1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
2. Razpis za Nagrado Trgovinske zbornice
Slovenije za trajnostno poslovanje podjetij
Prijave na razpis potekajo od 10. 2. 2025 do 9. 5. 2025. Člani Tr-
govinske zbornice Slovenije se na razpis prijavite z izpolnjeno prija-
vnico in vprašalnikom, ki sta na voljo na spletni strani www.tzslo.si.
Trgovinska zbornica Slovenije svojim članom z zadovoljstvom pred-
stavlja drugo izvedbo »Nagrade Trgovinske zbornice Slovenije
za trajnostno poslovanje podjetij«, projekta na področju trajnosti,
ki smo ga razvili v sodelovanju z izkušenimi strokovnjaki s področij
varstva okolja, podnebja, trajnosti, komuniciranja in ekonomije.
Člani Trgovinske zbornice Slovenije pri svojem poslovanju izvajajo
številne ukrepe in dobre poslovne prakse na področjih varstva oko-
lja in trajnosti. S pripravljenim razpisom želimo te prakse prepozna-
ti, jih predstaviti in na ta način pozitivno prispevati k spodbujanju
in nadaljnjem uvajanju okoljsko odgovornih ukrepov v poslovanje
podjetij. Razpis je namenjen članom Trgovinske zbornice Slovenije.
Nagrado v obliki priznanja bomo podelili podjetjem, katerih po-
slovanje se bo izkazalo za najbolj trajnostno na ključnih tematskih
sklopih: okolje, upravljanje, komuniciranje, zaposleni, vključenost
v skupnost ter digitalizacija, k letošnji izvedbi pa smo dodali tudi
poglavje »Izvirne trajnostne prakse«, v okviru katerega bodo pri-
javljena podjetja lahko predstavila svoje projekte, ki prispevajo k
različnim vidikom trajnosti oziroma izboljšujejo veščine.
Glede na velikost podjetja bodo prispele prijave razporejene v
tri kategorije, nagrada Trgovinske zbornice Slovenije za trajno-
stno poslovanje podjetij pa bo podeljena prijavljenim članom, ki
bodo dosegli najvišje število točk znotraj posamezne kategorije.
Nagrade bodo podeljene na osrednjem letnem dogodku slo-
venske trgovine - Strateški konferenci o trgovini, ki jo vsako
leto na Brdu pri Kranju organizira Trgovinska zbornica Slovenije
in bo letos potekala v torek, 14. oktobra 2025. Zmagovalna pod-
jetja bodo tudi po podelitvi nagrad predstavljena v javnosti kot
odličen zgled na področju trajnostnega delovanja, in sicer v ob-
liki predstavitev podjetja in njihovih dobrih praks na spletnih do-
godkih Akademije TZS ter v obliki promocijskih člankov, ki bodo
objavljeni v nacionalnih časopisih, glasilu Trgovinske zbornice
Slovenije T-informacije, spletni strani www.tzslo.si ter zborničnih
profilih na družabnih omrežjih, kot sta Instagram in Facebook.
Predstavitveni spletni dogodek tega projekta in razpisa bo po-
tekal v ponedeljek, 3. marca 2025 ob 11.00 uri.
Z namenom podrobnejše predstavitve ciljev projekta in postopka
prijave bomo v ponedeljek, 3. marca 2025 ob 11.00 uri na daljavo
preko aplikacije ZOOM pripravili predstavitveni dogodek, na kate-
rem se nam bo pridružila tudi predsednica ocenjevalne komisije,
prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj.
POGOJI RAZPISA
Postopek prijave
Član Trgovinske zbornice Slovenije (v nadaljevanju: TZS) se na
razpis prijavi z izpolnjeno prijavnico in vprašalnikom, ki sta ob-
javljena na spletnem mestu TZS: www.tzslo.si, ki nam ju skupaj s
prilogami posreduje:
v elektronski obliki na info@tzslo.si (priporočena oblika) ali
v papirni obliki na naslov Trgovinske zbornice Slovenije,
Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana.
Objavljena sta dva različna vprašalnika, eden za velike druž-
be ter drugi za samostojne podjetnike, mikro, male in srednje
družbe. Član izpolni tisti vprašalnik, ki ustreza velikosti podjetja,
za katerega ga izpolnjuje. Vsako podjetje lahko posreduje le eno
prijavnico z vprašalnikom.
