1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
NAPOVEDUJEMO !
V prvi polovici meseca novembra 2024 bomo na pobudo Sekci-
je TZS malih trgovcev in zadrug organizirali problemsko kon-
ferenco za male trgovce in zadruge. Več o tem bomo predstavili
v naslednji številki T-Informacij ter na spletni strani TZS. M.L.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 1. oktober 2024, št. 28/24
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Pestra ponudba seminarjev v okviru Akademije TZS v oktobru 2024 – več na:
www.tzslo.si
Brezplačno regijsko srečanje Trgovinske zbornice Slovenije v Ljubljani, 24. oktober 2024
V okviru Akademije TZS smo v prvi polovici leta 2024 izvedli
šest brezplačnih regijskih srečanj s člani Trgovinske zbor-
nice Slovenije, na katerih ste se člani lahko seznanili z naj-
pomembnejšimi novostmi na zakonodajnih področjih, ki so
pomembna za poslovanje prav vsakega podjetja ne glede na
njegovo velikost in dejavnost.
Jeseni za vas organiziramo še zadnje letošnje srečanje, ki bo
potekalo v Ljubljani, in sicer 24. oktobra 2024 med 12.45 in
15.00 uro v dvorani SMELT, na naslovu Dunajska cesta 160,
1000 Ljubljana.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija La-
pornik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodar-
stvu in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov,
vključno s primerjavo z EU. Med drugim boste dobili tudi odgo-
vor na vprašanje, kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Davčne in okoljske novosti.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnosti z dela.
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Ali lahko pričakujemo ustreznejše rešitve pri evidencah de-
lovnega časa? Kako se prilagodim novim zahtevam na podro-
čju zagotavljanja varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem
premeščanju bremen? Kaj pomeni pravica do odklopa?
Zaposlovanje tujcev.
Varstvo potrošnikov.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdel-
ke, povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnil-
nik, baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdel-
ke, fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije,
tekstilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: umik in odpoklic blaga ter posodobitev Navodil o
sledljivosti živil, masne bilance, … Ali bomo res dobili nov
Zakon o hrani itd.?
Na tokratnem srečanju bodo z vami izvršna direktorica TZS Mija
Lapornik, Marjanca Simsič, višja svetovalka TZS in Nika Pe-
čevnik, pravna svetovalka TZS, ki vam bodo na voljo za vsa
vaša dodatna vprašanja.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa
za pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale
na poslovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili
tudi vašim stališčem in mnenjem, podanim vsebinam, ki jih
pogrešate in bi se jim morali v prihodnje bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoz-
nate zbornično strokovno službo, ter se družite in navezu-
jete poslovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki
podjetij iz vaše regije.
Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite! Prijavnica je obja-
vljena na spletni strani TZS: www.tzslo.si. T.R., L.D.
18. Strateška konferenca o trgovini »Kako naj se trgovci (še bolj) približajo slovenskemu
potrošniku? - 12. november 2024, Kongresni center Brdo pri Kranju
V luči vseh ekonomskih in družbenih dogajanj tudi trgovci iščejo
nove poti do potrošnika. Zato bomo na letošnji že 18. konferen-
ci odstirali, kakšen je aktualni slovenski potrošnik, kako se mu
trgovec lahko še bolj približa z zanimivimi elementi ponudbe,
pa tudi s svojim ugledom: kako le-ta vpliva na potrošnika in nje-
gove nakupne odločitve? Ves čas je potrebno slediti tudi glo-
balnim in evropskim trendom, zato je prav, da se vprašamo, kaj
nam razvoj trgovine prinaša v prihodnje? O vsem tem in še čem
bomo razpravljali z zanimivimi gosti in strokovnjaki s področja
trgovine in ugleda zaposlovalcev.
Veseli bomo vaše udeležbe v Kongresnem centru na Brdu pri
Kranju. Lepo vabljeni k čim prejšnji prijavi, prijavnica je objavlje-
na na spletni strani TZS www.tzslo.si. Dobrodošli!
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20 OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica TZS
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:30 1. SEKCIJA: DRUŽBENI IN EKONOMSKI TRENDI
TRGOVINE DANES IN JUTRI
prof. dr. Jože P. DAMIJAN, Ekonomska fakulteta,
UL
dr. Mitja PIRC, direktor, A.T. Kearney Svetovanje
d.o.o.
Anna MAKOWSKA NOWAK, South Eastern
Europe Businesses Development Manager at
Techtronic Industries - TTI
10.30 – 10.40 ODMOR
10:40 – 11:45 2. SEKCIJA: PROFILI SLOVENSKEGA
POTROŠNIKA IN VPOGLED NA SOSEDNJE
TRGE – SMO KAJ DRUGAČNI?
Andraž ZORKO, partner in direktor, Valicon d.o.o.
Darko DUJIČ, direktor, WeTeh d.o.o.
Lidija RUDEN KOSTREVC, direktorica, GA
Adriatic d.o.o.
Moderira: prof. dr. Tanja Dmitrović, Ekonomska
fakulteta, UL
11:45 – 12:45 KOSILO
12:45 – 13:30 3. SEKCIJA: DOBRE PRAKSE DOMA - KAJ SE
(ŠE) LAHKO NAUČIMO IZ TUJINE?
