1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Člani Upravnega odbora Trgovinske
zbornice Slovenije so na svoji seji z
ministrom za delo Lukom Mescem
dne 21. 1. 2025 razpravljali o aktualnih
zakonodajnih vsebinah na trgu dela, ki
vedno znova bremenijo gospodarstvo
V razmerah stagnacije prihodkov, ki traja že od leta 2023, tr-
govinska panoga od vlade pričakuje hitre in odločne ukrepe,
ki bodo razbremenili gospodarstvo, olajšali iskanje usposo-
bljenih kadrov in njihovo zaposlovanje. Po podatkih Zavoda
za zaposlovanje so prodajalci med kadri, za katere delodajalci
(trgovci) težko najdejo ustrezne kandidate. To dodatno otežu-
je že tako zahtevne razmere v trgovini ter trgovcem povzro-
ča vedno večje težave, zaradi česar je Trgovinska zbornica
Slovenija (TZS) ministra za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti Luko Mesca pozvala, naj ministrstvo in vlada
čimprej zagotovita, da bodo lahko tudi vsi zainteresirani upo-
kojenci delali v večjem obsegu kot doslej, pohitrita pa naj tudi
postopke zaposlovanja tujcev in omogočita sezonsko delo v
trgovini. Le tako bo gospodarstvo lahko zapolnilo perečo kad-
rovsko vrzel ter izkoristilo veščine izkušenih prodajalcev. Z ak-
tivnim vključevanjem upokojencev, ki želijo delati, bo država
pridobila tudi dodatne prilive v proračun in blagajne.
Člani Upravnega odbora Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) so
na razširjeni seji dne 21. 1. 2025, na kateri je bil gost minister za
delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti Luka Mesec,
izpostavili, da je predlog ministra za zvišanje možnosti dela upo-
kojencev s sedanjih 60 na 85 ur mesečno premajhno, čeprav je
to korak v pravo smer, ki pa nikakor ni zadosten, saj je potrebno
zagotoviti tudi sorazmerno večje število ur, ki jih upokojenci lahko
opravijo pri posameznem delodajalcu glede na njegovo velikost.
Čeprav se primanjkljaj določenih iskanih kadrov po raziskavi po-
klicnega barometra Zavoda RS za zaposlovanje v zadnjem času
(statistično) zmanjšuje, trgovinska in druge z njo povezane pano-
ge močno občutijo pomanjkanje določenih profilov, poleg proda-
jalcev denimo tudi mesarjev in pekov, in to kljub temu, da so se
najnižje osnovne plače (NOP) po kolektivni pogodbi za trgovino
(npr. za prodajalca IV. tarifni razred) v zadnjih dveh letih povišale
za več kot 53 %.
Stanje v panogi je akutno in zahteva takojšnje ukrepanje. Poleg
zagotovitve ukrepov za delo upokojencev TZS od vlade pričakuje,
da bo v najkrajšem možnem času udejanila pohitritev postopkov,
povezanih z Zakonom o tujcih in Zakonom o zaposlovanju, samo-
zaposlovanju in delu tujcev. Člani so opozorili, da je interventni
zakon na tem področju s koncem leta prenehal veljati, zato pri-
čakujejo njegovo ustrezno podaljšanje, saj so ga upravne enote
začele izvajati z večmesečnim zamikom, zaradi česar podjetja
niso mogla zaposlovati kadrov, s tem pa jim je nastala dodatna
škoda. TZS od ministra in vlade tudi pričakuje, da bosta po vzoru
kmetijstva, gostinstva in turizma tudi trgovini omogočila sezonsko
zaposlovanje, kar nenazadnje dopušča tudi evropska direktiva.
Trgovina je namreč na več območjih tesno povezana s turizmom,
zaradi česar se potrebe po zaposlovanju na vrhuncu sezone pod-
vojijo, potrojijo ali celo početverijo.
Trgovinska panoga je sicer vse od leta 2023 naprej v obdobju
stagnacije prihodkov. V letu 2023 je rast neto čistega dobička
trgovine (4,3 %) v primerjavi s povprečjem gospodarstva (10 %)
za več kot polovico nižja. Zadnji podatki o poslovanju trgovcev v
decembru 2024 kažejo, da je bilo to obdobje po prihodkih ena-
ko kot v decembru 2023, kar ne prinaša nobenega optimizma,
poudarja predsednica TZS mag. Mariča Lah. »Leto 2025 nas
izjemno skrbi. Ne le zaradi neugodnih gospodarskih napovedi za
naše pomembne gospodarske partnerice Nemčijo, Avstrijo in Ita-
lijo, ampak tudi zaradi vedno novih stroškovnih in administrativ-
nih obremenitev, ki jih gospodarstvu nalaga vlada. Na drugi strani
pa obstaja čedalje večja bojazen po selitvi podjetij v stroškovno
(davčno) ugodnejša poslovna okolja, kar se bo dolgoročno zago-
tovo odrazilo tudi na proračunu.«
Z julijem letošnjega leta bo gospodarstvo dodatno obremenjeno
s prispevkom za dolgotrajno oskrbo, ki znaša 1 %, ta prispevek
pa bo prikrajšal tudi delavce, kmete in upokojence za odstotek
njihovih dohodkov. »Jasno postaja, da vlada dejansko nima real-
nega vpogleda v stanje v gospodarstvu. Vlada ukrepe utemeljuje
s podatki o poslovanju podjetij, pri tem pa izhaja iz podatkov za
leto 2023, medtem ko podatki poslovanja za leto 2024, ki šele
prihajajo, kažejo bistveno slabše poslovanje. Težko si je predsta-
vljati, da bi vlada, ki se zaveda svoje odgovornosti in pomena
dobro delujočega gospodarstva, na podlagi poslovnih rezultatov,
ki bodo znani v prihodnjih mesecih, delavcem in podjetjem na-
lagala vedno nove in vedno večje obremenitve,« poudarja mag.
