1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Pravilnik o spremembah in dopolnitvah
Pravilnika o izvajanju Zakona o davku na
dodano vrednost
Obveščamo vas, da je v Uradnem listu RS, št. 112/24 z dne 27. 12.
2024, objavljen Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pra-
vilnika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost, ki je
začel veljati 1. januarja 2025.
V nadaljevanju povzemamo vsa neuradna pojasnila Ministrstva
za finance (kot delovni pripomoček za podjetja), ki smo jih na
predhodna zaprosila Trgovinske zbornice Slovenije prejeli s strani
Ministrstva za finance v zadnjih 10 dneh, kot sledi:
1. POJASNILO MINISTRSTVA ZA FINANCE z dne
19. december 2024
(Opomba: TZS je to 1. pojasnilo Ministrstva za finance prejela še
pred objavo Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o
izvajanju ZDDV v UL RS):
»V zvezi z vprašanji, posredovanimi v okviru javne obravnave
predloga Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika
o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost, z dopisom št.
1295/MS, KF z dne 15. 12. 2024, vam v nadaljevanju podajamo
naslednja pojasnila. Pri tem poudarjamo, da so spodnja pojasnila
pripravljena na osnovi predloga Pravilnika, ki še ni dokončen in je
še v postopku sprejema, zato si pridružujemo pravico do more-
bitnih sprememb pojasnil, podanih v nadaljevanju. Poudarjamo
še, da si prizadevamo, da bi bil pravilnik tudi formalno čimprej
objavljen v Uradnem listu RS. Hkrati dodajamo, da so pripravljena
splošna pojasnila, pri čemer je za vsako konkretno blago in ustre-
zno obdavčitev z DDV pomembna pravilna uvrstitev v Kombinira-
no nomenklaturo carinske tarife, upoštevajoč vsa pravila, ki jih
le-ta določa. V primeru dilem in želje po podrobnejših pojasnilih
glede uvrščanja konkretnega blaga v Kombinirano nomenklaturo
carinske tarife in posledično davčno obravnavo lahko ustrezne
informacije pridobite tudi pri Finančni upravi Republike Slovenije.
Uvodoma navajamo, da Ministrstvo za finance, Direktorat za sis-
tem davčnih, carinskih in drugih javnih prihodkov, v nadaljevanju
podaja nezavezujočo pravno razlago oziroma pojasnilo sistemske
narave za razumevanje vsebine predpisa iz svoje pristojnosti, ne
opredeljuje pa se do konkretnih primerov, ki se vodijo pri davč-
nemu organu. Podano pojasnilo nosilcev odločanja v konkretnih
primerih ne zavezuje, saj so ti pri svojem odločanju samostojni.
1. Stopnje DDV za posamezna živila
Šumeče tablete, tarifna oznaka 2106 90 98 – nižja stopnja
DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101 do 2106,
razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo pijač, ki
vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak 2106 90
30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Za šumeče ta-
blete iz tarifne oznake 2106 90 98 se uporablja nižja stopnja
DDV, če ne vsebujejo dodanega sladkorja ali sladil. Šumeče
tablete, ki se uvrščajo v tarifno oznako 2106 90 92 so obdav-
čene z nižjo stopnjo DDV. Vsebnost sladkorja ali sladil se ne
preverja.
Dodatno pojasnilo (FURS): pod oznako KN 21069 90 92 se
uvrščajo šumeče tablete s sladili in/ali vsebnostjo sladkorja
do 5 mas. %. Pod oznako KN 2109 90 98 pa šumeče tablete,
ki vsebujejo več kot 5 mas.% sladkorja in ne vsebujejo sladil.
Balzamični kisi, tarifna oznaka 2209 22 91 – uporablja se
nižja stopnja. Za kis in nadomestki kisa, ki se uvrščajo v tari-
fno oznako 2209 00, velja nižja stopnja DDV. Tarifna oznaka
2209 00 vključuje tudi podrobnejše razčlenjeno tarifno ozna-
ko 2209 00 11 oziroma 2209 00 19.
Dodatno pojasnilo (FURS): Tarifna oznaka KN 2209 22 91 ne
obstaja, balzamični kis se uvršča pod oznako KN 2209 00 11
oziroma 2209 00 19, če je pakiranje več kot 2 l.
Sadni napitki, tarifna št. 1704 90 99 – uporablja se stopnja
DDV kot do sedaj; 18. točka prvega odstavka 48. člena PZDDV
se ne spreminja.
Dodatno pojasnilo (FURS): Pod oznako KN 1704 90 99 se ne
uvrščajo sadni napitki, potrebni bi bili dodatni podatki o bla-
gu. Pod to oznako KN se običajno uvrščajo različne sladkorne
paste ali nadevi (nougat pasta, marcipan…).
Sladek program, sladki sprej, tarifna oznaka 2106 90 59 - niž-
ja stopnja DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101
do 2106, razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo
pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak
2106 90 30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Kadar gre
za živila (sladki sprej), ki ne predstavljajo sladkornih sirupov
in pripravkov za pripravo pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali
sladila, se uporabi nižja stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS): Pod oznako KN 2106 90 59 se uvr-
ščajo aromatizirani sladkorni sirupi (npr. malinovec), za slad-
ki sprej in sladek program bi bili potrebni dodatni podatki o
blagu. 
