1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Spoštovani člani!
Naj vam prihajajoče leto prinese
obilo pravih odločitev ter
novih poslovnih priložnosti.
Prijetne praznične dni in
srečno v letu 2025
vam želi
strokovna ekipa
Trgovinske zbornice Slovenije
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. december 2024, št. 36/24
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Srečno 2025! Srečno 2025! Srečno 2025! Srečno 2025! Srečno 2025!
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Anketni vprašalnik Trgovinske zbornice Slovenije »strošek omrežnine«
Spoštovani člani,
da bomo lahko oblikovali stališče TZS, v kolikšni meri naši člani/
podjetja morebiti še vedno občutite posledice energetske krize,
ki se kažejo v višjih cenah električne energije in omrežnine, smo
pripravili kratek anketni vprašalnik. Poseben poudarek je torej
dan obračunu omrežnine, ki velja od vključno 1. 10. 2024 dalje in
predstavlja del stroška za električno energijo.
Izpolnjene ankete ter informacije o vaših morebitnih težavah
so ključnega pomena pri naših nadaljnjih aktivnostih na po-
dročju cen za omrežnino in električno energijo, zato vas pro-
simo za vaš odziv.
Odgovarjanje na anketo vam bo vzelo zelo kratek čas, približno
2 minuti. Vaši odgovori v anketi bodo uporabljani izključno v
agregirani obliki! Vsi podatki, ki se zberejo s tem vprašalni-
kom, se uvrščajo med zaupne podatke, s katerimi na zbornici
ravnamo skrbno.
Že vnaprej se vam zahvaljujemo za vaš dragoceni čas in za sode-
lovanje v anketi TZS.
ANKETNI VPRAŠALNIK TZS
Naziv podjetja /s.p.:
Matična številka podjetja:
1. Koliko je vaša povprečna mesečna poraba električne energije
(lahko ocenite; prosimo, da ustrezno obkrožite eno črko):
A) 0 – 4 MWh
B) 5 – 24 MWh
C) 25 – 49 MWh
D) 50 in več MWh
2. S 1. 10. 2024 se je spremenil način obračunavanja omrežnine
za električno energijo, ki je del končne cene električne energi-
je (sprememba časovnih blokov, sezona…). Kako so spremem-
be vplivale na višino omrežnine v oktobru 2024 glede na pov-
prečno višino omrežnine v prvih 9 mesecih leta 2024 v primeru
vašega podjetja? (prosimo, da ustrezno obkrožite eno črko in
dopolnite %)
A) Omrežnina se je povečala, in sicer za __________________ %
B) Omrežnina je ostala približno enaka
C) Omrežnina se je zmanjšala, in sicer za _________________ %
3. V novembru 2024 se omrežnina za električno energijo prvič ob-
računava po višji, zimski sezoni. Kako so spremembe vplivale na
višino omrežnine v novembru 2024 glede na povprečno višino
omrežnine v prvih 9 mesecih leta 2024 v primeru vašega podje-
tja? (prosimo, da ustrezno obkrožite eno črko in dopolnite %)
A) Omrežnina se je povečala, in sicer za __________________ %
B) Omrežnina je ostala približno enaka
C) Omrežnina se je zmanjšala, in sicer za _________________ %
4. Ali se vam je v prvih dveh mesecih novega obračunavanja
omrežnine zgodilo, da ste presegli dogovorjeno moč (prosimo,
da ustrezno obkrožite eno črko)?
A) Da
B) Ne
5. Ali že imate sklenjeno pogodbo za zakup električne energije za
leto 2025, 2026 in 2027 (prosimo, da ustrezno obkrožite eno
črko)?
A) Da
B) Ne
C) Ne, samo za leto 2025
D) Ne, samo za leto 2025 in leto 2026
6. Ali nakupujete električno energijo po dnevni tržni borzni (SPOT)
ceni (prosimo, da ustrezno obkrožite eno črko)?
A) Da
B) Ne
7. Imate še kakšen predlog oziroma komentar na temo električne
energije in omrežnine:
Prosimo vas, da nam anketni vprašalnik vrnete na naslednji naslov: TZS, Dunajska cesta 167, Ljubljana ali na e-naslov info@tzslo.si,
lahko pa anketni vprašalnik vrnete tudi v spletni obliki, pri čemer vam je anketa v prilagojeni obliki na razpolago na naslednji spletni
povezavi TZS: https://www.tzslo.si/sl/aktualno/novice/anketa-tzs-strosek-omreznine-2024-12-19. M.L., P.G.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Obvestilo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport – Tržnega inšpektorata RS
»znižanja cen blaga«
V nadaljevanju vas seznanjamo s prejetim obvestilom Ministrstva
za gospodarstvo, turizem in šport – Tržnega inšpektorata RS, ki se
nanaša na znižanja cen blaga, kot sledi.
OBVESTILO TRŽNEGA INŠPEKTORATA RS Z DNE
18. 12. 2024
»Določena pravila na področju znižanja cen blaga je v svojem 15.
in 16. členu na novo postavil Zakon o varstvu potrošnikov (Uradni
2
WWW.TZSLO.SI
list RS, št. 130/22; v nadaljevanju: ZVPot-1), ki se uporablja že od
26. 1. 2023, določbe tega pa je dopolnil tudi Pravilnik o načinu
označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in storitev ter objavi zni-
žanja cene blaga (Uradni list RS, št. 10/23).