Mariča Lah.
Upravni odbor TZS je v razpravi ministra Mesca opozoril, da je
potrebno biti pri interpretaciji višine plač v Sloveniji pozoren na
celotne stroške dela, ki bremenijo delodajalce. Ti so v trgovini v
Sloveniji precej višji kot v primerljivih in neposredno konkurenčnih
državah, na primer v Italiji, Hrvaški in Madžarski, kjer zaposleni za
primerljivo bruto plačo na račun prejmejo bistveno višji neto zne-
sek. Zgovoren je primer Hrvaške, ki je v zadnjem obdobju spre-
jela serijo ukrepov za razbremenitev stroškov dela, v nasprotju s
Slovenijo, ki v zadnjih dveh letih sprejema pravzaprav le ukrepe,
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 1. februar 2025, št. 4/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Višina minimalne plače za leto 2025 znaša 1.277,72 EUR
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
ki strošek dela vedno znova povečujejo, pri čemer se vlada še ne
namerava ustaviti in napoveduje nove obremenitve za slovensko
gospodarstvo, vključno s predvideno pokojninsko reformo.
Upravni odbor TZS je izpostavil tudi odhodkovni vidik javnih fi-
nanc, ki kaže na nenehno višanje števila javnih uslužbencev v
zadnjih letih, pri čemer se kakovost javnih storitev temu primerno
ne izboljšuje. Kot primer so velike težave podjetij pri pridobivanju
različnih dovoljenj, ne samo delovnih, na katera podjetja čakajo
nerazumno dolgo.
Kar zadeva minimalno plačo je Upravni odbor TZS ministru pred-
lagal, naj se višina te za naslednje koledarsko leto namesto ja-
nuarja določi že jeseni preteklega leta za naslednje koledarsko
leto, saj bi to podjetjem bistveno olajšalo načrtovanje njihovih
aktivnosti, predvsem investicijskih načrtov, razporejanja sredstev
za poslovanje in razvoj, s čimer se je minister strinjal.
Minister Mesec je sicer na seji predstavil obrise predlagane re-
forme pokojninskega in invalidskega zavarovanja, s katero bo
potrebno zagotoviti vzdržnost sistema in ustrezno usklajevanje
višine pokojnin, pri čemer pa so člani upravnega odbora ministra
opozorili, da ne sme priti do dodatnih obremenitev gospodarstva.
M.L., B.K., P.G.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Minimalna plača za delo s polnim delovnim časom, opravljenim od 1. januarja 2025,
znaša 1.277,72 EUR
V Uradnem listu RS, št. 5/25 je objavljen znesek minimalne plače
za delo s polnim delovnim časom, opravljeno od 1. 1. 2025 dalje,
ki znaša 1.277,72 EUR.
Minimalna plača za leto 2025 je tako za 1,9 % višja kot minimalna
plača za leto 2024, kar pomeni, da gre za redno uskladitev skla-
dno z Zakonom o minimalni plači (Ur. l. RS, št. 13/10 s spremem-
bami in dopolnitvami – v nadaljevanju: zakon), ki določa, da se za
uskladitev minimalne plače uporabi uradni podatek Statističnega
urada RS o medletni rasti cen življenjskih potrebščin decembra
preteklega leta glede na december predpreteklega leta (inflacija
december 2024/december 2023).
Ob tem pa je ob določitvi višine minimalne plače za leto 2025
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnos-
ti v svojem sporočilu navedlo, da se je zavezalo, da bo do 30.
septembra 2025 opravilo nov izračun minimalnih življenjskih
stroškov in na podlagi tega izračuna do konca leta 2025 opravilo
temeljito razpravo o ustrezni višini minimalne plače.
POMEMBNO: Skladno z zakonom je minimalna plača mesečna
plača za delo opravljeno v polnem delovnem času.
Delavec, ki dela pri delodajalcu v Republiki Sloveniji polni delov-
ni čas, ima pravico do plačila za opravljeno delo najmanj v višini
minimalne plače.
Delavec, ki dela krajši delovni čas ima pravico do sorazmerne-
ga dela minimalne plače.
V minimalno plačo se ne vštevajo:
dodatki, določeni z zakoni in drugimi predpisi ter kolektivni-
mi pogodbami (npr. dodatki za delovno dobo, izmensko delo,
nočno delo, nedeljsko delo…);
del plače za delovno uspešnost;
plačilo za poslovno uspešnost, dogovorjeno s kolektivno po-
godbo ali pogodbo o zaposlitvi.
OPOZARJA!
Minimalna plača za delo, opravljeno od 1. januarja 2025
do 31. 12. 2025, je določena v višini 1.277,72 EUR – prvo
izplačilo je tako v februarju 2025 za delo opravljeno v ja-
nuarju 2025.
Vir: Delno povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino,
socialne zadeve in enake možnosti z dne 24. 1. 2025. B.K.
