1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Za večjo konkurenčnost Slovenije nujne
razbremenitev, deregulacija, reforma
sodnega sistema ter vlaganja v investicije,
raziskave in razvoj
Še posebej v času geopolitičnih nestabilnosti in trgovinskega
protekcionizma je ključno izboljšati konkurenčnost slovenske-
ga gospodarstva, poudarjajo predsedniki in predsednici čla-
nic Gospodarskega kroga. Priložnosti vidijo v izvedbi ključnih
strukturnih reform. Do konca mandata vlado pozivajo k razbre-
menitvi plač in učinkovitejšemu davčnemu sistemu, vključno
z ustreznejšimi rešitvami glede izvajanja dolgotrajne oskrbe
in čezmejnega opravljanja storitev. Pozivajo k odpravi biro-
kratskih ovir in k okrepljenim vlaganjem v raziskave in razvoj,
umetno inteligenco, digitalizacijo in zeleni prehod. Zavzemajo
se za razvoj solastništva zaposlenih in fleksibilnejši trg dela.
Predstavniki gospodarstva opozarjajo na nujnost strukturnih re-
form za večjo konkurenčnost Slovenije, še posebej v času nesta-
bilnih geopolitičnih in ekonomskih razmer. Izpostavljajo priložnost
Slovenije, da z odločnimi koraki okrepi svojo konkurenčnost in
ustvari stabilno, vključujoče ter podjetništvu prijazno okolje. Soci-
alni dialog je ob pogajanjih za pokojninsko reformo že pokazal, da
je mogoče doseči uravnotežene rešitve, zato je pomembno, da se
ta pristop razširi tudi na druga ključna področja, kot sta ureditev
dolgotrajne oskrbe in opravljanje čezmejnih storitev. Predstavniki
gospodarstva zagovarjajo razbremenitev plač, učinkovitejši davč-
ni sistem in fleksibilnejši trg dela. Opozarjajo na potrebo, da drža-
va zmanjša nepotrebne administrativne obremenitve in zagotovi
učinkovitejše opravljanje javnih storitev z boljšo organizacijo dela
in digitalizacijo postopkov. Jasni so bili, da premišljena energet-
ska politika ponuja priložnosti za dolgoročno konkurenčne cene
za gospodarske in gospodinjske odjemalce ter večjo energetsko
neodvisnost. Poudarjajo tudi pomen okrepljene podpore države
pri vlaganjih v digitalizacijo, raziskave, razvoj in inovacije, umetno
inteligenco in zeleni prehod. Zavzemajo se tudi za razvoj solastni-
štva zaposlenih in podporo kmetijstvu. Slovenija mora postati bolj
privlačna za domače in tuje investitorje. Izpostavljajo tudi nujnost
sprememb v sodnem sistemu, da bo ta zagotovil hitro, predvidlji-
vo, transparentno in pošteno sojenje. Ključno je sodelovanje med
državo, gospodarstvom, izobraževalnim sistemom, raziskovalno
razvojno sfero in družbo pri oblikovanju dolgoročno vzdržnega in
razvojno naravnanega poslovnega okolja.
Glavni ekonomist Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Bo-
jan Ivanc je osvetlil konkurenčnost Slovenije z ekonomskega vi-
dika. V uvodu je izpostavil razliko v hitrosti gospodarske rasti na
Hrvaškem, ki je bila v zadnjih petih letih višja za dve tretjini kot v
Sloveniji, na kar je imel v določeni meri vpliv tudi dvig davčnega
primeža pri nas. Med državami OECD je Slovenija po davčnem
primežu pri povprečni plači na 7. mestu, Hrvaška pa šele na 14.
mestu. Trg dela v Sloveniji kaže prve znake šibkosti, kar je posle-
dica padca novih naročil v predelovalnih dejavnostih, kjer je dob-
ra petina vseh delovnih mest. Slaba popotnica za dvig produktiv-
nosti je tudi nizek obseg vlaganj v stroje in opremo ter proizvode
intelektualne lastnine. Delež podjetij, ki načrtuje širitev dejavnosti
v Sloveniji, je najnižji po letu 2010, kar pomeni, da zasebni sek-
tor potrebuje nove spodbude. Ivanc je opozoril, da je slovensko
gospodarstvo bolj industrializirano kot hrvaško, zaradi česar dvig
cen energentov predstavlja velik izziv. »Od druge polovice leta
2024 se ponovno krepijo cene električne energije in zemeljskega
plina za negospodinjske odjemalce, ki so še vedno enkrat višje
kot pred izbruhom energetske krize. Ob tem upada tudi notranja
konkurenčnost Slovenije za proizvodnjo izdelkov za trge EU-27,
saj je bila v prvi polovici leta 2024 (zadnji podatki) cena pri večjih
poslovnih odjemalcih za četrtino višja kot v povprečju v EU-27.
Pred energetsko krizo je bilo prav obratno, cene električne ener-
gije so bile za 20 do 25 % nižje od povprečja v EU-27. Posledično
bo naša energetsko-intenzivna dejavnost težje pridobivala nova
naročila, ker ima višje stroške proizvodnje,« je še pojasnil. 
»Na lestvici globalne konkurenčnosti je Slovenija v petih letih na-
zadovala za več kot 10 mest. Levji delež odgovornosti za to nosi
tudi slovenski pravosodni sistem, ki nas glede na razpoložljive
kazalnike s svojim celokupnim delovanjem uvršča celo za neraz-
vite države globalnega juga. Stanje je torej slabo, a hkrati še ni
nepopravljivo. Rešitev ni niti v politiki, ki samozadovoljno vzdržu-
je zatečeno obstoječe stanje, niti v politiki grajanja krivosodja,«
je dejal prof. dr. Matej Avbelj. Rešitev se skriva v 10 sistemskih
ukrepih, ki jih je treba začeti uveljavljati takoj, če želimo stanje
slovenskega pravosodja in s tem konkurenčnosti slovenske dr-
žave izboljšati vsaj na srednji rok. Tako je med drugim predla-
gal novo pravosodno politiko, razbremenitev sodišč s krepitvijo
pristojnosti zasebnih akterjev (odvetniki, notarji), reorganizacijo
sodišč (kabinetni sistem), nov koncept sojenja (koncentracija,
precedensi) ter poklicni sodni svet. Glede ustavnega sodišča je
izpostavil nujnost povrnitve zaupanja in razbremenitve.