Vprašalnik sestavljajo trditve, ki jih prijavitelj ovrednoti z označbo
najbolj ustreznega odgovora za njegovo podjetje. Možen je le en
odgovor pri posamezni trditvi. Točke 6.1 »Stopnja digitalizacije, ki
zmanjšuje negativne vplive na okolje«, 7.1 »Primer izvirnih trajno-
stnih rešitev, ki jih je uvedlo podjetje« ter 7.2 »Izvirne iniciative
ali projekti, ki izboljšujejo veščine zaposlenih« niso zastavljene v
obliki trditve, temveč prijavitelj svoj odgovor poda opisno, z naj-
več 3000 znaki (presledki niso vključeni v to omejitev). Opisna
vprašanja se bodo ocenjevala na podlagi kriterijev:
kreativnost/izvirnost rešitve;
učinkovitost;
širši vpliv na družbo;
podpora ciljem Slovenije/EU na področju trajnostne preobraz-
be in evropskega načina življenja;
možnost ponovnega izvajanja/prenosa na druga podjetja.
Tako za trditve, kot opisna vprašanja velja, da kjer je to mogoče,
prijavitelj podpre svoje navedbe tako, da priloži ustrezno doku-
mentacijo. Pri trditvah, kjer to ni mogoče, pa lahko tudi opis, s
katerim dokazuje ustreznost odgovora. Poleg opisa izvedenih
ukrepov, prijavitelje vabimo, da predložijo tudi dokazila o že pri-
dobljenih certifikatih s področja trajnosti ter navedejo dokumen-
tacijo, morebitne medijske objave in druga dokazila, ki potrjuje-
jo resničnost oziroma ustrezno vrednotenje navedenih trditev.
Vsekakor naj prijavitelji, v kolikor z njimi razpolagajo, prijavnici in
vprašalniku priložijo tudi okoljsko oziroma trajnostno poročilo ter
interne kodekse ravnanja s področja trajnosti. Ocenjevalna komi-
sija si pridržuje možnost, da pri prijavitelju opravi terenski obisk
in/ali prosi za dodatna pojasnila. Ob vsaki trditvi/opisnem vpraša-
nju je v oklepaju navedeno tudi največje možno število točk, ki jih
prijavitelj lahko dobi.
Kategorije kandidatov
Nagrade bodo podeljene v treh ločenih kategorijah, glede na ve-
likost podjetja:
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. februar 2025, št. 5/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Vabljeni k prijavi na 2. Razpis za Nagrado TZS za trajnostno poslovanje podjetij
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
1. kategorija: samostojni podjetniki, mikro in male družbe;
2. kategorija: srednje družbe;
3. kategorija: velike družbe.
Opomba: Razvrstitev družb skladno s 55. členom Zakona o go-
spodarskih družbah - ZGD-1 (Uradni list RS, št.65/09– uradno
prečiščeno besedilo,s spremembami in dopolnitvami).
Postopek ocenjevanja in nagrada
1. Po prejetju bodo vse popolne prijave s prilogami najprej pos-
lane v pregled strokovni službi TZS, ki jih bo razporedila v
ustrezno zgoraj navedeno kategorijo in dodelila v ocenjeva-
nje članom ocenjevalne komisije. Prijave bodo člani komisije
ocenili na podlagi izpolnjenega vprašalnika in priložene doku-
mentacije oziroma opisa.
2. Izmed vseh prijav bo najprej opravljen ožji izbor kandidatov,
ki bo zajemal po tri prijavljena podjetja v vsaki izmed zgoraj
navedenih kategorij. Ožji izbor bo objavljen na spletni strani
www.tzslo.si ter v zborničnih in javnih sredstvih komuniciranja.
3. Ob koncu ocenjevalnega postopka se bodo ocene vseh pri-
javiteljev zbrale in primerjale, pri čemer se bo prijavljeno
podjetje, ki bo prejelo najvišjo skupno oceno, razglasilo za
zmagovalca te kategorije. V primeru, če bosta dve ali več
podjetij prejelo enako število točk, se bo izmed njih zmago-
valca določilo z glasovanjem članov ocenjevalne komisije.
Ocenjevalna komisija si pridržuje možnost, da pri prijavitelju
opravi terenski obisk.
4. Nagrade zmagovalcem v obliki priznanj bodo podeljene na
Strateški konferenci o trgovini, ki bo potekala 14. oktobra 2025.
5. Zmagovalci bodo tudi v obdobju po podelitvi nagrad
promovirani v javnosti kot podjetja z dobrimi in uspešnimi
praksami s področja trajnosti.
Odločitev strokovne komisije ocenjevalcev je dokončna, možnost
vlaganja pritožb na sprejete odločitve ocenjevalne komisije ni možna.