Obvestilo Komisije za preprečevanje korupcije v zvezi s poročanjem podatkov po
Zakonu o zaščiti prijaviteljev
V nadaljevanju vas seznanjamo z obvestilom Komisije za prepre-
čevanje korupcije, ki smo ga prejeli na Trgovinsko zbornico Slo-
venije, kot sledi.
»Komisija za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju: Komisija)
obvešča, da se 1. marca 2025 izteče rok, do katerega morajo
podjetja in drugi subjekti, ki so v skladu z Zakonom o zaščiti prija-
viteljev (Uradni list RS, št. 16/23; v nadaljevanju: ZZPri) zavezani k
vzpostavitvi notranje poti za prijavo, poročati statistične podatke
za leto 2024. Zato vas prosimo, da predmetno obvestilo Komi-
sije posredujete vašim članom, ki so v skladu z ZZPri zavezani
vzpostaviti notranjo prijavno pot in poročati podatke o notra-
njih prijavah.
Zavezanci za vzpostavitev notranje poti za prijavo so subjekti v
javnem in zasebnem sektorju s 50 ali več zaposlenimi. Notra-
njo pot za prijavo morajo vzpostaviti tudi subjekti z manj kot 50
zaposlenimi, vendar najmanj 10 zaposlenimi, če svojo glavno
registrirano dejavnost opravljajo na področju zdravstva ali na
področjih zbiranja, prečiščevanja in distribucije vode, ravnanja z
odplakami, zbiranja in odvoza odpadkov ter ravnanja z njimi, pri-
dobivanja sekundarnih surovin ter na področjih saniranja okolja
in drugega ravnanja z odpadki. Ne glede na število zaposlenih
morajo notranjo prijavno pot vzpostaviti državni organi in samou-
pravne lokalne skupnosti iz četrtega odstavka 9. člena ZZPri.
V skladu s šestnajstim odstavkom 9. člena ZZPri morajo zavezanci
do 1. marca tekočega leta za preteklo leto Komisiji poročati o šte-
vilu prejetih, anonimnih in utemeljenih prijav ter o številu obrav-
navanih povračilnih ukrepov, v poročilu pa navedejo tudi podatek
o zaupniku. Elektronski obrazec za poročanje o notranjih prija-
vah je dostopen na spletni strani Komisije na naslednji povezavi:
https://zzpri.kpk-rs.si/notranja-prijava.
Dodajamo še, da je poročanje obvezno tudi v primeru, da zave-
zanci v tekočem letu niso prejeli prijav po ZZPri. Če v zvezi s po-
samezno rubriko obrazca ni bilo dogodkov, je treba označiti z 0
(nula), sicer obrazca ne bo mogoče oddati. Obrazec je povezan
2
WWW.TZSLO.SI
z AJPES, tako da za lažjo identifikacijo zavezanca v rubriki »Za-
vezanec« priporočamo, da se v prostoru »Išči« vpiše matično ali
davčno številko subjekta in nato v prostoru »Izberi« izbere ustre-
zen subjekt.
Dodajamo še, da potrdila o zaključeni oddaji obrazca zavezanci
ne prejmejo avtomatično, tako da priporočamo, da si za lastno
evidenco naredijo zaslonsko sliko zadnjega koraka oddaje obraz-
ca, ki prikazuje uspešno oddajo. To bo lahko služilo kot potrdilo o
oddaji oziroma o izpolnitvi obveznosti po ZZPri za njihove interne
potrebe. Za dodatna vprašanja smo dosegljivi na telefonski števil-
ki 01/400-5710 ter na e-naslovu zzpri@kpk-rs.si.«
Vir: Dopis Komisije za preprečevanje korupcije, prejet dne 17. 1.
2025. N.P., B.K.
Predvajanje glasbe v prodajalnah – objavljeni so revalorizirani zneski nadomestil IPF
in SAZAS
Glede vprašanj, katerim kolektivnim organizacijam je potrebno
plačevati nadomestila v primeru javnega predvajanja avtorsko
varovane glasbe v prodajalnah iz prejetih odgovorov Urada RS za
intelektualno lastnino izhaja, da je v primeru javnega predvajanja
glasbe v prodajalni potrebno nadomestila plačati:
SAZASkolektivni organizaciji, ki ima dovoljenje za kolektiv-
no uveljavljanje avtorskih pravic in pravic na avtorskih delih s
področja glasbe in
IPF kolektivni organizaciji, ki ima dovoljenje za kolektivno
uveljavljanje pravic izvajalcev in proizvajalcev fonogramov na
fonogramih,
v kolikor bi se javno priobčila tudi književna dela, pa
tudiZAMPkolektivni organizaciji za kolektivno uveljavljanje
avtorskih pravic na delih s področja književnosti, znanosti,
publicistike in njihovih prevodih.
Tarifa IPF - revalorizacija
V Uradnem listu RS, št. 2/25, je objavljena Revalorizacija nadome-
stil za uporabo avtorsko varovanih del iz repertoarja IPF, k.o. za
področje trgovskih centrov, blagovnih centrov, prodajaln, tržnic in
bencinskih črpalk. Revalorizirani zneski veljajo od meseca febru-
arja 2025 do ponovne uskladitve.