»Če bi socialni dialog pri dolgotrajni oskrbi in čezmejnih storitvah
potekal tako konstruktivno kot pri pokojninski reformi, bi imeli
boljše zakone, več zaupanja in pozitivne energije,« je dejal pred-
sednik GZS Tibor Šimonka. Zadovoljen je, da smo zagotovili
dostojne pokojnine brez višjih prispevkov za podjetja. Za konku-
renčnost je ključno znižanje davkov in prispevkov. »V času, ko so
druge države obremenitve zmanjševale, smo jih v Sloveniji pove-
čali – z več kot 10 dodatnimi obremenitvami.« Kot naslednji korak,
ki izhaja iz lani podpisane Deklaracije Vlade s socialnimi partnerji
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 22. april 2025, št. 12/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Sežani – 13. 5. 2025 ob 13.00 uri
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
o spoštovanju in spodbujanju socialnega dialoga, pričakuje, da
se ponovno odpre zakon o dolgotrajni oskrbi in reši problema-
tika čezmejnega opravljanja storitev. Kot ključno priložnost vidi
Šimonka tudi energetsko politiko. »Vlada je 2023 in deloma 2024
res pomagala gospodarstvu pri blažitvi energetske krize, a to so
počele tudi druge članice EU. Številne države nadaljujejo z izvaja-
njem ukrepov za znižanje cen energije za svoje gospodarstvo tudi
v letošnjem letu. Zato trditev predstavnikov naše vlade, da gre za
nedovoljeno pomoč, ne more držati,« je bil jasen.
Predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije (OZS) Blaž
Cvar je izpostavil, da se »poleg številnih birokratskih ovir in vi-
sokih stroškov energije naše gospodarstvo sooča tudi z izjemno
visokimi obremenitvami plač. Na to nas sicer že dlje časa opozarja
tudi OECD. Poročilo te organizacije je pokazalo, da smo v Slove-
niji po obremenjenosti povprečne plače z dohodnino in socialnimi
prispevki na 7. mestu med 38 državami OECD. In namesto da bi
sledili priporočilom, da razbremenimo plače, se nam že julija letos
obeta nova obremenitev v obliki prispevka za dolgotrajno oskrbo.
Ta naj bi državi prinesel dodatnih 700 milijonov evrov. Vsi mi pa še
vedno ne vemo, kako se bo zakon izvajal in kam bo šel ta denar, če
že zdaj vemo, da kadra za izvajanje dolgotrajne oskrbe primanj-
kuje.« Tudi v OZS zato vztrajajo, »da se pobiranje tega prispevka
odloži vsaj za eno leto ali pa se primerno zniža prispevna stopnja.«
Glede pokojninske reforme je Cvar dodal, da so socialni partnerji
dosegli kompromis, ob tem pa je izrazil zadovoljstvo, da ni prišlo
do povišanj prispevkov za espeje. »Espeji nimajo enakih pravic kot
zaposleni, zato jih je treba obravnavati ločeno. Prvih 30 delovnih
dni ne dobijo bolniškega nadomestila, nimajo regresa, božičnic in
drugih ugodnosti, ki so jih deležni zaposleni,« je še pojasnil.
Predsednik Združenja delodajalcev obrti in podjetnikov (ZDO-
PS) Marko Lotrič meni, da »živimo v času, ko moramo v ospredje
postaviti dolgoročno stabilnost in konkurenčnost na energet-
skem, prehranskem in teritorialnem področju, zato so nujne stra-
teške reforme – tudi decentralizacija, ki bi regijam omogočila
boljše koriščenje evropskih sredstev ter ohranila vitalnost pode-
želja in malega gospodarstva. Ključno je vlaganje v digitalizacijo,
razvoj umetne inteligence ter krepitev varnostnih sistemov, zlasti
na področju kibernetske zaščite.« Priložnost za slovenska podje-
tja vidi »v spodbujanju inovacij na področju tehnologij z dvojno
– civilno in obrambno – uporabo.«
»Slovenija se je na lestvici svetovne konkurenčnosti inštituta IMD
za leto 2023 uvrstila na 46. mesto, kar pomeni padec za štiri mes-
ta v primerjavi z letom prej. Med ključnimi izzivi so bili upočasnje-
na gospodarska rast, energetska kriza, visoka inflacija in pomanj-
kanje delovne sile,« pravi predsednik Združenja delodajalcev
Slovenije (ZDS) Marjan Trobiš in dodaja, da je za izboljšanje kon-
kurenčnosti Slovenije »nujno povečati učinkovitost javnih storitev,
izboljšati dostop do usposobljene delovne sile ter pospešiti zeleni
in digitalni prehod. V trenutni gospodarski negotovosti je ključno
ohranjanje delovnih mest. Sem spada tudi področje trga dela in
sociale, kjer moramo iskati rešitve, ki bodo tako prilagodljive in
omogočale prilagoditev trenutnim gospodarskim razmeram, kot
na drugi strani zagotavljale ustrezno varnost. Ne moremo več gra-
diti rešitev na dodatnem obremenjevanju stroška dela – ne preko
davkov oz. prispevkov in ne preko administrativnih bremen.«
»Tako EU kot Slovenija se morata končno zbuditi iz tridesetletne
zaverovanosti sami vase. ZDA so podvojile produktivnost/dodano
vrednost na zaposlenega glede na EU. Kitajska je dosegla 25 %
globalnega BDP in bo kmalu presegla ZDA. EU je medtem padla s
30 na 15 % globalnega BDP. Slovenija pa ostaja pod povprečjem
BDP tako usihajoče EU. Vse to so veliki znaki za alarm,« je jasen
dr. Iztok Seljak, predsednik Združenja Manager. Meni, da je
»nujen ponovni fokus EU in Slovenije na prebojne inovacije in na
doseganje najboljše produktivnosti globalno, v strateški navezi
in partnerstvu med komisijo, vladami, industrijo ter znanstveno-
-raziskovalno in izobraževalno sfero. EU se mora nujno takoj re-
formirati za doseganje takšnega usklajenega nastopa navznotraj
