1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Nov programski partner TZS -
A1 Slovenija, d.d.
Obveščamo vas, da smo za člane TZS
pridobili novega programskega par-
tnerja, in sicer A1 Slovenija.
A1 Slovenija
A1 Slovenija je zasebni ponudnik celo-
vitih komunikacijskih storitev v Slove-
niji. A1 Slovenija razvija smiselne ko-
munikacijske rešitve, ki ustrezajo tako
trenutnim kot nastajajočim potrebam
ter bogatijo življenje več kot 800.000 uporabnikom v digitalni
dobi. K paketom telefonije in interneta zato v skladu z aktualnimi
trendi na področju kibernetske varnosti dodaja tudi učinkovite
varnostne rešitve in IT storitve za podjetja.
A1 Skupina
A1 Slovenija je v 100-odstotni lasti mednarodne telekomunikacij-
ske skupine A1 Telekom Austria Group, ki deluje v osmih državah
srednje in vzhodne Evrope in združuje več kot 24 milijonov upo-
rabnikov. Skupina je evropska enota družbe América Móvil.
Učinkovite varnostne rešitve in IT storitve
Prednost Skupine A1 je sodelovanje in usklajevanje obrambnih
taktik ter odzivov na kibernetske grožnje na mednarodni ravni
med več kot 200 izkušenimi varnostnimi inženirji. Skupni cilj je
dosledno uveljavljanje visokih standardov in nenehna krepitev
kompetenc na področju kibernetske varnosti. A1 zagotavlja ce-
lovite varnostne preglede, izvaja aktivnosti socialnega inženi-
ringa, nudi učinkovite varnostne in IT storitve ter vzpostavlja
in zagotavlja najsodobnejše varnostne rešitve po meri. Razu-
me digitalno, da lahko vaš posel teče nemoteno.
Trajnostni, etični in družbeno odgovorni
Odgovorno delovanje je vrednota blagovne znamke A1 Slovenija
in predstavlja temelj poslanstva družbe, ki jo zavezuje k ambici-
oznim ciljem, zapisanim v strategiji ESG za učinkovitejše in bolj
trajnostno naravnane načine dela in življenja.Dokaz so rast po-
slovanja, zadovoljni uporabniki, številne nagrade in okoljska cer-
tifikata EMAS ter ISO 14001.
Kontakt: A1 Slovenija, d.d., Ameriška ulica 4, 1000 Ljubljana, sple-
tna stran: https://www.a1.si/poslovni in e-naslov: ictsales@A1.si.
Več informacij o novem programskem partnerju je na voljo na
spletni strani TZS – zavihek »Partnerski programi«. K.F.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. januar 2025, št. 3/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Odločitev glede višine minimalne plače za leto 2025 bo minister, pristojen za delo,
sprejel do predvidoma 24. januarja 2025
Gospodarski krog: Čimprejšnja odločitev Ustavnega sodišča RS v ustavni presoji
Zakona o dohodnini je nujna za nadaljnje pogovore o davčnih spremembah
Medtem ko je s 1. januarjem stopil v veljavo prvi sveženj na-
povedanih davčnih sprememb, Ministrstvo za finance pa za le-
tošnje leto napoveduje drugi sveženj, s katerim bi razbremenili
delo, bolj pa obremenili premoženje, 17 organizacij v Gospodar-
skem krogu ugotavlja, da bi bilo za nadaljevanje tega procesa
nujno, da svoje delo čim prej zaključi tudi Ustavno sodišče RS.
Državni svet RS je namreč na Ustavno sodišče RS pred dvema
letoma, 18. januarja 2023, vložil ustavno presojo Zakona o doho-
dnini (ZDoh) po tem, ko je vlada razveljavila predhodno različico
tega zakona. Ustavno sodišče je zahtevi Državnega sveta pode-
lilo status absolutne prednosti. A kljub temu in kljub dvema pozi-
voma Državnega sveta (januarja in novembra 2024), da Ustavno
sodišče zaradi pomembnosti teme za vse davkoplačevalce čim
prej pristopi k reševanju zahteve, v Sloveniji še vedno nimamo
stališča najvišje pravne institucije glede skladnosti ali neustav-
nosti trenutno veljavnega Zakona o dohodnini.
Zaradi precejšnjih aktivnosti vlade na področju davčnih sprememb
bi bila čim prejšnja presoja Ustavnega sodišča zelo dobrodošla. Ta
bi namreč predstavljala pomembno odločitev o ustavnosti spre-
memb Zakona o dohodnini v luči čim bolj pravične davčne obre-
menitve vseh posameznikov, ki prispevajo v državne blagajne.
Po mnenju Državnega sveta je bil zakon neustaven, saj je bil spre-
jet po nujnem postopku brez ustreznih razlogov, ki jih zahteva
Ustava RS, obenem pa v številnih primerih krši določbe ustave.
Pripombena ZDoh je imela tudi Zakonodajno-pravnaslužba Dr-
žavnegazbora. M.L.
Najpomembnejše aktivnosti Trgovinske zbornice Slovenije v letu 2024 in pogled v leto 2025
V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj najbolj izpostavljenih
aktivnosti Trgovinske zbornice Slovenije v preteklem letu, ob tem
pa se že oziramo tudi na aktivnosti, ki jih pričakujemo v prihodnjih
mesecih in bodo zaznamovale trgovinsko dejavnost.
V letu 2024 smo bili, kljub manjšemu umirjanju, še naprej soočeni
z zahtevnimi razmerami, ki so vplivale na poslovanje trgovskih
subjektov, pri čemer je TZS članom vseskozi nudila vsakodnev-
no podporo preko dnevnih e-sporočil za člane, objav na spletni
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
strani in obveščanja v okviru T-Informacij glede vseh, predvsem
zakonodajnih novosti, ki vplivajo na delovanje trgovine in s trgo-
vino povezanih dejavnosti. S člani smo tesno sodelovali tudi pre-
ko njihovih predstavnikov v zborničnih delovnih telesih, saj smo
v letu 2024 obravnavali večje število predlogov predpisov, ki so
neposredno zadevali tudi trgovinsko dejavnost.