V povezavi z znižanji cen blaga, ki se jih slovenska podjetja si-
cer pogosto poslužujejo, ter ugotovitvami naših nadzorov na tem
področju pa bi vas želeli dodatno opozoriti na sodbo Sodišča
Evropske unije v zadevi C-330/23 v postopku Verbraucherzen-
trale Baden-Württemberg eV proti Aldi Süd Dienstleistungs SE
& Co. OHG z dne 26. 9. 2024, tudi na podlagi katere velja:
1. Znižana cena ne sme biti enaka ali višja prejšnji ceni blaga
V skladu s prvim odstavkom 15. člena ZVPot-1 mora podjetje pri
znižanju cene blaga označiti prejšnjo ceno in znižano ceno, pri
čemer za prejšnjo ceno v skladu z drugim odstavkom 15. člena
ZVPot-1 šteje najnižja cena, ki jo je podjetje uporabljalo v zadnjih
30 dneh pred uporabo znižane cene.
Prejšnja cena se drugače določi le v primeru t.i. novega blaga,
neprekinjenega postopnega zniževanja cen, blaga pred potekom
roka uporabnosti in hitro pokvarljivega blaga v skladu s tretjim in
četrtim odstavkom 15. člena in drugim odstavkom 16. člena ZVPot-1.
V primerih, ko sta znižana cena in prejšnja cena blaga enaki ali
pa je znižana cena blaga celo višja od prejšnje cene, ne gre za
znižanje in ga podjetje posledično ne sme oglaševati/označevati
kot znižanje. Oglaševanje/označevanje takšnega »znižanja« cen
blaga predstavlja nepošteno – zavajajočo poslovno prakso. Vse
nepoštene poslovne prakse podjetij v razmerju do potrošnikov so
po ZVPot-1 prepovedane.
2. Prikazani odstotek znižanja mora biti določen v razmerju
do prejšnje cene
Informacija o odstotku znižanja ni informacija, ki bi jo podjetje
v primeru znižanj cen blaga moralo navajati v skladu z določili
ZVPot-1. Pri morebitnem prikazu odstotka znižanja cene pa mora
podjetje za izračun odstotka uporabiti prejšnjo ceno, ki je določe-
na v skladu z drugim odstavkom 15. člena ZVPot-1, in ne npr. redne
cene oziroma druge cene, ki jo je podjetje uporabljalo neposredno
pred začetkom znižanja. Navedeno smiselno velja tudi v primerih,
ko se znižanje ne prikazuje z odstotki znižanja, temveč preko dru-
gih vrednosti/razmerij, npr. s popustom, izraženim v eurih.
Če torej podjetje oglašuje popust, mora ta popust prikazovati de-
jansko razliko med znižano in prejšnjo ceno. Iz ZVPot-1 namreč iz-
haja, da sta bistveni informaciji pri znižanju cen prejšnja in zniža-
na cena, zato podjetje z navajanjem morebitnih drugih informacij
ne sme poudarjati slednjih v primerjavi z bistvenima – zakonsko
zahtevanima informacijama, saj s tem utegne zavajati potrošnika
glede cenovne prednosti, ki jo je deležen. Navedeno izhaja tudi iz
Smernic Evropske komisije glede razlage in uporabe člena 6a Di-
rektive 98/6/ES Evropskega parlamenta in Sveta o varstvu potro-
šnikov pri označevanju cen potrošnikom ponujenih proizvodov, v
katerih je navedeno, da »je treba znižano ceno predstaviti tako,
da se navedena »prejšnja« cena uporabi kot referenčna, tj. vsak
naveden odstotek znižanja mora temeljiti na »prejšnji« ceni, kot
je bila določena v skladu s členom 6a«. Takšno stališče pa je jas-
no zavzelo tudi Sodišče Evropske unije v zadevi C-330/23. Ogla-
ševanje/označevanje znižanja cen blaga v nasprotju z navedenim
predstavlja nepošteno – zavajajočo poslovno prakso.
V praksi je mogoče zaslediti znižanja, ki so v nasprotju s predsta-
vljenimi pravili, zato predlagamo, da vaše člane nanje ponovno
izrecno opozorite. Glede na velik vpliv oglaševane cene oziroma
cenovne ugodnosti na odločitev povprečnega slovenskega potro-
šnika za nakup določenega blaga bo sicer Tržni inšpektorat RS
tudi v naslednjem letu izvajal aktiven nadzor na tem področju.«
Vir: Obvestilo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport – Tr-
žnega inšpektorata RS, številka 069-13/2024-1 z dne 18. 12. 2024.
M.L., K.F.
V Uradnem listu RS so objavljene spremembe davčnih predpisov
V Uradnem listu RS, št. 100/24, so objavljeni naslednji predpisi z
davčnega področja:
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem
postopku (ZDavP-2O),
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku od
dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2U),
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem
potrjevanju računov (ZDavPR-C),
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o množič-
nem vrednotenju nepremičnin (ZMVN-1C),
ter v Uradnem listu RS št. 104/24:
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini
(ZDoh-2AB),
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na
dodano vrednost (ZDDV-1O),
Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti
2025 in 2026 (ZIPRS2526), ki med drugim v 68. členu določa
koeficient uskladitve olajšav in lestvice za odmero dohodnine
za leto 2025. Koeficient uskladitve olajšav in lestvice za odme-
ro dohodnine za leto 2025, določen upoštevaje prvi odstavek
118. člena in drugi odstavek 122. člena ZDoh-2, znaša 1,052.
VABI: V januarju 2025 v okviru Akademije TZS or-
ganiziramo webinarja na davčnem področju:
15. januar 2025 - »Letno poročilo in davčni obračun za leto
2024 ter novosti v letu 2025«,
22. januar 2025 –»Predstavitev novosti na področju aktu-
alnih sprememb davčne zakonodaje«.
Programa obeh webinarjev sta objavljena na spletni strani TZS –
zavihek »Akademija TZS«. M.S.
