1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
18. Strateška konferenca o trgovini
»Kako naj se trgovci (še bolj) približajo
slovenskemu potrošniku? - 12. november
2024, Kongresni center Brdo pri Kranju
V luči vseh ekonomskih in družbenih dogajanj tudi trgovci iščejo
nove poti do potrošnika. Zato bomo na letošnji že 18. konferenci
odstirali, kakšen je aktualni slovenski potrošnik, kako se mu tr-
govec lahko še bolj približa z zanimivimi elementi ponudbe, pa
tudi s svojim ugledom: kako le-ta vpliva na potrošnika in njegove
nakupne odločitve? Ves čas je potrebno slediti tudi globalnim in
evropskim trendom, zato je prav, da se vprašamo, kaj nam razvoj
trgovine prinaša v prihodnje? O vsem tem in še čem bomo razp-
ravljali z zanimivimi gosti in strokovnjaki s področja trgovine in
ugleda zaposlovalcev.
Veseli bomo vaše udeležbe v Kongresnem centru na Brdu pri Kra-
nju. Lepo vabljeni k čim prejšnji prijavi, prijavnica je objavljena na
spletni strani TZS www.tzslo.si. Dobrodošli!
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 21. oktober 2024, št. 30/24
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Ne zamudite: Brezplačni obnovitveni seminar »SUP Uredba« - on-line, 6. 11. 2024
PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20 OTVORITEV KONFERENCE
mag. Mariča LAH, predsednica TZS
prof. dr. Tomaž TURK, dekan, Ekonomska
fakulteta, UL
9:20 – 10:30 1. SEKCIJA: DRUŽBENI IN EKONOMSKI TRENDI
TRGOVINE DANES IN JUTRI
prof. dr. Jože P. DAMIJAN, Ekonomska fakulteta, UL
dr. Mitja PIRC, direktor, A.T. Kearney Svetovanje
d.o.o.
Anna MAKOWSKA NOWAK, South Eastern
Europe Businesses Development Manager,
Techtronic Industries - TTI
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK, Ekonomska
fakulteta, UL
10:30 – 11:45 2. SEKCIJA: PROFILI SLOVENSKEGA
POTROŠNIKA IN VPOGLED NA SOSEDNJE
TRGE – SMO KAJ DRUGAČNI?
Andraž ZORKO, partner in direktor, Valicon d.o.o.
mag. Darko DUJIČ, direktor, WeTeh d.o.o.
Lidija RUDEN KOSTREVC, direktorica, GA
Adriatic d.o.o.
Moderira: prof. dr. Tanja DMITROVIĆ,
Ekonomska fakulteta, UL
11:45 – 12:00 ODMOR
12:00 – 13:15 3. SEKCIJA: DOBRE PRAKSE DOMA – KAJ SE
(ŠE) LAHKO NAUČIMO IZ TUJINE?
Barbara JANŽEKOVIČ, CMO, Intersport ISI, d.o.o.
Andrej PLANINA, direktor divizije, Špica
International d.o.o.
Sibela MURIĆ, direktorica, Infraslim d.o.o.
Moderira: prof. dr. Maja ZALAZNIK, Ekonomska
fakulteta, UL
13:15 – 14:15 KOSILO
14:15 – 15:15 STRATEŠKI DIALOG POLITIKE IN TRGOVINE:
TRGOVEC DANES IN V PRIHODNJE, KAJ PA
POTROŠNIK?
Matjaž HAN, minister, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem in šport
Aleš ČERNE, direktor, Hervis d.o.o.
Helena DRAŠKOVIĆ, svetnica, Magistrat
International d.o.o.
David KOVAČIČ, glavni izvršni direktor, Spar
Slovenija d.o.o.
Tomislav KRAMARIĆ, generalni direktor,
Mercator d.o.o.
Janko SKUBE, direktor, Kmečka zadruga
Sevnica z.o.o.
Jože SMOLIČ, član uprave, Petrol d.d.
Moderira: mag. Mariča LAH, predsednica TZS
15:15 – 15:30 ZAKLJUČKI
prof. dr. Maja ZALAZNIK, Ekonomska fakulteta,
UL
Vljudno vabljeni!
mag. Mariča LAH, l. r. prof. dr. Tomaž TURK, l. r.
Predsednica TZS Dekan Ekonomske fakultete, UL
SPLOŠNI POGOJI IN KOTIZACIJA:
Kotizacija za udeležbo na konferenci znaša:
za člane TZS: 65,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca,
za nečlane TZS: 180,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca,
za udeležence iz ministrstev in drugih javnih institucij ter orga-
nizacij in fakultet: 65,00 EUR z vključenim DDV na udeleženca.
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
PRIJAVNICA
na 18. Strateško konferenco o trgovini »Kako naj se trgovci (še bolj) približajo slovenskemu potrošniku?
12. november 2024, Kongresni center Brdo pri Kranju
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe
18. Strateške konference o trgovini, za obveščanja prijavljenih na konferenco ter posredovanje morebitnih gradiv.
Popusti:
20 % za študente,
za večje število prijavljenih udeležencev iz istega podjetja
imajo člani TZS za vsakih dopolnjenih deset prijavljenih ude-
ležencev popust za njihovo udeležbo v višini 30 %.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki: SI56 0400
0027 8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam
lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana
ali na e-naslov:info@tzslo.si.Znesek vplačane kotizacije se vrne
v primeru, da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo
konference! Ob morebitni neudeležbi na dogodku brez predho-
dne odjave v navedenem roku se kotizacija plača, v primeru že
plačane kotizacije se ta ne vrača.