in posledično navzven. Slovenija je lahko in mora biti nosilka teh
sprememb, s svojim lastnim vzorom v tej smeri.«
»Stagniranje prihodkov v zadnjih letih ni edini izziv, s katerim
se sooča trgovinska dejavnost,« izpostavlja predsednica Trgo-
vinske zbornice Slovenije mag. Mariča Lah. »V Sloveniji podob-
no kot tudi v drugih državah članicah EU že dlje časa primanjkuje
kakovostnega kadra, pogoji poslovanja za podjetja se v Sloveniji
vedno bolj zaostrujejo, namesto debirokratizacije pa imamo če-
dalje večje število predpisov in novih birokratskih ovir. Pogosto
na delodajalce letijo očitki v povezavi s prenizkimi plačami, pri
čemer pa je potrebno najprej pogledati celotne stroške dela, ki
bremenijo delodajalce. Zgovoren je primer Hrvaške, ki je v zad-
njem obdobju sprejela kar nekaj ukrepov za razbremenitev stro-
škov dela, v nasprotju s Slovenijo, ki sprejema ukrepe, ki strošek
dela povečujejo. Prvi naslednji obsežnejši dvig stroškov dela za
delodajalce bomo imeli s 1. julijem 2025, saj se bo uveljavil nov
prispevek za dolgotrajno oskrbo. Ta ne bo prizadel le delodajal-
cev, ampak tudi delavce in upokojence. Zato je na tem mestu up-
ravičeno vprašanje, do kod bo gospodarstvo lahko še zdržalo, saj
vsaka nova obremenitev posledično pomeni tudi dodatno izgubo
na njegovi konkurenčnosti.«
Za AmCham Slovenija, kot je v imenu predsednika Enza Smre-
karja povedala generalna direktorica Ajša Vodnik, »reforme
niso zgolj zakonodajni akti, temveč odsev tega, kakšno družbo
želimo. Pokojninska reforma naj spoštuje delo in človeka.Zdra-
vstvena reforma naj povrne zaupanje v sistem in zagotovi dosto-
pnost za vse. In če želimo, da bodo mladi soustvarjali prihodnost,
jim moramo dati orodja – digitalni jezik mora postati obvezen del
izobraževanja.«
»Slovenija je ena najvarnejših držav na svetu z visoko kvalifici-
rano delovno silo, a zaradi neprivlačnega gospodarskega okolja
odvrača tuje investitorje. Visoka obdavčitev plač, dolgotrajni po-
stopki za delovna dovoljenja in nepredvidljiva zakonodaja dodat-
no otežujejo poslovanje. Javni razpisi ostajajo odprti le na načelni
ravni, saj povezanost lokalnih naročnikov in dobaviteljev omejuje
dostop tujim podjetjem,« izpostavlja predsednik Britansko-slo-
venske gospodarske zbornice Luka Vesnaver in dodaja, da so
»nujno potrebne učinkovite reforme za izboljšanje poslovnega
okolja in olajšanje priliva tujegakapitala.«
Kot v pisni izjavi pojasnjuje Dagmar von Bohnstein, predsedni-
ca Slovensko-nemške gospodarske zbornice, »AHK Slovenija
med nemškimi podjetji v Sloveniji vsako leto izvede raziskavo o
konkurenčnosti lokacije. Anketirana podjetja menijo, da je konku-
renčnost lokacije oslabljena zaradi številnih izzivov. Ena največjih
ovir je davčni sistem, ki velja za zapletenega in neučinkovitega.
Podjetja se soočajo z visokim davčnim bremenom in birokratskimi
ovirami, ki zavirajo naložbe in upočasnjujejo rast. Tudi trg dela je
premalo prožen.«
»V Davčno svetovalni zbornici Slovenije se zavzemamo za eno-
stavnejšo davčno zakonodajo, za spoštovanje davčnih zavezan-
cev in za zakonite odločbe finančne uprave. Vse večje število
sodb sodišč, ki dajejo prav davčnim zavezancem, so dokaz, da
temu še ni tako. Dejstvo je, da je zaradi visoke obdavčitve, zaradi
tega, ker vse več fizičnih in pravnih oseb zapušča Slovenijo, ozi-
roma sedeže svojih uprav selijo v druge države, zadnji čas za pri-
pravo ugodnejše davčne zakonodaje, ki bi vsaj deloma zaustavila
odhod davčnih zavezancev v druge države,« je jasen Ivan Simič,
predsednik Davčno svetovalne zbornice Slovenije.
Matjaž Čemažar, predsednik Skupine podjetij z notranjim last-
ništvom, opozarja, da so »slovenska podjetja pripravljena na so-
lastništvo zaposlenih, a zakonodaja, kljub načelni politični podpo-
ri, temu ne sledi. V podjetjih z razvitim solastništvom zaposlenih
žal davčne omejitve v Zakonu o dohodnini omejujejo vključevanje
2
WWW.TZSLO.SI
zaposlenih v lastništvo prek sklada lastnih delnic. Zakon o udelež-
bi pri dobičku ne ponuja pravih spodbud, zato je v usklajevanju
nov predlog.« Dodaja, da podpirajo Zakon o lastniških zadrugah,
»saj potrebujemo dolgoročno varen, stabilen in vključujoč model
solastništva zaposlenih.«
»Slovenija je imela leta 2004, ob vstopu v Evropsko unijo, veliko
razvojno prednost pred ostalimi tranzicijskimi državami. V zadnjih
dvajsetih letih smo prednost v dobršni meri zapravili, nekatere
države pa so nas celo dohitele. Skrajni čas je, da izvedemo nuj-
no potrebne strukturne reforme, brez katerih bomo še dodatno
izgubljali konkurenčnost. Vemo, kaj je potrebno storiti, žal pa
ne premoremo volje in poguma za sprejemanje odločitev. A tudi
ohranjanje statusa quo pomeni, da smo sprejeli odločitev. Žal,
najslabšo možno. Tudi za sprejem te odločitve bo nekdo nekoč
moral prevzeti odgovornost,« izpostavlja predsednik Nadzorne-
ga sveta Združenja bank Slovenije Blaž Brodnjak. »Poleg po-
kojninske, zdravstvene in davčne reforme bi posebej omenil tudi
reformo sodnega sistema. Brez predvidljivega, transparentnega
in poštenega sodnega sistema lahko namreč pozabimo na nadalj-
nji razvoj in dvig slovenske konkurenčnosti,« je jasen.