Podrobnejši opis sprememb na področju DDV - Dokument FURS, 30. izdaja, december 2024
Seznanjamo vas, da je na spletni strani TZS objavljen posodobljen
dokument FURS – Davek na dodano vrednost, Spremembe za-
konodaje na področju DDV, podrobnejši opis, 30. izdaja, decem-
ber 2024, ki je bil objavljen na spletni strani FURS dne 13. 12. 2024.
Glede na zaznana vprašanja s strani članov s področja sprememb
davčnih stopenj DDV v primeru pijač z dodanim sladkorjem ali
sladili ter pripravkov za pripravo pijač z dodanim sladkorjem ali
sladili, navajamo, da gradivo FURS vključuje med drugim tudi in-
formacije in primere uporabe davčne stopnje glede na zakonske
določbe (ZDDV-1O), in sicer:
prehodna določba uporabe stopnje DDV pri dobavi pijač z do-
danim sladkorjem ali sladili ter pripravkov za pripravo pijač z
dodanim sladkorjem ali sladili (47. člen ZDDV-1O);
dobava sladkih pijač v celoti opravljena do 31. 12. 2024;
delne dobave sladkih pijač, katerih del je opravljen pred 1. 1.
2025, preostali del pa po tem datumu;
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
pridobitev sladkih pijač znotraj Unije;
prejeta predplačila za dobave sladkih pijač;
popravek davčne osnove po drugem odstavku 39. člena
ZDDV-1O;
uvoz blaga.
Glede podrobnejše določitve blaga iz Priloge I ZDDV-1O, ki okvir-
no določa blago in storitve, za katero se lahko uporabi nižja sto-
pnja DDV, bo sledila tudi sprememba na področju Pravilnika o
izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost, ki bo podrobneje
določila to blago. Glede tega se v praksi pojavlja zelo veliko vpra-
šanj o konkretnih izdelkih, velik izziv pa podjetjem predstavljajo
tudi kratki časovni roki implementacije, v primeru prodaje s pro-
dajnimi avtomati pa tudi težave glede tehnične izvedbe, s čimer je
TZS seznanila Ministrstvo za finance ter zaprosila za čim prejšnja
pojasnila, s katerimi bomo lahko seznanili člane. Spomnimo, da
je novela ZDDV-1O iz Priloge I oziroma nižje davčne stopnje DDV
izključila pijače z dodanim sladkorjem ali sladili ter pripravke za
pripravo pijač z dodanim sladkorjem ali sladili. Navedeni pravilnik
bo začel veljati s 1. 1. 2025. M.S.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju računov
(ZDavPR-C) - prodaja preko prodajnih avtomatov
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjeva-
nju računov (Uradni list RS, št. 100/24; ZDavPR-C) prinaša velike
spremembe za prodajo blaga preko prodajnih avtomatov. Zakon o
spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost
(ZDDV-1O) je omogočil izjemo od obveznosti izdajanja računov
(nov 81.a člen ZDDV) tako za prodajo blaga kot tudi storitev prek
avtomatov. Slednje v praksi pomeni, da tiskani račun ni potreben,
kar na TZS pozdravljamo, glede na to, da je bila ob pripravi tega
zakona napovedana tudi ta obveznost. Ob navedenem Zakon o
spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem potrjevanju
računov (ZDavPR-C) po novem prinaša obveznost sporočanja
podatkov davčnemu organu o prodaji blaga in storitev prek
avtomatov, in sicer na način, kot je že vzpostavljen v okviru
davčnega potrjevanja računov. Določa se tudi možnost, da za-
vezanec za sporočanje podatkov lahko še vedno ohrani sistem
izdaje in davčnega potrjevanja računov za prodajo prek avtoma-
tov, v kolikor ga je že do sedaj izvajal. Opredeljujejo se izjeme,
ko obveznost sporočanja podatkov ne velja, zakon pa določa tudi
podatke, ki jih bo zavezanec pred začetkom prodaje blaga ali sto-
ritev prek avtomata moral sporočiti davčnemu organu in postopek
sporočanja teh podatkov. Opredeljujeta se tudi vsebina in način
sporočanja podatkov o vsaki posamezni prodaji blaga ali storitev
prek avtomata, določa se postopek sporočanja podatkov o proda-
ji prek avtomata v primerih prekinitve vzpostavljene elektronske
povezave in postopek sporočanja podatkov prek avtomata na lo-
kacijah, kjer ni mogoča vzpostavitev elektronske povezave.
Zakon (ZDavPR-C) se bo začel uporabljati 1. januarja 2026, do
tega datuma pa bodo morala podjetja ustrezno nadgraditi prodaj-
ne avtomate in predhodno davčnemu uradu posredovati vse pot-
rebne podatke o prodajnih avtomatih skladno s podzakonskim
aktom. Glede na navedeno je TZS Ministrstvu za finance že
podala pobudo, da se ta podzakonski akt pripravi čim prej, saj
je pomemben predvsem z vidika tehničnih parametrov za ustre-
zne IT nadgradnje prodajnih avtomatov in komunikacijo z dav-
čnim organom. Minister, pristojen za finance, izda podzakonski
predpis v treh mesecih po uveljavitvi zakona in kot smo prejeli od-
govor Ministrstva za finance, le-ta predvideva, da bo podzakonski
predpis sprejet še pred iztekom navedenega trimesečnega roka,
torej pred 11. 3. 2025. Delovna skupina TZS za prodajne avtoma-
te, vending se bo še naprej konstruktivno vključevala v razprave
s pristojnim ministrstvom glede tehnične izvedbe, ki bo predsta-
vljala za podjetja v tem segmentu velik izziv, tako glede stroškov
implementacije ter tudi obsega dela, potrebnega za nadgradnjo
vseh avtomatov, ki zapadejo pod zgoraj navedene obveznosti.
M.S.