Varstvo podatkov
Trgovinska zbornica Slovenije se zavezuje k varovanju vseh po-
datkov, ki nam jih boste razkrili s posredovanimi prijavnicami,
vprašalniki ali drugo priloženo dokumentacijo, skladno s trenutno
veljavno zakonodajo. Vsi prejeti podatki prijaviteljev in vsebina
njihovih vlog se bodo uporabljali skladno z namenom pridobitve
zgolj za izvedbo postopka ocenjevanja, razglasitve ožjega izbora
prijaviteljev ter zmagovalcev in podelitve nagrade. Razen prija-
viteljev, ki se bodo uvrstili v ožji izbor, ostalih prijaviteljev in vse-
bine njihovih vlog ne bomo objavili, niti ne bomo reproducirali
kakršnih koli podatkov iz vaše prijave, razen če od vas za posa-
mezno dejanje prejmemo predhodno izrecno dovoljenje. Prejeto
dokumentacijo bomo hranili največ eno leto od dneva prejema.
Drugi splošni pogoji
Na razpisu lahko sodelujejo člani Trgovinske zbornice Slovenije,
ki oddajo prijavo in izpolnjen vprašalnik s priloženimi dokazili v
roku, določenim z razpisom. V primeru po pošti prejetih prijav, se
bo upošteval datum oddaje na pošto. Prijave in vprašalniki nečla-
nov ne bodo obravnavani.
Prijave in vprašalniki, ki bodo vsebovali nepopolne ali neresnične
podatke bodo izključeni iz postopka in ne bodo obravnavani.
Trgovinska zbornica Slovenije si pridržuje pravico, da v primeru
izrednih okoliščin razpis dopolni, spremeni ali odpove. N.P.
VABI: 30. brezplačna TRGOVINKO-va delov-
nopravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 30. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 20. 2. 2025 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
30. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
minimalna plača za leto 2025
odmera letnega dopusta za leto 2025
Kolektivna pogodba dejavnosti trgovine Slovenije – redno
usklajevanje najnižjih osnovnih plač in povračil stroškov v
zvezi z delom
in druge novosti …
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-naslov,
ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom dogodka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
20. marec 2025 ob 13.00 uri
17. april 2025 ob 13.00 uri
15. maj 2025 ob 13.00 uri
19. junij 2025 ob 13.00 uri
18. september 2025 ob 13.00 uri
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
VABI: Označite si termine za leto 2025 v svojem
koledarju in se nam pridružite v četrti sezoni klepetalnic!Ob
tem vas vabimo, da nam predlagate aktualne vsebine, saj že-
limo klepetalnico čim bolj prilagoditi potrebam naših članov in
vas seznanjati z vsebinami, ki jih potrebujete tako za učinkovito
izvajanje vsakodnevnih nalog kot tudi za načrtovanje poslovnih
procesov v prihodnje. B.K., K.F.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Na voljo je promocijski plakat – portal in mobilna aplikcija
»Veš, kaj ješ«
Obveščamo vas, da smo v mesecu februarju 2025 v okviru pro-
grama »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno iz-
boljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir« pripravili pro-
mocijski plakat za spodbujanje k uporabi portala in mobilne
aplikacije »Veš, kaj ješ?«. Navedena mobilna aplikacija, za ka-
tero skrbijo Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko
2
WWW.TZSLO.SI
in Institut Jožef Stefan, spodbuja zdrave izbire.
SPODBUJA: Z aplikacijo skeniraj črtno kodo izdel-
ka ali z embalaže prepiši hranilne vrednosti in na semaforju pre-
veri, kako primerno je živilo za uživanje:
Zelena luč: Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju!
Super izbira!
Rumena luč: Vsebnost je že rahlo višja. Ne pretiravaj s koli-
čino.
Rdeča luč: Vsebnost ni najboljša. Tega izdelka zaužij čim manj
in ne pogosto.
Vljudno vas vabimo, da promocijski plakat izobesite v vaših
prodajalnah in kupce spodbujate k bolj zdravim izbiram pre-
hrambenih izdelkov.
Vsa podjetja, ki nastopate kot proizvajalci izdelkov lastne (trgo-
vske) blagovne znamke, ste vabljen, da vaše izdelke vnesete v
orodje NutriBase ter obogatite zbirko izdelkov na portalu »Veš,
kaj ješ?«. Orodje NutriBase je brezplačno na voljo po predho-
dni registraciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega sis-
tema NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite
informacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal
in aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča
izdelavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne ob-
jave, ki jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr.