Po besedah predsednika Kmetijsko gozdarske zbornice Slo-
venije (KGZS) dr. Jožeta Podgorška »kmetijstvo ključno prispe-
va k prehranski varnosti in trajnosti, a se sooča z izzivi, kot so
majhnost kmetij, pomanjkanje mlade delovne sile in zaostajanje
pri digitalizaciji. KGZS spodbuja inovacije in povezovanje, država
pa mora podpreti tehnološki napredek, enake pogoje za kmete
ter sodelovanje vseh deležnikov za večjo konkurenčnost.«
Pisno izjavo je posredoval tudi Benjamin Jošar, predsednik
upravnega odbora Združenja družb za upravljanje investi-
cijskih skladov (ZDU GIZ): »Ključ za povečanje konkurenčnosti
Slovenije je dvig ambicioznosti vseh deležnikov ter skupno priza-
devanje za sprejemanje odločitev, ki so dolgoročno naravnane in
usmerjene v oblikovanje podjetništvu prijaznega okolja. Splošna
blaginja je mogoča le ob močnem in rastočem gospodarstvu, ki
mora hkrati zagotavljati koristi za vse deležnike v družbi.«
Vir: Povzeto po sporočilu za javnost Gospodarskega kroga z dne
15. 4. 2025. M.L.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Dostopnost do proizvodov in storitev za invalide
Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide (Uradni
list RS, št. 14/23 - ZDPSI, v nadaljevanju: zakon), ki je začel veljati
18. 2. 2023, uporabljati pa se prične 28. 6. 2025, v slovenski pravni
red prenaša Direktivo (EU) 2019/882. Z zakonom se določajo pogoji
za dostopnost proizvodov in storitev, s katerimi se zagotavlja dosto-
pnost za invalide, obveznosti gospodarskih subjektov glede dosto-
pnosti proizvodov in storitev za invalide ter nadzorni organi v zvezi
z nadzorom nad proizvodi in ponudniki storitev iz tega zakona.
Poleg aktivnosti, ki jih trgovska podjetja že izvajajo na področju do-
stopnosti za invalide, kot del njihovega poslovanja, nov zakon in
podzakonski akti prinašajo za določene proizvode in storitve še do-
datne in nove zahteve. Omenimo, da so med proizvodi in storitva-
mi, ki sodijo v področje uporabe tega zakona, med drugimi našteti:
samopostrežni (plačilni) terminali;
potrošniški sistem računalniške strojne opreme za splošno
rabo - to je kombinacija strojne opreme, ki tvori celoten raču-
nalnik, za katerega je značilno, da je večnamenski, z ustrezno
programsko opremo pa lahko opravlja najobičajnejše raču-
nalniške naloge, ki jih zahtevajo potrošniki, in je namenjen
temu, da ga upravljajo potrošniki, vključno z osebnimi raču-
nalniki, zlasti namiznimi računalniki, prenosnimi računalniki,
pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki;
med storitvami pa storitve e-trgovine, itd.
V začetku marca smo v sodelovanju z resornima ministrstvoma,
to sta Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake mož-
nosti in Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, članom
predstavili navedene pravne podlage na webinarju v okviru Aka-
demije TZS. V nadaljevanju objavljamo tudi sledeče odgovore na
nekatera vprašanja.
Vprašanje: V zvezi z implementacijo Zakona o dostopnosti do
proizvodov in storitev za invalide, ki se nanaša tudi na stori-
tve e-trgovine, vas vljudno prosimo za odgovor, ali obstaja-
jo kakšne operativne smernice za podjetja, na kakšen način
zadostiti zahtevam zakona konkretno pri izvajanju storitve
e-trgovine?
Odgovor: Zagotavljanje dostopnosti za storitve e-trgovine je
ključnega pomena za ustvarjanje vključujoče izkušnje nakupova-
nja za vse uporabnike, vključno z invalidi. Za izpolnjevanje teh
zahtev je v veljavi harmoniziran standard SIST EN 301 549, za
spletno dostopnost za informacijsko in komunikacijsko tehnologi-
jo (IKT). Standard je v reviziji in bo posodobljen z vidika izpolnje-
vanja zahtev iz Direktive 2019/882/EU ter bo predvidoma sprejet
septembra 2025. Sedaj veljaven standard je brezplačno dosto-
pen na spletni strani ETSI: https://www.etsi.org/deliver/etsi_en/
301500_301599/301549/03.02.01_60/en_301549v030201p.pdf,
dodatne informacije pa lahko dobite na spletni strani Bureau of
Internet Accessibility (https://www.boia.org/about) in na Kontak-
tni točki SIST (https://www.sist.si/kontaktna-tocka/informacije).
Vprašanje: Ali se hitre blagajne štejejo za plačilne terminale
skladno s 3. členom Zakona o dostopnosti do proizvodov in
storitev za invalide?
Odgovor: Skladno s 3. členom ZDPSI, plačilni terminali pomenijo
vse terminale, ki omogočajo plačevanje npr. POS terminal, termi-
nal na samopostrežnih (hitrih) blagajnah, ipd.
Vir: Povzeto po odgovoru Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 4. 3. 2025. M.S.
III ŽIVILA
Nov cenik kavcijskih vrednosti vračljive embalaže, ki velja od 1. 5. 2025 dalje
Na podlagi obravnavanega predloga na 55. (dopisni) seji Komisije
TZS za embalažo so člani komisije podprli predlog za uvrstitev
povratne embalaže, da se steklenica Bernard s kronskim zama-
škom 0,5 l, GTIN 8594003350191, po kavcijski vrednosti 0,1393
brez DDV oziroma po kavcijski vrednosti 0,1700 z vključenim DDV,
uvrsti na Cenik kavcijskih vrednosti vračljive embalaže.