Proteinski izdelki, tarifne oznake 2202 99 91, 2106 90 98,
2106 90 92
Dodatno pojasnilo (FURS): Pod pojmom proteinski izdelki
se lahko razumejo raznovrstni proteinski dodatki za fitnes
športnike; pripravki v prahu za pripravo napitka se uvrščajo
pod oznako KN 2106 (vedeti je potrebno sestavo). Že izdelani
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 3. januar 2025, št. 1/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Program ZaUpam: V praksi se že uporablja digitalno orodje NutriForm
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
napitki, ter geli za enkratno konzumiranje pa pod tarifno šte-
vilko 2202 99. V primeru tekoče hrane za bolnike, pa se le-ta
uvršča v 22. poglavje.
Izdelki iz rastlin soja, oves, tarifne oznake 2106 90 92 85,
2106 90 98 49 - nižja stopnja DDV se uporablja za vsa živi-
la iz tarifnih oznak 2101 do 2106, razen za sladkorne sirupe
in pripravke za pripravo pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali
sladila (iz tarifnih oznak 2106 90 30 do vključno 2106 90 59
in 2106 90 98). Če gre za živila (izdelki iz soje, ovsa…), ki ne
predstavljajo sladkornih sirupov in pripravkov za pripravo
pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila, se uporabi nižja
stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS): Za uvrstitev v KN bi bili potrebni
dodatni podatki o blagu.
Mleko, čokoladno, vaniljevo, tarifna oznaka 2202 99 95 - niž-
ja stopnja DDV se uporablja za druge brezalkoholne pijače
iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebujejo dodanega sladkorja
ali sladil; nižja stopnja DDV se uporablja tudi za prehranska
dopolnila iz tarifne oznake 2202 99. Če gre za mlečne napitke
z dodatki iz tarifne oznake 2202 99 91, ki vsebujejo dodan
sladkor ali sladila, se uporabi splošna stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS): Ta skupina izdelkov se lahko uvrsti
pod oznake KN 2202 99 91 do 2202 99 99 (odvisno od vseb-
nosti mlečnih maščob).
Ledena kava, tarifna oznaka 2202 99 95 - nižja stopnja DDV
se uporablja za druge brezalkoholne pijače iz tarifne oznake
2202, ki ne vsebujejo dodanega sladkorja ali sladil; nižja sto-
pnja DDV se uporablja tudi za prehranska dopolnila iz tarifne
oznake 2202 99. Če gre za napitke – ledene kave iz tarifne
oznake 2202 99 95, ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila, se
uporabi splošna stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS): Ta skupina izdelkov se lahko uvrsti
pod oznake KN 2202 99 91 do 2202 99 99 (odvisno od vseb-
nosti mlečnih maščob).
Cappuccino, kava v lončku, pločevinki, tarifna oznaka 2202
99 99 - nižja stopnja DDV se uporablja za druge brezalkohol-
ne pijače iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebujejo dodanega
sladkorja ali sladil; nižja stopnja DDV se uporablja tudi za pre-
hranska dopolnila iz tarifne oznake 2202 99. Če gre za napit-
ke – kava v lončku… iz tarifne oznake 2202 99 99, ki vsebu-
jejo dodan sladkor ali sladila, se uporabi splošna stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS):Ta skupina izdelkov se lahko uvrsti
pod oznake KN 2202 99 91 do 2202 99 99 (odvisno od vseb-
nosti mlečnih maščob). Že pripravljena kava brez dodanega
mleka/smetane (mlečnih proizvodov) se uvršča pod tarifno
oznako KN 2202 99 19.
Rastlinska krema, tarifna številka 2106 90 98 - nižja stopnja
DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101 do 2106,
razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo pijač, ki
vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak 2106 90
30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Če gre za živila
(rastlinska krema), ki ne predstavljajo sladkornih sirupov in
pripravkov za pripravo pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali
sladila, se uporabi nižja stopnja DDV.
Dodatno pojasnilo (FURS): Za uvrstitev v KN bi bili potrebni
dodatni podatki o blagu.
Bešamel omaka, tarifna oznaka 2106 90 92 - nižja stopnja
DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101 do 2106,
razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo pijač, ki
vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak 2106 90
30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Če gre za živila
(bešamel omaka) iz tarifne oznake 2106 90 92, se uporabi
nižja stopnja DDV. Živila iz tarifne oznake 2106 90 92 niso
izključena iz uporabe nižje stopnje DDV ne glede na vsebnost
sladkorja ali sladil.
Dodatno pojasnilo (FURS): Že pripravljena bešamel omaka se
uvršča pod oznako KN 2103 90 90. Živila iz tarifne oznake
2103 90 90 niso izključena iz uporabe nižje stopnje DDV ne
glede na vsebnost sladkorja ali sladil.
Čaji, tarifne oznake 2106 90 92 ali 2106 90 98
Dodatno pojasnilo (FURS):Mešanice različnih rastlin za pri-
pravo herbalnih napitkov (čaji), brez dodatkov, v filter vrečkah
ali v manjših pakiranjih (škatlice) se uvrščajo pod oznako KN
2106 90 92. Instant čaji, pa se uvrščajo pod oznako KN 2106
90 92 če vsebujejo sladila in/ali sladkor do 5 mas. %. Pod
oznako KN 2106 90 98 pa se uvrščajo instant čaji, ki vsebuje-
jo več kot 5 mas. % sladkorja in ne vsebujejo sladil.