Prispevki tujih govorcev bodo podani v angleškem jeziku.
S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki na-
vedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS upo-
rabljala samo za namen izvedbe 18. Strateške konference o trgo-
vini, za obveščanja prijavljenih na konferenco ter posredovanje
morebitnih gradiv. Dogodek se snema in fotografira.
V kolikor bi želeli tudi vi postati sponzor konference vas vljudno
prosimo, da nas kontaktirate - tajništvo TZS: info@tzslo.si ali
01 58 98 212/213. M.L., M.S.
13.30 – 15.30 Poslovno okolje, v katerem poslujejo mali
trgovci na podeželju
Stanko TOMŠIČ, direktor, Kmetijska zadruga
Trebnje-Krka z.o.o.
Kakšne so možne rešitve za izboljšanje
položaja malih trgovcev in zadrug v
Sloveniji?
Franci STANONIK, vodja Sektorja za domače
storitve, Direktorat za notranji trg, Ministrstvo
za gospodarstvo, turizem in šport
Metka ŠOŠTERIČ, vodja Sektorja za načrtovanje
regionalnega razvoja in Andreja ERDLEN,
Sektor za načrtovanje regionalnega razvoja,
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj
Problemska konferenca malih trgovcev in zadrug »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh
še omogoča preživetje malih trgovcev in zadrug na podeželju in v mestnih središčih
- Ljubljana, 20. november 2024
Vljudno vas vabimo na Problemsko konferenco malih trgovcev
in zadrug z nazivom »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh še
omogoča preživetje malih trgovcev in zadrug na podeželju in
v mestnih središčih, ki bo potekala v sredo, 20. novembra
2024 od 13.15 do 16.45 ure v dvorani SMELT, Dunajska cesta
160 v Ljubljani.
Na konferenci bomo pregledali aktualno stanje v trgovini ter
odstirali pogled na zapiranje prodajaln na podeželju in v mestnih
središčih, saj male prodajalne poleg nemotene oskrbe prebival-
stva pogosto predstavljajo tudi temelj vključenosti starejših oseb
v našo družbo, obenem pa so temu delu prebivalstva prav pre-
ko teh prodajaln sploh še na razpolago nekatere nujne storitve,
kamor zagotovo sodijo poštne. Na omenjenem dogodku bomo
predstavili aktualne zakonodajne vsebine ter izzive, ki vplivajo na
konkurenčnost poslovanja teh prodajaln ter skupaj z različnimi
deležniki poskušali poiskati rešitve, ki bi pripomogle k njihovemu
nadaljnjemu obstoju.
PROGRAM KONFERENCE
13.15 – 13.30 Registracija udeležencev
13.30 – 15.30 Stanje v trgovini in zapiranje prodajaln na
podeželju, v odročnejših krajih ter v mestnih
središčih
mag. Mariča LAH, predsednica TZS
Pogled malih trgovcev na stanje v trgovini
na Hrvaškem
Ivan ĆIBARIĆ, predsednik, Zveza združenj
malih trgovcev Republike Hrvaške
Poslovno okolje, v katerem poslujejo mali
trgovci v mestnih središčih
David TOMOVSKI, direktor, Zavod za trajnostni
razvoj Kopra »KOPER OTOK«
2
WWW.TZSLO.SI
13.30 – 15.30 Robert SMRDELJ, župan Občine Pivka in
predsednik Združenja občin Slovenije
15.30 - 15.45 Odmor
15.45 – 16.30 Pogled trgovine na morebitno uvedbo
kavcijskega sistema za plastenke in
pločevinke v Sloveniji ter stališče Sekcije
TZS malih trgovcev in zadrug
Mija LAPORNIK, izvršna direktorica TZS
Uredba EU o zmanjševanju vpliva nekaterih
plastičnih proizvodov na okolje (SUP
Uredba)
mag. Tanja BOLTE, generalna direktorica
in mag. Jana MIKLAVČIČ, vodja sektorja,
Ministrstvo za okolje, prostor in energetiko
15.45 – 16.30 PRIMERI IZ PRAKSE
Ureditev odpadne embalaže, s poudarkom
na plastenkah in pločevinkah, v Avstriji
mag. Rudolf VOUK, odvetnik, Odvetniška
pisarna GRILC-VOUK-RANC-ZENZ
16.30 – 16.45 Razprava in zaključki
KOTIZACIJE NI! Vljudno vabljeni!
Prijavite se lahko preko spletne prijavnice na spletni strani TZS:
www.tzslo.si. Število mest je omejeno.
M.L., K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Uredba o ukrepih za zagotavljanje preskrbe z nafto in naftnimi derivati v primeru
motenj na trgu
V Uradnem listu RS, št. 86/24 z dne 8. 10. 2024, je objavljena
Uredba o ukrepih za zagotavljanje preskrbe z nafto in naftni-
mi derivati v primeru motenj na trgu (v nadaljevanju: uredba).
Uredba podrobneje določa:
ukrepe za uvedbo omejitev porabe nafte in naftnih deriva-
tov v primeru manjših ali večjih motenj pri preskrbi z nafto
in naftnimi derivati ter
primere, v katerih lahko Zavod Republike Slovenije za blagov-
ne rezerve (v nadaljevanju: zavod) uporabi ukrep začasnih
lokacijskih premikov skladiščenih varnostnih zalog nafte in
naftnih derivatov (v nadaljevanju: varnostne zaloge).