Obenem so člani komisije sprejeli tudi sklep, da v primeru uvrstitve
nove embalaže na Cenik kavcijskih vrednosti vračljive embalaže in
v primeru spremembe kavcijskih vrednosti vračljive embalaže, ki
je že uvrščena na cenik, novo določene višine kavcijskih vrednosti
veljajo za količine tiste embalaže, ki je bila dana v obtok od dneva
uveljavitve novega Cenika kavcijskih vrednosti vračljive embalaže.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
VRSTA IN OBLIKA EMBALAŽE ENOTA MERE
KAVCIJSKE
VREDNOSTI BREZ
VKLJUČENEGA
DDV (v EUR)
KAVCIJSKE
VREDNOSTI Z
VKLJUČENIM DDV
(v EUR)
GTIN (IZKLJUČNO ZA
NAMEN IZVAJANJA
SLEDLJIVOSTI VRAČLJIVE
EMBALAŽE)
I. STEKLENA EMBALAŽA
1. Mineralne vode
Steklenica z navojem – zelena 1 l 0,0984 0,1200 3830052680014
Steklenica z navojem – zelena (Jamnica) 1 l 0,0984 0,1200 3858884603759
Steklenica z navojem – zelena (Jamnica –
Sensation, Jamnica - brez Sensation)
0,25 l 0,0984 0,1200 3858890871937
Steklenica z navojem – Studena 0,25 l 0,0984 0,1200 3850104080937
Steklenica z navojem – bela 1 l 0,0984 0,1200 3830052680441
Steklenica mineralka – zelena 0,5 l 0,0656 0,0800 3830052680038
Steklenica mineralka – bela 0,5 l 0,0656 0,0800 3830052680045
Steklenica – Romerquelle 0,33 l 0,1311 0,1600 5449000014290
Steklenica z navojem – zelena
(Radenska)
0,25 l 0,0984 0,1200 3830065021736
Steklenica z navojem – bela
(Radenska)
0,25 l 0,0984 0,1200 3830065021743
2. Brezalkoholne in druge pijače
Steklenica – Ora 0,25 l 0,0984 0,1200 8594003849923
Steklenica – Pepsi Cola 0,25 l 0,0984 0,1200 3830052680076
Steklenica - Pepsi Cola 1 l 0,1803 0,2200 3830065022726
Steklenica – Coca-Cola 0,25 l 0,1311 0,1600 5449000159106
Steklenica – Fanta 0,25 l 0,1311 0,1600 5449000159090
Steklenica – Sprite 0,25 l 0,1311 0,1600 5449000159083
Steklenica – Schweppes 0,25 l 0,1311 0,1600 5449000159342
Steklenica – Nestea 0,33 l 0,1311 0,1600 9015160100652
3. Pivo
Steklenica LN 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052680601
Steklenica LN 0,33 l 0,0820 0,1000 3830052680618
Steklenica – NRW 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052680168
Steklenica – pivo ALE 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052681295
Steklenica – Budweiser 0,5 l 0,0820 0,1000 3831039708561
Steklenica – Bernard patentni zamašek 0,5 l 0,2869 0,3500 3830052680182
Steklenica – Bernard kronski zamašek 0,5 l 0,1393 0,1700 8594003350191
Steklenica – Sarajevsko s patentnim zamaškom 0,5 l 0,2869 0,3500 3830023485846
Steklenica – Tuborg green 0,5 l 0,1393 0,1700 3858887581122
Steklenica – Union Premium 0,5 l 0,1393 0,1700 3830001716085
Steklenica - Staropramen 0,33 l 0,0820 0,1000 3830052680953
Steklenica - Staropramen 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052680977
Steklenica – Beck‘s 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052680991
Steklenica – Ožujsko, Tomislav 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052681196
Steklenica – Jelen 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052681202
Steklenica – Stella Artois 0,33 l 0,0820 0,1000 3830052681219
Steklenica – Kozel 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052681257
Steklenica – Karlovačko 0,5 l 0,0820 0,1000 3830052681271
4. Vino
Steklenica – Bordo 1 l 0,1311 0,1600 3830052680199
II. PLASTIČNE NOSILKE
Nosilka – pivo Union 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680625
Nosilka – pivo Laško 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680632
Nosilka – pivo Budweiser 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3831039708578
Nosilka – pivo Union 24/0,33 l 1,6393 2,0000 3830052680649
Nosilka – pivo Laško 24/0,33 l 1,6393 2,0000 3830052680656
Nosilka – pivo Laško 0,5 L/10 BS 1,6393 2,0000 3830052680939
Nosilka – pivo Staropramen 24/0,33 l 1,6393 2,0000 3830052680960
Nosilka – pivo Staropramen 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680984
Nosilka – pivo Beck‘s 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052681004
Nosilka – NRW 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680663
Nosilka – Bernard 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680540
Nosilka – pivo Ožujsko, Tomislav 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052681226
Nosilka – pivo Jelen 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052681233
Nosilka – pivo Stella Artois 24/0,33 l 1,6393 2,0000 3830052681240
Nosilka – pivo Kozel 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052681264
Nosilka – pivo Karlovačko 20/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052681288
Nosilka – pivo Tuborg 20/0,5 l 1,9672 2,4000 3858887581214
Nosilka - Sarajevsko za steklenice s
patentnim zamaškom
11/0,5 l 1,6393 2,0000 3830023485693
Nosilka – vino 12/1 l 1,6393 2,0000 3830052680243
Nosilka – mineralna voda 15/0,5 l 1,6393 2,0000 3830052680274
Nosilka – mineralna voda 6/1 l 1,6393 2,0000 3830052680281
4
WWW.TZSLO.SI
Nosilka – mineralna voda (Jamnica) 6/1 l 1,6393 2,0000 3858884603742
Nosilka – Jamnica (Sensation, brez Sensation) 24/0,25 l 1,6393 2,0000 3858884603780
Nosilka – Radenska 24/0,25 l 1,6393 2,0000 8594003849817
Nosilka - Studenac 24/0,25 l 1,6393 2,0000 3850104080982
Nosilka – Pepsi Cola 24/0,25 l 1,6393 2,0000 3830052680298
Nosilka – Pepsi Cola 6/1 l 1,6393 2,0000 3830065022719
Nosilka – Coca-Cola 24/0,25 l 2,6148 3,1900 5449000002341
Nosilka - Fanta, Sprite, Schweppes 24/0,25 l 2,6148 3,1900 530000005786
Nosilka – Romerquelle 20/0,33 l 2,3033 2,8100 90311581
Nosilka – Nestea 24/0,33 l 2,6148 3,1900 7610335001462
Nosilka za meso E1 60x40x12,5 cm 5,2000 6,3440 3830052680878
Nosilka za meso E2 60x40x20 cm 5,5000 6,7100 3830052680854
Nosilka za meso E3 60x40x30 cm 10,5000 12,8100 3830052680885
Nosilka za meso piščančje – bela 60x40x18,5 cm 4,2000 5,1240 3830052680861
Nosilka za meso E832 80x30x20 cm 7,5000 9,1500 3830052680892
III. OSTALO