Barbara JANŽEKOVIČ, CMO, Intersport ISI, d.o.o.
Andrej PLANINA, direktor divizije, Špica
International d.o.o.
Sibela MURIĆ, direktorica, Infraslim d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK, Ekonomska
fakulteta, UL
13:30 – 14:30 OKROGLA MIZA: TRGOVEC DANES IN V
PRIHODNJE, KAJ PA POTROŠNIK?
Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Sašo BERGER, predsednik uprave, Petrol d.d.
Aleš ČERNE, direktor, Hervis d.o.o.
Helena DRAŠKOVIĆ, svetnica,
Magistrat International d.o.o.
David KOVAČIČ, generalni direktor,
Spar Slovenija d.o.o.
Tomislav KRAMARIĆ, generalni direktor,
Mercator d.o.o.
Samo KUPLJEN, direktor, Bauhaus, d.o.o., k.d.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK, Ekonomska
fakulteta, UL
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica TZS Dekan Ekonomske fakultete, UL
SPLOŠNI POGOJI IN KOTIZACIJA:
Kotizacija za udeležbo na konferenci znaša:
za člane TZS: 65,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca,
za nečlane TZS: 180,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca,
za udeležence iz ministrstev in drugih javnih institucij ter orga-
nizacij in fakultet: 65,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca.
Popusti:
20 % za študente,
za večje število prijavljenih udeležencev iz istega podjetja
imajo člani TZS za vsakih dopolnjenih deset prijavljenih ude-
ležencev popust za njihovo udeležbo v višini 30 %.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki: SI56 0400
0027 8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam
lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana
ali na e-naslov:info@tzslo.si.Znesek vplačane kotizacije se vrne
v primeru, da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo
konference! Ob morebitni neudeležbi na dogodku brez predho-
dne odjave v navedenem roku se kotizacija plača, v primeru že
plačane kotizacije se ta ne vrača.
Prispevki tujih govorcev bodo podani v angleškem jeziku.
S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki na-
vedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS upo-
rabljala samo za namen izvedbe 18. Strateške konference o trgo-
vini, za obveščanja prijavljenih na konferenco ter posredovanje
morebitnih gradiv. Dogodek se snema in fotografira.
V kolikor bi želeli tudi vi postati sponzor konference vas vljudno
prosimo, da nas kontaktirate - tajništvo TZS: info@tzslo.si ali
01 58 98 212/213. M.L., M.S.
PRIJAVNICA
na 18. Strateško konferenco o trgovini »Kako naj se trgovci (še bolj) približajo slovenskemu potrošniku?
12. november 2024, Kongresni center Brdo pri Kranju
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe
18. Strateške konference o trgovini, za obveščanja prijavljenih na konferenco ter posredovanje morebitnih gradiv.
2
WWW.TZSLO.SI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Pomoč gospodarstvu zaradi posledic močnih neurij z dežjem, vetrom, zemeljskimi
plazovi in poplavami 27. in 28. julija 2024
Obveščamo vas, da je na spletni strani Ministrstva za gospodar-
stvo, turizem in šport objavljena informacija o začetku postop-
ka ocenjevanja škode v gospodarstvu zaradi posledic močnih
neurij z dežjem, vetrom, zemeljskimi plazovi in poplavami 27.
in 28. julija 2024 s pripadajočim obrazcem za oceno škode ter
navodili za izpolnjevanje obrazca.
OBVEŠČA: Člane iz občin, ki so jih neurja dne 27.
in 28. julija 2024 prizadela, seznanjamo, da oceno škode pos-
redujete na elektronski naslov: poplave2024.mgts@gov.si (z
oznako »Poplave julij 2 2024« in pripisom naziva oškodovanca),
najkas neje do 7. 10. 2024. M.S.
Vlada RS je podaljšala ukrepe začasne ureditve na področju opravljanja dela tujih
delavcev v Republiki Sloveniji
Vlada Republike Slovenije je dne 26. 9. 2024 sprejela Sklep o
podaljšanju ukrepov začasne ureditve na področju opravlja-
nja dela tujih delavcev v Republiki Sloveniji in s tem podaljša-
la ukrepe na podlagi 24. člena Zakona o ukrepih za optimiza-
cijo določenih postopkov na upravnih enotah (ZUOZUE) za tri
mesece za vloge iz 25. in 27. člena, ki bodo na upravne enote
vložene od 1. oktobra do vključno 31. decembra 2024 za po-
dročje izdaje in podaljšanja enotnih dovoljenj za prebivanje
in delo za tujce.
V prvem obdobju izvajanja zakona so bili zabeleženi in ugo-
tovljeni določeni pozitivni učinki delujočih ukrepov, ki bodo v
nadaljevanju še dodatno doprinesli k izboljšanem reševanju
zadev v zakonitem roku, kar pa seveda varuje tako človekove
pravice, kot povečuje konkurenčnost gospodarstva, oziroma
veča ponudbo dela na trgu dela.