Reprezentativne delodajalske organizacije, članice Ekonomsko-
-socialnega svet (ESS), med njimi tudi TZS, smo dne 21. 7. 2023
predsednika Vlade RS in predsedujočega ESS obvestile, da zaradi
neustreznega vodenja socialnega dialoga na tripartitni ravni ter
ponavljajočega kršenja Pravil o delovanju ESS, izstopamo iz ESS,
in sicer vse dokler ne bodo izpolnjeni pogoji za enakopraven tripar-
titni socialni dialog, ki bo temeljil na spoštovanju Pravil o delovanju
ESS, ki bo omogočal oblikovanje kompromisnih rešitev, ki bodo
sprejemljive za vse tri partnerje. Glede na navedeni izstop ESS tako
ni deloval vse do 4. 7. 2024. Po dolgotrajnih pogajanjih in uskla-
jevanjih smo Vlada RS in socialna partnerja – delodajalci in sin-
dikati – dne 4. 7. 2024 podpisali Deklaracijo Vlade Republike
Slovenije in socialnih partnerjev o spoštovanju in spodbujanju
socialnega dialoga ter Spremembe in dopolnitve Pravil o delo-
vanju ESS(Ur. l. RS, št. 63/24 z dne 26. 7. 2024), kar je bila osnova
za ponoven začetek sodelovanja delodajalske strani v ESS.
Na podlagi sprejetih izhodišč Upravnega odbora TZS z dne 24. 1.
2024, so se v letu 2024 nadaljevala pogajanja za sklenitev nove
Kolektivne pogodbe dejavnosti trgovine Slovenije (KPDTS). Z
Aneksom, številka 3 h KPDTS, ki je objavljen v Uradnem listu RS,
št. 26/24 z dne 26. 3. 2024, se je veljavnost KPDTS podaljšala do
30. 6. 2024, uporaba njenega normativnega dela pa najdlje do
31. 3. 2025. Nato je bil dne 19. 6. 2024 sklenjen Aneks, številka
4 h KPDTS, ki je objavljen v Uradnem listu RS, št. 52/24 z dne
21. 6. 2024. S tem aneksom se je spremenila časovna veljavnost
KPDTS, in sicer je določeno, da je KPDTS, brez kakršnihkoli doda-
tnih sprememb, sklenjena za določen čas, in sicer do 30. 6. 2026.
S tem dnem se prenehajo uporabljati tudi določbe normativnega
dela te kolektivne pogodbe. Ne glede na navedeno pa KPDTS pre-
neha veljati naslednji dan po tem, ko je v Uradnem listu Republike
Slovenije objavljen predpis, ki ureja oziroma določa, da mora biti
višina najnižje osnovne plače za I. tarifni razred v kolektivnih po-
godbah oziroma najnižja osnovna plača pri delodajalcu, določena
najmanj v višini vsakokrat veljavne minimalne plače, oziroma, da
se višina najnižjih osnovnih plač po kolektivnih pogodbah oziroma
višina osnovnih plač pri delodajalcu veže na vsakokrat veljavno
višino minimalne plače. S tem dnem se prenehajo uporabljati tudi
določbe normativnega dela te kolektivne pogodbe. Skladno z ve-
ljavno KPDTS je bila v Uradnem listu RS, št. 54/24 z dne 3. 7. 2024,
objavljena nova višina najnižjih osnovnih plač za posamezne tari-
fne razrede in višine povračil stroškov prevoza na delo in z dela,
prehrane med delom ter službenih potovanj v Sloveniji (dnevnice),
in sicer z uporabo od 1. 7. 2024 dalje.
TZS je pomemben del pozornosti v prvi polovici leta 2024 pos-
večala pripravi na izvajanje novega Pravilnika o zagotavljanju
varnosti in zdravja delavcev pri ročnem premeščanju bremen,
ki se je začel uporabljati s 1. 8. 2024. Številne zbornične aktivno-
sti so bile namenjene seznanjanju članov z obveznostmi, ki jih
prinaša nov pravilnik, in sicer so predstavitve pravilnika potekale
na regijskih srečanjih s člani po Sloveniji, ter na dveh webinarjih,
ki sta potekala dne 23. 4. 2024 in 15. 5. 2024. Člani so bili o vseh
novostih seznanjeni tudi preko zborničnega glasila T-Informacije
ter posebne spletne podstrani TZS »Varnost in zdravje pri delu«,
ki je bila vzpostavljena prav z namenom informiranja o novem
pravilniku. Ob tem so potekale tudi skupne aktivnosti reprezen-
tativnih delodajalskih organizacij, ki smo si prizadevale za podalj-
šanje prehodnega obdobja za začetek uporabe tega pravilnika. S
tem namenom smo predlagale sestanek z MDDSZ ter obravnavo
pobude na seji Ekonomsko-socialnega sveta. Na seji ESS dne 28.
6. 2024 je bil nato sprejet sklep, da bo minister za delo IRSD po-
dal navodilo, da do 31. 12. 2024 ne izdaja glob, temveč preverja
stanje na terenu ter ob koncu leta izda poročilo.
V mesecu februarju sta se predsednica TZS mag. Mariča Lah in
izvršna direktorica TZS Mija Lapornik udeležili sestanka pri novi
ministrici za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Mateji Čalušić.
Ministrici je bilo predstavljeno zbornično stališče do t. i. projekta
Spremljanja in primerjave maloprodajnih cen, porekla in kakovosti
primerljivih živil znotraj košarice 15 osnovnih skupin živil med trgo-
vskimi podjetji. Na temo t. i. košarice 15 je na Ministrstvu za kme-
tijstvo, gozdarstvo in prehrano naknadno dne 28. 3. 2024 potekal
še sestanek TZS s trgovci, kjer je bil eden od zaključkov, da se
projekt t. i. košarica 15, ukine, saj je ta projekt po mnenju delež-
nikov v prehranski verigi povzročil negativne posledice v tej verigi.
TZS je v sodelovanju s člani pristojne Komisije TZS za živila sode-
lovala pri pripravi sprejemljive rešitve na področju označeva-
nja porekla mesa (označevanje porekla na maloprodajnem ra-
čunu s štirimi identifikatorji – SI, VzSI, EU in NeEU), ki je vključena
v Pravilnik o spremembi in dopolnitvah Pravilnika o zagotavljanju
sledljivosti porekla za nepredpakirano sveže, ohlajeno in zamr-
znjeno goveje, prašičje, ovčje, kozje in perutninsko meso in se
uporablja od 1. 9. 2024 dalje. Ob tem je v mesecu maju z delom
pričela tudi Delovna skupina za pripravo strokovnih izhodišč za
vzpostavitev elektronskega informacijskega sistema za masne
bilance, ki deluje pri Upravi RS za varno hrano, veterinarstvo in
varstvo rastlin, v kateri sodelujeta dva predstavnika TZS.
