnih
proizvodov na trgu in njihovi uporabi, ki nadomešča sedanjo
izvedbeno uredbo o biocidnih proizvodih (Uradni list RS, št. 81/18).
Navedena uredba je začela veljati 15 dan po objavi v Uradnem
listu RS, to je 25. januarja 2025. Nova izvedbena uredba uvaja
nekatere spremembe. Na eno od teh bi vas želeli še posebej opo-
zoriti, saj se nanaša na trgovska podjetja, in sicer:
Pri prodaji biocidnih proizvodov velja obveznost zagotov-
ljenega ločenega mesta prodaje biocidnih proizvodov, ki so
namenjeni poklicni uporabi. Na mestu prodaje mora biti izo-
bešeno opozorilo, da gre za biocidne proizvode za poklicno
uporabo, ki opozarja, da je varna uporaba teh proizvodov le
ob doslednem upoštevanju navodil za uporabo ter ob uporabi
predpisane zaščitne opreme.
Več informacij je na voljo tudi na povezavi: https://www.gov.
si/novice/2025-01-23-nova-uredba-o-izvajanju-eu-uredbe-o-
-dostopnosti-na-trgu-biocidnih-proizvodov-in-njihovi-uporabi/.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 11. 3. 2025
ter prejetem obvestilu Urada RS za kemikalije z dne 13. 3. 2025.
M.S.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III JAVNI RAZPIS
Razpis volitev sodnikov porotnikov delovnih in socialnega sodišča - zastopanje
interesov delodajalcev
V Uradnem listu RS, št. 19/2025 z dne 25. 3. 2025, je na pod-
lagi tretjega odstavka 15. člena Zakona o delovnih in socialnih
sodiščih (UL RS, št. 2/04 s spremembami in dopolnitvami), objav-
ljen razpis za volitve sodnikov porotnikov delovnih in socialnega
sodišča. V skladu s 1. odstavkom 16. člena Zakona o delovnih in
socialnih sodiščih se lista kandidatov med drugim oblikuje tudi na
predlog združenj delodajalcev, ki so organizirana za območje Re-
publike Slovenije v sorazmerju s številom zaposlenih pri deloda-
jalcih. Trgovinski zbornici Slovenije v skladu z zgornjim razpisom
pripada skupno 49 mest, in sicer od tega 8 na Delovnem sodišču
v Celju, 7 na Delovnem sodišču v Kopru, 21 na Delovnem in soci-
alnem sodišču v Ljubljani za odločanje v delovnih sporih in 13 na
Delovnem sodišču v Mariboru.
Na podlagi 2. odstavka 15. člena Zakona o delovnih in socialnih
sodiščih sodnike porotnike voli Državni zbor Republike Slovenije.
Volitve bodo potekale dne 8. julija 2025.
Trgovinska zbornica Slovenije kot reprezentativna gospodarska
zbornica, vabi vse zainteresirane kandidate, predstavnike Trgo-
vinske zbornice Slovenije, da posredujejo svoje prijave za kandida-
turo za volitve sodnikov porotnikov delovnih in socialnega sodišča
ob pogoju, da izpolnjujejo spodaj navedene kriterije. Mandat izvo-
ljenih sodnikov porotnikov traja pet let in so lahko ponovno izvoljeni.
Pogoji za kandidaturo predstavnikov TZS, kot izhaja iz razpisa Dr-
žavnega zbora RS ter Zakona o sodiščih, so sledeči:
državljanstvo Republike Slovenije;
starost najmanj 30 let;
oseba ni bila pravnomočno obsojena na kaznivo dejanje, ki se
preganja po uradni dolžnosti;
aktivno obvladanje slovenskega jezika;
zdravstvena in osebnostna primernost za udeležbo pri izvaja-
nju sodne oblasti.
Evidentiranje kandidatov TZS poteka do vključno srede, 30.
aprila 2025 do 15.00 ure, in sicer preko prijavnega obrazca,
ki je priloga tega razpisa in je dosegljiv preko spletne strani
TZS: www.tzslo.si.
Prijavni obrazec, ki vsebuje tudi privolitev za pridobitev podat-
kov iz kazenske evidence ter soglasje za posredovanje kontak-
tnih podatkov sodišču, pri katerem bo kandidat opravljal funkcijo,
mora biti v celoti izpolnjen ter podpisan. K prijavnemu obrazcu je
potrebno priložiti dokazilo o državljanstvu Republike Slovenije.