Podaljšanje ukrepov začasne ureditve na področju opravljanja
dela tujih delavcev v Republiki Sloveniji iz tretjega dela Zakona
o ukrepih za optimizacijo določenih postopkov na upravnih eno-
tah sledi namenu, da se razbremeni poslovne procese upravnih
enot in omogoči hitrejši vstop tujcev na trg dela. Zmanjšanje
administrativnih bremen doprinese k poenostavitvi in pospe-
šitvi postopkov na upravnih enotah ter zmanjšuje gospodarsko
škodo zaradi zaostankov v upravnem sistemu na področju enot-
nih dovoljenj za prebivanje in delo za tujce, saj se zaradi potreb
slovenskega gospodarstva po delavcih – od nižje kvalificiranih
do visokotehnoloških – število teh postopkov v zadnjih letih
precej povečuje.
Vir: Povzeto po sporočilu za javnost Vlade RS z dne 26. 9. 2024.
K.F.
Iz prejetih obvestil Finančne uprave RS
V nadaljevanju vas seznanjamo s prejetimi obvestili Ministrstva
za finance – Finančne uprave RS, kot sledi:
Izpolnjevanje pogojev za oprostitev plačila dajatev v
uvozni carinski deklaraciji - za določeno blago Uredba
Sveta (ES) št. 1186/2009 z dne 16. novembra 2009 o sistemu
oprostitev carin v Skupnosti ob uvozu, omogoča oprostitev
plačila uvoznih dajatev. Za vsako posamezno oprostitev so
predpisani pogoji, ki morajo biti izpolnjeni. Večinoma se
pogoje dokazuje s prilaganjem ustrezne dokumentacije ter
dovoljenj in potrdil, ki jih izdajo pristojni organi in katere se
kot e-priloge priloži k carinski deklaraciji. Vsa dovoljenja
in potrdila, ki jih izdajo pristojni organi, ter druge listine, ki
so pogoj za uveljavljanje oprostitev, je vedno treba priložiti
k vloženi deklaraciji kot e-prilogo. Pri tem FURS zaznava,
da se v praksi pojavljajo primeri, ko se dokazil ne prilaga k
carinskim deklaracijam, s katerimi se uveljavlja oprostitev.
Ker je običajno izpolnjevanje pogojev za uveljavljanje op-
rostitve razvidno šele iz dovoljenj in potrdil ter drugih listin,
FURS poziva, da naj bodo uvozniki in njihovi carinski zastop-
niki še posebej pozorni, da se bodo le-ta vedno prilagala kot
e-priloge k carinskim deklaracijam, saj bodo tako postopki
carinjenja potekali hitreje. Navedeno izhaja tudi iz 13. točke
Navodila o uveljavljanju pravice do oprostitve uvoznih da-
jatev in drugih dajatev, ki se plačujejo ob uvozu, št. 2/2019.
Objava obvestila o koncu prehodnega obdobja za fazo
5 NCTS - sistem SINCTS5 je bil v Sloveniji uveden 22.
februarja 2023. Rok za uvedbo faze 5 NCTS za države člani-
ce EU in ostale države pogodbenice Konvencije o skupnem
tranzitu je 2. 12. 2024, medtem ko je končni rok za gospo-
darske subjekte 21. januar 2025. Naslednje funkcionalnosti
bodo tako stopile v veljavo 21. januarja 2025, ko se konča
prehodno obdobje za gospodarske subjekte:
Nova struktura tranzitne deklaracije: glava, glavna po-
šiljka, interne pošiljke in interne postavke. Uporaba več
internih pošiljk bo omogočala deklariranje več različnih
pošiljateljev oziroma prejemnikov, ki pripadajo eni glav-
ni pošiljki.
Obvezna uporaba 6-mestne oznake harmoniziranega
sistema (HS). Izjema je postopek tranzita na podlagi
zvezka TIR, kadar tranzit ne sledi izvozu.
Obvezen vnos neto teže v postavko interne pošiljke v
primeru, ko tranzit sledi izvozu (predhodni dokument
N830).
Predložitev referenčne številke gibanja (MRN) v elek-
tronski obliki. Tiskanje spremne tranzitne listine bo op-
cijsko.
Nova vloga urada vnosa incidentov v NCTS. Vnos v
NCTS bo zamenjal ročno vpisovanje incidentov in dosta-
vo podatkov namembnemu uradu z IE007.
Okoljske dajatve - Sprememba višine okoljske dajatve za
onesnaževanje zraka z emisijo ogljikovega dioksida - v
Uradnem listu RS, št. 75/2024 z dne 9. 9. 2024, je objavljen
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Sklep o višini okoljske dajatve za onesnaževanje zraka z
emisijo ogljikovega dioksida. Sklep določa, da je od 10. 9.
2024 dalje višina okoljske dajatve za onesnaževanje zraka
z emisijo ogljikovega dioksida za enoto obremenitve 30,85
evra. Plačniki okoljske dajatve morajo od 10. 9. 2024 dalje
obračunavati in plačevati okoljsko dajatev v novem predpi-
sanem znesku na enoto obremenitve. Za obdobje do 9. 9.
2024 se okoljska dajatev obračunava v dosedanjem zne-
sku na enoto obremenitve 17,3 evra. Pri vlaganju obračunov
okoljske dajatve morajo plačniki okoljske dajatve za mesec
september 2024 ločeno vpisati količine, za katere je nastala
obveznost za obračun od 1. 9. 2024 do 9. 9. 2024 in ločeno
za obdobje od 10. 9. 2024 dalje. Zavezanci za oddajo letnih
obračunov bodo morali pri oddaji letnih obračunov okoljske
dajatve za leto 2024 ločeno vpisati količine za obdobje od
1. 1. 2024 do 9. 9. 2024 in ločeno za obdobje od 10. 9. 2024
dalje.
