1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Predstavitveni dogodek za člane -
»Nagrada Trgovinske zbornice Slovenije
za trajnostno poslovanje podjetij«
Člane vljudno vabimo na predstavitveni dogodek razpisa »Na-
grada Trgovinske zbornice Slovenije za trajnostno poslovanje
podjetij«, projekta na področju trajnosti, ki smo ga na TZS razvili
v sodelovanju z izkušenimi strokovnjaki s področij varstva okolja,
podnebja, trajnosti, komuniciranja in ekonomije.
Na dogodku vam bomo podrobneje predstavili cilje projekta in
postopek prijave, pridružila se nam bo tudi predsednica oce-
njevalne komisije, prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj.
Dogodek bo potekal v ponedeljek, 3. marca 2025 ob 11.00 uri
preko aplikacije ZOOM, prijave zbiramo preko naše spletne
strani, na zavihku »Izobraževanje«.
Prijave na razpis »Nagrada TZS za trajnostno poslovanje podjetij«
potekajo od 10. februarja 2025 do 9. maja 2025. Člani Trgovinske
zbornice Slovenije se na razpis prijavite z izpolnjeno prijavnico in
vprašalnikom, ki sta na voljo na spletni strani www.tzslo.si.
Nagrade bodo podeljene na letošnji Strateški konferenci o trgovi-
ni, ki bo potekala v torek, 14. oktobra 2025. N.P.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. februar 2025, št. 6/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
20. marec 2025 – brezplačni webinar: Energijsko označevanje – sušilni stroji in nove
energijske nalepke
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Odredba o uskladitvi najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in
občasnih del
V Uradnem listu RS, št. 7/25, je objavljena Odredba o uskladitvi
najnižje bruto urne postavke za opravljeno uro začasnih in ob-
časnih del, ki velja od 8. 2. 2025 dalje.
Bruto urna postavka osebe iz drugega odstavka 6.bčlena Zakona o
zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti (Uradni list RS,
št.107/06 – uradno prečiščeno besedilo, 114/06 – ZUTPG, 59/07 –
ZŠtip, 51/10 – odl. US, 80/10 – ZUTD in 95/14 – ZUJF-C) za opravljeno
uro začasnih in občasnih del ne sme biti nižja od 7,34 eura. B.K.
Do 31. marca 2025 je potrebno izdati obvestila o odmeri letnega dopusta za leto 2025
Na podlagi 2. odstavka 160. člena Zakona o delovnih razmerjih (Ur.
l. RS, št. 21/13 s spremembami in dopolnitvami, v nadaljevanju ZDR-
1) je delodajalec dolžan delavca najkasneje do 31. marca pisno
obvestiti o odmeri letnega dopusta za tekoče koledarsko leto.
Delodajalec lahko delavca obvesti tudi po elektronski poti na na-
slov delavca, ki ga zagotavlja in uporabo nalaga delodajalec.
Število dni letnega dopusta določajo:
ZDR-1,
kolektivne pogodbe na ravni dejavnosti (lahko le večje število
dni kot ZDR-1),
podjetniške kolektivne pogodbe ali interni akti delodajalca
(lahko le večje število dni kot ZDR-1 in KP).
Pred odmero letnega dopusta vedno preverite, katera kolek-
tivna pogodba dejavnosti zavezuje vaše podjetje, če sploh
katera (kolektivne pogodbe na ravni dejavnosti imajo različno
določene dodatne dneve letnega dopusta, poleg tistih, ki jih do-
loča ZDR-1)!
Skladno z 2. členom KPDTS in odločbo o ugotovitvi njene raz-
širjene veljave, KPDTS zavezuje vse delodajalce, ki imajo
skladno z zakonom registrirano (opredeljeno) področje trgo-
vinske dejavnosti G, v okviru oddelkov Standardne klasifikacije
dejavnosti.