Tarifa SAZAS - revalorizacija
Tarifa SAZAS III-C Trgovska podjetja in blagovno trgovski centri (pro-
dajalne, veleblagovnice, trgovsko blagovni centri, tržnice, bencinske
črpalke ipd.), določena z Odločbo Sveta za avtorsko pravo, revalori-
zirana na dan 1. 1. 2025, je objavljena na spletni strani SAZAS.
Do revaloriziranih tarif navedenih kolektivnih organizacij, izvede-
nih na podlagi uradnih statističnih podatkov, je dostop možen tudi
preko spletne strani TZS https://www.tzslo.si/sl/vsebine-za-clane/
splosna-zakonodaja/avtorska-zakonodaja/zakon-o-avtorski-in-
-sorodnih-pravicah. M.S.
V javni razpravi je osnutek novega Zakona o zdravju živali
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je dne 27. 1.
2025 na spletnem portalu E-demokracija objavilo osnutek no-
vega Zakona o zdravju živali. Javna razprava bo potekala do
27. 2. 2025.
Osnutek zakona je objavljen tudi na spletni strani TZS – zavihek
»Aktualno«. Za vaše pripombe in predloge vas prosimo do po-
nedeljka, 17. 2. 2025 na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
III ŽIVILA
V javni razpravi je osnutek novega Zakona o hrani
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je dne 27. 1.
2025 na spletnem portalu E-demokracija objavilo osnutek nove-
ga Zakona o hrani. Javna razprava bo potekala do 27. 2. 2025.
Osnutek zakona ureja kakovost živil v vseh fazah proizvodnje,
predelave, distribucije, v gostinski dejavnosti, institucionalnih
obratih prehrane in obratih za prehrano na delu, označevanje
kmetijskih proizvodov in živil, sheme kakovosti, varstvo potrošni-
kov, verigo preskrbe s hrano, kmetijskimi proizvodi in živili, don-
iranje hrane, zavržke hrane, postopke in organe za izvedbo tega
zakona ter inšpekcijski nadzor.
Osnutek zakona je objavljen tudi na spletni strani TZS – zavihek
»Aktualno«. Za vaše pripombe in predloge vas prosimo do sre-
de, 19. 2. 2025 na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
V javni razpravi je osnutek novega Zakona o varni hrani in krmi
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je dne 28. 1.
2025 na spletnem portalu E-demokracija objavilo osnutek no-
vega Zakona o varni hrani in krmi. Javna razprava bo potekala
do 28. 2. 2025.
Osnutek zakona določa pristojne organe, uradni nadzor in pro-
grame spremljanja, obveznosti izvajalcev živilske dejavnosti, no-
silcev dejavnosti materialov in izdelkov, namenjenih za stik z živili
in dejavnosti poslovanja s krmo, njihove obveznosti za dajanje
živil, materialov in izdelkov, namenjenih za stik z živili, in krme na
trg Evropske Unije (v nadaljnjem besedilu: Unije), ter pri vnosu v
Unijo ali izvozu, ukrepe na področju varne hrane in krme, pogoje,
ki jih morajo izpolnjevati živila ter materiali in izdelki, namenjeni
za stik z živili, da se varuje zdravje ljudi ter zaščitijo interesi potro-
šnika v vseh fazah proizvodnje, predelave in distribucije, pogoje
za dajanje na trg in varnost krme, živalske stranske proizvode in
pridobljene proizvode v delu, ki se nanašajo na krmo, označeva-
nje krme, zbirke podatkov, nadzor nad izvajanjem tega zakona ter
prekrške in sankcije za kršitve določb tega zakona.
Osnutek Zakona o varni hrani in krmi vsebuje naslednje vsebin-
ske sklope:
temeljne določbe;
skupne določbe za živila, krmo ter materiale in izdelke,
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
namenjene za stik z živili;
pogoji za dajanje na trg živil in krme;
posebni pogoji za dajanje na trg živil in krme;
naravna mineralna voda, izvirska voda in namizna voda;
posebne določbe za živila;
prehranska dopolnila in živila za posebneskupine;
mikrobiološka merila za živila, zoonoze, rezidua in onesnaževala;
posebne določbe za krmo;
materiali in izdelki, namenjeni za stik z živili;
vstop v unijoin izvoz živil in krme;
zbirke podatkov;
pristojbine za izvajanje uradnega nadzora in stroški uradnega
nadzora;
nadzor;
kazenske določbe.
Osnutek zakona je objavljen tudi na spletni strani TZS – zavihek
»Aktualno«. Za vaše pripombe in predloge vas prosimo do sre-
de, 19. 2. 2025 na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
V javni razpravi je osnutek novega Zakona o kmetijstvu
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je dne 27. 1.
2025 na spletnem portalu E-demokracija objavilo osnutek nove-
ga Zakona o kmetijstvu (ZKme-2). Javna razprava bo potekala
do 14. 3. 2025.
Osnutek zakona določa cilje kmetijske politike, ukrepe kmetijske
politike, opredelitev kmeta, dopolnilne dejavnosti na kmetiji, kme-
tijska opravila, strojne krožke, začasno ali občasno delo v kme-
tijstvu, kmetijsko knjigovodstvo, načrtovanje razvoja kmetijstva
in podeželja, skupine in organizacije proizvajalcev, certificiranje
pridelka hmelja in hmeljnih proizvodov, posebnosti upravnega
postopka, sistem znanja in inovacij v kmetijstvu, javne službe v
kmetijstvu, podnebje, energija, tla in gnojenje v kmetijstvu, zbirke
podatkov na področju kmetijstva ter inšpekcijski nadzor.