Vir: Povzeto po obvestilih Ministrstva za finance – Finančne
uprave RS z dne 11. 9. 2024 in 20. 9. 2024. M.S.
Kaj je dobro vedeti o ročnem premeščanju bremen?
Posodobljen Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja pri roč-
nem premeščanju bremen velja od avgusta letos. Zaradi lažjega
razumevanja je Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti na spletišču »Varnost in zdravje pri delu« obja-
vilo odgovore na nekaj pogostih vprašanj.
Katere so zakonske obveze delodajalcev na področju
varnosti in zdravja pri delu v zvezi z ročnim premešča-
njem bremen?
Zakon o varnosti in zdravju pri delu že od leta 1999 določa, da
mora delodajalec pisno oceniti tveganja za varnost in zdravje
pri delu, ki so jim delavke/delavci izpostavljeni ali bi jim lahko
bili izpostavljeni pri svojem delu.
Pri sedečem delu z računalnikom so to npr. kostno-mišična
obolenja, stres, okvare vida ipd. Pri delu v laboratoriju so lahko
prisotna kemična in fizikalna tveganja; če je delo sedeče, tudi
tam obstaja nevarnost kostno-mišičnih obolenj ipd. Popolnoma
enako je, če gre za delo, pri katerem nekdo ročno premešča
bremena – delodajalec mora tudi tukaj oceniti vsa tveganja,
npr. za nastanek kostno-mišičnih obolenj.
Ali posodobljen Pravilnik o zagotavljanju varnosti in
zdravja pri ročnem premeščanju bremen delodajalcem
nalaga nove obveznosti?
Veljavni pravilnik delodajalcem, ki so že do zdaj ravnali v skladu
z Zakonom o varnosti in zdravju pri delu in ocenili vsa tvega-
nja, ki so jim delavke/delavci izpostavljeni ali bi jim lahko bili
izpostavljeni pri delu, ne prinaša nobenih dodatnih obveznosti.
Kaj prinaša novi pravilnik?
S posodobitvijo pravilnika ministrstvo za delo delodajalcem
omogoča lažje ocenjevanje tveganj, povezanih z ročnim pre-
meščanjem bremen. Nemška BAuA – Zvezni inštitut za varnost
in zdravje pri delu – je namreč razvila orodje, s katerim lahko
na enostaven način ocenimo stopnjo izpostavljenosti tem tve-
ganjem. Z njenim soglasjem smo orodje prevedli in digitalizirali.
Tako lahko delodajalec naredi zelo enostaven in kratek prese-
jalni test, ki mu pokaže, ali mora za določena opravila narediti
poglobljeno oceno tveganja. Če je temu tako, lahko uporabi
metodo, ki je navedena v pravilniku, ali katerokoli primerljivo
metodo.
Kaj je primerljiva metoda?
Primerljiva metoda mora zadostiti minimalnim pogojem, ki jih
določa pravilnik. Vsebovati mora zapis o:
imenu in ključnih kazalnikih izbrane metode za
ocenjevanje tveganja,
ugotovljenih dejavnikih tveganja iz Priloge 1 pravilnika,
rezultatih meritev merljivih dejavnikov tveganja (na pri-
mer: čas, masa, frekvenca, sile, toplotne razmere),
ocenjeni stopnji tveganja in
ukrepih za odpravo oziroma zmanjšanje prisotnih tve-
ganj.
Napačno tolmačenje pravilnika
Napačno je tolmačenje, da morajo delodajalci za ocenjevanje
tveganj, povezanih z ročnim premeščanjem bremen, uporabljati
zgolj metodo, ki jo navaja pravilnik. To nikakor ne drži – deloda-
jalci lahko uporabljajo metodo iz pravilnika ali katerokoli drugo
primerljivo metodo.
Delodajalci naj bodo pozorni na nepotrebne stroške
Delodajalci, pri katerih v delovnem procesu prihaja do ročne-
ga premeščanja bremen in so tveganja že ustrezno ocenili (kar
jim zakon nalaga že od leta 1999) po primerljivi metodi (metodi
navedeni v pravilniku ali katerikoli drugi primerljivi metodi), naj
bodo pozorni na napačne informacije, da morajo to storiti po-
novno.
Ponovno ocenjevanje ni potrebno, če ni prišlo do sprememb v
delovnem procesu. Če je delodajalec v Izjavi o varnosti z oceno
tveganja ta tveganja že ustrezno ocenil, mu ni potrebno storiti
nič.
Dodatne informacije
Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja pri ročnem pre-
meščanju bremen (in priloge): https://pisrs.si/pregledPredpi-
sa?id=PRAV15049
Digitalizirani presejalni test in obrazci za ocenjevanje in na-
črtovanje telesnih delovnih obremenitev na delovnem mes-
tu:https://vzd.mddsz.gov.si/varnost-in-zdravje-pri-delu/spletne-
-aplikacije/ocena-tveganj-bremena
OBVEŠČA: Do podrobnejših informacij v zvezi s
pravilnikom ter do vseh obrazcev lahko dostopate tudi preko
spletne strani TZS: www.tzslo.si – zavihek »Varnost in zdravje
pri delu«.