Ob koncu leta je bil sprejet Zakon o davku na dodano vrednost
in Pravilnik o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost. S
strani TZS je bilo na Ministrstvo za finance posredovanih več vpra-
šanj članov glede stopnje DDV za pijače z dodanim sladkorjem in
sladili, v postopku sprejemanja pravilnika pa tudi druge pripombe
in predlogi. Člani so bili tekoče seznanjeni z vsemi prejetimi po-
jasnili Ministrstva za finance.
V letu 2025 je napovedana obsežnejša sprememba zakono-
daje na živilskem področju, in sicer so v pripravi na Ministrstvu
za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter na Upravi RS za varno
hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin osnutki novih zakonov -
Zakon o hrani, Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o kmetij-
stvu. Člani TZS so se dne 20. 12. 2024 udeležili predstavitve izho-
dišč osnutka Zakona o varni hrani in krmi v izvedbi UVHVVR, po
predstavitvi pa jim je TZS posredovala tudi prejeto PPT predstavi-
tev in kratek povzetek predstavitve.
Številne aktivnosti TZS so bile namenjene tudi pripravi Zakona
o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravilih in Zakona
o medicinskih pripomočkih, pri katerih so bile upoštevane pri-
pombe in predlogi TZS.
Na področju trgovine z neživili je TZS v sodelovanju s člani uspe-
la, da so bila v Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
javni rabi slovenščine vključena prehodna obdobja, ki jih pro-
izvajalci in podjetja v dobavni verigi potrebujejo za to, da bodo
elektronske naprave, ki bodo določene s podzakonskim aktom
omogočale, da bodo operacijski sistemi in grafični ter govorni
uporabniški vmesniki imeli omogočeno izbiro slovenščine na na-
čin enakovreden funkcionalnosti naprave v drugih jezikih, katerih
izbiro naprava omogoča. Kljub navedenemu pa ocenjujemo, da
se bodo ob implementaciji določb v primeru posameznih blagov-
nih skupin še vedno pojavljala vprašanja, tudi ob sprejemanju
podzakonskega akta, zato so predvidene nadaljnje aktivnosti.
Na ravni EU se je v decembru 2024 začela v polnem obsegu upo-
rabljati nova Uredba EU o splošni varnosti proizvodov. Glede na
večje število vprašanj članov smo uspeli poleg izvedenih usposa-
2
WWW.TZSLO.SI
bljaj, ki smo jih na to temo vršili na TZS, pridobiti že večje število
odgovorov resornega ministrstva za gospodarstvo. Ti odgovori so
kot pripomoček vključeni v objavo na članske spletne strani TZS.
V letu 2024 smo prvič predstavili novo EU Uredbo o baterijah in
odpadnih baterijah, ki prinaša številne novosti, med drugim tudi
digitalni potni list, ki bo vključen v vrsto drugih tehničnih predpi-
sov na ravni EU. Glede na navedeno bomo na TZS s predstavlja-
njem vsebin tega področja nadaljevali tudi v letu 2025, ko bomo
vključevali še okoljski vidik.
V letu 2024 sta na TZS s pobudama pristopili dve avtorski kolek-
tivni organizaciji, in sicer IPF glede na novo pridobljeno dovo-
ljenje za nova področja (videogrami – izvajalci glasbenih del v
videogramih; videospoti; filmski producenti) in konec leta 2024
tudi SAZOR s pobudo za spremembo tarif v primeru uvoza
naprav za fotokopiranje, podobne naprave (glede na zakonske
definicije). Člani v pristojnih delovnih skupinah, predvsem za po-
dročje tarif SAZOR na področju trgovine s tehničnim blagom, so
že pristopili k pripravam in aktivnostim, ki se bodo vršile na TZS
tudi v naslednjem obdobju.
Ob implementaciji predloga novega Zakona o učinkoviti rabi
energije, ki bo predvidoma sprejet v prvi polovici leta 2025 in
povzema Direktivo o energetski učinkovitosti stavb, predvideva-
mo, da bodo potrebne velike investicije, tudi v trgovinski dejav-
nosti. Glede na navedeno smo na TZS že izpostavili pomembnost,
da se predvidi možnost subvencij s strani države tudi za trgo-
vska podjetja, čemur bo TZS sledila tudi v nadaljnjih stališčih in
pobudah z resornim ministrstvom.
TZS je v sodelovanju z Državnim svetom RS – Komisijo DS RS za
kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano in državnim svetnikom Mar-
kom Staroveškim ter Zadružno zvezo Slovenije dne 14. 6. 2024
organizirala posvet »Dvig slovenske samooskrbe v celotni ve-
rigi od kmeta do trgovine«. Žal nekateri zaključki iz tega posveta
še vedno nimajo posluha s strani pristojnih organov.
Dne 12. 11. 2024 je na Brdu pri Kranju potekal zbornični osrednji
letni dogodek, 18. Strateška konferenca o trgovini z nazivom
»Kako naj se trgovci (še) bolj približajo slovenskemu potrošni-
ku, katere se je udeležilo skoraj 300 slušateljev. Na konferenci
smo z zanimivimi gosti in strokovnjaki s področja trgovine in ugle-
da zaposlovalcev odstirali, kakšen je aktualni slovenski potrošnik,
kako se mu trgovec lahko še bolj približa z zanimivimi elementi
ponudbe, pa tudi s svojim ugledom; kako le-ta vpliva na potrošni-
ka in njegove nakupne odločitve. Vljudno vas vabimo, da se nam
pridružite tudi na 19. Strateški konferenci o trgovini, ki bo letos
potekala 14. oktobra 2025 na Brdu pri Kranju.
Dne 20. 11. 2024 je TZS – Sekcija malih trgovcev in zadrug or-
ganizirala Problemsko konferenco malih trgovcev in zadrug
z nazivom »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh še omogoča
preživetje malih trgovcev in zadrug na podeželju in v mestnih
središčih. Na problemski konferenci, ki se je je udeležilo okoli
60 udeležencev, smo v sodelovanju s predstavniki z ministrstev
ter drugih organizacij naslovili problematiko zapiranja malih in
zadružnih prodajaln ter prodajaln v mestnih središčih in nakazali
možne rešitve za njihov nadaljnji obstoj. Po izvedeni problemski
konferenci je bilo pripravljeno sporočilo za javnost, ki je bilo ob-
javljeno v različnih medijih, zaključki konference pa so bili pos-
lani na vsa pristojna ministrstva. Aktivnosti na področju sekcije
se nadaljujejo tudi v letu 2025, ko smo že podali predloge in
pripombe k osnutku Zakona o spremembah in dopolnitvah Za-
kona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, opravili
razgovore s pristojnimi ministrstvi ter se povezali s predstavniki
občin, preko katerih bomo problematiko naslavljali tudi na lokal-
nem nivoju.