Osnutek zakona je objavljen tudi na spletni strani TZS – zavihek
»Aktualno«. Za vaše pripombe in predloge vas prosimo do tor-
ka, 4. 3. 2025 na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
Uredba o izvajanju uredbe (EU) o geografskih označbah za vino, žgane pijače in
kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah
kakovosti za kmetijske proizvode
V Uradnem listu RS, št. 3/25, je objavljena Uredba o izvajanju
uredbe (EU) o geografskih označbah za vino, žgane pijače in
kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnos-
tih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode.
Ta uredba določa pristojne organe, potrditev in spremembo
specifikacij vina, nadzor ter prekrške za izvajanje Uredbe (EU)
2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11.aprila 2024
o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proi-
zvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih
navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi Uredb
(EU) št.1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razvelja-
vitvi Uredbe (EU) št.1151/2012 (ULL št.2024/1143 z dne 23.4.
2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2024/1143/EU).
Pristojni organ za izvajanje Uredbe 2024/1143/EU je ministrstvo,
pristojno za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Pristojni organ
za imenovanje organizacij za preverjanje skladnosti specifikacij
vina, žganih pijač in kmetijskih proizvodov ter za uradni nadzor in
spletno trženje žganih pijač in kmetijskih proizvodov za izvajanje
42.člena Uredbe 2024/1143/EU je Uprava Republike Slovenije za
varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin. Za uradni nadzor in
spletno trženje vina za izvajanje 42.člena Uredbe 2024/1143/EU
je pristojen Inšpektorat Republike Slovenije za kmetijstvo, goz-
darstvo, lovstvo in ribištvo. Za uradni nadzor nad žganimi pijačami
in vinom, ki vstopajo v carinsko območje Evropske unije, za izva-
janje 42.člena Uredbe 2024/1143/EU je pristojna Finančna uprava
Republike Slovenije.
Ta uredba je začela veljati 18. 1. 2025. Z dnem uveljavitve te
uredbe je prenehala veljati Uredba o izvajanju uredbe Sveta (ES)
o zajamčenih tradicionalnih posebnostih kmetijskih proizvodov in
živil ter uredbe Sveta (ES) glede zaščite geografskih označb in
označb porekla za kmetijske proizvode in živila (Uradni list RS,
št.102/07). K.F.
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Digitalno orodje NutriForm
Obveščamo vas, da je bilo v okviru programa ZaUpam razvito
odprto digitalno orodje NutriForm (dodaten zavihek znotraj in-
formacijskega sistema NutriBase) za spodbujanje izboljševanja
sestave živil, ki je brezplačno na voljo po predhodni registra-
ciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
Orodje NutriForm je namenjeno živilskim podjetjem za samooce-
njevanje hranilne sestave živil in kot pomoč pri izboljševanju se-
stave živil in pijač. NutriForm vključuje pet modelov (Nutri-Score,
FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po sprejemu nacionalnega predpisa
pa bo aktivirana tudi možnost profiliranja po kriterijih za uporabo
znaka »Dobra izbira«) za profiliranje živil, ki se po svetu uporablja-
jo za različne namene – od informiranja potrošnikov, omejevanja
oglaševanja živil ali za strokovno ocenjevanje hranilne sestave
živil. Orodje NutriForm po vnosu vseh zahtevanih vstopnih podat-
kov poda oceno živila po vseh petih modelih in prikaže, kje na
lestvici se le-to nahaja oziroma izpiše kriterije, ki pri posameznem
modelu niso bili doseženi.
4
WWW.TZSLO.SI
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.).
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapornik,
vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu – 01
58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Novi izvedbeni akti v zvezi z dostopnostjo na trgu in uporabo biocidnih aktivnih snovi
V nadaljevanju vas seznanjamo, da so bili od oktobra do konca leta
2024 v Uradnem listu Evropske unije, v skladu z Uredbo (EU) števil-
ka 528/2012 Evropskega parlamenta in Sveta objavljeni naslednji
izvedbeni akti, ki lahko z odobritvijo ali neodobritvijo biocidnih ak-
tivnih snovi ali z odložitvijo datuma izteka odobritve aktivne snovi
vplivajo na poslovanje vlagateljev zahtevkov biocidnih proizvodov.
Odobritev aktivne snovi:
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2576z dne 2. oktobra
2024 o odobritvi 2-metil-4-okso-3-(prop-2-inil)ciklopent-2-en-
-1-il2,2-dimetil-3-(2-metilprop-1-enil)ciklopropankarboksilata
(praletrin) kot obstoječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih
proizvodih vrste proizvodov 18.
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2635z dne 3. oktobra
2024 o odobritvi srebrovega cinkovega zeolita kot obstoječe
aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih vrst proizvo-
dov 2, 7 in 9.
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2964 z dne 29. no-
vembra 2024 o odobritvi reakcijskih produktov borove kisli-
ne z didecilaminom in etilen oksidom (polimerni betain) kot
obstoječe aktivne snovi za uporabo v biocidnih proizvodih
vrste proizvodov.
Odložitev datuma izteka odobritve aktivnih snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2930z dne 28. novembra
2024 o odložitvi datuma izteka odobritve dazometa za upora-
bo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 8.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2945z dne 29. novembra
2024 o odložitvi datuma izteka odobritve tralopirila za upora-
bo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 21.