Vljudno vas prosimo, da nam prijavo posredujete na naslednji
e-naslov: info@tzslo.si ali po pošti: Trgovinska zbornica Slove-
nije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana s pripisom: »Razpis
- porotniki« (če je pošiljka poslana po pošti ali po e-pošti mora
biti pošta prejeta na TZS do srede, 30. 4. 2025 do 15.00 ure).
Za vsa morebitna dodatna pojasnila v zvezi s postopkom evidenti-
ranja kandidatov se prosimo obrnite na TZS - Karmen Fortuna, tel.:
01 5898 218 ali e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. M.L., K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Možnosti, ki jih ponuja praktično usposabljanje dijakov z delom
Praktično izobraževanje v poklicnem in strokovnem izobraževanju
se izvaja kot praktični pouk in kot praktično usposabljanje z delom
(PUD). V šoli se izvaja praktični pouk, pri delodajalcu pa praktično
usposabljanje z delom. Obseg praktičnega pouka in praktičnega
usposabljanja z delom se določi z izobraževalnim programom.
OBVEŠČA: Izobraževalni program Trgovec pred-
videva 24 tednov praktičnega usposabljanja z delom pri delo-
dajalcu, pri čemer se obseg PUD v primeru individualne učne
pogodbe lahko podaljša na največ 53 tednov.
Pravice in obveznosti šole, dijaka in delodajalca pri praktičnem
izobraževanju se določijo z učno pogodbo, ki se lahko sklene kot:
individualna učna pogodba, ki jo skleneta delodajalec in di-
jak ter njegovi starši oziroma zakoniti zastopnik, ali kot
kolektivna učna pogodba, ki jo skleneta šola in delodajalec.
Praktično usposabljanje z delom se v podjetjih izvaja na verifici-
ranih učnih mestih. Postopek verifikacije učnih mest podrobneje
opredeljuje Pravilnik o verifikaciji in vodenju registra učnih mest
ter o izbrisu iz registra (Uradni list RS, št. 26/03 in 79/06 – ZPSI-
1). Skladno z navedenim pravilnikom in javnim pooblastilom za
izvajanje nalog socialnih partnerjev na področju poklicnega in
strokovnega izobraževanja na področju trgovinske dejavnosti,
Trgovinska zbornica Slovenije izvaja verifikacijo pogojev za izva-
janje praktičnega usposabljanja na učnem mestu.
Postopek verifikacije se začne z vložitvijo pisne vloge deloda-
jalca, skupaj z ustreznimi prilogami, ki so dostopne na spletni
strani TZS: https://www.tzslo.si/sl/izobrazevanje-javno-pooblas-
tilo/ucnamesta. Delodajalci, ki želite dijakom omogočiti mož-
nost praktičnega usposabljanja z delom v vašem podjetju, ste
vljudno vabljeni, da izpolnite vlogo in jo skupaj s prilogami
pošljete na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska ces-
ta 167, Ljubljana.
Za več informacij vam je na voljo Tanja Rudolf – e-naslov: tanja.
rudolf@tzslo.si ali telefon: 01 58 98 220. T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačni webinar »Verifikacija učnih mest in praktično usposabljanje z delom
(PUD)« - 14. 4. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se nam pridružite na brezplačnem webinar-
ju»Verifikacija učnih mest in praktično usposabljanje z delom
(PUD)«, ki bo potekal dne14. 4. 2025 med 13.00 in 14.00 uro,
preko platforme ZOOM.
6
WWW.TZSLO.SI
Tekom tega dogodka vam bomo podali pojasnila in odgovore na
vsa vaša zastavljena vprašanja, ki nam jih lahko že pred dogod-
kom posredujete na e-naslov: tanja.rudolf@tzslo.si.
Predstavitev bo izvedla ga. Tanja Rudolf, pravna svetovalka TZS.
Vljudno vabljeni, da se nam pridružite! Kotizacije ni! T.R.
Program webinarja:
13.00 - 14.00
Postopek verifikacije učnih mest
- vloga za verifikacijo učnih mest, kadrovski in materialni pogoji, ki jih mora izpolnjevati delodajalec, usposoblje-
nost mentorjev, odločba o verifikaciji učnih mest, sprememba podatkov v registru učnih mest itd.
Praktično usposabljanje dijakov z delom (PUD)
- pravna podlaga za izvajanje PUD, vrste učnih pogodb, dolžnosti delodajalca in dijaka pri izvajanju PUD, obseg
izobraževalnega dela dijaka, pravica do nagrade in prehrane med delom itd.