Novosti pri implementaciji EU Uredbe o krčenju gozdov (2023/1115 - EUDR)
Seznanjamo vas, da je bil dne 17. 12. 2024 s strani Evropskega
parlamenta in Sveta sprejet predlog za enoletni zamik začetka
uporabe Uredbe EU 2023/1115 – EUDR.
Glede na navedeno se bo ta uredba začela uporabljati 30. de-
cembra 2025, za mikro, mala in srednja podjetja pa 30. 6. 2026.
Sprememba bo v Uradnem listu EU objavljena v kratkem. N.P.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Digitalno orodje NutriForm
Obveščamo vas, da je bilo v okviru programa ZaUpam razvito
odprto digitalno orodje NutriForm (dodaten zavihek znotraj in-
formacijskega sistema NutriBase) za spodbujanje izboljševanja
sestave živil, ki je brezplačno na voljo po predhodni registra-
ciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen. Pričakujemo, da bo pred-
log Uredbe o uporabi znaka »Dobra izbira« za lažje prepoznava-
nje živila z ugodno prehransko sestavo v januarju 2025 uspešno
prestal postopek notifikacije pri Evropski komisiji in bo nato v naj-
krajšem možnem času sprejet s strani Vlade RS.
4
WWW.TZSLO.SI
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.).
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za upo-
rabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna usposa-
bljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje Nutri-
Form ter zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapornik,
vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu – 01
58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
S 1. januarjem 2025 se začne uporabljati Delegirana uredba Komisije (EU) 2023/2429
Obveščamo vas, da se s 1. 1. 2025 začne uporabljati Delegirana
uredba Komisije (EU) 2023/2429 zdne 17.avgusta 2023 odopol-
nitvi Uredbe (EU) št.1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta
vzvezi stržnimi standardi za sektor sadja in zelenjave, nekatere
proizvode iz predelanega sadja in zelenjave ter sektor banan in
orazveljavitvi Uredbe Komisije (ES) št.1666/1999 ter izvedbenih
uredb Komisije (EU) št.543/2011 in (EU) št.1333/2011, in sicer v
celoti in neposredno v vseh državah članicah EU.
Uredba določa pravila, ki dopolnjujejo Uredbo (EU) št. 1308/2013
glede tržnih standardov iz člena 75(1) navedene uredbe, minimalnih
tržnih zahtev za proizvode iz sektorja sadja in zelenjave, ki se potrošni-
ku prodajata sveža, iz člena 76 navedene uredbe in skladnosti uvože-
nih proizvodov s tržnimi standardi Unije iz člena 89 navedene uredbe.
Ta uredba se uporablja za naslednje sektorje in proizvode:
a) sektor sadja in zelenjave iz člena 1(2), točka (i), Uredbe (EU) št.
1308/2013;
b) suho sadje z oznakami KN 0804 20 90, 0806 20 in ex 0813 iz
dela X Priloge I k navedeni uredbi;
c) banane z oznako KN 0803 90 10 iz dela XI Priloge I k navedeni
uredbi. K.F.
Obvestilo o zakonodaji z živilskega področja v pripravi
Obveščamo vas, da je v pripravi obsežnejša sprememba zako-
nodaje na živilskem področju, ki naj bi bila predvidoma sprejeta
v letu 2025.
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter Uprava RS
za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin pripravljata tri
nove predloge zakonov, in sicer:
predlog Zakona o hrani,
predlog Zakona o varni hrani in krmi,
predlog Zakona o kmetijstvu.
V navedene tri zakonodajne predloge bodo prenesene vsebine
trenutnega Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12,
90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US,
123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23).
VABI: Z vsemi novostmi vas bomo seznanjali sproti,
še posebej pa zainteresirane člane preko pristojnega delovnega
telesa - Komisije TZS za živila. Ob tej priložnosti vas vljudno va-
bimo, da nam na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si posredujete
svoj kontakt (ime in priimek, podjetje, e-naslov in telefonsko šte-
vilko), na podlagi katerega vas bomo dodali na seznam prejemni-
kov obvestil navedene komisije. K.F.
III NEŽIVILA
Splošna varnost proizvodov
Dne 13. decembra 2024 se pričneta uporabljati naslednja ključna
predpisa na področju splošne varnosti proizvodov:
Uredba EU 2023/988 o splošni varnosti proizvodov in
Zakon o izvajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvo-
dov (ZIUSVP).
V Uradnem listu RS, št. 102/24, je objavljen Zakon o izvajanju
Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov (ZIUSVP; v nadaljeva-
nju Zakon). Zakon je začel veljati 4. 12. 2024, uporabljati pa se je
začel 13. 12. 2024. Zakon določa pristojne organe za izvajanje in
nadzor nad izvajanjem Uredbe (EU) 2023/988 Evropskega parla-
menta in Sveta z dne 10. maja 2023 o splošni varnosti proizvodov,
spremembi Uredbe (EU) št. 1025/2012 Evropskega parlamenta in
Sveta in Direktive (EU) 2020/1828 Evropskega parlamenta in Sve-
ta ter razveljavitvi Direktive 2001/95/ES Evropskega parlamenta in
Sveta in Direktive Sveta 87/357/EGS (UL L št. 135 z dne 23. maja
2023, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/988/EU) in tega
zakona, njihova pooblastila in ukrepe ter prekrške in globe v zvezi
z izvajanjem Uredbe 2023/988/EU in tega zakona.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Glede zagotavljanja uporabe slovenščine Zakon določa, da so po-
trošnikom v zvezi z izvajanjem Uredbe 2023/988/EU v slovenščini
zagotovljena:
k proizvodu priložena navodila in varnostne informacije iz
sedmega odstavka 9. člena in četrtega odstavka 11. člena
Uredbe 2023/988/EU,
opozorila in varnostne informacije, ki se pri omogočanju dostop-
nosti proizvodov na trgu prek spleta ali drugih sredstev za proda-
jo na daljavo iz točke (d) 19. člena Uredbe 2023/988/EU namesti-
jo na proizvod ali embalažo ali vključijo v priloženi dokument,
dodatne informacije v digitalni obliki iz 21. člena Uredbe
2023/988/EU,
obvestilo o odpoklicu proizvoda iz varnostnih razlogov iz
prvega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU in
informacije na brezplačni telefonski številki in interaktivni
spletni storitvi iz točke (f) drugega odstavka 36. člena Uredbe
2023/988/EU.