Kaj se šteje za pripravke za pripravo pijač iz tarifnih oznak
2106 90 30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98 - nižja sto-
pnja DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101 do
2106, razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo pijač,
ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak 2106
90 30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Če gre za ži-
vila (instant čajne napitke, vročo čokolado v prahu, proteine,
dietne shake, šumeče tablete, granulate) za pripravo pijač,
ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila, se uporablja splošna
stopnja DDV. Če gre za živila iz tarifne oznake 2106 90 92,
se uporabi nižja stopnja DDV. Živila iz tarifne oznake 2106 90
92 niso izključena iz uporabe nižje stopnje DDV ne glede na
vsebnost sladkorja ali sladil.
Dodatno pojasnilo (FURS): V tarifnih oznakah 2106 90 30 do
vključno 2106 90 59 so zajeti pripravki na osnovi sladkornih
sirupov, pod oznako KN 2106 90 98 pa instant pripravki v pra-
hu, ki vsebujejo sladkor. Vroča čokolada v prahu pa se uvršča
pod tarifno številko 1806.
Opozorilo, da se v tarifno oznako 2106 90 98 uvrščajo vsi
sadni čaji, tudi tisti, ki ne vsebujejo sladkorja ali sladil - nižja
stopnja DDV se uporablja za vsa živila iz tarifnih oznak 2101
do 2106, razen za sladkorne sirupe in pripravke za pripravo
pijač, ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila (iz tarifnih oznak
2106 90 30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98). Če gre za
živila (sadni čaj) iz tarifne oznake 2106 90 98, ki ne vsebujejo
dodanega sladkorja ali sladil, se uporabi nižja stopnja DDV.
Stopnja DDV za brezalkoholna piva, z dodanim le ječmenovim
sladom - nižja stopnja DDV se uporablja za druge brezalkohol-
ne pijače iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebujejo dodanega
sladkorja ali sladil. Če gre za brezalkoholne pijače (brezalko-
holna piva) iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebujejo dodanega
sladkorja ali sladil, se uporabi nižja stopnja DDV. Če je v proi-
zvodnem procesu (varjenju) dodan ječmenov slad, se ne šteje
da vsebujejo dodan sladkor.
Dodatno pojasnilo (FURS): Brezalkoholna piva ne morejo biti
brez ječmenovega slada. Slad je osnovna surovina za proi-
zvodnjo piva in je izdelan iz kaljenih žitnih zrn (npr. ječmen,
pšenica, rž, oves).
2. Prodaja napitkov preko avtomatov
Gre za prodajo napitkov na osnovi mleka, kave, sladkorja, vode
– pakiran v plastični kozarček – uvrstitev v tarifno oznako 2202
99 (enako kot pripravljeni napitki v plastenkah in pločevinkah v
prodaji v trgovinah). Omenjeni napitki, ki nastanejo v avtomatu
in so pakirani v lonček, se uvrstijo pod oznako KN 2202 99 91 do
2202 99 99 (odvisno od vsebnosti mlečnih maščob), enako kot
pripravljeni napitki v plastenkah ali pločevinki v trgovini.
2
WWW.TZSLO.SI
3. Ključki
Če se je v avtomatu prodajalo blago (napitki, pijače, sendviči),
za katere je veljala enaka (nižja) stopnja DDV, se je dobropis na
ključku z vidika DDV lahko štel za enonamenski kupon in se je
DDV obračunal ob naložitvi dobropisa. Če bo po novem zaradi
sprememb pri stopnjah DDV prišlo do primerov, ko se bo z dobro-
pisom na ključku lahko kupovalo izdelke po različnih stopnjah
DDV, bo takšen ključek štel za večnamenski kupon. DDV se v tem
primeru obračunava ob vsaki dobavi iz avtomata po ustrezni sto-
pnji DDV.
V skladu s 36. členom ZDDV-1 predstavlja davčno osnovo vse,
kar predstavlja plačilo (v denarju, stvareh ali storitvah). V primeru
bonus ključkov se v davčno osnovo všteva vse, kar predstavlja
plačilo. Če je zaradi bonusa ključka cena artikla ali napitka nižja,
se za davčno osnovo upošteva nižja cena. Če je razlika v ceni bila
poravnana v drugi obliki (v stvareh ali storitvah), se tudi ta del
všteva v davčno osnovo. V primeru gratis ključkov razumemo, da
kupec dejansko dobi izdelek brezplačno. V tem primeru je tre-
ba upoštevati 7. člen ZDDV-1, iz katerega izhaja, da je treba od
brezplačno opravljene dobave blaga, če je bila zanj izkoriščena
pravica do odbitka DDV (v celoti ali delno), obračunati DDV (ta
DDV se ne prevali na kupca).«
Vir: Neuradno pojasnilo Ministrstva za finance, št. 007-978/2024
z dne 19. 12. 2024.
2. POJASNILO MINISTRSTVA ZA FINANCE z dne
23. december 2024
(Opomba: TZS je to 2. pojasnilo Ministrstva za finance prejela še
pred objavo Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o
izvajanju ZDDV v UL RS):
»Uvodoma navajamo, da Ministrstvo za finance, Direktorat za sis-
tem davčnih, carinskih in drugih javnih prihodkov, v nadaljevanju
podaja nezavezujočo pravno razlago oziroma pojasnilo sistemske
narave za razumevanje vsebine predpisa iz svoje pristojnosti, ne
opredeljuje pa se do konkretnih primerov, ki se vodijo pri davč-
nemu organu. Podano pojasnilo nosilcev odločanja v konkretnih
primerih ne zavezuje, saj so ti pri svojem odločanju samostojni.