Ukrepi za uvedbo omejitev porabe nafte in naftnih derivatov
so:
milejši ukrepi za omejitev porabe nafte in naftnih deriva-
tov vsebujejo priporočila za:
1. uporabo javnih prevoznih sredstev;
2. opuščanje uporabe avtomobila za krajše razdalje;
3. neuporabo avtomobila ob dela prostih dnevih;
4. znižanje hitrosti vožnje na avtocesti za osebna in tovorna
vozila;
5. povečanje števila potnikov na vozilo – souporaba vozila;
6. delo od doma;
7. zmanjšanje števila službenih poti, kadar obstaja alterna-
tivna možnost;
8. uporabo električne mobilnosti;
9. znižanje temperature ogrevanja in temperature tople sa-
nitarne vode;
10. zvišanje temperature hlajenja;
srednje težki ukrepi za omejitev porabe nafte in naftnih
derivatov so:
1. večje omejitve hitrosti vožnje na avtocestah za osebna in
tovorna vozila;
2. obvezno delo od doma, kjer narava dela to omogoča;
3. znižanje temperature ogrevanja in temperature tople sani-
tarne vode v javnih stavbah;
4. zvišanje temperature hlajenja v javnih stavbah;
5. določitev prednostnih pasov za avtomobile z vsaj tremi po-
tniki na večpasovnih cestah;
6. prepoved uporabe agregatov za proizvodnjo električne
energije, ki delujejo na nafto in naftne derivate, če obstaja
možnost alternativne oskrbe z električno energijo;
težji ukrepi za omejitev porabe nafte in naftnih derivatov
so:
1. omejitev vožnje osebnih vozil in motornih koles, ki za po-
gon uporabljajo naftne derivate, po sistemu sode in lihe
številke na registrski tablici, pri čemer se upošteva zadnja
številka na registrski tablici;
2. omejitev delovnega časa na bencinskih servisih;
3. omejitev največje količine prodanega goriva fizičnim ose-
bam na posamezni obisk bencinskega servisa;
4. prepoved uporabe plovil v nekomercialne namene;
5. prepoved vadbenih poletov motornih zrakoplovov za turi-
stične in športne namene;
6. prepoved tekmovalnih in rekreativnih prireditev za vozila,
ki za svoje delovanje uporabljajo naftne derivate;
7. določitev bencinskih servisov, kjer se lahko oskrbujejo
prednostni uporabniki;
8. obveznost nekaterih podjetij, da morajo dati v promet do-
ločene količine ali vrste naftnih derivatov in jih morajo dati
na voljo ali dobaviti prednostnim uporabnikom po določe-
nem vrstnem redu.
OPOZARJA!
Uredba začne veljati 23. 10. 2024.
Z dnem uveljavitve te uredbe se preneha uporabljati Ured-
ba o postopkih ravnanja v primeru motenj in nestabilnosti
na trgu pri preskrbi z nafto in naftnimi derivati (Uradni list
RS, št.33/13, 9/15 in 23/24 – ZBR-1). B.K.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Uredba o določitvi in načinu obračunavanja in plačevanja nadomestila za oblikovanje
varnostnih zalog
V Uradnem listu RS, št. 86/24 z dne 8. 10. 2024, je objavljena
Uredba o določitvi in načinu obračunavanja in plačevanja
nadomestila za oblikovanje varnostnih zalog (v nadaljevanju:
uredba).
Uredba določa:
višino nadomestila za oblikovanje varnostnih zalog,
način obračunavanja nadomestila za oblikovanje varnostnih
zalog po posameznih proizvodih in
obrazec za sporočanje podatkov, ki so potrebni za obračun
nadomestila za oblikovanje varnostnih zalog.
Uporabniki varnostnih zalog iz prvega odstavka 52.člena Zako-
na o državnih blagovnih rezervah (Ur. l. RS, št.23/24; v nadalje-
vanju: ZBR-1) so fizične in pravne osebe, ki so v posameznem
koledarskem letu proizvedle ali vnesle na ozemlje Republike
Slovenije več kot 25 ton nafte in naftnih derivatov, zavodu,
pristojnemu za državne blagovne rezerve (v nadaljevanju: za-
vod), plačujejo nadomestilo za oblikovanje varnostnih zalog
v višini:
0,01222 EUR/l za motorni bencin, letalski bencin in letalsko
gorivo na bencinski bazi, bioetanol, etanol in biogoriva za pri-
mešavanje motornemu bencinu,
0,01166 EUR/l za dizelsko gorivo, ekstra lahko kurilno olje,
gorilni kerozin, letalsko gorivo na kerozinski bazi, biodizelin
biogoriva za primešavanje dizelskemu gorivu ter
0,01166 EUR/kg za kurilno olje.
Nadomestilo za oblikovanje varnostnih zalog iz prejšnjega
odstavka ne vključuje davka na dodano vrednost. Nadomestilo
za oblikovanje varnostnih zalog se doda prodajni ceni nafte in
naftnih derivatov pred obdavčitvijo.
Sestavni del te uredbe je priloga z naslovom »Prijava proizvede-
nih, vnesenih in iznesenih količin naftnih derivatov v letu ____za
mesec______«.
OPOZARJA!
Uredba začne veljati 23. 10. 2024.