Inox sodček – vino 20 l 65,6721 80,1200 3830052680328
Inox sodček – vino 25 l 65,6721 80,1200 3830052680335
Inox sodček – vino 30 l 65,6721 80,1200 3830052680342
Inox sodček – vino 50 l 82,0902 100,1500 3830052680359
Kontejner – Coca-Cola 9 l 32,8361 40,0600 5449000002365
PMA kontejner 9 l 32,8525 40,0800 3830052680397
PMA kontejner 18,5 l 32,8525 40,0800 3830052680403
Kovinski sod – pivo Union 25 l 41,0492 50,0800 3830052680748
Kovinski sod – pivo Laško 30 l 41,0492 50,0800 3830052680755
Kovinski sod – pivo Laško/Union 50 l 41,0492 50,0800 3830052681189
Kovinski sod - pivo Tuborg 50 l 65,9016 80,4000 3831039708608
Kovinski sod - pivo Tuborg 30 l 65,9016 80,4000 3858887581146
Kovinski sod - pivo Carlsberg 30 l 65,9016 80,4000 3831039708615
Kovinski sod - pivo Bavaria 30 l 41,0492 50,0800 3830052681134
Kovinski sod – Inbev 30 l 41,0492 50,0800 3830052681011
Kovinski sod – Veltins 30 l 41,0492 50,0800 3830052681028
Kovinski sod – Veltins 50 l 41,0492 50,0800 3830052681035
Kovinski sod – Paulaner 30 l 41,0492 50,0800 3830052681042
Kovinski sod – Paulaner 50 l 41,0492 50,0800 3830052681059
Kovinski sod - pivo Budweiser 30 l 41,0492 50,0800 3831039708585
Kovinski sod – pivo Sarajevsko 30 l 41,0492 50,0800 3830023485754
Kovinski sod – pivo Estrella 30 l 41,0492 50,0800 3830023485532
Kovinski sod – pivo Krombacher 30 l 41,0492 50,0800 3830023485747
Kovinski sod - pivo Stiegl 25 l 30,0000 36,6000 3831039708622
Kovinski sod – pivo BUA (David) 20 l 30,0000 36,6000 3830052681097
Kovinski sod – pivo BUA 25 l 30,0000 36,6000 3830052681103
Kovinski sod – pivo BUA 30 l 30,0000 36,6000 3830052681110
Paleta – euro 80x120 cm 11,5000 14,0300 3830052680786
Paleta – Düsseldorf 80x60 cm 11,5000 14,0300 3830052680793
Paleta – euro EPAL 80x120 cm 11,5000 14,0300 3830052680816
Paleta – termično obdelana-euro 80x120 cm 18,0000 21,9600 3830052680809
Paleta – H1 80x120x16 cm 80,0000 97,6000 3830052680908
Pekarski plastični zaboj 60x40x36,5 cm 13,5738 16,5600 3830052680915
Pekarski plastični zaboj - Žito 50x42x40 cm 6,4590 7,8800 3830052680946
Pojasnilo: V Ceniku kavcijskih vrednosti vračljive embalaže je navedena pri vsaki posamezni vrsti vračljive embalaže še šifra GTIN, ki je namenjena IZKLJUČNO izvajanju
SLEDLJIVOSTI v celotnem krogotoku vračljive embalaže.
Cenik kavcijskih vrednosti vračljive embalaže se objavi v glasi-
lu TZS »T-Informacije«, na spletnih straneh TZS: www.tzslo.si kot
tudi na spletnih straneh GZS - Zbornice kmetijskih in živilskih pod-
jetij, Turistično gostinske zbornice Slovenije in GS1 Slovenija.
Marko CEDILNIK l. r.
Predsednik Komisije TZS za embalažo N.P.
Nova zahteva glede identifikacijske oznake na živilih živalskega izvora
V nadaljevanju člane seznanjamo z obvestilom Ministrstva za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano – Uprave RS za varno hrano,
veterinarstvo in varstvo rastlin, ki smo ga v e-obliki prejeli dne 3.
4. 2024, in sledi v nadaljevanju:
»Obveščamo vas, da je bila januarja 2024 sprejeta Delegirana
uredba (EU) 2024/1141, s katero je bila spremenjena zahteva gle-
de identifikacijske oznake na živilih živalskega izvora.
V skladu s to spremembo se mora v Sloveniji na identifika-
cijskih oznakah namesto dosedanje kratice »ES« uporabljati
oznaka »EU«.
Slovenija je v preteklosti uporabljala oznako »ES« kot kratico za
Evropsko skupnost. Sprememba na »EU« je bila uvedena z name-
nom uskladitve označevanja s trenutno terminologijo Evropske
unije ter zagotovitve enotnosti na notranjem trgu.
V uredbi je navedeno, da mora identifikacijska oznaka vključeva-
ti kratico, ki se nanaša na Evropsko unijo (»EU«) v enem od ura-
dnih jezikov Unije, in sicer EC, EU, EL, UE, EE, AE, ES oziroma EÚ,
pri čemer ima vsaka država članica svojo kratico:
EC: Bolgarija
EU: Slovenija, Nemčija, Belgija, Češka, Danska, Hrvaška, Ma-
džarska, Nizozemska, Avstrija, Finska, Švedska
EL: Estonija
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
UE: Španija, Francija, Italija, Luksemburg, Malta, Poljska, Por-
tugalska, Romunija
EE: Grčija, Ciper
AE: Irska
ES: Litva, Latvija
EÚ: Slovaška
Nova zahteva velja za vse subjekte, ki so vključeni v proizvodnjo,
predelavo in distribucijo živil živalskega izvora. Da bi se izognili
administrativnim obremenitvam in omogočili nemoten prehod, je
bilo določeno prehodno obdobje do konca leta 2028.
To pomeni, da se proizvodi z obstoječo oznako »ES« lahko še nap-
rej tržijo do izteka zalog, vendar najkasneje do konca leta 2028.
Po tem datumu mora identifikacijska oznaka upoštevati spre-
membo in vsebovati kratico »EU«.
Kljub temu, da je uradni rok za prilagoditev določen do konca
leta 2028, vam priporočamo, da se sprememba oznak izvede do
konca leta 2026. S tem se bo omogočila lažja prilagoditev trga
in zmanjšala morebitna tveganja zaradi nenadne spremembe ob
izteku prehodnega obdobja.
Vir: Povzeto po obvestilu Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano – Uprave RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo
rastlin z dne 3. 4. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Objavljen je priročnik za pomoč pri izvajanju Uredbe (EU) 2023/2055 – omejitev
mikroplastike, namerno dodane izdelkom
Evropska komisija je na svojih spletnih straneh objavila gradivo,
vodnik oziroma priročnik za pomoč pri izvajanju novih pravil
glede izvajanja Uredbe (EU) 2023/2055 o omejevanju mikro-
delcev sintetičnih polimerov samih ali namenoma dodanih
mešanicam – bolj znana kot »omejitev mikroplastik – ta
se je začela uporabljati od 17. oktobra 2023 najprej z določenimi
omejitvami na področju bleščic. Ob tem navajamo, da gre za širši
obseg uporabe te uredbe, kot navedeno z vnosom 78 Priloge XVII
Uredbe REACH, ki vključuje tudi določena prehodna obdobja.
Prepoved dajanja SPM (synthetic polymer microparticle) na trg se
začne uporabljati ob različnih časovnih rokih za različne uporabe.