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2950z dne 29. novembra
2024 o odložitvi datuma izteka odobritve N,N-dietil-meta-tolu-
amida za uporabo v biocidnih proizvodih vrste proizvodov 19.
Neodobritev aktivne snovi:
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2948 z dne 29. novembra
2024 o neodobritvi nekaterih aktivnih snovi za uporabo v bio-
cidnih proizvodih v skladu z Uredbo (EU) št. 528/2012.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 13. 1. 2025.
M.S.
III NEŽIVILA
Revizija Uredbe o razvrščanju, pakiranju in označevanju (Uredba (ES) št. 1272/2008) in
njena objava
Dne 20. novembra 2024 je bila v Uradnem listu Evropske unije
objavljena revizija Uredbe CLP (angleško: Classification, Labelling
and Packaging of hazardous chemicals – CLP), ki med drugim do-
loča velikost črk na etiketah, uvaja digitalno označevanje, razvr-
ščanje snovi z več sestavinami, ureja pa tudi področje ponovnega
polnjenja in spletno oglaševanje.
RevizijaUredbe CLP (Uredba (ES) št. 2024/2865), ki je ena večjih
sprememb in dopolnitev uredbe v zadnjih letih, naslavlja pred-
vsem naslednja področja:
razvrščanje snovi z več sestavinami, kot so npr. določena
eterična olja,
barva etiket, velikost pisave in razmik med vrsticami be-
sedila na etiketah,
uporaba izvlečenih etiket (možno za širši krog kemikalij),
digitalno označevanje (možno ob fizični etiketi),
prodaja goriva na bencinskih črpalkah,
ponovno polnjenje, ki bo še posebej aktualno pri tekočih
detergentih,
oglaševanje,
prodaja na daljavo (spletna prodaja),
dopolnitev priloge VI Uredbe CLP s harmoniziranimi razvr-
stitvami za nove razrede nevarnosti, kot so npr. endokrine
motnje za zdravje ljudi, obstojne snovi ipd.,
dopolnitve in spremembe popisa razvrstitev in označitev,
kot je npr. navajanje identitete zavezancev, ki posredujejo
svoje samorazvrstitve snovi,
omejitev dobave nevarnih kemikalij v Evropsko unijo
(EU)za dobavitelje, ki nimajo sedeža v EU.
Vse določbe revizije Uredbe CLP se lahko uporabljajo že od 10.
decembra 2024, kljub temu, da se bodo posameznedoločbe uve-
ljavljale postopoma. To pomeni, da bodo začetki obvezne upo-
rabe za različne določbe različni.Najzgodnejši datumobvezne
uporabedoločenih določb, kot npr. za oglaševanje, je1. julij 2026.
Vir: Povzeto po objavi Urada RS za kemikalije z dne 24. 12. 2024.
M.S.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZOBRAŽEVANJE
Razpis prostih učnih mest za šolsko leto 2025/2026 za praktično usposabljanje dijakov
z delom
Trgovinska zbornica Slovenije v skladu z Zakonom o poklicnem
in strokovnem izobraževanju (UL RS, št. 79/06, 68/17, 46/19 in
53/24), Pravilnikom o verifikaciji in vodenju registra učnih mest
ter o izbrisu iz registra (UL RS, št. 26/03 in 79/06 – ZPSI-1) in od-
ločbo Ministrstva za šolstvo in šport o podelitvi javnega pooblasti-
la za izvajanje nalog socialnih partnerjev na področju poklicnega
in strokovnega izobraževanja na področju trgovinske dejavnosti
z dne 24. 4. 2007, objavlja razpis prostih učnih mest za šolsko
leto 2025/2026.
Razpis, ki vsebuje seznam delodajalcev, ki so za prihodnje šol-
sko leto napovedali prosta učna mesta, je dostopen:
na spletni strani zbornice: https://www.tzslo.si/sl/izobrazeva-
nje-javno-pooblastilo/ucna-mesta
in na spletni strani Ministrstva za vzgojo in izobraževanje:
https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/.
Vse dodatne informacije glede razpisa prostih učnih mest lahko
pridobite tudi preko strokovne službe TZS – Tanja Rudolf, telefon:
01 58 98 220 ali e-naslov: tanja.rudolf@tzslo.si. T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Spletni seminar »Novosti pri izvajanju Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1M)« -
12. 2. 2025, on-line
Dne 18. decembra 2024 je začela veljati novela M Zakona o go-
spodarskih družbah, s katero se v slovenski pravni red med dru-
gim prenašajo štiri evropske direktive, in sicer:
Direktiva (EU) 2021/2101 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 24. novembra 2021 o spremembi Direktive 2013/34/EU
glede razkritja davčnih informacij v zvezi z dohodki s strani
nekaterih podjetij in podružnic;
Direktiva (EU) 2022/2464 Evropskega parlamenta in Sve-
ta z dne 14. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU) št.
537/2014, Direktive 2004/109/ES, Direktive 2006/43/ES in
Direktive 2013/34/EU glede poročanja podjetij o trajnostnosti;
Direktiva (EU) 2022/2381 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 23. novembra 2022 o zagotavljanju uravnotežene zasto-
panosti spolov med direktorji družb, ki kotirajo na borzi, in s
tem povezanih ukrepih ter
Delegirana direktiva Komisije (EU) 2023/2775 z dne 17. okto-
bra 2023 o spremembi Direktive 2013/34/EU Evropskega par-
lamenta in Sveta v zvezi s prilagoditvijo meril velikosti mikro,
malih, srednjih in velikih podjetij ali skupin.