V začetku leta so bila v obliki brezplačne elektronske publikacije
na spletni strani TZS objavljena Priporočila za zmanjšanje koli-
čin odpadne hrane v trgovini, s katerimi želimo predstaviti neka-
tere ukrepe, ki v trgovini prispevajo k zmanjšanju količin odpadne
hrane in na ta način spodbujati razmislek in nadaljnje vpeljevanje
trajnostnih pristopov v poslovanje trgovskih podjetij. V objavljena
priporočila so vključene tudi izjave naših članov, ki so delili izku-
šnje in dobre prakse na tem področju. V letu 2024 je izšla zbor-
nična dvoletna publikacija »Trgovinski odsev 2024: Poslovni
modeli trgovine prihodnosti«, ki vsebuje analizo poslovanja
trgovskih družb, vpogled v spremembe trgovinske dejavnosti v
prihodnje, uporabo nevromarketinga v trgovinski dejavnosti ter
zbrane izjave sodelujočih trgovcev.
Tudi v letu 2024 je TZS nudila članom funkcionalna izobraževanja
v okviru blagovne znamke »Akademija TZS«, ki so potekala tako
z osebno prisotnostjo kot tudi na daljavo preko aplikacije ZOOM,
pri dogodkih z večjim številom udeležencev pa smo uporabili las-
ten YouTube kanal. V okviru Akademije TZS je bilo v letu 2024
izvedenih 42 dogodkov, ki se jih je udeležilo več kot 2.000 sluša-
teljev. V letu 2024 smo nadaljevali z izvajanjem zelo dobro spreje-
te in obiskane TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice, ki
je imela v letu 2024 skoraj 500 slušateljev, med katerimi je velika
večina rednih udeležencev. Kot novost smo v letu 2024 organizi-
rali serijo delavnic s področja čustvene inteligence na delovnem
mestu. Z namenom izmenjave mnenj in stališč ter neposrednega
seznanjanja članov z zakonodajnimi novostmi organiziramo re-
gijska srečanja s člani po večjih krajih v Sloveniji. Na spletni
strani TZS so že objavljeni termini in lokacije prihajajočih številnih
dogodkov v letu 2025, na katere vas vljudno vabimo.
Zbornica izvaja naloge na področju javnega pooblastila na podro-
čju poklicnega in strokovnega izobraževanja za trgovinsko dejav-
nost, in sicer organizacijo in izvedbo poslovodskih izpitov, ve-
rifikacijo učnih mest, vodenje registra učnih mest ter registra
učnih pogodb. TZS je okrepila sodelovanje s srednjimi trgovskimi
šolami na področju sodelovanja delodajalcev pri opravljanju
zaključnih izpitov, redno pa se udeležujemo tudi informativnih
dni. TZS je nadaljevala z izvajanjem postopkov preverjanj in
potrjevanj za nacionalno poklicno kvalifikacijo Drogerist/Dro-
gerista. V letu 2024 je na TZS v dveh izvedenih rokih certifikat o
NPK pridobilo 27 kandidatov, skupaj od začetka izvajanja postop-
kov pa 77 kandidatov.
Vsakih 10 dni smo na zbornici pripravili in izdali strokovni bilten
T-Informacije. Člani in druga zainteresirana javnost, vključno z me-
diji, so bili z vsemi aktualnimi vsebinami ter stališči TZS seznanjeni
tudi preko prenovljene zbornične spletne strani: www.tzslo.si.
TZS izvaja redne objave na družbenih omrežjih, torej svojem In-
stagram profilu z imenom @trgovinskazbornica, LinkedIn profilu
in na Facebook profilu »Akademija TZS«, ki je namenjen promociji
zborničnih izobraževalnih vsebin. Zbornica na dnevni ravni preje-
ma veliko število pisnih vprašanj članov (večinoma preko e-pošte
oziroma telefonsko), predvsem s strani mikro in malih podjetij z
zelo različnih področij poslovanja oziroma tudi širše, na katera smo
v okviru pristojnosti tekoče svetovali v ustni in pisni obliki.
V letu 2025 gospodarstvo in z njim trgovino zagotovo ponov-
no čakajo številni izzivi. Želimo si, da bi nam vlada vendarle
prisluhnila in v novem letu sprejela tudi ukrepe za razbreme-
nitev gospodarstva in ustvarila za podjetja primerljivo konku-
renčno poslovno okolje, čemur pa na žalost ne pritrjujejo zadnje
napovedi o novi pokojninski reformi, obdavčitvi nepremičnin in
že sprejeta nova dajatev za dolgotrajno oskrbo z 1. 7. 2025. Že-
limo si manj birokracije in administracije ter več prostora, v
katerem lahko gospodarstvo deluje in ustvarja dobrine, ki so
pomembne za delovanje naše celotne družbe. Trgovina je tukaj
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
med ključnimi gospodarskimi dejavnostmi. Stagniranje realnih
prihodkov v slovenski trgovini je vsekakor velik izziv, čemur bo
potrebno posvetiti mnogo več pozornosti, kot je bilo to v zadnjem
obdobju, saj se že srečujemo tudi s čedalje večjim odlivom kupne
moči v tujino, kar pa ni v dobrobit našega gospodarstva, nenaza-
dnje pa tudi ne v dobrobit vseh nas.
Na TZS bomo članom še naprej nudili vsakodnevno podporo
preko dnevnih e-sporočil, objav na spletni strani, obveščanja v
okviru T-Informacij glede vseh novosti, ki vplivajo na delovanje
trgovine kot tudi neposrednega svetovanja na številna vprašanja.
S člani bomo tesno sodelovali tudi preko njihovih predstavnikov v
zborničnih delovnih telesih, kjer obravnavamo večje število pre-
dlogov predpisov, ki neposredno zadevajo tudi trgovinsko dejav-
nost. Ob tem vas vljudno vabimo na številne dogodke v okviru
Akademije TZS, ki jih bomo za vas organizirali v letu 2025, in o
katerih vas podrobneje seznanjamo preko t.i. pomladanskega in
jesenskega sklopa izobraževanj in usposabljanj. Vljudno vabljeni,
da se nam tudi v letošnjem letu v čim večjem številu pridružite
pri soustvarjanju ugodnejših poslovnih pogojev za delovanje tr-
govinske dejavnosti. M.L., M.S., B.K., N.P., T.R., P.G., K.F.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Višina predpisane obrestne mere zamudnih obresti
V Uradnem listu RS, št. 2/25, je objavljena višina predpisane
obrestne mere zamudnih obresti.