trgovskih katalogih, na spletni strani ipd.). Na spletni strani pro-
grama vam je že na voljo vzorčni primer uporabe QR kode za ob-
javo v trgovskem letaku ali drugem promocijskem gradivu.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo
orodje NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njego-
vo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/89 zdne 20.januarja
2025 oodobritvi dajanja na trg praha iz celih ličink Tenebrio
molitor (mokar), obdelanega zUVžarki, kot novega živila in
ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 - UL EU, št. L
2025/89 z dne 21. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/98 z dne 14. januar-
ja2025 oregistraciji zajamčene tradicionalne posebnosti Ar-
roz de Sarrabulho à moda de Ponte de Lima (ZTP) vregistru
Unije za zajamčene tradicionalne posebnosti vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/98 z dne 21. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/118 zdne 14.januarja
2025 oregistraciji geografske označbe Oli de Menorca / Ace-
ite de Menorca (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/118 z dne 21. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/125 z dne 20. janu-
arja 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/125 z
dne 21. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/96 z dne 21. januar-
ja 2025 oodobritvi osnovne snovi ekstrakt iz pešk Vitis vi-
nifera L. (ekstrakt iz grozdnih pešk) vskladu zUredbo (ES)
št. 1107/2009 Evropskega parlamenta in Sveta ter o spre-
membi Izvedbene uredbe Komisije (EU) št.540/2011 - UL EU,
št. L 2025/96 z dne 22. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/97 zdne 21.januarja
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 glede
pogojev uporabe in specifikacij novega živila izomalto-oli-
gosaharid - UL EU, št. L 2025/97 z dne 22. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/112 zdne 16.januarja
2025 oregistraciji geografske označbe Silie Yoğurdu (ZGO)
v registru Unije za geografske označbe vskladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/112 z dne 23. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/116 z dne 16. janu-
arja 2025 o registraciji geografske označbe Jidvei (ZOP)
v registru Unije za geografske označbe vskladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/116 z dne 23. 1. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/70 z dne 21. no-
vembra 2024 o spremembi Delegirane uredbe Komisije
(EU)2015/1829 odopolnitvi Uredbe (EU) št.1144/2014 Evrop-
skega parlamenta in Sveta oukrepih za informiranje okme-
tijskih proizvodih in njihovo promocijo - UL EU, št. L 2025/70
z dne 24. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/139 zdne 16.januar-
ja 2025 oodobritvi zaščite za označbo porekla Valais / Wal-
lis, registrirano vmednarodnem registru označb porekla in
geografskih označb Ženevskega akta, vUniji - UL EU, št. L
2025/139 z dne 24. 1. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/107 z dne 23. januar-
ja 2025 o zavrnitvi zaščite za označbo porekla Emmenta-
ler, registrirano vmednarodnem registru označb porekla in
geografskih označb Ženevskega akta, vUniji - UL EU, št. L
2025/107 z dne 24. 1. 2025;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2025/122 z dne 22. januarja
2025 oodobritvi metod za ocenjevanje za razvrščanje prašič-
jih trupov vItaliji in razveljavitvi Izvedbenega sklepa2014/38/
EU (notificirano pod dokumentarno številko C(2025)249) - UL
EU, št. L 2025/122 z dne 24. 1. 2025. K.F.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III JAVNI RAZPISI
Javni razpisP7-2 2025 mikrokrediti 2025
Javni sklad RS za podjetništvo je v Uradnem listu RS, št. 5/25,
objavil javni razpis P7-2 2025 mikrokrediti 2025.
Predmet produkta so mikrokrediti za mikro, mala in srednje
velika podjetja. Namen produkta je neposredno zagotavljanje
ugodnih virov financiranja mikro, malim in srednje velikim pod-
jetjem v Kohezijski regiji Vzhodne ali Zahodne Slovenije, z name-
nom kritja stroškov poslovnih procesov in/ali projekta, predsta-
vljenih v vlogi za mikrokredit.
Cilji javnega razpisa so ohranitev delovnih mest, spodbujanje na-
stanka novih delovnih mest, spodbujanje financiranja projektov in
poslovnih procesov gospodarstva ter omogočiti hiter dostop MSP-
-jem do ugodnega financiranja, ki se kaže predvsem v ročnosti
kredita, možnosti koriščenja moratorija pri vračilu kredita, brez
stroškov odobravanja in vodenja ter nižjih zavarovalnih zahtevah.
Mikrokredit po tem javnem razpisu je lahko odobren samostoj-
nemu podjetniku ali pravni osebi, organizirani kot gospodarska
družba ali zadruga z omejeno odgovornostjo (obe imata lahko
tudi status socialnega podjetja v skladu z zakonom, ki ureja soci-
alno podjetništvo) s sedežem v Republiki Sloveniji (kreditojema-
lec), ki izpolnjuje vse pogoje iz razpisa.
Najnižji znesek kredita znaša 5.000 EUR, najvišji 25.000 EUR.
Kredit lahko krije do 100% vrednosti upravičenih stroškov pro-
jekta. Ročnost kredita: z rokom vračila 2, 3, 4 ali 5 let. Odplačilo
kredita je v enakih mesečnih obrokih. Moratorij na odplačilo glav-
nice kredita traja od 1 do 6 mesecev, z možnostjo podaljšanja do
največ ½ dobe ročnosti kredita. Začetek moratorija se začne z za-
padlostjo roka za črpanje kredita. Obrestna mera je 37,5% 6 me-
sečnega EURIBORA (spremenljivi del referenčne obrestne mere)
+ 0,8% p.a. (fiksni del); če je EURIBOR negativen se šteje kot
0%. Obrestno obdobje, za katerega se določi pogodbena obre-
stna mera, je šestmesečno, in se prične na dan črpanja kredita.