Z dnem uveljavitve te uredbe se prenehata uporabljati:
Uredba o določitvi in načinu obračunavanja posebnega
nadomestila za izvrševanje gospodarske javne službe
oblikovanja obveznih rezerv nafte in njenih derivatov
(Uradni list RS, št. 96/99, 29/00, 102/00, 85/01, 39/03,
55/04, 26/06, 41/08, 34/09, 22/10, 39/15, 39/19 in23/24
ZBR-1) in
Pravilnik o obrazcu za posredovanje podatkov, ki so pot-
rebni za določanje vrste in količine obveznih rezerv nafte
in njenih derivatov ter za prijavo o članarini (Uradni list RS,
št.59/04, 57/15, 57/19 in23/24– ZBR-1). B.K.
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Znižanje poslovne uspešnosti zaradi odsotnosti zaradi bolezni ni utemeljeno - Sklep
Vrhovnega sodišča RS, št. VIII Ips/2024, z dne 20. 8. 2024
Vrhovno sodišče RS je dne 20. 8. 2024 sprejelo sklep »VRS Sklep
VIII Ips 9/2024«, iz katerega izhaja, da znižanje poslovne us-
pešnosti zaradi bolezni ni utemeljeno.
V nadaljevanju v celoti povzemamo jedro omenjenega sklepa:
»ZDR-1 delodajalcu ne nalaga niti obveznosti plačila za poslov-
no uspešnost niti minimalnega zneska tega plačila. Kljub takšni
zakonski določbi, ki napotuje na ureditev v kolektivni pogodbi
oziroma pogodbi o zaposlitvi, pa delodajalca zavezuje prepoved
diskriminacije. Tudi pri plačilu za poslovno uspešnost mora na-
mreč delavcem zagotoviti enako obravnavanje glede na osebne
okoliščine. Ni torej nedopustno, da se pri določitvi kriterijev za
priznanje in višino plačila za poslovno uspešnost upošteva število
dni prisotnosti na delu (kar je v praksi pogosto), vendar pa upora-
ba tega kriterija ne sme biti diskriminatorna.
Delovna uspešnost po drugem odstavku 127. člena ZDR-1 je ve-
zana na delavčev dejanski prispevek delodajalcu v obliki opra-
vljenega dela. V nasprotju s tem in kot izhaja iz poimenovanja
instituta, pa je plačilo za poslovno uspešnost vezano na uspeš-
nost poslovanja družbe kot celote. To se običajno presoja po do-
seganju v planskih aktih družbe načrtovanih ciljev in je odvisna
od številnih drugih dejavnikov (med drugim tudi od tržnih razmer,
poslovnih odločitev itd.), ne le od kvalitete ali celo zgolj od ob-
sega opravljenega dela delavcev. Plačilo iz naslova poslovne us-
pešnosti predstavlja sistem kolektivnega nagrajevanja praviloma
vseh delavcev pri delodajalcu in ne individualnega prispevka de-
lavca k uspešnosti poslovanja delodajalca.
Še posebej s tega vidika je bila tožnica z delavci, ki niso bili bol-
niško odsotni (in so bili posledično pri plačilu za poslovno uspeš-
nost obravnavani bolj ugodno), v primerljivem položaju.
Zato so izpolnjeni vsi trije pogoji za ugotovitev diskriminacije: to-
žnica je bila pri odmeri plačila za poslovno uspešnost manj ugo-
dno obravnavana; razlog za to je bil povezan z osebno okoliščino
na njeni strani (zdravstveno stanje); tožnica in delavci, ki so prejeli
višje plačilo za poslovno uspešnost, so bili v primerljivi situaciji.«
Celotno sodbo si lahko ogledate na spletni strani Vrhovnega sodi-
šča RS, in sicer na naslednji povezavi:
https://sodnapraksa.si/?q=id:2015081111477523&database[-
SOVS]=SOVS&database[IESP]=IESP&database[VDSS]=VDSS&-
database[UPRS]=UPRS&_submit=i%C5%A1%C4%-
8Di&id=2015081111477523. B.K.
4
WWW.TZSLO.SI
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Tudi trgovska podjetja izboljšujejo sestavo živil in spodbujajo
zdravo izbiro živil med potrošniki
Tako Trgovinska zbornica Slovenije, kot tudi naši člani, se zaveda-
mo svoje družbene odgovornosti, kar vključuje tudi naslavljanje
zdrave in uravnotežene prehrane za zdravje prebivalcev.
Trgovci na drobno in debelo z živili tesno sodelujejo s svojimi do-
bavitelji, da bi zadostili spreminjajočemu se povpraševanju potro-
šnikov. Povečujejo obseg trga s trajnostno in zdravo hrano, pred-
vsem z izdelki pod lastno blagovno znamko. Trgovci se zavzemajo
za zagotavljanje informacij o hranilni vrednosti potrošnikom in za
uvajanje preoblikovanja izdelkov, hkrati pa so zelo dejavni pri ob-
veščanju potrošnikov in njihovem spodbujanju k nakupnim odlo-
čitvam iz naslova široke palete bolj zdravih in trajnostnih izdelkov.
Ob tem so tudi vodilni pri zagotavljanju informacij in uporabi digi-
talne tehnologije za obveščanje potrošnikov na načine, ki ustre-
zajo njihovim interesom in življenjskim slogom (EuroCommerce,
april 2024).
Preoblikovanje (reformulacija) živil je postopek spreminjanja pre-
delave ali sestave živila ali pijače, tako da se izboljša njegova hra-
nilna vrednost ali zmanjša vsebnost takšnih sestavin, ki jih želimo
v prehrani človeka omejevati (npr. sladkor, (nasičene) maščobe,
sol ipd.).