Bodite pozorni na nove razvrstitve dejavnosti po SKD 2025 –
preverite katero glavno dejavnost imate vpisano v AJPES-u!
Število dni letnega dopusta na podlagi Kolektivne pogodbe
dejavnosti trgovine Slovenije (UL RS, št. 52/2018 s spremem-
bami in dopolnitvami – KPDTS):
Na podlagi 50. člena KPDTS ima delavec pravico do:
minimalnega osnovnega letnega dopusta, ki ne more biti
krajši kot štiri tedne, kar pomeni (na podlagi ZDR-1):
16 delovnih dni, če dela 4 dni na teden;
20 delovnih dni, če dela 5 dni na teden;
24 delovnih dni, če dela 6 dni na teden.
dodatnega letnega dopusta (na podlagi ZDR-1) po naslednjih
kriterijih:
3 dni starejšemu delavcu (na podlagi 197. člena ZDR-1 je
starejši delavec oseba, ki je dopolnila 55 let starosti),
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
3 dni delavcu z najmanj 60 % telesno okvaro,
3 dni delavcu, ki neguje in varuje otroka s telesno ali du-
ševno prizadetostjo,
3 dni delavcu invalidu,
7 dni delavcu mlajšemu od 18 let,
1 dan delavcu za vsakega otroka, ki še ni dopolnil starosti
15 let.
OPOZARJA: Delavcu, ki izpolni kriterije za pove-
čanje ali zmanjšanje letnega dopusta na podlagi ZDR-1, se po-
večanje ali zmanjšanje upošteva pri odmeri v tekočem koledar-
skem letu.
dodatnega letnega dopusta (na podlagi KPDTS), in sicer:
za skupno delovno dobo:
nad 2 do 5 let 1 dan,
nad 5 do 10 let 2 dni,
nad 10 do 15 let 4 dni,
nad 15 do 20 let 5 dni,
nad 20 let 6 dni;
nočni delavec – 1 dan;
delavec, ki je v preteklem koledarskem letu opravil vsaj
1500 ur nočnega dela pri delodajalcu – 1 dan.
OPOZARJA: Delavcu, ki izpolnjuje kriterije za po-
večanje ali zmanjšanje letnega dopusta na podlagi KPDTS ali
splošnega akta delodajalca, se povečanje ali zmanjšanje upo-
števa pri odmeri v naslednjem koledarskem letu.
Dokupljena, beneficirana in posebne zavarovalne dobe ne štejejo
v skupno delovno dobo.
Pridobitev pravice do letnega dopusta, sorazmerni del letne-
ga dopusta in izraba letnega dopusta po ZDR-1 (160. do vključ-
no 164. člen ZDR-1 in 50. člen KPDTS)
Pridobitev pravice do letnega dopusta in sorazmerni del le-
tnega dopusta:
Delavec pridobi pravico do letnega dopusta s sklenitvijo
delovnega razmerja.
Prazniki in dela prosti dnevi, odsotnost zaradi bolezni ali po-
škodbe ter drugi primeri opravičene odsotnosti z dela se ne
vštevajo v dneve letnega dopusta.
Letni dopust se določa in izrablja v delovnih dneh. Kot dan
letnega dopusta se šteje vsak delovni dan, ki je po razporedi-
tvi delovnega časa pri delodajalcu za posameznega delavca
določen kot delovni dan.
Delavec, ki sklene delovno razmerje ali mu preneha delovno
razmerje med koledarskim letom in ima v posameznem ko-
ledarskem letu obdobje zaposlitve krajše od enega leta, ima
pravico do 1/12 letnega dopusta za vsak mesec zaposlitve
(v nadaljevanju: sorazmerni del letnega dopusta).
Pomembno: ob določitvi sorazmernosti se upoštevajo pol-
ni meseci zaposlitve (glej sodbo VDSS Sodba in sklep Pdp
64/2022).