Novela M vsebuje tudi določila glede obveznosti označevanja
gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov posameznikov na
vidnem mestu na poslovnih naslovih in na novo oblikuje opredeli-
tev subjekta javnega interesa.
Glede na navedeno gre torej za obsežnejše spremembe Zakona
o gospodarskih družbah, ki se nanašajo na različna področja de-
lovanja podjetij, zato vas vabimo na spletni seminar »Novosti
pri izvajanju Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1M)«, ki bo
potekal v sredo, 12. februarja 2025 s pričetkom ob 9.00 uri na
daljavo, preko aplikacije ZOOM.
Na usposabljanju nam bodo predstavniki Ministrstva za go-
spodarstvo, turizem in šport predstavili zadnje novosti, po-
membne za poslovanje podjetij.
Člane vabimo, da vprašanja, ki se vam postavljajo ob izvajanju
novih določb zakona, posredujete na e-naslov: nika.pecevnik@
tzslo.si ali info@tzslo.si do vključno 3. februarja 2025.
KOTIZACIJE NI. Vljudno vabljeni! N.P.
B) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Kranju – Kranj, 13. 2. 2025 ob 9.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v okviru Akademije TZS v
letošnjem letu ponovno organizirali serijo brezplačnih regijskih
srečanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se boste člani
TZS lahko seznanili z najpomembnejšimi novostmi na zakonodaj-
nem področju, ki so pomembna za podjetja.
Prvo takšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo 13. fe-
bruarja 2025 v Kranju, v Hotelu Azul na Šucevi 26, od 13.00
do 15.00 ure. Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili
tudi strokovnjaki podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki
bodo udeležence seznanili z aktualnimi vsebinami s področja
kibernetske varnosti.Po končani predstavitvi najpomembnejših
zakonodajnih novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice
Slovenije na voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili tudi odgovor na vpraša-
nje, kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kaj prinašajo davčne novosti, vključno z davkom na »slad-
ke pijače«?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavljanja
varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju bremen?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu je predvidena prenova zakonodaje
6
WWW.TZSLO.SI
– obetajo se Zakon o hrani, Zakon o varni hrani in krmi ter
Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
C) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namdne 6. 3. 2025 med 9.00 in 12.00
uro, preko spletne platforme ZOOM pridružite na webinarju
»Intrastat v letu 2025«.
S pričetkom prostega pretoka blaga med državami članicami EU
je bil uveden sistem INTRASTAT, statistika blagovne menjave med
državami članicami EU, pri kateri se podatki mesečno zbirajo s
pomočjo statističnih obrazcev, neposredno od poročevalskih
enot. Ključni del seminarja je opozoriti podjetja na načine po-
ročanja na področju INTRASTAT za leto 2025 ter prikaz delo-
vanja brezplačne spletne aplikacije za poročanje in reševanje
praktičnih problemov podjetij pri poročanju.
PROGRAM
1. Osnovni napotki glede poročanja za INTRASTAT v letu 2025 in
izvajanje kontrol prejetih podatkov, vloga in pomen Intrastata.
2. Povezava INTRASTAT podatkov s podatki iz sistema DDV.
3. Obravnava najpogostejših primerov tristranskih in verižnih
poslov.
4. Poročanje za INTRASTAT pri nekaterih kompleksnejših zuna-
njetrgovinskih poslih in posebnih vrstah blaga.
5. Obravnava posameznih primerov udeležencev seminarja.
6. Svetovanje pri izbiri najprimernejšega načina poročanja, gra-
divo na spletnih straneh.
7. Praktični prikaz poročanja z uporabo brezplačne spletne re-
šitve INTRASTAT.
Komu je usposabljanje namenjeno?
Seminar je namenjen vsem, ki so v podjetju zadolženi za pripravo
in izvedbo trgovinskih poslov s partnerji v EU, tj. komercialnim
direktorjem, komercialistom, nabavnim in prodajnim referentom
in tudi strokovnim računovodskim delavcem.
Udeležba je predvsem priporočljiva za osebe, ki so v podjetju že
zadolžene za poročanje za Intrastat, osebe, ki se bodo v priho-
dnosti zaradi porasta trgovanja z državami članicami EU morale
prvič soočiti s to problematiko, osebe v tistih podjetjih, ki so se
odločila, da bodo začela samostojno poročati za INTRASTAT in
deklarante (špediterje, računovodska podjetja, ipd.).
Predavatelj: g. Igor Uršič, dolgoletni strokovnjak s področja
Intrastata
Splošni pogoji: Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 150,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov:
info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se
pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v naspro-
tnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali
v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izve-
demo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo,
da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne
spremembe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavlje-
ne osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne
podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka, ob-
veščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. L.D.P.