Enotna kontaktna točka sistema hitrega obveščanja za izmenja-
vo informacij o korektivnih ukrepih v zvezi z nevarnimi proizvo-
di iz drugega odstavka 25. člena Uredbe 2023/988/EU (Safety
Gate) je še naprej Tržni inšpektorat Republike Slovenije. Glede
nadzora nad izvajanjem Uredbe 2023/988/EU in predpisov, spreje-
tih za izvajanje Uredbe 2023/988/EU, se uporabljajo pooblastila in
ukrepi, določeni v zakonu, ki ureja tehnične zahteve za proizvode
in ugotavljanje skladnosti. Glede dokončanja inšpekcijskih postop-
kov je določeno, da se inšpekcijski postopki, ki so se začeli pred 13.
decembrom 2024, končajo v skladu z dosedanjimi predpisi. Glede
nadaljnje dostopnosti proizvodov na trgu pa zakon določa, da so
proizvodi, ki so v skladu z Zakonom o splošni varnosti proizvodov
(Uradni list RS, št. 101/03) in so dani na trg pred 13. decembrom
2024, lahko dostopni na trgu tudi po tem datumu. V prehodnih in
končnih določbah so med drugim navedeni tudi predpisi, katerih
veljavnost preneha oziroma podaljšanje njihove uporabe.
Na TZS smo vsebino nove EU Uredbe 2023/988 o splošni var-
nosti proizvodov v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo,
turizem in šport (MGTŠ) predstavili na webinarju za trgovce okto-
bra letos, pred tem pa smo v okviru Komisije za neživila pri TZS
ministrstvu glede Uredbe EU 2023/988 posredovali nekatera
vprašanja, pa tudi odziv TZS v javni razpravi ob sprejemanju nove-
ga Zakona (ZIUSVP). V nadaljevanju objavljamo prejeta pojasnila
ministrstva ter odgovore na vprašanja glede izvajanja Uredbe EU
2023/988, ki se prične uporabljati 13. decembra 2024 in je ne-
posredno uporabljiva v vseh državah članicah.
V nadaljevanju glede na razpravo v okviru Komisije za neživila pri
TZS in nekatera vprašanja članov objavljamo odgovore, ki smo jih
pridobili s strani Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport (v
nadaljevanju: MGTŠ) v dopisu z dne 12. 7. 2024, kot sledi:
»V zvezi z vprašanjem glede obsega uporabe Uredbe
2023/988/EU pojasnjujemo, da je skladno s prvim odstavkom
2. člena Uredbe 2023/988/EU treba tako v primeru proizvodov,
za katere velja harmonizacijska zakonodaja EU (tehnični predpisi
iz Priloge I Uredbe 2019/1020/EU), uporabljati določbe Uredbe
2023/988/EU poleg določb tehničnih predpisov, razen poglavja
II Uredbe 2023/988/EU, če gre za tiste vidike tveganja ali kate-
gorije tveganj, ki jih zahteve iz tehničnih predpisov že zajemajo,
ter poglavja III, oddelka 1, poglavij V in VII ter poglavij od IX do
XI. Uredba 2023/988/EU se uporablja tudi v primeru proizvodov,
za katere ni posebnega tehničnega predpisa, če gre za proizvod,
ki je namenjen potrošnikom ali je verjetno, da ga potrošniki v
razumno predvidljivih okoliščinah uporabljajo tudi, če jim ni na-
menjen. Uredbe 2023/988/EU se ne uporablja le za proizvode,
navedene v drugem odstavku 2. člena (točka a do i).
V zvezi z vašim vprašanjem glede zahteve po tehnični doku-
mentaciji pojasnjujemo, da gre na neharmoniziranem področju
proizvodov za novost, saj 9. člen Uredbe 2023/988/EU vsem
proizvajalcem nalaga, da pred dajanjem svojih proizvodov na trg
izvedejo notranjo analizo tveganja in pripravijo tehnično doku-
mentacijo. Po drugi strani pa omenjena določba ne velja za har-
monizirano področje proizvodov, saj se skladno s točko (b) prve-
ga odstavka 2. člena Uredbe 2023/988/EU poglavje III, oddelek
1 zanj ne uporablja. Zahtevi po tehnični dokumentaciji iz Uredbe
2023/988/EU in iz tehničnega predpisa se tako ne podvajata.
Poleg zahtev za proizvajalca iz 9. člena Uredbe 2023/988/EU je
v šestem odstavku 11. člena uredbe določeno, da »uvozniki hra-
nijo kopijo tehnične dokumentacije iz člena 9(2), da je na voljo
organom za nadzor trga za obdobje desetih let po tem, ko so dali
proizvod na trg, in zagotovijo, da so dokumenti iz člena 9(2), kot
je ustrezno, na zahtevo dostopni navedenim organom.« Glede na
zapis določbe izhaja, da morajo kopijo tehnične dokumentacije
hraniti vsi uvozniki, v kolikor jih je več, saj je vsak od njih odgovo-
ren za dajanje proizvoda na trg EU.