Če delavec med koledarskim letom sklene pogodbo o zapo-
slitvi z drugim delodajalcem, mu je vsak delodajalec dolžan
zagotoviti izrabo sorazmernega dela letnega dopusta glede
na trajanje zaposlitve delavca pri posameznem delodajalcu v
tekočem koledarskem letu, razen če se delavec in delodaja-
lec dogovorita drugače. Pri izračunavanju sorazmernega dela
letnega dopusta se najmanj polovica dneva zaokroži na cel
dan letnega dopusta.
Izraba letnega dopusta:
Letni dopust je mogoče izrabiti v več delih s tem, da mora en
del trajati najmanj dva tedna. Delodajalec lahko zahteva
od delavca, da planira izrabo najmanj dveh tednov letne-
ga dopusta za tekoče koledarsko leto.
Delodajalec je dolžan delavcu zagotoviti izrabo letnega do-
pusta v tekočem koledarskem letu, delavec pa je dolžan do
konca tekočega koledarskega leta izrabiti najmanj dva
tedna, preostanek letnega dopusta pa v dogovoru z deloda-
jalcem do 30.junija naslednjega leta.
Delavec ima pravico izrabiti ves letni dopust, ki ni bil izrabljen
v tekočem koledarskem letu oziroma do 30.junija naslednje-
ga leta zaradi odsotnosti zaradi bolezni ali poškodbe, po-
rodniškega dopusta ali dopusta za nego in varstvo otroka,
do 31.marca leta, ki sledi letu, v katerem je možen prenos
– primer: v tem primeru ima delavec pravico izrabiti letni
dopust iz leta 2023 do 31. 3. 2025.
Letni dopust se izrablja upoštevaje potrebe delovnega
procesa ter možnosti za počitek in rekreacijo delavca ter
upoštevaje njegove družinske potrebe.
Starši šoloobveznih otrok imajo pravico izrabiti najmanj te-
den dni letnega dopusta v času šolskih počitnic.
Po ZDR-1 ima delavec pravico izrabiti en dan – po KPDTS
tri dni - letnega dopusta na tisti dan, ki ga sam določi, o
čemer mora obvestiti delodajalca najkasneje tri dni pred iz-
rabo.
Neveljavnost odpovedi pravici do letnega dopusta:
Izjava, s katero bi se delavec odpovedal pravici do letnega
dopusta, je neveljavna.
Neveljaven je tudi sporazum, s katerim bi se delavec in deloda-
jalec dogovorila o denarnem nadomestilu za neizrabljeni letni
dopust, razen ob prenehanju delovnega razmerja. B.K.
Otvoritveni dogodek projekta PAY DAY - Podpora pri izvajanju Direktive o preglednosti
plačil
Obveščamo vas, da Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve
in enake možnosti organizira Otvoritveni dogodek projekta PAY
DAY - Podpora pri izvajanju Direktive o preglednosti plačil, ki
bo potekal v sredo, 26. marca 2025,ob 10. uri, Atrij ZRC, Novi
trg 2, Ljubljana.
Udeležba na dogodku jebrezplačna. Prijava je obveznain je
mogoča do zapolnitve mest preko povezave: https://gov-ankete.
si/a/02f8b9dd. B.K.
Obdelava osebnih podatkov v okviru kluba zvestobe
V nadaljevanju vas seznanjamo z nezavezujočim mnenjem Infor-
macijskega pooblaščenca RS glede zakonitosti splošnih pogojev
za včlanitev v klub zvestobe. Spletni trgovec z oblačili v svojih
splošnih pogojih določa, da se kupci lahko včlanijo v klub zves-
tobe in s tem pridobijo določene ugodnosti (znižanja, kode za
popuste ipd.). Ob včlanitvi v klub se morajo kupci strnjati, da lah-
ko trgovec njihove osebne podatke uporabi in posreduje tretjim
osebam, kot sta Google in Facebook, za namen personalizirane-
2
WWW.TZSLO.SI
ga oglaševanja. Pravila določajo, da lahko kupec svoje soglasje
za deljenje osebnih podatkov kadarkoli prekliče, vendar to hkrati
pomeni tudi, da izstopi iz kluba zvestobe in izgubi vse poveza-
ne ugodnosti. Informacijski pooblaščenec RS je podal mnenje,
ali takšna praksa spletnega trgovca pomeni kršitev pravil glede
varstva osebnih podatkov.
