
WWW.TZSLO.SI
ga oglaševanja. Pravila določajo, da lahko kupec svoje soglasje
za deljenje osebnih podatkov kadarkoli prekliče, vendar to hkrati
pomeni tudi, da izstopi iz kluba zvestobe in izgubi vse poveza-
ne ugodnosti. Informacijski pooblaščenec RS je podal mnenje,
ali takšna praksa spletnega trgovca pomeni kršitev pravil glede
varstva osebnih podatkov.
Nezavezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca
RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58.
členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih
podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi
Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o in-
formacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 –
ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi
z vašim vprašanjem.
Informacijski pooblaščenec v okviru nezavezujočega mnenja
ne more presojati zakonitosti obdelave osebnih podatkov v
konkretni zadevi.
V skladu z 11. točko 4. člena Splošne uredbe je privolitev
vsaka prostovoljna, izrecna, informirana in nedvoumna izja-
va volje posameznika, s katero z izjavo ali jasnim pritrdilnim
dejanjem izrazi soglasje z obdelavo osebnih podatkov, ki se
nanašajo nanj. Zato da je privolitev veljavna, mora torej iz-
polnjevati pogoje prostovoljnosti, izrecnosti, informiranosti in
nedvoumnosti.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
nezavezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
inšpekcijskih postopkov preverjati zakonitosti in primernosti ob-
delave osebnih podatkov v konkretnem primeru. Informacijski
pooblaščenec v okviru mnenja tako ne more presojati skladnosti
konkretnega kluba zvestobe s pravili varstva osebnih podatkov,
niti se opredeljevati do dopustnosti posameznih obdelav osebnih
podatkov, ki jih navajate v vašem zaprosilu za mnenje.
Informacijski pooblaščenec nadalje pojasnjuje, da mora upravlja-
vec pred uvedbo posamezne rešitve (v konkretnem primeru kluba
zvestobe) presoditi dopustnost in sorazmernost obdelav osebnih
podatkov, ki bodo obdelovani v njegovem okviru. Vsaka obde-
lava osebnih podatkov mora potekati transparentno in skladno
z določbami Splošne uredbe. Upravljavec je dolžan uporabnika
seznaniti z načinom delovanja kluba, nameni, za katere bodo pri-
dobljeni podatki uporabljeni, ter o ostalih pomembnih vidikih ob-
delave osebnih podatkov, ki so določeni v 13. členu Splošne ured-
be. Navedene informacije morajo biti čim bolj jasne, pregledne in
uporabnikom lahko razumljive ter lahko dostopne.
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje, da Splošna uredba v
6. členu določa različne pravne podlage za zakonito obdelavo
osebnih podatkov. Obdelava je lahko zakonita le in v kolikor je za
konkretni namen obdelave in konkretne osebne podatke izpol-
njen eden od naslednjih pogojev:
a) posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je pri-
volil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več
določenih namenov,
b) obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbe-
na stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni po-
datki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika
pred sklenitvijo pogodbe,
c) obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki
velja za upravljavca,
d) obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posa-
meznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge
fizične osebe,
e) obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu
ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu,
f) obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si
prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi
interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine
posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zah-
tevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik,
na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
Vsaka obdelava osebnih podatkov mora tako temeljiti na eni iz-
med navedenih pravnih podlag ter biti skladna s temeljnimi na-
čeli varstva osebnih podatkov, še posebej z načelom poštenosti
in načelom najmanjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo
biti pod pogojem, da obstaja pravna podlaga za obdelavo, osebni
podatki, ki se obdelujejo, ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar
je potrebno za namene, za katere se obdelujejo.
Informacijski pooblaščenec na podlagi navedenega pojasnjuje,
da je vsak upravljavec odgovoren za izbiro posamezne rešitve
in zakonitost ter sorazmernost obdelav osebnih podatkov, ki se
izvajajo v okviru njegovega delovanja. V zaprosilu za mnenje na-
vajate, da spletni trgovec, ki najverjetneje nastopa v vlogi uprav-
ljavca, osebne podatke zbira na podlagi privolitve (soglasja) posa-
meznika. V skladu z 11. točko 4. člena Splošne uredbe je privolitev
vsaka prostovoljna, izrecna, informirana in nedvoumna izjava
volje posameznika, s katero z izjavo ali jasnim pritrdilnim deja-
njem izrazi soglasje z obdelavo osebnih podatkov, ki se nanašajo
nanj. Zato da je privolitev veljavna, mora torej izpolnjevati pogoje
prostovoljnosti, specifičnosti, informiranosti in nedvoumnosti. V
obravnavanem primeru se zastavlja predvsem vprašanje, ali je
privolitev posameznika prostovoljna, česar pa izven konkretnega
inšpekcijskega postopka in brez razjasnitve vseh dejanskih okoli-
ščin zadeve ni mogoče presojati.
Informacijski pooblaščenec sklepno ponavlja, da v okviru mnenja
ne more presojati ustreznosti določene rešitve z vidika skladnosti
z obstoječimi predpisi. Presojo o ustreznosti lahko Informacijski
pooblaščenec izvede le v okviru konkretnega inšpekcijskega ali
upravnega postopka.«
Vir: Povzeto po nezavezujočem mnenju Informacijskega pooblaš-
čenca RS, št. 07121-1/2025/136 z dne 11. 2. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Javna obravnava novih predlogov zakonov s področja živil je podaljšana
Obveščamo vas, da je javna obravnava predlogov novih zako-
nov s področja živil podaljšana, in sicer:
predlog Zakona o hrani – do 12. aprila 2025,
predlog Zakona o varni hrani in krmi – do 13. aprila 2025,
predlog Zakona o kmetijstvu – do 12. aprila 2025.
Vsi predlogi zakonov so javno objavljeni na portalu E-demokraci-
ja ter na spletni strani TZS: www.tzslo.si. Sočasno z javno obrav-
navo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter na
Upravi RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin poteka-
jo usklajevalni sestanki glede določb predlogov zakonov. Ob tej
priložnosti vas ponovno vljudno vabimo, da nam vaše morebitne
predloge in pripombe k predlogom zakonov posredujete na e-na-
slov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
3