V povezavi z vašim spodnjim elektronskim sporočilom glede bo-
doče DDV obravnave izpostavljenih pijač, ki se glede na podane
navedbe vse uvrščajo v tarifno oznako 2202, vam pojasnjujemo,
da se v skladu s predvideno spremenjeno 23. točko 48. člena
PZDDV med izdelke, za katere se uporablja nižja stopnja DDV,
uvrščajo »vode, vključno z mineralnimi vodami in sodavicami ter
druge brezalkoholne pijače iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebuje-
jo dodanega sladkorja ali sladil«.
Če se v vašem elektronskem sporočilu navedene pijače uvrščajo
v tarifno oznako 2202 in ne vsebujejo dodanega sladkorja ali sla-
dil, se zanje tudi v prihodnje uporablja nižja 9,5 % stopnja DDV
Vir: Neuradno pojasnilo Ministrstva za finance, št. 007-978/2024
z dne 23. 12. 2024.
3. POJASNILO MINISTRSTVA ZA FINANCE z dne
27. december 2024
(Opomba: TZS je to 3. pojasnilo Ministrstva za finance prejela še
pred objavo Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o
izvajanju ZDDV v UL RS):
»V vašem elektronskem vprašanju izpostavljate pobudo za ugo-
dnejšo davčno obravnavo prodaje pijač iz avtomatov. Predlagate,
da se za vso prodajo iz avtomatov uporablja nižja stopnja DDV. Iz-
postavljamo, da takšna ureditev ne bi bila skladna s cilji Zakona o
spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost
(Uradni list RS, št. 104/24), saj bi to pomenilo nižjo stopnjo DDV
med drugim za gazirane pijače, energijske pijače in vse ostale
pijače z dodanim sladkorjem, ki se prodajajo preko avtomatov. Z
uveljavitvijo višje stopnje DDV za pijače z dodanim sladkorjem in
sladili, se zasleduje cilje na področju zdravstvene politike. Predla-
gana izjema bi predstavljala velik odstop od zasledovanega cilja,
prav tako pa bi predstavljala neenako obravnavo med ponudniki
istovrstnih proizvodov.
V predlogu pravilnika je, kot ugotavljate že sami, predvidena upo-
raba nižje stopnje DDV za vode, vključno z mineralnimi vodami
in sodavicami ter druge brezalkoholne pijače iz tarifne oznake
2202, ki ne vsebujejo dodanega sladkorja ali sladil. Z odstopa-
njem od tega splošnega pravila je dodatno predvidena upora-
ba nižje stopnje DDV za tekočo hrano za bolnike in prehranska
dopolnila, ki se uvrščajo v tarifno oznako 2202 99, pri čemer se
nižja stopnja uporablja tudi, če ta živila vsebujejo dodan sladkor
ali sladila.
Prav tako pa je predvidena uporaba nižje stopnje DDV tudi za ra-
zna živila, ki se uvrščajo v tarifne oznake 2101 do vključno 2106.
Izjema od uporabe nižje stopnje pa velja za sladkorne sirupe in
pripravke za pripravo pijač, ki se uvrščajo v tarifne oznake 2106
90 30 do vključno 2106 90 59 in 2106 90 98. Za opredeljena živila
iz navedenih tarifnih oznak, ki vsebujejo dodan sladkor ali sladila,
se nižja stopnja DDV ne uporablja. Posebej pa izpostavljamo, da
se nižja stopnja DDV uporablja za živila, ki se uvrščajo v tarifno
oznako 2106 90 92. Pri tem se sledi zakonski ureditvi, da so iz
uporabe nižje stopnje DDV izvzeti tudi pripravki za pripravo pijač
z dodanim sladkorjem in sladili.
Pri presoji davčne obravnave obravnava izdelkov po drugi
področni zakonodaji (zdravstvena, prehranska) le-ta ni odločilna
za davčno obravnavo, kar je potrdila tudi že sodna praksa Sodi-
šča Evropske unije.
Upamo, da smo vam na vaše pomisleke podali zadostna pojasnila.«
Vir: Neuradno pojasnilo Ministrstva za finance, št. 007-978/2024
z dne 27. 12. 2024.
4. POJASNILO MINISTRSTVA ZA FINANCE z dne
27. december 2024
(Opomba: TZS je to 4. pojasnilo Ministrstva za finance prejela še
pred objavo Pravilnika o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o
izvajanju ZDDV v UL RS):
»V zvezi z vašim zaprosilom za dodatna pojasnila bodoče ureditve
DDV obravnave prodaje napitkov iz avtomatov, vam podajamo
naslednje pojasnilo.
Z novelo zakona in uveljavitvijo višje stopnje DDV za pijače z do-
danim sladkorjem in sladili se zasleduje cilje na področju zdra-
vstvene politike. Splošna stopnja DDV velja tudi za pijače, ki se
prodajajo preko avtomatov. Drugačna obravnava prodaje pijač iz
avtomatov bi pomenila nižjo stopnjo DDV med drugim za gazira-
ne pijače, energijske pijače in vse ostale pijače z dodanim slad-
korjem ali sladili, ki se prodajajo preko avtomatov.
Glede na prejete pripombe, zlasti na opozorilo, da avtomati za pri-
pravo napitkov pogosto ne omogočajo spremljanja ali se napitku
doda sladkor ali ne, je vsebina pravilnika nekoliko preoblikovana.
Pri pripravi pravilnika se izhaja iz zakonskih določb – če je napitku
dodan sladkor ali sladilo, se obračuna splošna stopnja DDV, sicer
pa je predmet nižje stopnje DDV.