Nezavezujoče mnenje Informacijskega pooblaščenca
RS
»Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nada-
ljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o
varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58.
členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z
dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih
podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi
Direktive 95/46/ES (Splošna uredba), ter 2. členom Zakona o in-
formacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 –
ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi
z vašim vprašanjem.
Informacijski pooblaščenec v okviru nezavezujočega mnenja
ne more presojati zakonitosti obdelave osebnih podatkov v
konkretni zadevi.
V skladu z 11. točko 4. člena Splošne uredbe je privolitev
vsaka prostovoljna, izrecna, informirana in nedvoumna izja-
va volje posameznika, s katero z izjavo ali jasnim pritrdilnim
dejanjem izrazi soglasje z obdelavo osebnih podatkov, ki se
nanašajo nanj. Zato da je privolitev veljavna, mora torej iz-
polnjevati pogoje prostovoljnosti, izrecnosti, informiranosti in
nedvoumnosti.
Informacijski pooblaščenec uvodoma poudarja, da lahko podaja
nezavezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih
inšpekcijskih postopkov preverjati zakonitosti in primernosti ob-
delave osebnih podatkov v konkretnem primeru. Informacijski
pooblaščenec v okviru mnenja tako ne more presojati skladnosti
konkretnega kluba zvestobe s pravili varstva osebnih podatkov,
niti se opredeljevati do dopustnosti posameznih obdelav osebnih
podatkov, ki jih navajate v vašem zaprosilu za mnenje.
Informacijski pooblaščenec nadalje pojasnjuje, da mora upravlja-
vec pred uvedbo posamezne rešitve (v konkretnem primeru kluba
zvestobe) presoditi dopustnost in sorazmernost obdelav osebnih
podatkov, ki bodo obdelovani v njegovem okviru. Vsaka obde-
lava osebnih podatkov mora potekati transparentno in skladno
z določbami Splošne uredbe. Upravljavec je dolžan uporabnika
seznaniti z načinom delovanja kluba, nameni, za katere bodo pri-
dobljeni podatki uporabljeni, ter o ostalih pomembnih vidikih ob-
delave osebnih podatkov, ki so določeni v 13. členu Splošne ured-
be. Navedene informacije morajo biti čim bolj jasne, pregledne in
uporabnikom lahko razumljive ter lahko dostopne.
Informacijski pooblaščenec pojasnjuje, da Splošna uredba v
6. členu določa različne pravne podlage za zakonito obdelavo
osebnih podatkov. Obdelava je lahko zakonita le in v kolikor je za
konkretni namen obdelave in konkretne osebne podatke izpol-
njen eden od naslednjih pogojev:
a) posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je pri-
volil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več
določenih namenov,
b) obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbe-
na stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni po-
datki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika
pred sklenitvijo pogodbe,
c) obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki
velja za upravljavca,
d) obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posa-
meznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge
fizične osebe,
e) obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu
ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu,
f) obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si
prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi
interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine
posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zah-
tevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik,
na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
Vsaka obdelava osebnih podatkov mora tako temeljiti na eni iz-
med navedenih pravnih podlag ter biti skladna s temeljnimi na-
čeli varstva osebnih podatkov, še posebej z načelom poštenosti
in načelom najmanjšega obsega podatkov, ki določa, da morajo
biti pod pogojem, da obstaja pravna podlaga za obdelavo, osebni
podatki, ki se obdelujejo, ustrezni, relevantni in omejeni na to, kar
je potrebno za namene, za katere se obdelujejo.