Energijsko bogata in hkrati hranilno revna živila so zelo široko
dostopna, zato mnogi ljudje jedo veliko (predelane) hrane z vi-
soko vsebnostjo maščob, sladkorjev in soli. Slednje po podat-
kih Svetovne zdravstvene organizacije (SZO, 2022) prispeva k
nezdravemu načinu prehranjevanja. Preoblikovanje predelane
hrane lahko privede do izdelkov z bolj zdravim profilom, vendar
vseeno ne odpravlja skrbi zaradi visoke porabe teh predelanih ži-
vil. Pri prehranjevanju bi zato morali vseeno dajati poudarek tudi
uživanju svežih in doma pripravljenih živil, po možnosti lokalno
pridelanih. V zadnjih letih oblikovalci prehranskih politik vse bolj
priznavajo, da so potrebni dodatni ukrepi, s katerimi bo oskrba
z živili in prehransko okolje bolj zdravo, poleg tega pa je treba
povečati znanje in zagotoviti informacije za izobraževanje potro-
šnikov.
Preoblikovanje živil v izdelke z bolj zdravim profilom pozitivno
vpliva na zdravje posameznikov in posledično na javno zdravje
prebivalstva, ob tem pa je takšen proces preoblikovanja dober
tudi za podjetja, nosilce živilske dejavnosti, ki ta živila proizva-
jajo. Čeprav so lahko začetne naložbe v reformulacijo in razvoj
izdelkov z boljšo hranilno vrednostjo visoke, to podjetjem po dru-
gi strani ponuja priložnost, da izboljšajo svojo blagovno znamko
in dosežejo še več potrošnikov, ki v večjem obsegu posegajo po
njihovih izdelkih.
Vse navedeno nas je vodilo, da skupaj s projektnimi partner-
ji Inštitutom za nutricionistiko (NUTRIS), Institutom »Jožef
Stefan« (IJS) in Nacionalnim inštitutom za javno zdravje
(NIJZ) zasnujemo program, v katerem bomo preko izvedenih
aktivnosti in rezultatov prebivalcem po eni strani ponudili več
zdravih živil in spodbujali zdravo prehranjevanje, po drugi strani
pa jih bomo aktivno spodbujali, da bodo po takšnih živilih tudi
posegali. Pri snovanju tega programa sta nas podprla tudi Zve-
za potrošnikov Slovenije ter Društvo za varovanje srca in ožilja
Slovenije.
Ključni cilji programa ZaUpam so torej podpirati trgovske
družbe in druge nosilce živilske dejavnosti za izboljševanje
sestave živil in spodbujanje zdravih izbir pri potrošnikih, kar
bomo skupaj s projektnimi partnerji dosegli z razvojem odprte-
ga digitalnega orodja NutriForm za spodbujanje izboljševanja
sestave živil. Z novim sodobnim digitalnim orodjem NutriForm,
ki je v zaključni fazi priprave, želimo olajšati razvoj živil z ugo-
dnejšo hranilno sestavo, s posebnim poudarkom na zmanjševa-
nju vsebnosti sladkorja, soli in nasičenih maščob ter povečevanju
vsebnosti prehranskih vlaknin. Z digitalnim orodjem bomo vsem
podjetjem omogočili, da bodo lahko podatke o živilih svojih bla-
govnih znamk prostovoljno delili s potrošniki – tako z javno
objavo v brezplačni mobilni aplikaciji Veš Kaj Ješ, ki jo ponuja-
jo Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko in IJS,
pa tudi v orodju OPKP, ki se v Sloveniji uporablja za prehransko
obravnavo bolnikov.
Direktor Inštituta za nutricionistiko prof. dr. Igor Pravst poja-
snjuje, da je brezplačano orodje NutriForm namenjeno vsem živil-
skim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in kot
pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač: »V NutriForm smo
vključili pet različnih modelov za profiliranje živil. Orodje Nutri-
Form bo omogočalo ne le vrednotenje sestave živil po kriterijih
mobilne aplikacije Veš Kaj Ješ, temveč smo vključili še štiri druge
modele za vrednotenje hranilne sestave živil, kar bo podjetjem v
veliko pomoč pri načrtovanju izboljševanja sestave živil. Med dru-
gim bo orodje vključevalo tudi ocenjevanje živil z upoštevanjem
vse bolj zastopanega modela Nutri-Score, ki se pojavlja na vedno
več uvoženih živilih, pa tudi po kriterijih bodočega nacionalnega
znaka »Dobra izbira«, ki ga načrtujejo na Ministrstvu za zdravje.
Orodje NutriForm po vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov
poda oceno živila po vseh petih izbranih modelih in prikaže kje na
lestvici se le-to nahaja oziroma izpiše kriterije, ki pri posameznem
modelu niso bili doseženi.«
»Pozdravljamo prizadevanja Ministrstva za zdravje za spodbujanje
bolj zdravega prehranskega okolja. S podporo ministrstva bomo
zato na Trgovinski zbornici Slovenije s priznanimi strokovnjaki in
projektnimi partnerji programa ZaUpam trgovskim podjetjem in
drugim nosilcem živilske dejavnosti lahko ponudili brezplačno di-
gitalno orodje za spodbujanje izboljševanja sestave živil ter hkrati
omogočili deljenje podatkov o živilih, v našem primeru predvsem
trgovskih blagovnih znamk, s potrošniki, kar je pomemben in
pravi korak v smeri izboljševanja naših prehranskih navad«, pove
izvršna direktorica TZS in vodja programa Mija Lapornik.