Dodatno pa je s pravilnikom določena poenostavitev za primer
priprave napitkov iz avtomatov:
Če avtomat za pripravo napitka ne more razlikovati, ali je napitku
dodan sladkor oziroma sladilo ali ne, se uporabi nižja stopnja, ka-
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
dar je napitek na avtomatu pripravljen brez sladkorja/sladila. Če
avtomat omogoča kupcu, da sam izbere možnost dodanega slad-
korja/sladila, je tak napitek še vedno predmet nižje stopnje DDV,
saj si je kupec sam dodal sladkor. Če pa avtomat pripravi napitek
z vsebnostjo sladkorja, je tak napitek predmet splošne stopnje
DDV. To velja tudi v primeru, ko je avtomat nastavljen na napitek
s sladkorjem, kupec pa lahko sam izbere možnost brez sladkorja.
Splošna stopnja DDV velja tudi, če kupec pri določenem napitku
možnosti izbire brez sladkorja sploh nima. Samo kadar je napitek
sladkan, ker je kupec to opcijo sam posebej izbral, sicer bi bil
napitek nesladkan, je napitek predmet nižje stopnje DDV.
Glede DDV obravnave čajev, pa podajamo naslednje pojasnilo:
Pravi čaji so izdelani iz rastline družine »tea« in se uvrščajo v 9.
poglavje. Instant pripravki na njihovi osnovi pod tarifno številko
2101. Ostale vrste »čajev« tako imenovani herbalni napitki pa pod
tarifno številko 2106, če gre za mešanice.
Čaji v filter vrečkah se uvrščajo pod oznako KN 2106 90 92 (zanje
velja nižja stopnja DDV) – tako za zeliščne kot sadne čaje, pod
pogojem, da gre za mešanice teh rastlin. Šipkov čaj narejen zgolj
iz šipka se uvršča v 8. poglavje, v kolikor gre za mešanico šipek
in hibiskus se uvršča pod tarifno oznako 2106 90 92.Čaj izdelan
iz cveta hibiskusa brez dodatkov se uvršča v 12. poglavje, v to
poglavje se uvrša tudi na primer cvet kamilice, meta, lipa, meli-
sa… (za vse velja, da so nepomešane – samostojen čaj). Planinski
čaj, jagoda, gozdni sadeži - to so običajno mešanice rastlin (delov
rastlin), zato se uvrščajo pod oznako 2106 90 92.Pakiranje v filter
vrečke/razsuto ne vpliva na uvrščanje.
Instant čajni napitki pa se uvrščajo v KN v odvisnosti od vsebnosti
sladkorja, kot smo pojasnili že v predhodnih odzivih: Instant čaji,
pa se uvrščajo pod oznako KN 2106 90 92, če vsebujejo sladila in/
ali sladkor do 5 mas. %. Pod oznako KN 2106 90 98 pa se uvršča-
jo instant čaji, ki vsebujejo več kot 5 mas. % sladkorja.«
Vir: Neuradno pojasnilo Ministrstva za finance, št. 423-130/2024
z dne 27. 12. 2024. M.L., M.S., K.F.
Pojasnilo Zdravstvenega inšpektorata RS glede priprave načrta za preprečevanje
legioneloz
V nadaljevanju vas seznanjamo s prejetim pojasnilom Ministrstva
za zdravje – Zdravstvenega inšpektorata RS glede izvajanja sed-
mega odstavka 37. člena Uredbe o pitni vodi (Uradni list RS,
št. 61/23).
VPRAŠANJE ČLANA TZS
Sedmi odstavek 37. člena Uredbe o pitni vodi določa, da mora
lastnik oziroma upravljavec ali upravnik prednostnih prostorov, v
katerih obstaja pogoj za obstoj in razmnoževanje legionel, naj-
pozneje v šestih mesecih od uveljavitve te uredbe pripraviti in
izvajati načrt preprečevanja legioneloz. Glede na navedeno
vljudno prosimo za pojasnilo, ali (trgovsko) podjetje, ki ima v
sanitarnih prostorih nameščene tuše za svoje zaposlene, po
navedeni uredbi spada med prednostne objekte, ki morajo
imeti izdelan načrt za preprečevanje legioneloz ali ne?
ODGOVOR MINISTRSTVA ZA ZDRAVJE – ZDRA-
VSTVENEGA INŠPEKTORATA RS
»Na Zdravstveni inšpektorat Republike Slovenije ste naslovili
vprašanje za pojasnilo ali (trgovsko) podjetje, ki ima v sanitarnih
prostorih nameščene tuše za svoje zaposlene, glede na Uredbo o
pitni vodi (Uradni list RS, št. 61/23, v nadaljevanju uredba), spada
med prednostne objekte, ki morajo imeti izdelan načrt za prepre-
čevanje legioneloz.
Zahteve izvajanja ukrepov na podlagi Navodil za izdelavo Načr-
ta preprečevanja legioneloz (Uradni list RS, št. 35/24) veljajo za
prednostne prostore, kot jih opredeljuje uredba, če se v teh pro-
storih uporabljajo tuši ali naprave, ki pri svojem delovanju tvorijo
aerosol.