PROGRAM SREČANJA
12.45 – 13.00 Registracija udeležencev
13.00 – 13.20 Za uvod
Kratek pregled aktualnega stanja v sloven-
skem gospodarstvu in v trgovini ter pogled v
napovedi za prihodnje
Mija Lapornik, izvršna direktorica TZS
13.20 – 14.20 Predstavitev aktualnih novosti in pričakovanj
na zakonodajnem področju, s posebnim pou-
darkom na obveznostih trgovskih podjetij
Mija Lapornik, izvršna direktorica TZS s sodelavci
14.20 – 14.40 Kibernetska varnost in zaščita podjetja pred
najbolj pogostimi grožnjami
Strokovnjaki podjetja A1, programskega partnerja
TZS
14.40 – 15.00 Odgovori na zastavljena vprašanja članov ter
druženje
Izkoristite priložnost pestrega programa za pridobitev svežih in
aktualnih informacij ter srečanje s predstavniki trgovskih podjetij
iz vaše regije.
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS.Prijave spreje-
mamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI! N.P., L.D.P.
D) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025,
on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Zakon o dostop-
nosti do proizvodov in storitev za invalide«, ki bo potekal dne
6. 3. 2025 ob 9.00 uri preko platforme ZOOM.
Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide, ki je za-
čel veljati 18. 2. 2023, uporabljati pa se prične že letos, 28. juni-
ja 2025, prenaša v slovenski pravni red Direktivo (EU) 2019/882,
z njim pa se določajo pogoji za dostopnost proizvodov in storitev,
s katerimi se zagotavlja dostopnost za invalide: obveznosti go-
spodarskih subjektov glede dostopnosti proizvodov in storitev za
invalide ter nadzorni organi v zvezi z nadzorom nad proizvodi in
ponudniki storitev iz tega zakona.
Poleg aktivnosti, ki jih trgovska podjetja že kot del njihovega poslo-
vanja izvajajo na področju dostopnosti za invalide, pa novi Zakon
prinaša za določene proizvode in storitve še dodatne in nove
zahteve, ki jih bo potrebno izvajati od 28. junija 2025 dalje.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen
Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna.
Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran:
www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Na webinarju se bomo seznanili, v katerih primerih, s poudarkom na
trgovinski dejavnosti, bodo morala podjetja nadgraditi svoje poslo-
vanje z vidika zakonskih zahtev, saj so med proizvodi in storitvami,
ki sodijo v področje uporabe tega zakona našteti med drugim tudi:
samopostrežni plačilni terminali;
potrošniški sistem računalniške strojne opreme za sploš-
no rabo - to je kombinacija strojne opreme, ki tvori celoten
računalnik, za katerega je značilno, da je večnamenski, z
ustrezno programsko opremo pa lahko opravlja najobičajnej-
še računalniške naloge, ki jih zahtevajo potrošniki, in je na-
menjen temu, da ga upravljajo potrošniki, vključno z osebnimi
računalniki, zlasti namiznimi računalniki, prenosnimi računal-
niki, pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki;
med storitvami pa storitve e-trgovine, itd.
Navedena zakonodaja bo predstavljena s strani pristojnih mini-
strstev, in sicer Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti ter Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Podane bodo tudi informacije glede izjem, za katere se zakon ne
uporablja ter ostali pogoji, pomembni predvsem z vidika trgovca
glede na njegovo vlogo v dobavni verigi ali pri nudenju storitve,
pa tudi v katerih primerih je predvideno prehodno obdobje do 28.
junija 2030. Na podlagi Zakona o dostopnosti do proizvodov in
storitev za invalide so bili objavljeni tudi že trije podzakonski akti,
in sicer Pravilnik o podrobnejših pogojih glede dostopnosti stori-
tev, ki invalidom zagotavljajo dostop do avdiovizualnih medijskih
storitev, Pravilnik o merilih za oceno nesorazmernega bremena
ter Pravilnik o dostopnosti proizvodov za invalide, o označevanju
in postopku ugotavljanja skladnosti.
PROGRAM
9.00 – 9.05 Uvod Trgovinska zbornica
Slovenije
9.05 – 11.30
Zakon o dostopnosti
do proizvodov in
storitev za invalide
(UL RS, št. 14/23)
ter podzakonski
akti – poudarek
na obveznostih za
trgovska podjetja, ko
ta zapadejo v področje
uporabe zakona
Simona KAMŠEK, vodja
Sektorja za izenačevanje
možnosti invalidov,
Ministrstvo za delo,
družino, socialne zadeve
in enake možnosti
mag. Irena MOŽEK
GRGUREVIČ, Sektor za
proizvode, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem
in šport
11.30 – 11.45 Razprava in vprašanja
KOTIZACIJE NI! Vljudno vabljeni. M.S.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Spletni seminar »Novosti pri izvajanju Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1M)« - 12. 2. 2025, on-line
b) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Kranju – Kranj, 13. 2. 2025
c) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
d) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Poročilo o gibanju plač za november 2024
Statistični urad Republike Slovenije je v Uradnem listu RS, št.
4/25, objavil Poročilo o gibanju plač za november 2024:
1. Povprečna mesečna bruto plača na zaposleno osebo v Slo-
veniji za november 2024 je znašala 2.518,74 EUR in je bila za
5,5 % višja kot za oktober 2024.
2. Povprečna mesečna neto plača na zaposleno osebo v Slove-
niji za november 2024 je znašala 1.610,87 EUR in je bila za
6,4 % višja kot za oktober 2024.
3. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje januar–novem-
ber 2024 je znašala 2.357,81 EUR.
4. Povprečna mesečna neto plača za obdobje januar–november
2024 je znašala 1.498,83 EUR.
5. Povprečna mesečna bruto plača za obdobje september–no-
vember 2024 je znašala 2.416,77 EUR. P.G.