M.L., K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III NEŽIVILA
Poseben poziv Urada RS za kemikalije za sporočanje podatkov o kemikalijah, kot so
navedene v pozivu – rok 28. oktober 2024
V nadaljevanju vas seznanjamo s posebnim pozivom Urada RS za
kemikalije z dne 11. 10. 2024, kot sledi:
Urad Republike Slovenije za kemikalije poziva zavezance, da mu
v skladu s 35. členom Zakona o kemikalijah in druge alineje tretje-
ga odstavka 3. člena Pravilnika o sporočanju podatkov za kemika-
lije sporočijo podatke o proizvodnji, vnosu in dajanju v promet
nekaterih kemikalij, opredeljenih v nadaljevanju.
V skladu z drugim odstavkom 35. člena Zakona o kemikalijah
(ZKem) morajo pravne in fizične osebe, ki proizvajajo nevarno ke-
mikalijo v Republiki Sloveniji ali vnašajo nevarno kemikalijo v Re-
publiko Slovenijo Uradu Republike Slovenije za kemikalije pisno
sporočiti imena in količine nevarnih kemikalij ter nevarnih proi-
zvodov iz 4. člena tega zakona, ki so jih v preteklem koledarskem
letu proizvedle ali vnesle v Republiko Slovenijo. Nadalje Pravilnik
o sporočanju podatkov za kemikalije (Pravilnik) v drugi alineji tret-
jega odstavka 3. člena med drugim določa, da urad v posebnem
pozivu na svoji spletni strani lahko zahteva podatke o proizvodnji,
vnosu in dajanju v promet kemikalij, ki jih določi v pozivu.
V skladu z navedenim Urad Republike Slovenije za kemikalije po-
ziva zavezance, da mu do28. oktobra 2024sporočijo podatke
o količinah kemikalij, proizvedenih, vnesenih ali uvoženih v Repu-
bliko Slovenijo v zadnjih treh letih oziroma za obdobje od prijave
kemikalije Uradu RS za kemikalije, če je to krajše, ki vsebujejo
eno ali več snovi:
2-(2H-benzotriazol-2-il)-4,6-ditercpentilfenol, CAS št. 25973-
55-1,
oktametilciklotetrasiloksan (D4), CAS št. 556-67-2,
dekametilciklopentasiloksan (D5), CAS št. 541-02-6,
dodekametillcikloheksasiloksan (D6), CAS št. 540-97-6.
Urad RS za kemikalije prosi, da jim podatke za kemikalije, ki so še
na trgu v Republiki Sloveniji, in imajo v Informacijskem sistemu za
kemikalije (ISK) aktiven status,posredujete v elektronski obliki in
po predlogina naslov urada:gp-ursk.mz@gov.si.
Pri tem Urad Republike Slovenije za kemikalije pripominja, da se
v skladu s 1. točko prvega odstavka 66. člena ZKem z globo od
2.000 do 80.000 eurov kaznuje za prekršek pravna ali fizična
oseba, če daje v promet nevarne kemikalije ali nevarne proizvode
iz 4. člena tega zakona, ne da bi predložila organu, pristojnemu
za kemikalije, predpisanih podatkov (prvi in drugi odstavek 35.
člena).
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 11. 10. 2024.
M.S.
III IZOBRAŽEVANJE
Razpis za opravljanje poslovodskega izpita za pridobitev naziva »Trgovski poslovodja /
Trgovska poslovodkinja« za leto 2025
Trgovinska zbornica Slovenije v skladu z Zakonom o poklicnem
in strokovnem izobraževanju (UL RS, št. 79/06, 68/17, 46/19 in
53/24), Pravilnikom o delovodskih in poslovodskih izpitih (UL
RS, št. 68/09), odločbo Ministrstva za šolstvo in šport o podeli-
tvi javnega pooblastila za izvajanje nalog socialnih partnerjev na
področju poklicnega in strokovnega izobraževanja na področju
trgovinske dejavnosti z dne 24.4. 2007 in izpitnim katalogom za
poslovodski izpit za pridobitev naziva trgovski poslovodja/poslo-
vodkinja, objavlja razpis za opravljanje poslovodskega izpita za
pridobitev naziva »Trgovski poslovodja/Trgovska poslovodkinja«.
Prva prijava na poslovodski izpit:
Kandidat, ki se želi prvič prijaviti k opravljanju kateregakoli dela
poslovodskega izpita, mora osebno izpolniti prvo prijavo k opra-
vljanju izpita na Trgovinski zbornici Slovenije, Dunajska cesta
167, 1000 Ljubljana oziroma lahko s soglasjem kandidata prijavo
opravi tudi predstavnik podjetja, kjer je kandidat zaposlen. Prva
prijava je možna skozi celotno leto in je brezplačna.
Pogoji za vpis:
K opravljanju poslovodskega izpita se lahko prijavi oseba, ki iz-
polnjuje sledeča pogoja:
ima IV. raven izobrazbe,
ima vsaj 3 leta delovnih izkušenj v trgovinski dejavnosti.