Višina predpisane obrestne mere zamudnih obresti je v 2.členu
Zakona o predpisani obrestni meri zamudnih obresti (Uradni list
RS, št.11/07 – uradno prečiščeno besedilo) določena kot vodilna
obrestna mera Evropske centralne banke, povečana za 8 odsto-
tnih točk.
Predpisana obrestna mera zamudnih obresti velja za šestme-
sečno obdobje, ki se začne dne 1. januarja 2025, in znaša
11,15 odstotka. M.S.
Povzetek predloga Poročila o dejavnostih in učinkih preprečevanja dela in zaposlovanja
na črno za leto 2023
Vlada Republike Slovenije - Komisija za preprečevanje dela in za-
poslovanja na črno je pripravila predlog Poročila o dejavnostih in
učinkih preprečevanja dela in zaposlovanja na črno za leto 2023.
Komisija Vlade Republike Slovenije za preprečevanje dela in za-
poslovanja na črno (v nadaljnjem besedilu: komisija Vlade RS) je
na podlagi 20. člena Zakona o preprečevanju dela in zaposlova-
nja na črno (v nadaljnjem besedilu: ZPDZC-1) pristojna za določa-
nje, usklajevanje in spremljanje področja preprečevanja dela in
zaposlovanja na črno. Komisija Vlade RS enkrat letno pripravi po-
ročilo o dejavnostih in učinkih preprečevanja dela in zaposlovanja
na črno (v nadaljevanju: poročilo) ter poroča o izvajanju in učin-
kih tega zakona Ekonomsko-socialnemu svetu, Vladi Republike
Slovenije in inšpekcijskemu svetu Republike Slovenije do konca
junija naslednjega leta za preteklo koledarsko leto.
V nadaljevanju povzemamo ključne podatke iz omenjenega po-
ročila, kot sledi:
Nadzor po Zakonu o preprečevanju dela in zaposlovanja na
črno izvajajo:
Za nadzor in odkrivanje prekrškov na področju dela na črno,
ki se nanaša na pravne osebe, tuje pravne subjekte, samoza-
poslene osebe in posameznike, zaposlovanja na črno, omo-
gočanja dela na črno ter nedovoljenega oglaševanja v delu,
ki se nanaša na posameznike, ter za vodenje in odločanje v
prekrškovnem postopku je pristojen FURS.
Za nadzor in odkrivanje prekrškov na področju dela na črno,
ki se nanaša na pravne osebe, tuje pravne subjekte, samoza-
poslene osebe in posameznike, omogočanja dela na črno, v
delu, ki se nanaša na pravne osebe, tuje pravne subjekte in
samozaposlene osebe, in nedovoljenega oglaševanja v delu,
ki se nanaša na pravne osebe, tuje pravne subjekte in samo-
zaposlene osebe, ter za vodenje in odločanje v prekrškovnem
postopku je pristojen TIRS.
Za nadzor in odkrivanje prekrškov na področju nedovoljene-
ga oglaševanja, ki zajemajo primere, ko delodajalec objavi
potrebo po delavcu za delo, ki ni vezano na njegovo registri-
rano ali priglašeno dejavnost, ter za vodenje in odločanje v
prekrškovnem postopku je pristojen IRSD.
Za nadzor nad kršitvami, ki se nanašajo na izpolnjevanje po-
sebnih pogojev za opravljanje dejavnosti, so pristojni nadzor-
ni organi s področja prometa, kmetijstva in okolja, gozdar-
stva, energetike in prostora, zdravja, šolstva in športa ter
notranjih zadev.
Drugi nadzorni organi, ki niso nadzorni organi, navedeni v prvem
in drugem odstavku 18. člena ZPDZC-1, in pri opravljanju nalog in-
špekcijskega nadzora na podlagi svojih predpisov ugotovijo kršit-
ve ZPDZC-1, preverijo dejansko stanje in o ugotovitvah sestavijo
zapisnik, ki ga pošljejo pristojnemu nadzornemu organu.
Nadzorni organi imajo po zakonu na področju, ki ga nadzorujejo,
pristojnost izdati odločbo o prepovedi opravljanja dejavnosti
ali dela na črno v primeru ugotovljene kršitve iz 3. člena ZPD-
ZC-1 (delo na črno) in v primeru kršitve prepovedi zaposlova-
nja na črno.
V letu 2023 je prekrškovni organ FURS zaradi kršitev ZPDZC-1
obravnaval 2.396 prekrškov, za katere je bila storilcem izrečena
globa v skupnem znesku 5.123.780 evrov in izrečenih je bilo tudi
455 opominov.
Največji delež kršitev in zato tudi največji delež izrečenih glob v
prekrškovnih postopkih (92 %) se nanaša na kršitve zaradi zapo-
slovanja na črno.
Najpogosteje nadzirane dejavnosti so bile gradbeništvo, gostin-
stvo, promet in trgovina.
Za leto 2024 je bilo načrtovanih 5.736 nadzorov po ZPDZC-1, v
okviru katerih se je nadziralo tudi zaposlovanje državljanov tretjih
držav. Nadzori po ZPDZC-1 so bili usmerjeni v dejavnosti, zaznane
kot tvegane, predvsem dejavnost gradbeništva (F), gostinstva (I),
trgovine (G) in prevoza (H).
Praksa je pokazala, da se v rizičnih dejavnostih nezakonito zapo-
slovanje državljanov tretjih držav pojavlja v času izven rednega
delovnega časa. Finančna uprava RS zagotavlja stalno prisotnost
na terenu 24 ur na dan, sedem dni v tednu in z mobilnimi ekipami
nadzornikov v času, ko delodajalci ne pričakujejo nadzora.
4
WWW.TZSLO.SI
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Predlog Uredbe o uporabi znaka »Dobra izbira« za laž-
je prepoznavanje živila z ugodno prehransko sestavo
Obveščamo vas, da je bilo dne 16. 1. 2025 zaključeno obdobje
mirovanja predloga Uredbe o uporabi znaka »Dobra izbira« za
lažje prepoznavanje živila z ugodno prehransko sestavo v okviru
postopka notifikacije predloga predpisa pri Evropski komisiji.