Vir: Povzeto po spletni objavi na spletišču »Varnost in zdravje
pri delu« z dne 20. 9. 2024. K.F.
4
WWW.TZSLO.SI
III ŽIVILA
Video »Spoštuj hrano, spoštuj planet - zavrzi manj«
Dne 23. 9. 2024 so na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo
in prehrano premierno predstavili video o letnem načrtu slo-
venske družine za zmanjševanje odpadne hrane z naslovom
»Spoštuj hrano, spoštuj planet - zavrzi manj«.
Video si lahko v daljši in krajši različici ogledate na:
https://youtu.be/khPBpWFNRCw
https://youtu.be/CD76lMny_vM
Ob tej priložnosti vas seznanjamo, da se tematiki odpadne in
donirane hrane intenzivno posvečamo tudi na Trgovinski zbor-
nici Slovenije, kjer si skupaj z našimi člani prizadevamo za večjo
sistemsko ureditev področja doniranja presežkov hrane, tako
humanitarnim organizacijam, kot tudi za krmo za živali, brez do-
datnih stroškovnih ter administrativnih obremenitev za podje-
tja. S tem namenom smo že opravili prve razgovore s pristojnimi
državnimi organi, katerim bo sledilo oblikovanje možnih krat-
koročnih in dolgoročnih ukrepov oziroma rešitev. O nadaljnjih
korakih na tem področju vas bomo sproti seznanjali. K.F., N.P.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2385 z dne 9. sep-
tembra 2024 odovoljenju za 4-metil-5-viniltiazol kot krmni
dodatek za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2024/2385 z dne
10. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2388 z dne 9. sep-
tembra 2024 o podaljšanju dovoljenja za pripravek iz Pe-
diococcus pentosaceus DSM 23689 kot krmni dodatek za
vse živalske vrste in spremembi Izvedbene uredbe (EU) št.
84/2014 - UL EU, št. L 2024/2388 z dne 10. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2389 z dne 9. sep-
tembra 2024 odovoljenju za pripravek iz natrijevega semd-
uramicina (Aviax5%) kot krmni dodatek za pitovne piščance
(imetnik dovoljenja: Phibro Animal Healths.a.) in razveljavitvi
Uredbe (ES) št.1443/2006 - UL EU, št. L 2024/2389 z dne 10.
9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2393 zdne 9.sep-
tembra 2024 opodaljšanju dovoljenja za natrijev bisulfat
in dovoljenju za nove uporabe navedene snovi kot krmni
dodatek za nekatere živalske vrste - UL EU, št. L 2024/2393
z dne 10. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2394 zdne 9.sep-
tembra 2024 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Ente-
rococcuslactis NCIMB10415 kot krmni dodatek za mačke in
pse (imetnik dovoljenja: DSM Nutritional Products Ltd.) ter
razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.1061/2013 - UL EU, št.
L 2024/2394 z dne 10. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2398 zdne 3.sep-
tembra 2024 ovpisu imena vregister zaščitenih označb po-
rekla in zaščitenih geografskih označb (Söke Pamuğu (ZGO))
- UL EU, št. L 2024/2398 z dne 10. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2463 zdne 12.sep-
tembra 2024 odoločitvi analiznih metod, ki se uporabljajo
pri uradnem nadzoru za preverjanje skladnosti nosilcev ži-
vilske dejavnosti zUredbo (ES) št.2073/2005 - UL EU, št. L
2024/2463 z dne 13. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2464 zdne 12.sep-
tembra 2024 odovoljenju za belo borovo eterično olje iz
obmorskega bora (Pinus pinaster Aiton) kot krmni dodatek
za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2024/2464 z dne 13. 9.
2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2412 zdne 13.sep-
tembra 2024 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Pe-
diococcus pentosaceus DSM 23688 kot krmni dodatek za
vse živalske vrste in spremembi Izvedbene uredbe (EU)
št.84/2014 - UL EU, št. L 2024/2412 z dne 13. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2414 zdne 13.sep-
tembra 2024 oizdaji dovoljenja za brinovo eterično olje in
brinovo tinkturo iz Juniperus communis L. kot krmna dodat-
ka za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2024/2414 z dne 13.
9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2427 zdne 16.sep-
tembra 2024 odovoljenju za koriandrovo eterično olje iz
Coriandrum sativum L. kot krmni dodatek za vse živalske
vrste - UL EU, št. L 2024/2427 z dne 17. 9. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2441 zdne 16.sep-
tembra 2024 opodaljšanju dovoljenja za pripravek Entero-
coccus lactis DSM 22502 kot krmni dodatek za vse živalske
vrste in razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.304/2014 -
UL EU, št. L 2024/2441 z dne 17. 9. 2024. K.F.