Informacijski pooblaščenec na podlagi navedenega pojasnjuje,
da je vsak upravljavec odgovoren za izbiro posamezne rešitve
in zakonitost ter sorazmernost obdelav osebnih podatkov, ki se
izvajajo v okviru njegovega delovanja. V zaprosilu za mnenje na-
vajate, da spletni trgovec, ki najverjetneje nastopa v vlogi uprav-
ljavca, osebne podatke zbira na podlagi privolitve (soglasja) posa-
meznika. V skladu z 11. točko 4. člena Splošne uredbe je privolitev
vsaka prostovoljna, izrecna, informirana in nedvoumna izjava
volje posameznika, s katero z izjavo ali jasnim pritrdilnim deja-
njem izrazi soglasje z obdelavo osebnih podatkov, ki se nanašajo
nanj. Zato da je privolitev veljavna, mora torej izpolnjevati pogoje
prostovoljnosti, specifičnosti, informiranosti in nedvoumnosti. V
obravnavanem primeru se zastavlja predvsem vprašanje, ali je
privolitev posameznika prostovoljna, česar pa izven konkretnega
inšpekcijskega postopka in brez razjasnitve vseh dejanskih okoli-
ščin zadeve ni mogoče presojati.
Informacijski pooblaščenec sklepno ponavlja, da v okviru mnenja
ne more presojati ustreznosti določene rešitve z vidika skladnosti
z obstoječimi predpisi. Presojo o ustreznosti lahko Informacijski
pooblaščenec izvede le v okviru konkretnega inšpekcijskega ali
upravnega postopka.«
Vir: Povzeto po nezavezujočem mnenju Informacijskega pooblaš-
čenca RS, št. 07121-1/2025/136 z dne 11. 2. 2025. K.F.
III ŽIVILA
Javna obravnava novih predlogov zakonov s področja živil je podaljšana
Obveščamo vas, da je javna obravnava predlogov novih zako-
nov s področja živil podaljšana, in sicer:
predlog Zakona o hrani – do 12. aprila 2025,
predlog Zakona o varni hrani in krmi – do 13. aprila 2025,
predlog Zakona o kmetijstvu – do 12. aprila 2025.
Vsi predlogi zakonov so javno objavljeni na portalu E-demokraci-
ja ter na spletni strani TZS: www.tzslo.si. Sočasno z javno obrav-
navo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter na
Upravi RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin poteka-
jo usklajevalni sestanki glede določb predlogov zakonov. Ob tej
priložnosti vas ponovno vljudno vabimo, da nam vaše morebitne
predloge in pripombe k predlogom zakonov posredujete na e-na-
slov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Na voljo je promocijski plakat – portal in mobilna
aplikcija »Veš, kaj ješ«
Obveščamo vas, da smo v mesecu februarju 2025 v okviru pro-
grama »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno iz-
boljšanje sestave živil in spodbujanje zdravih izbir« pripravili pro-
mocijski plakat za spodbujanje k uporabi portala in mobilne
aplikacije »Veš, kaj ješ?«. Navedena mobilna aplikacija, za ka-
tero skrbijo Zveza potrošnikov Slovenije, Inštitut za nutricionistiko
in Institut Jožef Stefan, spodbuja zdrave izbire.
SPODBUJA: Z aplikacijo skeniraj črtno kodo izdel-
ka ali z embalaže prepiši hranilne vrednosti in na semaforju pre-
veri, kako primerno je živilo za uživanje:
Zelena luč: Vsebnost je primerna zdravemu prehranjevanju!
Super izbira!
Rumena luč: Vsebnost je že rahlo višja. Ne pretiravaj s koli-
čino.
Rdeča luč: Vsebnost ni najboljša. Tega izdelka zaužij čim manj
in ne pogosto.