Zavarovanje kredita: 8 menic podjetja. Stroški za končnega pre-
jemnika: brez stroškov odobritve, brez stroškov vodenja kredita.
Višina upravičenih stroškov projekta vlagatelja ni omejena, ome-
jen je maksimalni znesek kredita z višino 25.000 EUR.
Med upravičene stroške se upoštevajo:
a) naložbe v opredmetena osnovna sredstva (nakup nove opreme),
b) naložbe v neopredmetena dolgoročna sredstva (nakup paten-
tiranih pravic, licenc),
c) stroški materiala in trgovskega blaga,
d) stroški storitev,
e) stroški dela (neto plača, dohodnina, prispevki iz in na plačo
oziroma za s.p.-je prispevke za socialno varnost, povračilo
stroškov prevoza na delo in z dela, stroški prehrane med de-
lom, regres za letni dopust).
f) zaračunan pripadajoči DDV na preostale upravičene stroške.
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.
podjetniskisklad.si/.
Javni razpis ima naslednja prijavna roka za oddajo vlog s priloga-
mi na ePortal Sklada: 20.2. 2025 do 14. ure in 20.3. 2025 do 14.
ure oziroma do porabe vseh sredstev. K.F.
Javni razpis Spodbude za zagon podjetij na obmejnih problemskih območjih v letu
2025 (P2R 2025)
Javni sklad RS za podjetništvo je v Uradnem listu RS, št. 5/25,
objavil javni razpis Spodbude za zagon podjetij na obmejnih
problemskih območjih v letu 2025 (P2R 2025).
Namen javnega razpisa je spodbuditi zagon novoustanovlje-
nih podjetij na obmejnih problemskih območjih. S podporo se
izboljša poslovanje in izvedba razvojnih potencialov z namenom
zniževanja stopnje umrljivosti v začetnem obdobju poslovanja
ter izboljša lastna konkurenčnost na domačih oziroma tujih trgih.
Zasledujeta se razvoj podprtih podjetij in uspešen prenos idej
podjetnih posameznikov in skupin v tržno uspešne podjeme in
ustvarjanje novih podjetij s potencialom rasti, s poudarkom na ra-
zvoju in komercializaciji proizvodov, procesov in storitev.
Cilji javnega razpisa so zmanjšanje razvojnega zaostanka na ob-
mejnih problemskih območjih, nova delovna mesta in zaposlova-
nje ter zagon novih podjetij.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje zagona podjetij,
priprave in lansiranja tržnih produktov na trg novoustanovljenih
podjetij, delujočih na obmejnih problemskih področjih. Podpirajo
se zagon podjetja, izvedba vlaganj in zaposlitev, vpeljava (razvoj)
storitve oziroma produkta, komercializacija končnega produk-
ta ter začetek rednega poslovanja z ustvarjanjem prihodkov na
opredeljenih trgih.
Na razpis se lahko prijavijo mikro in mala podjetja s sedežem
v obmejnem problemskem območju v Republiki Sloveniji, ki
se kot pravna ali fizična oseba, ukvarja z gospodarsko dejav-
nostjo in so organizirana kot gospodarske družbe, samostojni
podjetniki posamezniki ali zadruge. Na razpis se lahko prijavijo
tudi socialna podjetja s statusom gospodarske družbe ter zadru-
ge, ki so se preoblikovali po Zakonu o socialnem podjetništvu
(Uradni list RS, št.20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18), pri čemer je
bila prva registracija pred preoblikovanjem v socialno podjetje
opravljena od 1.1. 2024 do 18.2. 2025.
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo
predmetnega javnega razpisa je 1.500.000,00 EUR. Obdobje
razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunsko leto
2025. Obdobje upravičenih javnih izdatkov je od 1.1. 2025 do
31.12. 2025.
Vlagatelj vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.
podjetniskisklad.si/. Prijavni rok za oddajo vlog je 24.2. 2025 do
14. ure. K.F.
III AKADEMIJA TZS
A) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namdne 6. 3. 2025 med 9.00 in 12.00
uro, preko spletne platforme ZOOM pridružite na webinarju
»Intrastat v letu 2025«.