K prvi prijavi je kandidat dolžan priložiti zahtevana dokazila, s
katerimi dokazuje, da izpolnjuje pogoje za pristop k poslovodske-
mu izpitu:
overjeno kopijo spričevala zadnjega letnika,
overjeno kopijo diplome ali zaključnega spričevala,
overjeno kopijo delovne knjižice oziroma izpis iz ZPIZ o ob-
dobjih zavarovanja v RS po 1.1.2009: http://www.zpiz.si/,
overjeno kopijo pogodbe o zaposlitvi, iz katere je razvidno, da
ima vsaj tri leta delovnih izkušenj na področju trgovinske de-
javnosti ali v primeru delovnih izkušenj, pridobljenih v okviru
dela na podlagi študentske napotnice, verodostojne listine, iz
katerih sta razvidna čas opravljanja dela in zahtevnost dela.
Pri izkazovanju delovnih izkušenj na področju trgovinske de-
javnosti morajo kandidati za pristop k poslovodskemu izpitu
z ustreznimi dokumenti (npr. delovna knjižica, pogodba o za-
poslitvi, potrdilo delodajalca, potrdilo delodajalca o obsegu
in zahtevnosti opravljenega dela na podlagi študentske na-
potnice ter o času, v katerem je konkretna oseba navedeno
delo opravljala, študentska napotnica, izpis opravljenega štu-
dentskega dela s strani študentskega servisa) izkazati, da so
pridobili strokovne izkušnje na delovnih področjih trgovinske
dejavnosti (na primer delo kandidata na področju prodaje, na-
bave, delo s strankami, itd.).
Po opravljeni prvi prijavi se mora kandidat pisno prijaviti za opra-
vljanje nadaljnjih izpitov. Prijavnico, ki jo dobi na Trgovinski zbor-
nici Slovenije ali na spletni strani https://www.tzslo.si/sl/izobra-
zevanje-javno-pooblastilo/poslovodski-izpit mora poslati z vsemi
podatki, ki so na njej zahtevani, na naslov: Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana ali po e-pošti: info@
tzslo.si.
6
WWW.TZSLO.SI
IZPITNI ROKI ZA LETO 2025
PRAKTIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Seminarska naloga z zagovorom 7. 1. 2025
1. 4. 2025
9. 9. 2025
8. 12. 2024 do 23. 12. 2024
2. 3. 2025 do 17. 3. 2025
10. 8. 2025 do 25. 8. 2025 40,20 €
Uporaba elektronskega poslovanja 14. 1. 2025
15. 4. 2025
23. 9. 2025
15. 12. 2024 do 30. 12. 2024
16. 3. 2025 do 31. 3. 2025
24. 8. 2025 do 8. 9. 2025 40,20 €
Poslovno komuniciranje v tujem
jeziku
28. 1. 2025
6. 5. 2025
7. 10. 2025
29. 12. 2024 do 13. 1. 2025
6. 4. 2025 do 21. 4. 2025
7. 9. 2025 do 22. 9. 2025 40,20 €
Osnove statistike 11. 2. 2025
13. 5. 2025
21. 10. 2025
12. 1. 2025 do 27. 1. 2025
13. 4. 2025 do 28. 4. 2025
21. 9. 2025 do 6. 10. 2025 40,20 €
Poslovna matematika 25. 2. 2025
27. 5. 2025
4. 11. 2025
26. 1. 2025 do 10. 2. 2025
27. 4. 2025 do 12. 5. 2025
5. 10. 2025 do 20. 10. 2025 40,20 €
STROKOVNO – TEORETIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poznavanje blaga 7. 1. 2025
1. 4. 2025
9. 9. 2025
8. 12. 2024 do 23. 12. 2024
2. 3. 2025 do 17. 3. 2025
10. 8. 2025 do 25. 8. 2025 40,20 €
Gospodarsko poslovanje s trženjem 14. 1. 2025
15. 4. 2025
23. 9. 2025
15. 12. 2024 do 30. 12. 2024
16. 3. 2025 do 31. 3. 2025
24. 8. 2025 do 8. 9. 2025 40,20 €
Računovodstvo z osnovami
poslovnih financ
28. 1. 2025
6. 5. 2025
7. 10. 2025
29. 12. 2024 do 13. 1. 2025
6. 4. 2025 do 21. 4. 2025
7. 9. 2025 do 22. 9. 2025 40,20 €
Psihologija prodaje 11. 2. 2025
13. 5. 2025
21. 10. 2025
12. 1. 2025 do 27. 1. 2025
13. 4. 2025 do 28. 4. 2025
21. 9. 2025 do 6. 10. 2025 40,20 €
Trgovinska zakonodaja 25. 2. 2025
27. 5. 2025
4. 11. 2025
26. 1. 2025 do 10. 2. 2025
27. 4. 2025 do 12. 5. 2025
5. 10. 2025 do 20. 10. 2025 40,20 €
PEDAGOŠKO – ANDRAGOŠKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Pedagoško – andragoški del 11. 3. 2025
10. 6. 2025
18. 11. 2025
9. 2. 2025 do 24. 2. 2025
11. 5. 2025 do 26. 5. 2025
19. 10. 2025 do 3. 11. 2025 201,00 €
POSLOVODNO – EKONOMSKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poslovodno – ekonomski del 18. 3. 2025
17. 6. 2025
25. 11. 2025
16. 2. 2025 do 3. 3. 2025
18. 5. 2025 do 2. 6. 2025
26. 10. 2025 do 10. 11. 2025
201,00 €;
za dva izpita:
80,38 €
T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačni obnovitveni seminar »SUP Uredba«- on-line, 6. 11. 2024
Vljudno vas vabimo na brezplačni obnovitveni seminar na temo
SUP Uredbe, ki bo potekal dne 6. 11. 2024 ob 9.00 uri preko
aplikacije ZOOM.