V delovnih prostorih pa morajo delodajalci v skladu z Zakonom o
varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) ter drugimi predpisi zagoto-
viti varnost in zdravje delavcev pri delu na podlagi ocene tvega-
nja. Pravilnik o varovanju delavcev pred tveganji zaradi izposta-
vljenosti biološkim dejavnikom pri delu, ki je bil izdan na podlagi
ZVZD-a, določa zahteve za zagotavljanje varnosti in zdravja de-
lavcev pred tveganji, ki so posledica ali so lahko posledica vpliva
bioloških dejavnikov pri delu, kakor tudi ukrepe preprečevanja
takšnih tveganj. Med biološka tveganja so razvrščene tudi bak-
terije Legionele, ki povzročajo bolezen legionelozo. Za dodatna
pojasnila se lahko obrnete na Ministrstvo za delo, družino, social-
ne zadeve in enake možnosti oziroma na Inšpektorat RS za delo
Vir: Povzeto po prejetem odgovoru Ministrstva za zdravje – Zdra-
vstvenega inšpektorata RS, številka 09100-21/2024-2 z dne
23. 12. 2024. K.F.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Digitalno orodje NutriForm
Obveščamo vas, da je bilo v okviru programa ZaUpam razvito
odprto digitalno orodje NutriForm (dodaten zavihek znotraj in-
formacijskega sistema NutriBase) za spodbujanje izboljševanja
sestave živil, ki je brezplačno na voljo po predhodni registra-
ciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
Orodje NutriForm je namenjeno živilskim podjetjem za samooce-
njevanje hranilne sestave živil in kot pomoč pri izboljševanju se-
stave živil in pijač. NutriForm vključuje pet modelov (Nutri-Score,
FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po sprejemu nacionalnega predpisa
pa bo aktivirana tudi možnost profiliranja po kriterijih za uporabo
znaka »Dobra izbira«) za profiliranje živil, ki se po svetu uporablja-
jo za različne namene – od informiranja potrošnikov, omejevanja
4
WWW.TZSLO.SI
oglaševanja živil ali za strokovno ocenjevanje hranilne sestave
živil. Orodje NutriForm po vnosu vseh zahtevanih vstopnih podat-
kov poda oceno živila po vseh petih modelih in prikaže, kje na
lestvici se le-to nahaja oziroma izpiše kriterije, ki pri posameznem
modelu niso bili doseženi.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.).
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapornik,
vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu – 01
58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Predvidene spremembe zakonodaje na živilskem področju v letu 2025
Obveščam vas, da je v pripravi obsežnejša sprememba zako-
nodaje na živilskem področju, ki naj bi bila predvidoma sprejeta
v letu 2025.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Uprava RS
za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin pripravljata tri
nove predloge zakonov, in sicer:
predlog Zakona o hrani,
predlog Zakona o varni hrani in krmi,
predlog Zakona o kmetijstvu.
V nadaljevanju vas seznanjamo s kratkim povzetkom predstavi-
tve izhodišč za pripravo novega Zakona o varni hrani in krmi,
ki jo je dne 20. 12. 2024 izvedla Uprava RS za varno hrano, vete-
rinarstvo in varstvo rastlin.
Na Upravi RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin je v
pripravi osnutek novega Zakona o varni hrani in krmi, katerega
namen je prenova zastarele zakonodaje ter poenotenje postop-
kov za vsa živila in krmo.
V novi zakon bodo vključene relevantne vsebine obstoječih zakonov:
Zakon o zdravstveni ustreznosti živil in izdelkov ter snovi, ki
prihajajo v stik z živili,
Zakon o veterinarstvu,
Zakon o veterinarskih merilih skladnosti,
Zakon o krmi,
Zakon o kmetijstvu.
Vsebina zakona bo razdeljena na področja:
Skupne določbe za živila in krmo;
Pogoji za dajanje na trg živil in krme;
Posebni pogoji za dajanje na trg živil in krme;
Posebne določbe za živila;
Posebne določbe za krmo.
Predvidena časovnica sprejemanja predloga novega zakona:
javna obravnava – januar 2025,
medresorsko usklajevanje – februar 2025,
zakon v obravnavo na Vladi RS – do 30. 3. 2025,
zakon v zakonodajni postopek v Državnem zboru RS – junij
2025.