V okviru postopka notifikacije sta bila podana dva prispevka za-
interesiranih deležnikov, in sicer SEASALT Europe in EPA (Evrop-
sko združenje proizvajalcev poliolov). Navedena prispevka nista
vplivala na obdobje mirovanja oziroma njegovo podaljšanje. Gle-
de na navedeno pričakujemo, da bo navedeni predpis Vlada RS
sprejela v najkrajšem možnem času in s tem omogočila uporabo
znaka »Dobra izbira«. O nadaljnjem postopku sprejemanja pred-
pisa vas bomo sproti seznanjali.
Digitalno orodje NutriForm
Obveščamo vas, da je bilo v okviru programa ZaUpam razvito
odprto digitalno orodje NutriForm (dodaten zavihek znotraj in-
formacijskega sistema NutriBase) za spodbujanje izboljševanja
sestave živil, ki je brezplačno na voljo po predhodni registra-
ciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
Orodje NutriForm je namenjeno živilskim podjetjem za samooce-
njevanje hranilne sestave živil in kot pomoč pri izboljševanju se-
stave živil in pijač. NutriForm vključuje pet modelov (Nutri-Score,
FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po sprejemu nacionalnega predpisa
pa bo aktivirana tudi možnost profiliranja po kriterijih za uporabo
znaka »Dobra izbira«) za profiliranje živil, ki se po svetu uporablja-
jo za različne namene – od informiranja potrošnikov, omejevanja
oglaševanja živil ali za strokovno ocenjevanje hranilne sestave
živil. Orodje NutriForm po vnosu vseh zahtevanih vstopnih podat-
kov poda oceno živila po vseh petih modelih in prikaže, kje na
lestvici se le-to nahaja oziroma izpiše kriterije, ki pri posameznem
modelu niso bili doseženi.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.).
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Nezakonito zaposlovanje državljanov tretjih držav
FURS je v letu 2023 opravil 6.439 nadzorov zaposlovanja na črno,
v okviru katerih je opravil tudi nadzore zaposlovanja državljanov
tretjih držav. Nezakonito zaposlovanje državljanov tretjih držav je
bilo v nadzoru ugotovljeno pri 62 delodajalcih, in sicer za skupno
84 državljanov tretjih držav. Najpogosteje so bile nepravilnosti iz
naslova nezakonitega zaposlovanja državljanov tretjih držav ugo-
tovljene v dejavnosti gradbeništva (F), gostinstva (I) in trgovine (G).
Vir: Povzeto po dokumentu Vlade Republike Slovenije, Komisije
za preprečevanje dela in zaposlovanja na črno z naslovom »Poro-
čilo o dejavnostih in učinkih preprečevanja dela in zaposlovanja
na črno za leto 2023« - Ljubljana, maj 2024. B.K.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/32 zdne 13.januarja
2025 oodobritvi spremembe tradicionalnega izraza vvinskem
sektorju vskladu sčlenom115(2) Uredbe (EU) št.1308/2013
Evropskega parlamenta in Sveta (Vino de calidad con indica-
ción geográfica) - UL EU, št. L 2025/32 z dne 14. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/33 zdne 13.januarja
2025 o odobritvi izjeme vskladu z Uredbo (EU) 2024/573
Evropskega parlamenta in Sveta vzvezi zuporabo fluorira-
nih toplogrednih plinov spotencialom globalnega segrevanja
150 ali več vomarah za hitro hlajenje in zamrzovanje, strojih
za pripravo obrtniškega sladoleda, ledomatih, vozičkih za
shranjevanje in regeneracijo hrane, vzhajalnikih zzamikom
vzhajanja, avtomatih za točene zamrznjene pijače in avtoma-
tih za točeni sladoled - UL EU, št. L 2025/33 z dne 14. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/34 z dne 13. janu-
arja 2025 o odobritvi spremembe tradicionalnega izraza
v vinskem sektorju v skladu s členom 115(2) Uredbe (EU)
št.1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta (Chacolí-Txa-
kolina) - UL EU, št. L 2025/34 z dne 14. 1. 2025;
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/27 zdne 30.oktobra
2024 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2024/1143 Evropskega par-
lamenta in Sveta spravili oregistraciji in zaščiti geografskih
označb, zajamčenih tradicionalnih posebnosti in neobveznih
navedb kakovosti ter razveljavitvi Delegirane uredbe (EU)
št.664/2014 - UL EU, št. L 2025/27 z dne 15. 1. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/28 zdne 30.oktobra
2024 ospremembi Delegirane uredbe Komisije (EU)2019/33
odopolnitvi Uredbe (EU) št.1308/2013 Evropskega parlamen-
ta in Sveta vzvezi zvlogami za zaščito označb porekla, geo-
grafskih označb in tradicionalnih izrazov vvinskem sektorju,
postopkom ugovora, omejitvami uporabe, spremembami
specifikacij proizvoda, preklicem zaščite ter označevanjem in
predstavitvijo - UL EU, št. L 2025/28 z dne 15. 1. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/29 z dne 30. ok-
tobra 2024 o razveljavitvi Delegirane uredbe Komisije
(EU)2021/1235 odopolnitvi Uredbe (EU)2019/787 Evropske-
ga parlamenta in Sveta spravili ozahtevkih za registracijo ge-
ografskih označb žganih pijač, spremembah specifikacij pro-
izvoda, preklicu registracije in registru - UL EU, št. L 2025/29
z dne 15. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/26 z dne 30. ok-
tobra 2024 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) 2024/1143
Evropskega parlamenta in Sveta glede registracij, sprememb,
preklicev, izvrševanja zaščite, označevanja in sporočanja pri
geografskih označbah in zajamčenih tradicionalnih poseb-
nostih, ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2019/34 glede
geografskih označb vvinskem sektorju ter razveljavitvi izved-
benih uredb (EU) št.668/2014 in (EU)2021/1236 - UL EU, št. L
2025/29 z dne 15. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/80 zdne 13.januarja 2025
ospremembi prilogVin XIV kIzvedbeni uredbi (EU)2021/404
glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo in Združene dr-
žave Amerike na seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj ali ob-
močij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk perutnine, zarodnega
materiala perutnine ter svežega mesa perutnine in pernate div-
jadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/80 z dne 15. 1. 2025.