Odgovori na vprašanja udeležencev
B) Webinar »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« -
15. 4. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namdne 15. 4. 2025 med 9.00 in 10.30
uro, preko platforme ZOOM pridružite na delavnici »Trgovina v
podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje«.
Vsebina delavnice:
Razlaga osnovnih statističnih pojmov: populacija, vzorec,
vrste spremenljivk, indeksi.
Razumevanje uporabe indeksov pri merjenju trendov in pri-
merjavah.
Kako najti in izkoristiti podatke o trgovini, ki so nam na voljo?
Kako ustvariti privlačne in informativne grafe?
Predavatelj: g. Primož Gorenc, mag. uporabne statistike, eko-
nomski svetovalec TZS
Splošni pogoji: Za člane je kotizacija brezplačna, za nečlane
pa znaša 50,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek kotizacije
nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic
3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti:
TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si.
Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite
vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v nasprotnem primeru
vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali v celoti. Kotiza-
cijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izvedemo, o čemer
vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da navedete
elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremem-
be oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe
predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke
bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka, obveščanja
prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. L.D.P., P.G.
C) Webinar »Predstavitev zakonodajnih novosti na področju zaposlovanja in dela
tujcev« - 24. 4. 2025, on-line
Vabimo vas, da se nam pridružite na brezplačnem webinar-
ju»Predstavitev zakonodajnih novosti na področju zaposlova-
nja in dela tujcev«, ki bo potekal dne24. 4. 2025 med 9.00 in
11.00 uro, preko platforme ZOOM.
Program webinarja:
9.00-11.00
Ključne novosti, ki jih prinašata noveli Zakona o tujcih in Zakona o zaposlovanju, samozaposlovanju in delu tujcev
Prenos direktive o modri karti EU, podaljšanje veljavnosti enotnega dovoljenja za prebivanje in delo, širitev sezonskega
dela tujcev na dejavnost gostinstva in turizma, zaostrovanje pogojev za podajo soglasja za zaposlitev, vzpostavitev
evidence delodajalcev, ki jim je prepovedano zaposlovanje in delo tujcev itd.
Postopek zaposlovanja tujcev v praksi
Možnosti delodajalca za zaposlitev tujca, poenostavitev in pohitritev dosedanjih postopkov zaposlovanja tujcev itd.
Odgovori na vprašanja
Predavatelj:g. Grega Malec, vodja Sektorja za delovne migracije
na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Noveli Zakona o tujcih in Zakona o zaposlovanju, samozaposlova-
nju in delu tujcev, prinašata pomembne spremembe na področju
zaposlovanja in dela tujcev, zato vljudno vabljeni, da se nam pri-
družite in izkoristite priložnost za pridobitev informacij in nasve-
tov, ki vam bodo pomagali pri zaposlovanju tujcev v praksi.
Vljudno vabljeni. KOTIZACIJE NI! T.R.
D) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Sežani – 13. 5. 2025 ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije v okviru Akademije TZS v letoš-
njem letu ponovno organiziramo serijo brezplačnih regijskih sre-
čanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se člani TZS lahko
seznanite z najpomembnejšimi novostmi na zakonodajnem po-
dročju, ki so pomembna za podjetja.
Četrtotakšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo13.
maja 2025 v Sežani, Hotel Prunk, Partizanska cesta 117, od
13.00 do 15.00 ure.
Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili tudistrokovnjaki
podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki bodo udeležence
seznanili z aktualnimi vsebinami s področja kibernetske var-
nosti. Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih
novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na
voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje.
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kompas za konkurenčnost – odprava administrativnih ovir
na ravni EU ter poenotenje pravil delovanja EU?
Kaj prinaša predvidena pokojninska reforma?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zaposlovanje tujcev.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnosti z dela.
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavljanja
varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju bremen?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonodaje
– v javni obravnavi so predlogi novih zakonov - Zakon o hrani,
Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačni webinar »Verifikacija učnih mest in praktično usposabljanje z delom (PUD)« - 14. 4. 2025, on-line
b) Webinar »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« - 15. 4. 2025, on-line
c) Webinar »Predstavitev zakonodajnih novosti na področju zaposlovanja in dela tujcev« - 24. 4. 2025, on-line
d) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Sežani – Sežana, 13. 5. 2025 ob 13.00 uri
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.