O vseh novostih vas bomo seznanjali sproti. Osnutki vseh treh
zakonov naj bi bili pripravljeni in objavljeni na spletnem portalu
E-demokracija kmalu po novem letu. K.F.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3141 zdne 11.decem-
bra 2024 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2024/3141 z
dne 12. 12. 2024;
Uredba (EU) 2024/3115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne
27. novembra 2024 o spremembi Uredbe (EU) 2016/2031 v
zvezi z večletnimi programi preiskav, uradnimi obvestili o nav-
zočnosti nadzorovanih nekarantenskih škodljivih organizmov,
začasnimi odstopanji od prepovedi uvoza in posebnih uvoznih
zahtev ter določitvijo postopkov za njihovo odobritev, začas-
nimi uvoznimi zahtevami za zelo tvegane rastline, rastlinske
proizvode in druge predmete, določitvijo postopkov za uvr-
ščanje zelo tveganih rastlin na seznam, vsebino fitosanitarnih
spričeval in uporabo rastlinskih potnih listov ter v zvezi z ne-
katerimi zahtevami glede poročanja za razmejena območja
in preiskave v zvezi s škodljivimi organizmi ter o spremembi
Uredbe (EU) 2017/625 v zvezi z nekaterimi uradnimi obvestili
o neskladnosti - UL EU, št. L 2024/3115 z dne 16. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3121 z dne 16. de-
cembra 2024 o spremembi Izvedbene uredbe Komisije
(EU)2021/1378 glede priznanja nekaterih izvajalcev nadzora
vskladu sčlenom46 Uredbe (EU)2018/848 Evropskega par-
lamenta in Sveta kot pristojnih za izvajanje nadzora in izdaja-
nje certifikatov ekološke pridelave vtretjih državah za namen
uvoza ekoloških proizvodov vUnijo - UL EU, št. L 2024/3121 z
dne 17. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3145 zdne 18.decem-
bra 2024 ospremembi prilogI, IX, XinXV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede seznamov tretjih držav, njihovih ozemelj
ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk nekaterih pro-
izvodov živalskega izvora vUnijo, ter opopravku PrilogeXXI
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
knavedeni uredbi glede vnosov za Združene države Amerike
- UL EU, št. L 2024/3145 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3153 zdne 18.decem-
bra 2024 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2019/1793 oza-
časnem povečanju uradnega nadzora in nujnih ukrepih, ki ure-
jajo vstop nekaterega blaga iz nekaterih tretjih držav vUnijo,
izvajanju uredb (EU)2017/625 in (ES) št.178/2002 Evropskega
parlamenta in Sveta - UL EU, št. L 2024/3153 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3162 zdne 18.decem-
bra 2024 odovoljenju za kelat železovega tirozina kot krmni
dodatek za vse vrste perutnine za pitanje, vse vrste perutnine
za nesnice ter purane in manj pomembne vrste perutnine za
razplod (imetnik dovoljenja: Akeso Biomedical, Inc USA, ki
ga vUniji zastopa Pen& TecConsulting SLU) - UL EU, št. L
2024/3162 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3163 zdne 18.decem-
bra2024 ospremembi Priloge kIzvedbeni uredbi Komisije
(EU)2023/2059 glede vključitve nekaterega blaga rastlinske-
ga izvora na seznam blaga iz preostalega sveta - UL EU, št. L
2024/3163 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3164 zdne 18.decembra
2024 ospremembi Uredbe Sveta (ES) št.992/95 vzvezi stari-
fnimi kvotami Unije za nekatere ribe in ribiške proizvode spo-
reklom iz Norveške - UL EU, št. L 2024/3164 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3165 zdne 18.decem-
bra 2024 ospremembi Uredbe Sveta (ES) št.499/96 vzvezi
starifnimi kvotami Unije za nekatere ribe in ribiške proizvode
sporeklom zIslandije - UL EU, št. L 2024/3165 z dne 19. 12.
2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3166 zdne 18.decem-
bra 2024 o podaljšanju dovoljenja za pripravek iz Bacillus
velezensis ATCC PTA-6737 kot krmni dodatek za purane za
pitanje, purane za razplod, odstavljene pujske, odstavlje-
ne Suidae razen Sus scrofa domesticus in svinje, njegovem
dovoljenju za prašiče pitance vseh vrst Suidae, sesne pujske
vseh vrst Suidae ter svinje manj pomembnih vrst Suidae
(imetnik dovoljenja: Kemin Europa N.V.), spremembi Izvedbe-
ne uredbe (EU)2023/366 ter razveljavitvi izvedbenih uredb
(EU) št.306/2013, (EU) št.787/2013 in (EU)2017/2276 - UL EU,
št. L 2024/3166 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3167 zdne 18.decem-
bra2024 odovoljenju za cianokobalamin (vitamin B12), proi-
zveden zEnsifer adhaerens CGMCC 19596, kot krmni dodatek
za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2024/3167 z dne 19. 12. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/3168 zdne 18.decem-
bra 2024 odovoljenju za pripravek iz cinkovega L–selenome-
tionina kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL EU, št. L
2024/3168 z dne 19. 12. 2024;
Sklep Skupnega odbora EGP št. 228/2024 z dne 23. sep-
tembra 2024 ospremembi Protokola 47 kSporazumu EGP
oodpravi tehničnih ovir vtrgovini zvinom [2024/3032] - UL
EU, št. L 2024/3032 z dne 19. 12. 2024. K.F.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za december 2024
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.332,57 7.773,33
2.220,95
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 206,55 1.204,87
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 117,93 687,94
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 324,48 1.892,81
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 84,75 494,38
Obvezni zdravstveni prispevek pavšalni znesek 35,00 35,00
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 87,42 509,93
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,06 41,20
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 214,23 1.080,51
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,66 15,54
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,87 10,88
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,80 4,66
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,67 15,54
Skupaj drugi prisp. 5,33 31,08
PRISPEVKI SKUPAJ 544,04 3.004,40
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2023 (PP): 2.220,95 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.220,95 EUR = 1.332,57 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.220,95 x 3,5 = 7.773,33 EUR
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, december 2024. K.F.
Poročilo o rasti cen življenjskih potrebščin na območju Slovenije za november 2024
V Uradnem listu RS, št. 103/24, je objavljeno Poročilo o rasti cen
življenjskih potrebščin na območju Slovenije za november 2024.
Cene življenjskih potrebščin so bile novembra 2024 v primerjavi s
prejšnjim mesecem višje za 0,7 %.
6
WWW.TZSLO.SI
Graf: Mesečna sprememba cen življenjskih potrebščin v zadnjem letu
0,0 0,0
0,7
-1,5
-1,0
-0,5
0,0
0,5
1,0
1,5
2,0
Vir: SURS, december 2024. P.G.