Mineva drugo leto od objave Uredbe o zmanjšanju vpliva nekate-
rih plastičnih proizvodov na okolje – SUP Uredbe v Uradnem listu
RS (Ur. l. RS, št. 132/22 in 49/24), ki je bila v letošnjem letu še ne-
koliko dopolnjena – med drugim je določena nova metodologija
pri plačevanju stroškov proizvajalca glede smetenja in spreme-
njen rok za sporočanje podatkov proizvajalca nosilcem skupnih
načrtov. Na Trgovinski zbornici Slovenije zato v sodelovanju z Mi-
nistrstvom za okolje, podnebje in energijo za člane organiziramo
že drugi obnovitveni spletni seminar na tem področju.
Spletni seminar je namenjen obnovitvi vsebine obveznosti, ki jih
SUP Uredba prinaša zavezancem in jih ti morajo izvajati ali pa jih
bodo morali izvajati v prihodnje, s poudarkom na novostih, ki jih
prinaša spremenjena ureditev.
Predavateljica: mag. Jana Miklavčič iz Sektorja za odpadke na
Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo
Člane vabimo, da vprašanja, ki se vam postavljajo ob izvajanju
določb Uredbe, posredujete na e-naslov: nika.pecevnik@tzslo.si
ali info@tzslo.si do vključno 21. oktobra 2024.
Kotizacije ni. Vljudno vabljeni! N.P.
B) Delavnica »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« - on-
line, 19. 11. 2024
Vljudno vabljeni, da se namdne 19. novembra 2024 med 9.00 in
10.30 uro, preko platforme ZOOM pridružite na delavnici »Trgo-
vina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje«.
Vsebina delavnice:
Razlaga osnovnih statističnih pojmov: populacija, vzorec,
vrste spremenljivk, indeksi
Razumevanje uporabe indeksov pri merjenju trendov in pri-
merjavah
Kako najti in izkoristiti podatke o trgovini, ki so nam na voljo?
Kako ustvariti privlačne in informativne grafe?
Predavatelj: g. Primož Gorenc, mag. uporabne statistike, eko-
nomski svetovalec TZS
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov
(delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki
d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Splošni pogoji: Za člane je kotizacija brezplačna, za nečlane pa
znaša 50,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek kotizacije naka-
žite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic 3007.
Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti: TZS,
Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si. Zne-
sek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite
vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delavnice! Kotizacijo povrnemo
tudi v primeru, da razpisane delavnice ne izvedemo, o čemer vas
bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da navedete ele-
ktronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremembe
oziroma odpoved. P.G., T.R.
C) Delavnica »Zlata pravila vodenja za povečanje prodaje v trgovinah« - 21. 11. 2024,
Ljubljana
Vljudno vabljeni, da se namdne 21. novembra 2024 med 9.00
in 12.00 uro, v sejni sobi TZS, Dunajska cesta 167 v Ljubljanipri-
družite na delavnici »Zlata pravila vodenja za povečanje proda-
je v trgovinah«.
Ključni cilji delavnice:
boljše razumevanje vloge vodenja za povečanje prodaje,
izboljšanje načinov in veščin za vodenje prodaje,
praktični nasveti za povečanje prodaje v trgovinah.
Komu je delavnica namenjena:
poslovodjem v trgovinah in
vodilnim v maloprodaji.
Program delavnice:
9.00-10.30
Vodenje prodaje kot odnos med ljudmi
Zakaj najboljši prodajalci običajno niso uspešni
vodje?
Ključne vrednote in veščine vodenja za poveča-
nje prodaje
Izbira, usposabljanje in uvajanje sodelavcev
Komunikacija in motiviranje sodelavcev za us-
pešno prodajo
10.30-10.45 Odmor
10.45-12.00
Ciljno vodenje za povečanje prodaje v trgovinah
Odkrivanje in reševanje težav pri prodaji v trgovinah
Formula uspeha = zadovoljni kupci + zadovoljni
zaposleni
Zakaj nas sposobni prodajalci zapustijo in kako
to preprečimo?
Odgovori na vprašanja udeležencev
Predavatelj:g. Jure Habbese s trženjem, prodajo in vodenjem
na področju prodaje ukvarja že več kot 30 let. Je tudi avtor pro-
dajnega priročnika z naslovom »Uživajmo v prodaji« v letu 2013,
ki mu je sledilo nadaljevanje z naslovom »Skrivnosti uspešne pro-
daje« v letu 2016. Od novembra 2018 dalje je tudi urednik prve
spletne revije »PROPRO«, ki se ukvarja s profesionalno prodajo.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 60,00 EUR z DDV na ude-
leženca, za nečlane pa 120,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek
kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 –
sklic 3007.Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti:
TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si. Znesek
vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite vsaj 3 de-
lovne dni pred izvedbo delavnice! Kotizacijo povrnemo tudi v primeru,
da razpisane delavnice ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno
obvestili, zato vas prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lah-
ko sporočimo morebitne spremembe oziroma odpoved. T.R.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačni obnovitveni seminar »SUP Uredba« - on-line, 6. 11. 2024
b) Delavnica »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« - on-line, 19. 11. 2024
c) Problemska konferenca malih trgovcev in zadrug »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh še omogoča preživetje malih trgov-
cev in zadrug na podeželju in v mestnih središčih - 20. 11. 2024, Ljubljana
d) Delavnica »Zlata pravila vodenja za povečanje prodaje v trgovinah« - 21. 11. 2024, Ljubljana
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.