V zvezi z vašim vprašanjem glede obsega tehnične doku-
mentacije in zaupnosti informacij pojasnjujemo, da je skla-
dno z drugim in tretjim odstavkom 9. člena Uredbe 2023/988/
EU glede proizvodov, za katere se, kot že pojasnjeno zgoraj, ta
zahteva uporablja, določeno, da tehnična dokumentacija vsebuje
vsaj »splošni opis proizvoda in njegove bistvene značilnosti, po-
membne za oceno njegove varnosti, kadar je to ustrezno glede
na možna tveganja, povezana s proizvodom, pa, kot je ustrezno,
vključuje tudi analizo možnih tveganj, povezanih s proizvodom, in
rešitve, sprejete za odpravo ali ublažitev takih tveganj, vključno z
rezultati vseh poročil, ki se nanašajo na preizkuse, ki jih je izvedel
proizvajalec ali druga oseba v njegovem imenu, ter seznam vseh
ustreznih evropskih standardov
V zvezi z vašim vprašanjem glede blagovne znamke in varo-
vanja »know-how«-a pojasnjujemo, da tretji odstavek 9. člena
Uredbe 2023/988/EU določa, da mora proizvajalec zagotoviti,
da je tehnična dokumentacija na zahtevo na voljo organom za
nadzor trga. Ob tem poudarjamo, da se gospodarski subjekt, za
katerega se proizvod načrtuje ali proizvaja in ki trži ta proizvod
pod svojim imenom ali blagovno znamko, skladno z 8. točko prve-
ga odstavka 3. člena uredbe šteje za proizvajalca in prevzema
vse obveznosti proizvajalca po tej uredbi. Omenjeni subjekt mora
zato poskrbeti, da je tehnična dokumentacija na voljo.
V zvezi z vašim vprašanjem glede 16. člena Uredbe 2023/988/
EU pojasnjujemo, da je »odgovorna oseba za proizvode, dane na
trg EU« lahko katerikoli gospodarski subjekt v dobavni verigi s
sedežem v EU, ki prevzame obveznost opravljanja nalog iz tret-
jega odstavka 4. člena 2019/1020 o nadzoru trga in skladnosti
proizvodov. To je bodisi:
proizvajalec,
uvoznik, kadar proizvajalec nima sedeža v EU,
pooblaščeni zastopnik, ki ga proizvajalec določi s pisnim
pooblastilom, da izvaja naloge iz tretjega odstavka 4. člena
2019/1020 v njegovem imenu, ali
ponudnik storitev odpremnih skladišč, kadar noben drug od
zgoraj navedenih gospodarskih subjektov nima sedeža v EU.
S tem se zahteva iz 4. člena Uredbe 2019/1020/EU, ki je veljala le
za omejeno število proizvodov na harmoniziranem področju, raz-
širi na vse proizvode, ki so skladno s 2. členom uredbe predmet
urejanja Uredbe 2023/988.
V zvezi z vašim vprašanjem glede 22. člena Uredbe 2023/988/
EU pojasnjujemo, da se skladno z 18. točko 3. člena Uredbe
2023/988/EU za trgovca šteje »vsaka fizična ali pravna oseba, ne
glede na to, ali je v zasebni ali javni lasti, ki sama ali prek druge
osebe, ki nastopa v imenu te fizične ali pravne osebe ali za račun te
fizične ali pravne osebe, deluje za namene v zvezi s trgovsko, po-
slovno, obrtno ali poklicno dejavnostjo te fizične ali pravne osebe«.
6
WWW.TZSLO.SI
Iz zapisa desetega odstavka 22. člena uredbe izhaja, da so trgov-
ci tisti, ki morajo zagotoviti informacije in »njihovo izjavo o skla-
dnosti«. Glede slednje izjave pojasnjujemo, da gre za nedosleden
prevod iz ang. »self-certification«, kar bi lahko prevedli tudi kot
»lastno zagotovilo«, s katerim se zavežejo, da bodo ponujali samo
proizvode, ki so skladni s to uredbo. Torej ne gre za izjavo o skla-
dnosti v smislu tehničnega predpisa.«
V nadaljevanju objavljamo pridobljene odgovore ministrstva na
nekatera vprašanja članov, ki so bila izpostavljena v okviru webi-
narja o splošni varnosti proizvodov, kot sledi:
Vprašanje 1: Podjetje je dobavitelj izdelkov (uvoz iz tretjih
držav/uvoz iz EU držav), ki nimajo posebnega tehničnega pred-
pisa. Zanima nas, kako je v primeru, če dobavljamo te izdelke
nadalje EU podjetju, ki te izdelke prodaja tudi na EU trgu. Kako
je v primeru, ko te izdelke prodajamo na slovenskem trgu, po-
trošnikom ali podjetjem, ki vršijo prodajo potrošnikom na slo-
venskem trgu. Zanima nas, kateri podatki morajo biti po ob-
stoječi zakonodaji, na izdelkih/embalaži? Kateri podatki bodo
morali biti na izdelku oziroma na embalaži po 13. 12. 2024?
Odgovor MGTŠ (prejet v dopisu z dne 30. 10. 2024):
»V zvezi z vprašanjem podjetja glede zahtevanih obveznih podat-
kov na proizvodu, za katerega ne velja poseben tehnični predpis,
po obstoječi zakonodaji in po 13. 12. 2024 pojasnjujemo, da mora
podjetje oziroma gospodarski subjekt, ki daje proizvod na trg
ali omogoči dostopnost proizvoda na trgu, izpolnjevati ustrezne
zahteve glede na njegovo vlogo v dobavni verigi. Dobavitelj ni
definirana kategorija gospodarskega subjekta in lahko nastopa v
vlogi bodisi proizvajalca, distributerja, pooblaščenega zastopni-
ka, ponudnika storitev odpremnih skladišč ali uvoznika v primeru
uvoza iz tretjih držav. Njihove obveznosti so navedene v III. Po-
glavju Uredbe 2023/988/EU.