Vljudno vas vabimo, da promocijski plakat izobesite v vaših
prodajalnah in kupce spodbujate k bolj zdravim izbiram pre-
hrambnih izdelkov.
Vsa podjetja, ki nastopate kot proizvajalci izdelkov lastne (trgo-
vske) blagovne znamke, ste vabljen, da vaše izdelke vnesete v
orodje NutriBase ter obogatite zbirko izdelkov na portalu »Veš,
kaj ješ?«. Orodje NutriBase je brezplačno na voljo po predhodni
registraciji na spletni povezavi: https://nutribase.ijs.si/.
VABI: Vabimo vas, da preko informacijskega siste-
ma NutriBase in digitalnega orodja NutriForm tudi vi delite in-
formacije o hranilni sestavi vaših živilskih izdelkov na portal in
aplikacijo »VešKajJeš?«. Orodje NutriForm vam omogoča izde-
lavo QR kode z neposredno povezavo do vaše javne objave, ki
jo lahko uporabite v vaših promocijskih gradivih (npr. trgovskih
katalogih, na spletni strani ipd.). Na spletni strani programa vam je
že na voljo vzorčni primer uporabe QR kode za objavo v trgovskem
letaku ali drugem promocijskem gradivu.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za upora-
bo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna usposabljanja,
na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje NutriForm ter
zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218, karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/119 zdne 24.januarja
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU) št.540/2011 glede
pogojev odobritve aktivne snovi zmajhnim tveganjem vodni
ekstrakt iz kaljenih semen sladkega belega volčjega boba Lu-
pinusalbus - UL EU, št. L 2025/119 z dne 27. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/127 z dne 27. januarja
2025 opopravku nekaterih jezikovnih različic Izvedbene uredbe
(EU)2021/808 oizvajanju analiznih metod za ostanke farmako-
loško aktivnih snovi, ki se uporabljajo pri živalih za proizvodnjo
živil, orazlagi rezultatov in metodah, ki jih je treba uporabljati za
vzorčenje - UL EU, št. L 2025/127 z dne 27. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/131 zdne 21.januarja
2025 oregistraciji geografske označbe Trnavský slad (ZGO)
v registru Unije za geografske označbe vskladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/131 z dne 27. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/135 zdne 21.januarja
2025 oregistraciji geografske označbe Ġbejna tan-nagħaġ
(ZOP) vregistru Unije za geografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/135 z dne 27. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/136 z dne 21.januar-
ja 2025 o odobritvi spremembe, ki ni manjša, specifikacije
proizvoda za zaščiteno geografsko označbo Espárrago de
Huétor-Tájar v skladu z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega
parlamenta in Sveta - UL EU, št. L 2025/136 z dne 27. 1. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/140 z dne 29. januarja 2025
ospremembi PrilogeIkUredbi (ES) št.1334/2008 Evropskega
parlamenta in Sveta glede vključitve (E)-3-benzo[1,3]dioksol-
-5-il-N,N-difenil-2-propenamida na seznam Unije zaromami
- UL EU, št. L 2025/140 z dne 29. 1. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/146 z dne 29. januarja 2025
ospremembi prilogII in III kUredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
zoksamid vali na nekaterih proizvodih - UL EU, št. L 2025/146
z dne 30. 1. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/147 z dne 29. januarja 2025
ospremembi PrilogeIkUredbi (ES) št.1334/2008 Evropskega
parlamenta in Sveta glede črtanja aromatične snovi 4-metil-
-2-fenilpent-2-enal (št. FL 05.100) sseznama Unije - UL EU, št.