Spletna prodaja v trgovini na drobno
Realni prihodki v dejavnosti G 47.91 – Trgovina na drobno po pošti
ali po internetu so se v Sloveniji v letu 2022 glede na povprečje
leta 2021 znižali za 4,5 %. V letu 2023 so se prihodki znova precej
zvišali, v letu 2024 pa so v primerjavi z letom 2023 rahlo upadli,
tako da je tudi v trgovini prek spleta v Sloveniji prisotna stagnacija
prihodkov. Na ravni EU so bili prihodki v letu 2022 sicer rahlo
nižji od leta 2021, potem pa je sledila rast realnih prihodkov v tej
dejavnosti. V prvih 9 mesecih so tako prihodki v Sloveniji le 2,8 %
višji od povprečja leta 2021, v EU pa so prihodki višji kar za 6,5 %.
Graf 1: Sprememba kumulativnega realnega prihodka v trgo-
vini na drobno po pošti ali po internetu (G 47.91) glede na leto
2021 (izločen vpliv sezone in koledarja)
6,5
2,8
-6
-4
-2
0
2
4
6
8
2022 2023 2024
EU 27 Slovenija
Vir: Eurostat, december 2024. Opomba: Za leto 2024 so na voljo
podatki za prvih 9 mesecev.
Delež prihodkov, ustvarjenih s spletno prodajo potrošnikom (B2C)
v trgovini na drobno (G47) pri podjetjih z vsaj 10 zaposlenimi, se
je v Sloveniji v letu 2024 precej zmanjšal v primerjavi s preteklimi
leti na samo 3,3 %. Tudi sicer je ta delež v Sloveniji precej pod
povprečjem EU, kjer ta znaša 11,4 %.
Graf 2: Delež ustvarjenih prihodkov s spletno prodajo potro-
šnikom (podjetja z vsaj 10 zaposlenimi) v trgovini na drobno
(G 47)
3,3
11,4
0
2
4
6
8
10
12
2021 2022 2023 2024
EU 27Slovenija
Vir: Eurostat, december 2024
Ima pa Slovenija višji delež podjetij z več kot 10 zaposlenimi s
spletno prodajo potrošnikom od povprečja EU. V letu 2024 se je
ta delež spet povečal na 42,8 %, v EU pa ta delež znaša 35,3 %.
Ta delež je v Sloveniji stalno višji od EU povprečja.
Graf 3: Delež podjetij z več kot 10 zaposlenimi v trgovini na
drobno (G 47) s spletno prodajo potrošnikom (B2C)
35,3
42,8
0
10
20
30
40
50
60
2019 2020 2021 2022 2023 2024
EU 27 Slovenija
Vir: Eurostat, december 2024
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z
navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167,
Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z
Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Tudi sicer vidimo, da so slovenski trgovci na drobno (G 47) boljši
od EU povprečja po dostopnosti večkanalne prodaje in prisotno-
sti na spletu. Delež trgovcev, ki so prisotni s spletno stranjo, mo-
bilno aplikacijo in na družbenih omrežjih, je v Sloveniji znašal 18,4
% in je bil višji od povprečja EU. Višji delež kot v povprečju EU je
v Sloveniji tudi delež podjetij s spletno stranjo, ki je kar 91 % in
podjetij s spletnim naročanjem oziroma rezervacijo.
Graf 4: Delež podjetij z več kot 10 zaposlenimi v trgovini na drobno (G 47) z prisotnimi digitalnimi rešitvami v letu 2023
69,2
42,0
20,6
14,9
90,9
52,7
20,5
18,4
0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100
Podjetja s spletno stranjo
Podjetja, v katerih je spletno mesto omogočalo spletno
naročanje, rezervacijo ali rezervacijo, npr. nakupovalna
košarica.
Podjetja, ki imajo mobilno aplikacijo za stranke
Podjetja, ki imajo spletno stran in mobilno aplikacijo za
stranke ter uporabljajo vse družbene medije.
Slovenija EU 27
Vir: Eurostat, december 2024
V letu 2024 je nakup prek spleta v zadnjih 3 mesecih opravilo kar
54,1 % Slovencev, v zadnjih 12 mesecih pa 66,3 % Slovencev, oba
deleža sta pod evropskim povprečjem, ki znaša za zadnje tri me-
sece 60,2 %, za zadnjih 12 mesecev pa 71,8 %. Iz Grafov 5 in 6 je
razvidno, da se je v Sloveniji delež posameznikov, ki so kupovali
prek spleta, v zadnjih nekaj letih precej spreminjal. V letu 2020
in 2021 je delež močno poskočil predvsem zaradi protikoronskih
ukrepov in prihoda določenih večjih ponudnikov v Slovenijo. V
letu 2022 je sledil preobrat, saj sta deleža posameznikov z na-
kupom v zadnjih 12 mesecih in v zadnjih 3 mesecih preko spleta
precej upadla, celo pod raven iz leta 2020. V letih 2023 in 2024 je
bila sicer prisotna manjša rast deleža posameznikov z nakupom,
a precej počasnejša od povprečja EU.
Graf 5: Delež posameznikov z nakupom prek spleta v zadnjih
3 mesecih
60,2
54,1
40
45
50
55
60
65
70
75
2020 2021 2022 2023 2024
EU 27 Slovenija
Vir: Eurostat, december 2024
Graf 6: Delež posameznikov z nakupom prek spleta v zadnjih
12 mesecih
71,8
66,3
40
45
50
55
60
65
70
75
2020 2021 2022 2023 2024
EU 27 Slovenija
Vir: Eurostat, december 2024 P.G.