Podatki, ki morajo biti obvezno navedeni in veljajo tako za proizva-
jalca kot uvoznika so: ime, trgovsko ime, registrirano trgovsko ime
ali registrirana blagovna znamka, poštni in elektronski naslov, ter
kadar je naslov drugačen, tudi poštni in elektronski naslov enotne
kontaktne točke, preko katere ga lahko potrošnik kontaktira.
Poleg tega je treba opozoriti, kot navedeno že zgoraj, da ni mož-
no dati na trg ali omogočiti njegovo dostopnost na trgu EU proi-
zvoda, ki nima na proizvodu ali kadar to ni mogoče na embalaži
navedene vsaj ene odgovorne osebe s sedežem v EU, ki je lahko
katerikoli od gospodarskih subjektov. Za odgovorno osebo prav
tako velja obvezna navedba podatkov navedenih zgoraj. Ta obve-
znost je začela veljati z dnem uveljavitve Uredbe 2019/1020/EU
o nadzoru trga in skladnosti proizvodov za omejen nabor pro-
izvodov, ki sodijo v sektorsko zakonodajo skladno s 4. členom
navedene uredbe, medtem ko se skladno z 11. členom Uredbe
2023/988 obveznost razširi na vse proizvode dane na trg EU.
Navedene obveznosti iz uredbe se začnejo uporabljati 13. 12.
2024. Do takrat se uporabljajo določbe Zakona o splošni varnosti
proizvodov (Uradni list RS, št. 101/03).«.
Vprašanje 2: Imamo vprašanje glede EU Uredbe 2023/988,
GSPR - konkretno nas zanima, ali mora »tehnično dokumenta-
cijo«, s splošnim opisom, bistvenimi značilnostmi, pomembno
za oceno varnosti, imeti prav vsak izdelek, na primer tudi no-
gavice, kratki rokavi itd.?
Odgovor MGTŠ (prejet po e-pošti dne 25. 11. 2024):
»Proizvajalec mora v zvezi z dajanjem proizvodov na trg izpolnje-
vati zahteve iz 9. člena Uredbe 2023/988/EU. Med njimi je tudi
zahteva iz drugega odstavka 9. člena uredbe glede priprave teh-
nične dokumentacije pred dajanjem proizvodov na trg. Tehnična
dokumentacija je zahtevana glede vseh proizvodov, zajetih s to
uredbo. Pri tem mora biti obseg informacij, podanih v tehnični
dokumentaciji, sorazmeren s kompleksnostjo proizvoda in more-
bitnimi tveganji, ki jih identificira proizvajalec. Proizvajalec mora
tako v tehnični dokumentaciji na podlagi notranje analize tvega-
nja podati vsaj splošen opis proizvoda in njegove bistvene značil-
nosti, pomembne za oceno njegove varnosti. V primeru komple-
ksnih proizvodov ali proizvodov, ki predstavljajo možna tveganja,
pa morajo podane informacije vsebovati tudi obsežnejši opis
proizvoda. V takih primerih je treba vključiti analizo teh tveganj
in tehnične ukrepe, sprejete za njihovo zmanjšanje ali odpravo.
Kadar je proizvod skladen z evropskimi standardi ali drugimi ele-
menti, ki se uporabljajo za izpolnjevanje splošne varnostne zahte-
ve iz te uredbe, je treba navesti tudi seznam ustreznih evropskih
standardov in drugih elementov.
Drugače je npr. z zahtevo iz sedmega odstavka 9. člena Uredbe
2023/988/EU, po kateri mora proizvajalec proizvodu priložiti opo-
zorila in varnostne informacije. V tem primeru je vključitev mo-
rebitnih navodil za uporabo in varnostnih opozoril stvar presoje
gospodarskega subjekta na podlagi notranje analize tveganja, ki
jo mora proizvajalec opraviti ob poznavanju lastnosti proizvoda,
pred dajanjem proizvoda na trg, pri čemer upošteva upravičena
pričakovanja potrošnikov in običajno uporabo proizvoda. Kot iz-
haja iz sedmega odstavka 9. člena Uredbe 2023/988/EU, se zah-
teva po priložitvi jasnih navodil in varnostnih informacij ne upo-
rablja, kadar je proizvod mogoče uporabljati varno in tako, kot je
predvidel proizvajalec, brez takih navodil in varnostnih informacij.
Omenjene zahteve iz 9. člena uredbe se skladno s točko (b) tretje-
ga pododstavka prvega odstavka 2. člena uredbe ne uporabljajo v
zvezi s proizvodi, za katere veljajo posebne zahteve, ki jih nalaga
harmonizacijska zakonodaja Unije iz Priloge I k Uredbi 2019/1020/
EU. Konkretno se za tekstilne izdelke uporabljajo zahteve iz Ured-
be 1007/2011/EU o imenih tekstilnih vlaken in s tem povezanim
etiketiranjem in označevanjem surovinske sestave tekstilnih izdel-
kov, ki je na seznamu Priloge I k Uredbi 2019/1020/EU, zato se
zanje zahteve iz 9. člena Uredbe 2023/988/EU ne uporabljajo.«
Vprašanje 3: Sprašujemo glede navedbe proizvajalca na ne-
živilskem izdelku (barva, kemikalija). Izdelek je pod “lastno
blagovno znamko” in je na njem že točno navedeno podjetje,
ki je lastnik LBZ (naziv podjetja, naslov, telefon, e-naslov) in
točni podatki distributerja. Proizvajalec izdelka je podjetje na
EU trgu. Ali je po slovenski zakonodaji potrebno na embalaži
navajati točne podatke o proizvajalcu (naziv, naslov, telefon,
e-naslov) ali zadostuje samo “Proizvedeno v EU”?