Priročnik v I. delu opisuje določbe uredbe in predvideno izvajanje
omejitve. V II. delu sledijo vprašanja in odgovori – vključeni so
odgovori na vprašanja držav članic EU in zainteresiranih strani ter
priloge v III. delu z drevesnimi prikazi in primeri mejnih primerov.
V drevesnih prikazih so primeroma med drugim predstavljena
ključna vprašanja, razporejena na treh ravneh, na katera je treba
odgovoriti, da se ugotovi, ali izdelek - snov, zmes ali kombinacija
snovi/zmesi ali izdelek, ki je bil dan na trg, zapade pod omejitev
iz vnosa 78 Priloge XVII k Uredbi REACH. Prvi del vodnika je v
prevajanju v 22 uradnih jezikov EU. Prevodi bodo objavljeni na
spletni strani Evropske komisije predvidoma v tretjem četrtletju
2025, za II. in III. del prevodi niso predvideni. Pravna narava pri-
ročnika je uporabnikom pojasnjena v uvodu tega dokumenta, kar
je tudi potrebno upoštevati. Priročnik, pripravljen v posvetovanju
z Evropsko agencijo za kemikalije (ECHA) in državami članicami
EU, se bo redno posodabljal, saj bodo potrebe po dodatnih pojas-
nilih izhajale iz praktičnega izvajanja omejitve. Predvideno je, da
bo prihodnje različice vodnika razvila in objavila agencija ECHA.
Člani lahko do priročnika in Uredbe (EU) 2023/2055 dostopate
tudi preko spletne strani TZS pod rubriko »Aktualno«. M.S.
Iz Uradnega lista EU
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/412 z dne 3. marca
2025 o obvezni registraciji uvoza akrilonitril-butadien-sti-
renskih smol s poreklom iz Republike Koreje in Tajvana - UL
EU, serija L z dne 4. 3. 2025;
Popravek Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2025/612 z dne 24.
marca 2025 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU)
2019/159 o uvedbi dokončnega zaščitnega ukrepa za uvoz
nekaterih izdelkov iz jekla (UL L, 2025/612, 25.3.2025) - UL
EU, serija L z dne 28. 3. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/533 z dne 25. marca
2025 o harmoniziranem standardu za hladilne aparate z ne-
posredno prodajno funkcijo, pripravljenem v podporo Delegi-
rani uredbi (EU) 2019/2018 in Uredbi (EU) 2019/2024 - UL EU,
serija L z dne 26. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/531 z dne 24. marca
2025 o obvezni registraciji uvoza visokotlačnih brezšivnih
jeklenk s poreklom iz Ljudske republike Kitajske - UL EU, seri-
ja L z dne 25. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/612 z dne 24. marca
2025 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2019/159
o uvedbi dokončnega zaščitnega ukrepa za uvoz nekaterih
izdelkov iz jekla - UL EU, serija L z dne 25. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/591 z dne 21 marca 2025
o uvedbi začasne dajatve na uvoz glioksilne kisline s poreklom
iz Ljudske republike Kitajske - UL EU, serija L z dne 24. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/501 z dne 18. mar-
ca 2025 o uvedbi dokončne protidampinške dajatve in do-
končnem pobiranju začasne dajatve, uvedene na uvoz preje
iz steklenih vlaken s poreklom iz Ljudske republike Kitajske
- UL EU, serija L z dne 19. 3. 2025;
Obvestilo o bližnjem izteku nekaterih protidampinških ukre-
pov - UL EU, serija C z dne 19. 3. 2025;
Obvestilo o začetku protidampinškega postopka za uvoz fos-
forne kisline s poreklom iz Ljudske republike Kitajske - UL EU,
serija C z dne 19. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/486 z dne 17. marca
2025 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) 2023/956
Evropskega parlamenta in Sveta glede pogojev in postopkov
v zvezi s statusom pooblaščenega deklaranta CBAM - UL EU,
serija L z dne 18. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/482 z dne 14. marca
2025 o obvezni registraciji uvoza barijevega karbonata s po-
reklom iz Ljudske republike Kitajske in Indije - UL EU, serija L
z dne 17. 3. 2025;
Pravilnik ZN št. 127 – Enotne določbe o homologaciji motor-
nih vozil glede njihove varnosti za pešce [2025/460] - UL EU,
serija L z dne 17. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/500 z dne 13. marca
2025 o uvedbi dokončnih izravnalnih dajatev na uvoz neka-
terih aluminijastih koles s poreklom iz Maroka - UL EU, serija
L z dne 14. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/457 z dne 10. marca
2025 o podaljšanju odobritve dinotefurana kot aktivne snovi
za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18 v skla-
du z Uredbo (EU) št. 528/2012 Evropskega parlamenta in Sve-
ta - UL EU, serija L z dne 11. 3. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/459 z dne 10. marca 2025
o razveljavitvi Izvedbenega sklepa Komisije (EU) 2024/2410 o
6
WWW.TZSLO.SI
odložitvi datuma izteka odobritve dinotefurana za uporabo v
biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18 v skladu z Uredbo
(EU) št. 528/2012 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU,
serija L z dne 11. 3. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/461 z dne 10. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve aluminijevega fosfida, ki
sprošča fosfin, za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proi-
zvodov 20 v skladu z Uredbo (EU) št. 528/2012 Evropskega
parlamenta in Sveta - UL EU, serija L z dne 11. 3. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/431 z dne 5. marca 2025
o popravku Izvedbene uredbe (EU) 2025/120 o uvedbi dokonč-
ne protidampinške dajatve na uvoz električnih koles s poreklom
iz Ljudske republike Kitajske po pregledu zaradi izteka ukre-
pov v skladu s členom 11(2) Uredbe (EU) 2016/1036 Evropskega
parlamenta in Sveta - UL EU, serija L z dne 6. 3. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/432 z dne 5. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve bakrovega sulfata penta-
hidrata za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 2
v skladu z Uredbo (EU) št. 528/2012 Evropskega parlamenta
in Sveta - UL EU, serija L z dne 6. 3. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/434 z dne 5. marca 2025
o odložitvi datuma izteka odobritve etofenproksa za uporabo
v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 18 v skladu z Uredbo
(EU) št. 528/2012 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU,
serija L z dne 6. 3. 2025;
Obvestilo o začetku protidampinškega postopka za uvoz ve-
zanih lesenih plošč iz lesa iglavcev s poreklom iz Brazilije - UL
EU, serija C z dne 6. 3. 2025. M.S.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni prihod-
ki v trgovini na drobno (G 47) v februarju 2025 glede na februar
2024 višji za 4,2 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v
enakem obdobju narasli za 3,5 %. V kolikor bi upoštevali prihodke
v trgovini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki
višji za 0,9 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv
so prihodki v februarju 2025 narasli za 0,7 % glede na lanski fe-
bruar, prihodki v trgovini na drobno z živili pa so se zvišali za 0,9
%. V trgovini z motornimi vozili (G 45) je prisotna 3,8 % letna rast
glede na lanske prihodke. Iz primerjave desezoniranih prihodkov
na mesečni ravni, torej v februarju 2025 glede na januar 2025,
lahko vidimo, da je v trgovini na drobno (G 47) prisotna rast real-
nih prihodkov za 0,7 %. V trgovini z živili so prihodki na mesečni
ravni upadli za 1,3 %, v trgovini z neživili pa za 0,5 %.