Živali
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/6 z dne 6. januarja
2025 oprepovedi vnosa osebkov nekaterih prostoživečih ži-
valskih in rastlinskih vrst vUnijo vskladu zUredbo Sveta (ES)
št.338/97 ovarstvu prostoživečih živalskih in rastlinskih vrst
zzakonsko ureditvijo trgovine znjimi ter razveljavitvi Izved-
bene uredbe Komisije (EU)2023/2770 - UL EU, št. L 2025/6 z
dne 7. 1. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Kozmetika - Sestavine prepovedane v kozmetiki od 1. septembra 2025 dalje
Urad RS za kemikalije (v nadaljevanju: Urad) seznanja, da bo nova
sprememba zakonodaje za kozmetične izdelke v letu 2025, kot
navedeno v nadaljevanju, prinesla prepoved uporabe številnih se-
stavin v kozmetičnih izdelkih. Države članice Evropske unije so no-
vembra 2024 glasovale za osnutek uredbe, tako imenovane CMR
Omnibus VII (v nadaljevanju: CMR Omnibus VII), ki dodaja snovi,
ki so bile razvrščene kot rakotvorne, mutagene ali strupene za
razmnoževanje (CMR snovi) zDelegirana uredbo (EU) 2024/197na
Prilogo II (seznam prepovedanih snovi) kUredbi EU 1223/2009 o
kozmetičnih izdelkih. Evropska komisija bo uredbo objavila v Ura-
dnem listu Evropske unije predvidoma v prvi četrtini leta 2025.
Uporaba CMR Omnibus VII je predvidena od 1. septembra
2025.Po tem datumu se izdelki, neskladni z uredbo, ne bodo
smeli več dajati na trg ter biti dostopni na trgu. Kot navaja
Urad, CMR Omnibus VII prepoveduje uporabo Trimethylbenzoyl
Diphenylphosphine Oxide, ki je razvrščen kot CMR kategorije
1B (strupeno za razmnoževanje), v kozmetičnih izdelkih. Snov je
trenutno dovoljena za poklicno uporabo v pripravkih za umetne
nohte v koncentraciji do pet odstotkov. Z novo uredbo pa bo vnos
311 v Prilogi III k Uredbi 1223/2009 črtan in bo sestavina vključena
v Prilogo II k Uredbi 1223/2009. CMR Omnibus VII določa, da se
v Prilogo II k Uredbi 1223/2009 dodajo tudi naslednje sestavine:
Difenil(2,4,6-trimetilbenzoil)fosfin oksid,
2,2',6,6'-tetrabromo-4,4'-izopropilidendifenol; Tetrabromo-
bisfenol-A,
Transflutrin (ISO); 2,3,5,6-tetrafluorobenzil (1R,3S)-3-(2,-
2-diklorovinil)-2,2-dimetilciklopropankarboksilat,
Klotianidin (ISO); (E)-1-(2-kloro-1,3-tiazol-5-ilmetil)-3-metil-
-2-nitrogvanidin,
(E)-1-(2-kloro-1,3-tiazol-5-ilmetil)-3-metil-2-nitrogvanidin,
Benzil(dietilamino)difenilfosfonij 4-[1,1,1,3,3,3-heksafluoro-2-(-
4-hidroksifenil)propan-2-il]fenolat,
Benziltrifenilfosfonij, sol s 4,4'-[2,2,2-trifluoro-1-(trifluorometil)
etiliden]bis[fenolom] (1:1),
Reakcijska zmes 4,4'-[2,2,2-trifluoro-1-(trifluorome-
til)etiliden]difenola in benzil(dietilamino)difenilfosfonij
4-[1,1,1,3,3,3-heksafluoro-2-(4-hidroksifenil)propan-2-il]feno-
lata (1:1),
Reakcijska zmes 4,4'-[2,2,2-trifluoro-1-(trifluorometil)etiliden]
difenola in benziltrifenilfosfonija, soli s 4,4'-[2,2,2-trifluoro-
-1-(trifluorometil)etiliden]difenolom (1:1),
Dimetil propilfosfonat,
Dibutilkositrov maleat,
Dibutilkositrov oksid,
Reakcijska zmes 1-(2,3-epoksipropoksi)-2,2-bis ((2,3-epoksip-
ropoksi)metil) butana in 1-(2,3-epoksipropoksi)-2-((2,3-epo-
ksipropoksi)metil)-2-hidroksimetil butana,
2,2',6,6'-tetrabromo-4,4'-izopropilidendifenol; Bisfenol AF,
Benfluralin (ISO);N-butil-N-etil-α,α,α-trifluoro-2,6-dinitro-p-toluidin,
N,N-dimetil-p-toluidin,
1,4-benzendiamin,NN'-mešani fenilni in tolilni derivati,
4-nitrozomorfolin,
Difenokonazol (ISO); 1-({2-[2-kloro-4-(4-klorofenoksi)fenil]-
-4-metil-1,3-dioksolan-2-il}metil)-1H-1,2,4-triazol; 3-klo-
ro-4-[(2RS,4RS;2RS,4SR)-4-metil-2-(1H-1,2,4-triazol-
-1-ilmetil)-1,3-dioksolan-2-il]fenil 4-klorofenil eter,
4-metilimidazol,
3,3'-dimetilbifenil-4,4'-diil diizocianat,
Foramsulfuron (ISO); 2-{[(4,6-dimetoksipirimidin-2-il)karba-
moil]sulfamoil}-4-formamido-N,N-dimetilbenzamid; 1-(4,6-di-
metoksipirimidin-2-il)-3-(2-dimetilkarbamoil-5-formami-
dofenilsulfonil) sečnina.
Snov 2-ciano-N-[(etilamino)karbonil]-2-(metoksiimino)acetamid
(CAS 57966-95-7) z ISO imenom cimoksanil je že navedena v vno-
su 1580 v Prilogi II k Uredbi 1223/2009, vendar pa omenjeni vnos
ne vključuje dodatnega kemijskega imena (2E)-2-ciano-N-[(etila-
mino)karbonil]-2-(metoksiimino)acetamid in številke CAS za nave-
deno kemijsko ime iz Delegirane uredbe (EU) 2024/197. Zaradi
jasnosti in pravne varnosti bo vnos spremenjen na način, da bo
vseboval enako vsebino kot ustrezni vnos v Uredbi 1272/2008.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 8. 1. 2025.
M.S.
6
WWW.TZSLO.SI
III JAVNI RAZPIS
V5 - Vavčer za statusno preoblikovanje družb
Slovenski podjetniški sklad je objavil javni poziv »Vavčer za sta-
tusno preoblikovanje družb«, ki je odprt do 31. 3. 2028.