III NEŽIVILA
V javni obravnavi je predlog Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o strojih
V javni obravnavi je predlog Uredbe o izvajanju Uredbe (EU)
o strojih (v nadaljevanju: predlog uredbe), s katero se bodo do-
ločili priglasitveni organ za izvajanje Uredbe (EU) 2023/1230 o
strojih, pristojni organi za nadzor nad stroji in sorodnimi proi-
zvodi na trgu in v uporabi, uporaba jezika, prekrški gospodar-
skih subjektov in kazni. Začetek uporabe predloga uredbe je
predviden z 20. januarjem 2027, vključena pa je tudi prehodna
in končna določba glede uporabe sedaj veljavnega Pravilnika o
varnosti strojev.
Kot izhaja iz uvoda k predlogu uredbe je namen preno-
vljene evropske zakonodaje o strojih, EU uredbe o strojih
2023/1230/EU, izboljšati varnost in delovanje notranjega trga
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
strojev in sorodnih proizvodov ter zagotoviti pravičnejšo kon-
kurenco z zahtevami glede varnosti, trajnosti in označevanja.
V uredbi so opredeljene harmonizirane zahteve za proizvode
in trženje, vključno s postopki ugotavljanja skladnosti. Uredba
EU 2023/1230 določa obveznosti proizvajalcev, pooblaščenih
zastopnikov, uvoznikov in distributerjev, zahteve za skladnost
in postopek ugotavljanja skladnosti ter zahteve za nadzor nad
stroji in sorodnimi proizvodi na trgu in uporabi. Obveznosti
gospodarskih subjektov se ločijo glede na to, ali proizvajajo,
zastopajo, uvažajo ali distribuirajo končne proizvode, ali le del-
no dokončane stroje. Uredba EU 2023/1230 o strojih je začela
veljati dvajseti dan po objavi vUradnem listu Evropske unije,
uporablja se od 14. januarja 2027, razen nekaterih členov, kot
določeno v prehodnih določbah. Uredba 2023/1230/EU je v
celoti zavezujoča in se neposredno uporablja v vseh državah
članicah. Sedaj veljavna Direktiva o strojih 2006/42/ES se raz-
veljavi z učinkom 14. januarja 2027, ob upoštevanju prehodnih
določb uredbe EU, ki pa določajo tudi, da certifikati o ES-pre-
gledu tipa in odločitve o odobritvi, izdani v skladu s členom 12
Direktive 2006/42/ES, ostanejo veljavni do preteka. M.S.
Uredba o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih baterijah
Uredba (EU) 2023/1542 o baterijah in odpadnih baterijah je
objavljena v Uradnem listu EU L 191 z dne 28. 7. 2023, v kratkem
pa bo objavljena tudi nacionalna Uredba o izvajanju Uredbe
(EU) o baterijah in odpadnih baterijah, ki je v postopku spre-
jemanja na Vladi RS.
S predlogom slednje se določata pristojna organa za izvajanje
Uredbe 2023/1542/EU, in sicer Ministrstvo za gospodarstvo, tu-
rizem in šport v delu, ki se nanaša na dajanje baterij na trg, ter
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo v delu, ki se nanaša
na ravnanje z odpadnimi baterijami. Določajo se tudi pristoj-
ni organi za nadzor nad baterijami danimi na trg, baterijami v
uporabi, ravnanjem z odpadnimi baterijami in kazni. Kot izha-
ja iz uvoda ob sprejemanju nacionalne uredbe, so cilji Uredbe
2023/1542/EU krepitev delovanja notranjega trga (vključno s
proizvodi, procesi, odpadnimi baterijami in recikliranimi sekun-
darnimi surovinami/materiali), spodbujanje krožnega gospo-
darstva ter zmanjšanje okoljskih in družbenih vplivov v vseh
stopnjah življenjskega cikla baterije v luči zelenega prehoda,
električne mobilnosti, ogljične nevtralnosti in trajnostne pro-
izvodnje baterij, zaradi pričakovane obsežne uporabe baterij
za splošno uporabo, industrijskih baterij in baterij za električna
vozila.
Predlog Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpadnih
baterijah v prehodnih in končnih določbah navaja tudi sledeče:
5. člen, prvi in tretji do deveti odstavek 33. člena ter drugi
odstavek 42. člena Uredbe o ravnanju z baterijami in aku-
mulatorji ter odpadnimi baterijami in akumulatorji (Uradni
list RS, št. 3/10, 64/12, 93/12, 103/15, 84/18 – ZIURKOE,
101/20 in 44/22 – ZVO-2) prenehajo veljati 18. avgusta 2025.
Drugi odstavek 33. člena uredbe iz prejšnjega odstavka
preneha veljati 18. avgusta 2026.
7. člen uredbe iz prvega odstavka tega člena preneha veljati
18. februarja 2027.
Baterije, dane na trg do 18. avgusta 2025 v skladu z uredbo
iz prvega odstavka tega člena, so lahko dostopne na trgu
do odprodaje zalog.
Z objavo Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o baterijah in odpad-
nih baterijah v Uradnem listu RS vas bomo seznanili naknadno.
M.S.
III JAVNI RAZPISI
Javno povabilo za delovni preizkus brezposelnih podaljšano do konca junija 2025
Zavod RS za zaposlovanje je dne 24. 9. 2024 na spletni stra-
ni objavil spremembo javnega povabila Delovni preizkus, s
katero so rok za oddajo ponudb delodajalcev podaljšali do
30. junija 2025. Delovni preizkus vam omogoča, da spoznate
in preizkusite kandidate v svojem delovnem okolju, preden se
odločite glede njihove zaposlitve. Za izvedbo preizkusa vam na
Zavodu povrnejo upravičene stroške.