S pričetkom prostega pretoka blaga med državami članicami EU
je bil uveden sistem INTRASTAT, statistika blagovne menjave med
državami članicami EU, pri kateri se podatki mesečno zbirajo s
4
WWW.TZSLO.SI
pomočjo statističnih obrazcev, neposredno od poročevalskih
enot. Ključni del seminarja je opozoriti podjetja na načine po-
ročanja na področju INTRASTAT za leto 2025 ter prikaz delo-
vanja brezplačne spletne aplikacije za poročanje in reševanje
praktičnih problemov podjetij pri poročanju.
PROGRAM
1. Osnovni napotki glede poročanja za INTRASTAT v letu 2025 in
izvajanje kontrol prejetih podatkov, vloga in pomen Intrastata.
2. Povezava INTRASTAT podatkov s podatki iz sistema DDV.
3. Obravnava najpogostejših primerov tristranskih in verižnih
poslov.
4. Poročanje za INTRASTAT pri nekaterih kompleksnejših zuna-
njetrgovinskih poslih in posebnih vrstah blaga.
5. Obravnava posameznih primerov udeležencev seminarja.
6. Svetovanje pri izbiri najprimernejšega načina poročanja, gra-
divo na spletnih straneh.
7. Praktični prikaz poročanja z uporabo brezplačne spletne re-
šitve INTRASTAT.
Komu je usposabljanje namenjeno?
Seminar je namenjen vsem, ki so v podjetju zadolženi za pripravo
in izvedbo trgovinskih poslov s partnerji v EU, tj. komercialnim
direktorjem, komercialistom, nabavnim in prodajnim referentom
in tudi strokovnim računovodskim delavcem.
Udeležba je predvsem priporočljiva za osebe, ki so v podjetju že
zadolžene za poročanje za Intrastat, osebe, ki se bodo v priho-
dnosti zaradi porasta trgovanja z državami članicami EU morale
prvič soočiti s to problematiko, osebe v tistih podjetjih, ki so se
odločila, da bodo začela samostojno poročati za INTRASTAT in
deklarante (špediterje, računovodska podjetja, ipd.).
Predavatelj: g. Igor Uršič, dolgoletni strokovnjak s področja
Intrastata
Splošni pogoji: Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 150,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v
nasprotnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, za-
računali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka
ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas
prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da
so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredo-
vane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izved-
be dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih
gradiv. L.D.P.
B) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025,
on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Zakon o dostop-
nosti do proizvodov in storitev za invalide«, ki bo potekal dne
6. 3. 2025 ob 9.00 uri preko platforme ZOOM.
Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide, ki je za-
čel veljati 18. 2. 2023, uporabljati pa se prične že letos, 28. juni-
ja 2025, prenaša v slovenski pravni red Direktivo (EU) 2019/882,
z njim pa se določajo pogoji za dostopnost proizvodov in storitev,
s katerimi se zagotavlja dostopnost za invalide: obveznosti go-
spodarskih subjektov glede dostopnosti proizvodov in storitev za
invalide ter nadzorni organi v zvezi z nadzorom nad proizvodi in
ponudniki storitev iz tega zakona.
Poleg aktivnosti, ki jih trgovska podjetja že kot del njihovega
poslovanja izvajajo na področju dostopnosti za invalide, pa novi
Zakon prinaša za določene proizvode in storitve še dodatne
in nove zahteve, ki jih bo potrebno izvajati od 28. junija 2025
dalje.
Na webinarju se bomo seznanili, v katerih primerih, s poudarkom
na trgovinski dejavnosti, bodo morala podjetja nadgraditi svoje
poslovanje z vidika zakonskih zahtev, saj so med proizvodi in sto-
ritvami, ki sodijo v področje uporabe tega zakona našteti med
drugim tudi:
samopostrežni plačilni terminali;
potrošniški sistem računalniške strojne opreme za sploš-
no rabo - to je kombinacija strojne opreme, ki tvori celoten
računalnik, za katerega je značilno, da je večnamenski, z
ustrezno programsko opremo pa lahko opravlja najobičajnej-
še računalniške naloge, ki jih zahtevajo potrošniki, in je na-
menjen temu, da ga upravljajo potrošniki, vključno z osebnimi
računalniki, zlasti namiznimi računalniki, prenosnimi računal-
niki, pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki;
med storitvami pa storitve e-trgovine, itd.
Navedena zakonodaja bo predstavljena s strani pristojnih mini-
strstev, in sicer Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti ter Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Podane bodo tudi informacije glede izjem, za katere se zakon ne
uporablja ter ostali pogoji, pomembni predvsem z vidika trgovca
glede na njegovo vlogo v dobavni verigi ali pri nudenju storitve,
pa tudi v katerih primerih je predvideno prehodno obdobje do 28.
junija 2030. Na podlagi Zakona o dostopnosti do proizvodov in
storitev za invalide so bili objavljeni tudi že trije podzakonski akti,
in sicer Pravilnik o podrobnejših pogojih glede dostopnosti stori-
tev, ki invalidom zagotavljajo dostop do avdiovizualnih medijskih
storitev, Pravilnik o merilih za oceno nesorazmernega bremena
ter Pravilnik o dostopnosti proizvodov za invalide, o označevanju
in postopku ugotavljanja skladnosti.