Namen vavčerja je spodbuditi podjetja k statusnemu preobli-
kovanju:
samostojnega podjetnika posameznika v kapitalsko družbo,
delniške družbe v družbo z omejeno odgovornostjo ali obratno,
zadruge v gospodarsko družbo ali obratno,
z namenom pozitivnega vpliva na možnost povečanja njihove
konkurenčnosti, dodane vrednosti oziroma prihodkov od prodaje.
Predmet javnega poziva je sofinanciranje upravičenih stroškov
svetovanja glede statusnega preoblikovanja in izvedbe statusne-
ga preoblikovanja.
Višina financiranja:
60–odstotno sofinanciranje upravičenih stroškov
najnižja subvencija: 1.000,00 EUR
najvišja subvencija: 5.000,00 EUR
Razpisana sredstva: 1,5 mio EUR za obdobje od 2024–2028.
Upravičenci: mikro, mala in srednje velika podjetja s sedežem
v Republiki Sloveniji, ki se kot pravna ali fizična oseba ukvarjajo
z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot gospodarske
družbe ali samostojni podjetniki posamezniki ali zadruge.
Po tem javnem pozivu se sofinancirajo upravičeni stroški:
stroški zunanjega izvajalca za svetovanje glede statusnega
preoblikovanja,
notarski stroški,
stroški revizijske družbe ali samostojnega revizorja (revizor),
ki ima po zakonu, ki ureja revidiranje, dovoljenje za opravlja-
nje revidiranja.
DDV ni upravičen strošek.
Statusno preoblikovanje ne sme biti izvedeno pred 1. 1. 2024.
MSP lahko uveljavljajo stroške, nastale v obdobju od 1. 1. 2024
do 30. 9. 2028. Do sofinanciranja bodo upravičene aktivnosti, ki
bodo izvedene in plačane znotraj obdobja upravičenosti, dolo-
čenega v pogodbi o sofinanciranju. Do predložitve zahtevka za
izplačilo mora upravičenec izvesti vse aktivnosti. K.F.
Vabilo k sodelovanju na Sejmu zaposlitvenih priložnosti in festivalu izobraževanja
Sejem zaposlitvenih priložnosti in festival izobraževanja bo po-
tekal 7. 3. 2025 v Kongresnem centru Celjskega sejmišča v
Celju.
Zavod RS za zaposlovanje delodajalce in izobraževalne usta-
novevabi, da jih v najkrajšem možnem času, najkasneje pa do
11. 2. 2025, na spletnem obrazcu, ki je dosegljiv na njihovi
spletni strani,obvestite o svojem interesu za sodelovanje. Šte-
vilo razstavnih prostorov je omejeno. O izboru vas bodo obves-
tili predvidoma do 14. 2. 2025. Takrat vam bodo tudi poslali vse
nadaljnje informacije.
Sejem zaposlitvenih priložnosti in festival izobraževanja bo v
enem dnevu in na enem mestu združil ključne partnerje s pod-
ročja zaposlovanja in izobraževanja. Omogočil bo zaposlitvene
razgovore z delodajalci, celovito informiranje prebivalstva o pok-
licih, štipendiranju, virih informacij in pomoči pri prehodih v ka-
rieri, programih usposabljanja in izobraževanja, ukrepih aktivne
politike zaposlovanja, spodbudah za zaposlovanje, delovnoprav-
ni zakonodaji ipd. Na dogodku se bodo predstavili delodajalci iz
vse Slovenije iz zasebnega in javnega sektorja ter praktično iz
vseh dejavnosti, kot tudi druge ključne ustanove s področja iz-
obraževanja, kariernega svetovanja ter zaposlovanja. Sejem bo
spremljal tudi obsejemski program.
Zavod RS za zaposlovanje vam ponuja priložnost, da z brezplač-
no udeležbo na dogodku celovito predstavite svoje podjetje,
delovna mesta in pogoje za delo. Pri tem se lahko neposredno
povežete s potencialnimi kandidati in še okrepite vezi s ključnimi
deležniki na trgu dela, s ciljem ustvarjanja vzajemne koristi med
udeleženci.
Vir: Povzeto po spletni objavi Zavoda RS za zaposlovanje z dne
16. 1. 2025. K.F.
III AKADEMIJA TZS
Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS z območja Gorenjske – Kranj, 13. 2. 2025
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v okviru Akademije TZS v
letošnjem letu ponovno organizirali serijo brezplačnih regijskih
srečanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se boste člani
TZS lahko seznanili z najpomembnejšimi novostmi na zakonodaj-
nem področju, ki so pomembna za podjetja.
Prvo takšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo 13. fe-
bruarja 2025 v Kranju, v Hotel Azul na Šucevi 26, od 13.00
do 15.00 ure. Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili
tudi strokovnjaki podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki
bodo udeležence seznanili z aktualnimi vsebinami s področja
kibernetske varnosti.Po končani predstavitvi najpomembnejših
zakonodajnih novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice
Slovenije na voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili tudi odgovor na vpraša-
nje, kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kaj prinašajo davčne novosti, vključno z davkom na »slad-
ke pijače«?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavlja-
nja varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju
bremen?
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen
Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna.
Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran:
www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
PROGRAM SREČANJA
12.45 – 13.00 Registracija udeležencev
13.00 – 13.20 Za uvod
Kratek pregled aktualnega stanja v sloven-
skem gospodarstvu in v trgovini ter pogled v
napovedi za prihodnje
Mija Lapornik, izvršna direktorica TZS
13.20 – 14.20 Predstavitev aktualnih novosti in pričakovanj
na zakonodajnem področju, s posebnim pou-
darkom na obveznostih trgovskih podjetij
Mija Lapornik, izvršna direktorica TZS s sodelavci
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonodaje
– obetajo se Zakon o hrani, Zakon o varni hrani in krmi ter
Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
14.20 – 14.40 Kibernetska varnost in zaščita podjetja pred
najbolj pogostimi grožnjami
Strokovnjaki podjetja A1, programskega partnerja
TZS
14.40 – 15.00 Odgovori na zastavljena vprašanja članov ter
druženje
Izkoristite priložnost pestrega programa za pridobitev svežih in
aktualnih informacij ter srečanje s predstavniki trgovskih podjetij
iz vaše regije.
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS.Prijave spre-
jemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI! N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS z območja Gorenjske – Kranj, 13. 2. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.