Na javno povabilo se še naprej lahko prijavite delodajalci, ki
ste pravne ali fizične osebe, vsaj 12 mesecev vpisane v Po-
slovni register Slovenije, in izpolnjujete tudivse druge pogoje
za kandidiranje, opredeljene v javnem povabilu (5. poglavje).
Ponudbo za delovni preizkus brezposelnih predložite elek-
tronsko na Portalu za delodajalce. Pred prvo uporabo portala
se registrirate. Javno povabilo je odprto do porabe sredstev,
najdlje do 30. 6. 2025, ko se izteče skrajni rok za oddajo po-
nudb.
Sprememba javnega povabila, ki velja od 24. 9. 2024, pri-
naša še nekatere druge novosti.Med njimi je zvišanje razpo-
ložljivih sredstev na javnem povabilu za 150.000 EUR, tako da
odslej znašajo skupaj 1.000.000 EUR (prej 850.000 EUR).Ob-
dobje izvajanja delovnih preizkusov pri delodajalcih je ravno
tako podaljšano, do najpozneje 30. 9. 2025 (prej do 31. 12.
2024).
Razpored terminov odpiranja prejetih ponudb po območnih
službah ni več naveden v besedilu javnega povabila, temveč je
po novem objavljen izključno na spletni podstrani zavoda, na
kateri tudi sicer najdete vse o delovnem preizkusu.
Delovni preizkus traja polni delovni čas in največ en mesec ob
zagotovljenem strokovnem vodenju mentorja. Povrnejo vam
standardni strošek izvedbe preizkusa v višini 317 EUR za ude-
leženca. Pri negativni oceni zdravniškega pregleda, ki ste ga
plačali, ali kadar se oseba po uspešnem zdravniškem pregledu
ne vključi v program, pa vam lahko povrnejo dejanski strošek
predhodnega zdravniškega pregleda za udeleženca.
Vir: Povzeto po spletni objavi Zavoda RS za zaposlovanje z dne
25. 9. 2024. K.F.
6
WWW.TZSLO.SI
III AKADEMIJA TZS
a) Obnovitveni seminar na temo Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) – on-line,
22. 10. 2024
Vabimo vas na brezplačni obnovitveni spletni seminar na
temo Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) s poudarkom
na področjih znižanja cen blaga, jamčevalnih zahtevkov ter
garancij, ki ga na Trgovinski zbornici Slovenije pripravljamo v
sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport.
Obnovitveni spletni seminar bo potekal v torek, 22. oktobra
2024 med 9.00 in 11.00 uro na daljavo preko aplikacije ZOOM.
Svoja morebitna vprašanja, s katerimi se srečujete ob izva-
janju zakonodajnih podlag s področja varstva potrošnikov v
praksi, nam lahko posredujete dovključno srede, 2. oktobra
2024 na info@tzslo.si.Vprašanja bomo (brez navedbe avtorja)
posredovali na MGTŠ z namenom priprave predstavitve na na-
čin, da bo čimbolj prilagojena ključnim problematikam, s kateri-
mi se člani soočate ob svojem delu. Vsa doslej zbrana pojasnila
MGTŠ na vprašanja članov najdete na spletni strani TZS, pod
zavihkom »Varstvo potrošnikov«.
Kotizacije ni. Vljudno vabljeni! N.P.
b) Delavnica »Tehnike uspešnega vodenja zahtevnih pogovorov za vodje« – Ljubljana,
22. 10. 2024
Vljudno vas vabimo na delavnico »Tehnike uspešnega vode-
nja zahtevnih pogovorov za vodje«, ki bo potekala dne22.
10. 2024 od 9.00 do 13.00 ure v sejni sobi TZS.
Kaj je zahteven pogovor? Je to pogovor, v katerem želite
sodelavcu sporočiti, zakaj ne bo napredoval? Pogovor, v ka-
terem nekomu dajete povratno informacijo glede opravlje-
nega dela? Je to za vas pogovor o uspešnosti ali letni oceni?
Morda posredovanje ob konfliktih med sodelavci? Vodje ste
lahko vsak dan postavljeni v pogovore, ki v vas vzbujajo ne-
prijetna čustva. Vse to so zahtevni pogovori.
Tokrat se bomo področja zahtevnih pogovorov lotili z vidika ču-
stvene inteligence. Razlog za to je preprost – vsak zahteven
pogovor je v samem bistvu pogovor o čustvih – tako naših kot
čustvih sogovornika – zaradi česar je pogovor za nas zahteven.
Na delavnici boste:
raziskovali kakšni pogovori so za vas zahtevni in kakšna
čustva v vas sprožijo,
ozaveščali kako lahko ta čustva omejujejo vaše razmišljanje
in vedenje,
spoznali 3 glavne ovire produktivnega dialoga v zahtevnih
pogovorih,
vadili osnove coaching pristopa za učinkovitejše spodbuja-
nje dialoga.