PROGRAM
9.00 – 9.05 Uvod Trgovinska zbornica
Slovenije
9.05 – 11.30
Zakon o dostopnosti
do proizvodov in
storitev za invalide
(UL RS, št. 14/23)
ter podzakonski
akti – poudarek
na obveznostih za
trgovska podjetja, ko
ta zapadejo v področje
uporabe zakona
Simona KAMŠEK, vodja
Sektorja za izenačevanje
možnosti invalidov,
Ministrstvo za delo,
družino, socialne zadeve
in enake možnosti
mag. Irena MOŽEK
GRGUREVIČ, Sektor za
proizvode, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem
in šport
11.30 – 11.45 Razprava in vprašanja
KOTIZACIJE NI! Vljudno vabljeni. M.S.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za januar 2025
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.332,57 7.773,33
2.220,95
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 206,55 1.204,87
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 117,93 687,94
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 324,48 1.892,81
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 84,75 494,38
Obvezni zdravstveni prispevek pavšalni znesek 35,00 35,00
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 87,42 509,93
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,06 41,20
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 214,23 1.080,51
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,66 15,54
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,87 10,88
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,80 4,66
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,67 15,54
Skupaj drugi prisp. 5,33 31,08
PRISPEVKI SKUPAJ 544,04 3.004,40
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2023 (PP): 2.220,95 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.220,95 EUR = 1.332,57 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.220,95 x 3,5 = 7.773,33 EUR
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, januar 2025. K.F.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
b) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
6
WWW.TZSLO.SI
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni prihod-
ki v trgovini na drobno (G 47) v decembru 2024 glede na decem-
ber 2023 nižji za 3,1 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v
enakem obdobju upadli za 8,2 %. V kolikor bi upoštevali prihodke
v trgovini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki
nižji za 2,2 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv
so prihodki v decembru 2024 upadli za 2,8 % glede na lanski de-
cember, prihodki v trgovini na drobno z živili pa so se znižali za
2,7 %. V trgovini z motornimi vozili in popravili motornih vozil je
prisotna 1,2 % letna rast glede na lanske prihodke. Iz primerja-
ve desezoniranih prihodkov na mesečni ravni, torej v decembru
2024 glede na november 2024, lahko vidimo, da je v trgovini na
drobno (G 47) prisoten padec realnih prihodkov za 2,2 %. V trgo-
vini z živili so prihodki na mesečni ravni padli za 3,9 %, v trgovini
z neživili pa za 1,2 %.
Iz kumulativnih podatkov za leto 2024 glede na leto 2023 izhaja,
da so v obdobju januar - november 2024 glede na enako obdobje
leta 2023 realni prihodki v trgovini na drobno (G 47) nižji za 0,6
%, predvsem zaradi 6,3 % padca v trgovini z motornimi gorivi (G
47.3). V trgovini z živili so prihodki narasli za 1,5 %, v trgovini z
neživili pa za 0,3 %. Prihodki v trgovini z motornimi vozili (G 45) so
višji za 6,8%. Realni prihodki v trgovini na drobno za leto 2024
so zaenkrat na primerljivih ravneh z letom 2023. Iz kumulativnih
podatkov za obdobje od januarja do novembra leta 2024 še lahko
ugotovimo, da je bil največji padec prihodkov v trgovini z motor-
nimi gorivi in v trgovini s farmacevtskimi, medicinskimi in kozme-
tičnimi izdelki, najvišja rast prihodkov pa v trgovinah z motornimi
vozili in trgovini z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapi-
si. Opazno je tudi, da so prihodki v letu 2023 in 2024 v trgovini na
drobno precej pod tistimi iz leta 2022.