Odgovor MGTŠ (prejet po e-pošti dne 15. 11. 2024):
»Pojasnjujemo, da Uredba 2023/988/EU o splošni varnosti proi-
zvodov v šestem odstavku 9. člena in tretjem odstavku 16. člena
sicer določa obveznosti glede navedbe podatkov o gospodar-
skem subjektu, vendar se skladno s točko (b) tretjega pododstav-
ka prvega odstavka 2. člena Uredbe 2023/988/EU zahteve iz
Poglavja III, oddelka 1 ne uporabljajo za proizvode, za katere ve-
ljajo posebne zahteve, ki jih nalaga harmonizacijska zakonodaja
EU (zakonodaja EU iz Priloge I k Uredbi 2019/1020/EU). Ker gre v
primeru navedenega vprašanja za kemijski proizvod, ki ga ureja
harmonizacijska zakonodaja, naj se glede relevantnih sektorskih
zahtev obrne na Urad RS za kemikalije
Odgovor Urada RS za kemikalije (prejet po e-pošti dne 8. 11.
2024):
»V primeru, da je vaša kemikalija (barva) v skladu s CLP uredbo
razvrščena kot nevarna mora biti (skladno s 17.členom CLP) na eti-
keti zapisano: ime, naslov in telefonska številka dobavitelja(-ev).
Dobavitelj je lahko: proizvajalec, uvoznik, nadaljnji uporabnik ali
distributer, ki da v promet kemikalijo.«
Vir: Povzeto po odgovorih Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 12. 7. 2024, 30. 10. 2024, 15. 11. 2024 in 25. 11. 2024
ter odgovoru Urada RS za kemikalije z dne 8. 11. 2024. M.S.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali
v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije,
Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d.
V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III AKADEMIJA TZS
Webinar »Letno poročilo in davčni obračun za leto 2024 ter novosti v letu 2025« - 15.
1. 2025, on-line
Vljudno vabljeni na webinar »Letno poročilo in davčni obračun
za leto 2024 ter novosti v letu 2025«, ki bo potekal dne 15. 1.
2025 od 9.00 do 13.00 ure preko platforme ZOOM.
Webinar je namenjen podjetjem in samostojnim podjetnikom po-
sameznikom v dejavnosti trgovine oziroma zaposlenim v računo-
vodstvu ali računovodskih servisih ter tistim, ki sodelujejo ali so
odgovorni za pripravo računovodskih izkazov za letno poročanje, ob
pripravah za izdelavo letnega poročila 2024 ter davčnega obračuna.
Letno poročanje in priprava davčnega obračuna je ena od po-
membnejših nalog tako za računovodje, kot tudi za organizacijo. Na
webinarju bomo obravnavali računovodsko poročanje v luči sloven-
skih računovodskih standardov, pri čemer bomo posebej izpostavili
novosti v SRS 2024. Hkrati pa bomo opozorili na posebnosti obrav-
nave posameznih računovodskih kategorij z vidika davka od do-
hodkov pravnih oseb. Posebno pozornost bomo namenili posebno-
stim in bolj pogostim poslovnim dogodkom v trgovinski dejavnosti.
Program:
1. Računovodsko poročanje in davčni obračun 2024
Zavezanci in roki za poročanje
Novosti pri velikostnih razredih, ki veljajo že v letu 2024
Novosti pri davčnem obračunu davka od dohodkov pravnih oseb
2. Posebnosti in pogostejši poslovni dogodki pri računovod-
ski in davčni obravnavi sredstev s poudarkom na spre-
membah SRS 2024
Računovodenje opredmetenih osnovnih sredstev in ne-
opredmetenih dolgoročnih sredstev
Kaj prinaša nov računovodski standard za vrednotenje fi-
nančnih naložb
Računovodska in davčna obravnava zalog
Upravljanje s terjatvami z vidika računovodenja in davčne
obravnave
Posebnosti aktivnih časovnih razmejitev
3. Posebnosti in pogostejši poslovni dogodki pri računovod-
ski in davčni obravnavi obveznosti do virov sredstev s pou-
darkom na spremembah SRS 2024
Poslovni dogodki, povezani s kapitalom
Računovodenje rezervacij in pasivnih časovnih razmejitev
ter posebnosti pri davčni obravnavi
Računovodenje in davčna obravnava poslovnih in finančnih
obveznosti
4. Priprava izkaza poslovnega izida
Izbrane teme pri obravnavi prihodkov
Izbrane teme pri obravnavi odhodkov
5. Priprava davčnega obračuna
Prilagoditev prihodkov po ZDDPO
Prilagoditev odhodkov po ZDDPO
Optimizacija davčnega obračuna z uveljavljanjem davčnih
olajšav
Nekatere druge posebnosti
6. Odgovori na vprašanja
Predavateljica: ga. Marija TOMC MUC, preizkušena računovod-
kinja in davčnica, direktorica računovodskega servisa Biro Bonus.
Predavateljica ima dolgoletne izkušnje na področju računovodstva
in davkov za gospodarske družbe ter nepridobitne organizacije.
Je tudi članica upravnega odbora Zbornice računovodskih servi-
sov. Svoje znanje deli na številnih seminarjih, kongresih in delavni-
cah, hkrati pa je tudi predavala na nekaterih višjih in visokih šolah.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na udeleženca, za
nečlane pa 150,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek kotizacije nakažite na TRR
pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic 3007.Prijavnico in dokazilo o pla-
čilu nam lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov:
info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite vsaj
3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v nasprotnem primeru vam bomokotizacijo,
kljubneudeležbi,zaračunali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogod-
ka ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da na-
vedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremembe oziroma
odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega
podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe
dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv.
M.S.
PRIJAVNICA
Webinar »Letno poročilo in davčni obračun za leto 2024 ter novosti v letu 2025« - 15. 1. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.