Pri tem vas bo vodilaUrška Gerbajs, profesionalni coach in tre-
ner za osebni razvoj. Urška že več let pomaga ljudem krepiti
njihove osebne in medosebne veščine, organizacijam pa obli-
kovati bolj vzpodbudno, učinkovito in človeku prijazno delovno
okolje.Urška je ena prvih trenerjev v Sloveniji, ki je pridobila
nazivcertificirani Genos EI praktik za razvojčustvene inteli-
gence v delovnem okolju. Je tudi certificirani trener za upora-
bo orodij za osebni razvojSDI 2.0.inDISCFlowinNLP praktik.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 65,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 130,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delavnice!
Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da razpisane delavnice ne
izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas pro-
simo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. T.R.
c) Brezplačni webinar za trgovce »Splošna varnost proizvodov« - on-line, 23. 10. 2024
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Splošna varnost
proizvodov«, ki bo potekal dne 23. 10. 2024 preko platfor-
me ZOOM. Na webinarju vam bomo predstavili novosti, ki jih
za trgovce prinaša Uredba 2023/988/EU o splošni varnosti
proizvodov in se začnejo uporabljati še v letošnjem letu.
PROGRAM
9.00 – 9.05 Uvod
Trgovinska zbornica Slovenije
9.05 – 11.30
Predstavitev Uredbe 2023/988/EU o splo-
šni varnosti proizvodov ter Zakona o izvaja-
nju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvo-
dov - vidik obveznosti za trgovska podjetja
Breda GORŠEK, vodja Sektorja za proizvode,
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
11.30 – 11.50 Razprava in vprašanja
Uredba 2023/988/EU je bila sprejeta z namenom, da se glede
na razvoj v zvezi z novimi tehnologijami in spletno prodajo revi-
dira in posodobi Direktivo 2001/95/ES, tako da bi se zagotovila
skladnost z razvojem harmonizacijske zakonodaje Evropske
unije in zakonodaje o standardizaciji, boljše delovanje odpokli-
ca proizvodov iz varnostnih razlogov in jasnejši okvir za proizvo-
de, podobne živilom, ki so bili doslej urejeni z Direktivo Sveta
87/357/EGS.
Decembra letos, natančneje 13. decembra, se začenjajo upo-
rabljati prenovljena pravila na področju splošne varnosti proi-
zvodov in to neposredno v vseh državah članicah, kot izhajajo
iz evropske Uredbe 2023/988/EU o splošni varnosti proizvo-
dov. V postopku sprejemanja je tudi nacionalni Zakon o izvaja-
nju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov, ki bo uredil tudi
nadzor, kazenske določbe ter nekatere druge določbe, na pri-
mer glede uporabe slovenskega jezika. Navedena zakonodaja
o splošni varnosti se uporablja v primerih, kjer za posamezen
proizvod ni posebnega tehničnega predpisa, kar pomeni njen
zelo širok obseg uporabe na področju neživil. Ob navedenem
pa se splošna varnost uporablja tudi v primeru, ko za posame-
zen proizvod obstaja harmonizacijska zakonodaja in tehnični
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno
ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije,
Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d.
V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
predpis in se zakonodaja o splošni varnosti uporablja za tiste
vidike tveganja, ki jih zahteve iz tehničnih predpisov oziroma
tehnični predpis, ne pokrivajo, na način kot je natančneje dolo-
čen z Uredbo 2023/988/EU.
Uredba 2023/988/EU se ne uporablja za: zdravila za uporabo
v humani ali veterinarski medicini, živila, krmo, žive rastline in
živali, gensko spremenjene organizme in gensko spremenjene
mikroorganizme v zaprtem sistemu ter proizvode rastlin in ži-
vali, neposredno vezane na njihovo prihodnje razmnoževanje,
živalske stranske proizvode in pridobljene proizvode, fitofar-
macevtska sredstva, opremo, s katero se potrošniki prevažajo
ali potujejo, kadar jo neposredno upravlja ponudnik storitev v
okviru prevozne storitve, ki se opravlja za potrošnike in je ne
opravljajo potrošniki sami, zrakoplove iz člena 2(3), točka (d),
Uredbe (EU) 2018/1139 in starine.
Kotizacije ni! Vljudno vabljeni k prijavi. M.S.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Obnovitveni seminar na temo Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) – on-line, 22. 10. 2024
b) Delavnica »Tehnike uspešnega vodenja zahtevnih pogovorov za vodje« – Ljubljana, 22. 10. 2024
c) Brezplačni webinar za trgovce »Splošna varnost proizvodov« - on-line, 23. 10. 2024
d) Brezplačno regijsko srečanje Trgovinske zbornice Slovenije v Ljubljani – Ljubljana, 24. 10. 2024
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za september 2024
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.332,57 7.773,33
2.220,95
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 206,55 1.204,87
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 117,93 687,94
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 324,48 1.892,81
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 84,75 494,38
Obvezni zdravstveni prispevek pavšalni znesek 35,00 35,00
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 87,42 509,93
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,06 41,20
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 214,23 1.080,51
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,66 15,54
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,87 10,88
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,80 4,66
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,67 15,54
Skupaj drugi prisp. 5,33 31,08
PRISPEVKI SKUPAJ 544,04 3.004,40
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2023 (PP): 2.220,95 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.220,95 EUR = 1.332,57 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.220,95 x 3,5 = 7.773,33 EUR
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, september 2024. K.F.