Iz kumulativnih podatkov za prva dva meseca leta 2025 glede na
leto 2024 izhaja, da so realni prihodki v trgovini na drobno (G 47)
nižji za 3,6 %, največja rast je bila v trgovini z motornimi gorivi (G
47.3) za 3,8 %. Nekoliko nižja rast je bila v trgovini z živili, kjer so
prihodki narasli za 2,1 % in v trgovini z neživili, kjer so narasli za
1,8 %. Prihodki v trgovini z motornimi vozili (G 45) so višji za 3,6%.
Realni prihodki v trgovini na drobno 2024 so na primerljivih rav-
neh z letom 2023, na začetku leta 2025 je sicer prisotna manjša
rast prihodkov, vendar pa zaenkrat še ne moremo trditi, da gre za
stabilen trend rasti.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za februar 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
feb 25 /
jan 25
feb 25 /
feb 24
feb 25 /
jan 25
1)
feb 25 /
feb 24
1)
feb 25 /
jan 25
1) 3)
feb 25 /
feb 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 97,0 101,3 97,0 101,8 96,9 103,8
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 96,0 101,4 95,5 99,9 100,7 104,2
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 95,3 100,3 94,7 99,0 98,6 100,1
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 99,3 107,3 100,1 104,6 103,1 103,5
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 95,4 100,8 94,9 98,3 98,7 100,9
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 95,2 99,9 94,5 99,4 99,5 100,7
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, april 2025. P.G.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za januar 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
jan 25 /
dec 24
jan 25 /
jan 24
jan 25 /
dec 24
1)
jan 25 /
jan 24
1)
jan 25 /
dec 24
1) 3)
jan 25 /
jan 24
1) 2)
G Trgovina 93,2 103,9 93,3 103,7 101,7 104,3
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 103,0 102,6 102,9 103,1 102,8 103,4
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 104,8 103,3 104,4 103,8 103,0 104,3
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 88,7 96,7 88,3 95,2 97,6 95,6
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 94,3 104,1 93,5 104,3 101,1 105,5
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 86,9 104,4 87,3 103,0 102,2 103,0
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 83,7 103,9 84,4 102,9 102,3 102,9
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 108,2 106,8 107,5 103,4 108,0 104,0
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 82,8 105,9 82,4 103,9 102,2 103,2
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 83,1 106,0 82,8 104,0 103,0 103,5
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 72,9 101,4 72,7 99,0 98,3 98,1
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 84,4 102,3 85,8 102,2 101,7 102,8
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Nika Pečevnik, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti)
je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije,
Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP
banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek
na dodano vrednost.
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 80,9 101,9 82,0 101,7 102,0 101,5
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
98,0 107,5 97,9 106,4 111,0 107,2
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
77,9 105,0 86,2 106,5 104,4 106,5
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
73,8 97,2 73,5 99,0 98,7 99,4
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78
Računalniške, telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače
ipd. v specializiranih prodajalnah
86,5 109,3 87,9 108,3 102,8 109,0
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 82,6 92,3 84,2 92,6 99,9 91,4
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
74,6 91,8 74,5 92,1 97,8 92,0
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video
zapisi v specializiranih prodajalnah
71,9 115,2 71,4 115,7 101,5 113,8
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 92,1 103,7 93,1 103,1 103,1 103,8
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, april 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jul-dec 24 /
jul-dec 23
jan-feb 25 /
jan-feb 24
jul-dec 24 /
jul-dec 23
jan-feb 25 /
jan-feb 24
G Trgovina 102,3 n. p. 103,4 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 103,5 103,2 105,6 103,6
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 103,3 n. p. 105,9 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 104,8 n. p. 103,6 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 103,1 n. p. 104,6 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 100,5 104,4 100,2 103,6
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 102,6 102,1 101,6 101,5
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 90,0 107,0 93,0 103,8
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 102,9 103,1 101,2 102,1
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 103,0 n. p. 101,3 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 101,4 n. p. 98,7 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 102,0 101,2 101,3 101,8
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 99,6 n. p. 99,0 n. p.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v specializiranih
prodajalnah
100,4 n. p. 97,1 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih prodajalnah 105,9 n. p. 106,8 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni material, avdio in
video zapisi v specializiranih prodajalnah
102,2 n. p. 103,2 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v specializiranih prodajalnah
111,8 n. p. 110,7 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 93,3 n. p. 94,0 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih prodajalnah 98,5 n. p. 98,0 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
115,1 n. p. 116,4 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 101,5 n. p. 102,0 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, april 2025. P.G.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v tr-
govini na drobno (G 47) v januarju 2025 glede na januar 2024
povišali za 3,2 %, v Sloveniji pa so se povišali za 4,7 %. V enakem
obdobju realni indeksi, kjer je izločen vpliv inflacije, kažejo, da so
realni prihodki v EU v trgovini na drobno narasli za 2,0 %, v Slove-
niji pa so narasli za 3,0 %. Če izločimo prihodke v trgovini z mo-
tornimi gorivi je v EU prisotna rast prihodkov za 3,1 %, v Sloveniji
znaša rast 2,8 %. V trgovini z živili, pijačami in tobačnimi izdelki
so prihodki v EU narasli za 2,3 %, v Sloveniji za 2,9 %. V trgovini z
neživili brez motornih goriv so prihodki v EU zrasli za 1,1 %, med-
tem ko so v Sloveniji zrasli za 3,2 %. V trgovini z motornimi gorivi
so prihodki v EU upadli za 0,3 %, v Sloveniji pa so narasli za 4,0 %.
Primerjava s sosednjimi državami kaže na to, da izstopata Hrva-
ška in Madžarska, kjer dosegajo visoke rasti prihodkov v januarju
2025 glede na januar 2024 v večini dejavnosti trgovine. P.G.