Opomba: Kljub sprejetju nove klasifikacije SKD 2025, bo SURS
pri indeksih prihodka v letu 2025 še vedno uporabljal klasifikacijo
SKD 2008. Nova klasifikacija se bo pri pripravi podatkov o indeksih
prihodka v trgovini začela uporabljati predvidoma z letom 2026.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za november 2024
Nominalni indeksi Realni indeksi
nov 24 /
okt 24
nov 24 /
nov 23
nov 24 /
okt 24
1)
nov 24 /
nov 23
1)
nov 24 /
okt 24
1) 3)
nov 24 /
nov 23
1) 2)
G Trgovina 96,6 100,1 96,2 100,4 100,6 102,1
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 97,5 99,8 96,3 101,3 98,2 105,0
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 96,1 99,3 95,2 101,2 98,2 105,0
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 108,9 103,3 106,2 101,5 98,5 104,1
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 94,6 99,7 94,6 100,7 100,7 102,9
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 99,6 100,7 99,1 99,4 100,6 100,4
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 100,6 102,2 100,5 100,1 99,7 101,0
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 93,5 92,5 91,1 94,8 101,8 95,8
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 96,3 104,2 95,7 102,4 100,7 102,7
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 96,3 104,4 95,7 102,5 100,7 103,0
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 95,2 101,0 94,8 98,4 100,1 98,6
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 104,0 100,7 103,8 98,7 100,3 99,5
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 98,4 104,3 97,8 103,3 102,9 102,8
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
95,9 96,4 95,4 91,0 97,6 92,4
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
113,6 105,1 111,6 102,1 103,1 102,1
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni material,
avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
109,9 104,9 111,4 105,5 104,2 107,6
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške, teleko -
munikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v specializiranih prodajalnah
94,1 115,1 92,9 114,2 98,8 114,7
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 118,4 84,9 116,9 84,8 98,3 90,7
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih prodajalnah 102,7 100,4 102,5 99,4 103,2 102,0
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
134,1 118,7 133,6 119,7 106,1 120,9
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 98,8 100,3 97,9 100,2 99,5 101,3
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, februar 2025. P.G.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-nov 24 /
jan-nov 23
jan-dec 24 /
jan-dec 23
jan-nov 24 /
jan-nov 23
jan-dec 24 /
jan-dec 23
G Trgovina 101,9 n. p. 102,4 n. p.
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 104,7 104,4 107,3 106,8
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 104,3 n. p. 107,3 n. p.
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 109,1 n. p. 107,7 n. p.
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 101,5 n. p. 102,1 n. p.
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 101,2 100,9 99,6 99,4
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 103,1 102,7 101,3 100,9
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 93,3 93,4 93,7 93,6
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 103,7 103,3 101,9 101,5
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 103,7 n. p. 102,0 n. p.
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 103,6 n. p. 101,1 n. p.
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 102,5 102,0 100,6 100,3
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 100,6 n. p. 99,1 n. p.
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v specializiranih
prodajalnah
103,1 n. p. 97,3 n. p.
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih prodajalnah 105,8 n. p. 105,1 n. p.
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni material, avdio in
video zapisi v specializiranih prodajalnah
102,9 n. p. 102,8 n. p.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške,
telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v specializiranih prodajalnah
105,2 n. p. 103,1 n. p.
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 97,5 n. p. 97,5 n. p.
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih prodajalnah 100,3 n. p. 98,9 n. p.
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
111,8 n. p. 112,6 n. p.
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 102,3 n. p. 102,5 n. p.
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, februar 2025. P.G.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v trgo-
vini na drobno (G 47) v prvih enajstih mesecih leta 2024 glede na
enako obdobje lani povišali za 2,2 %, v Sloveniji pa so se povišali
za 1,2 %, medtem ko v enakem obdobju realni indeksi, kjer je iz-
ločen vpliv inflacije, kažejo, da so realni prihodki v EU v trgovini
na drobno narasli za 1,1 %, v Sloveniji pa so upadli za 0,4 %. Če
izločimo prihodke v trgovini z motornimi gorivi je v EU prisotna
rast prihodkov za 1,2 %, v Sloveniji znaša rast 1,3 %. V trgovini z
živili, pijačami in tobačnimi izdelki so prihodki v EU narasli za 0,4
%, v Sloveniji za 1,9 %. V trgovini z neživili brez motornih goriv so
prihodki v EU zrasli za 1,6 %, medtem ko so v Sloveniji zrasli za 0,6
%. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v EU narasli za 0,6 %, v
Sloveniji pa so upadli za 6,3 %. Primerjava s sosednjimi državami
kaže na to, da izstopa Hrvaška, ki dosega visoke rasti prihodkov v
letu 2024 glede na leto 2023 praktično v celotni dejavnosti trgo-
vine z izjemo trgovine po pošti ali po internetu. P.G.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za december 2024
Nominalni indeksi Realni indeksi
dec 24 /
nov 24
dec 24 /
dec 23
dec 24 /
nov 24
1)
dec 24 /
dec 23
1)
dec 24 /
nov 24
1) 3)
dec 24 /
dec 23
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 91,9 105,2 91,7 105,6 100,2 101,2
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 103,9 98,0 103,7 96,8 97,8 96,9
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 104,7 98,4 104,4 97,2 98,4 97,8
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 99,5 95,2 99,1 93,5 97,9 91,8
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 113,0 97,7 112,7 95,7 96,1 97,3
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 98,7 99,1 99,2 98,4 98,8 97,2
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, februar 2025. P.G.