L 2025/147 z dne 30. 1. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/158 z dne 29. januarja 2025
ospremembi Priloge II kUredbi Evropskega parlamenta in
4
WWW.TZSLO.SI
Sveta (ES) št. 396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov
za acetamiprid v ali na nekaterih proizvodih - UL EU, št. L
2025/158 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/142 zdne 29.januar-
ja 2025 o dovoljenju za pripravek iz 6-fitaze, proizvedene
sTrichodermareesei CBS126897, kot krmni dodatek za ribe
(imetnik dovoljenja: ABEnzymes Finland Oy) - UL EU, št. L
2025/142 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/143 zdne 29.januarja
2025 odovoljenju za L-izolevcin, proizveden sCorynebacte-
rium glutamicum CGMCC 20437, kot krmni dodatek za vse
živalske vrste - UL EU, št. L 2025/143 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/148 zdne 29.januar-
ja 2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Enterococ-
cuslactis NCIMB11181 kot krmni dodatek za teleta za rejo in
pitanje ter odstavljene pujske (imetnik dovoljenja: Chr. Han-
senA/S) in orazveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.797/2013
- UL EU, št. L 2025/148 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/151 zdne 29.januarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Levilactobacil-
lusbrevis DSM21982 kot krmni dodatek za vse živalske vrste
in razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.838/2012 - UL EU, št.
L 2025/151 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/152 zdne 29.januarja
2025 oizdaji dovoljenja za tinkturo kitajske shizandre iz Schi-
sandra chinensis (Turcz.) Baill. in tinkturo ginsenga iz Panax
ginseng C.A.Mey. kot krmna dodatka za nekatere živalske
vrste - UL EU, št. L 2025/152 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/153 zdne 29.januarja 2025
oodobritvi dajanja na trg rastlin Lemnaminor in Lemnagibba kot
novega živila ter ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470
- UL EU, št. L 2025/153 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/154 zdne 29.januarja
2025 o dovoljenju za pripravek iz Saccharomyces cerevisiae
DSM 34246 kot krmni dodatek za pse in mačke (imetnik dovolje-
nja: ACEL pharma s.r.l.) - UL EU, št. L 2025/154 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/157 z dne 29. januar-
ja2025 odovoljenju za mikrokristalno celulozo, metil celulozo,
etil celulozo, hidroksipropil celulozo, hidroksipropil metil celulo-
zo in natrijevo karboksimetil celulozo kot krmne dodatke za vse
živalske vrste - UL EU, št. L 2025/157 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/159 zdne 29.januarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Pediococcus
pentosaceus DSM 14021 kot krmni dodatek za vse živalske
vrste in razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.84/2014 - UL
EU, št. L 2025/159 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/160 zdne 29.januarja
2025 odovoljenju za L-treonin, proizveden zEscherichiacoli
CGMCC7.455, kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL
EU, št. L 2025/160 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/161 zdne 29.januarja
2025 odovoljenju za pripravek iz muramidaze, ki jo proizvaja
Trichoderma reesei DSM 32338, kot krmni dodatek za kokoši
nesnice (imetnik dovoljenja: DSM Nutritional Products Ltd, ki
ga zastopa DSM Nutritional Products Sp. zo.o.) - UL EU, št. L
2025/161 z dne 30. 1. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/203 z dne 28. janu-
arja 2025 o spremembi prilog V in XIV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/203 z
dne 30. 1. 2025.
Živali
Uredba Komisije (EU) 2025/130 zdne 28.januarja 2025 ospre-
membi Uredbe (ES) št.865/2006 glede sprememb v okviru
Konvencije omednarodni trgovini zogroženimi prosto živeči-
mi živalskimi in rastlinskimi vrstami ter možnosti naknadne iz-
daje dovoljenj - UL EU, št. L 2025/130 z dne 29. 1. 2025. K.F.
III JAVNI RAZPIS
Spodbude za zagon inovativnih podjetij v letu 2025 (P2 2025)
Javni sklad RS za podjetništvo je v Uradnem listu RS, št. 9/25,
objavil javni razpis »Spodbude za zagon inovativnih podjetij v
letu 2025 (P2 2025)«.
Namen razpisa je spodbuditi mlada inovativno naravnana podje-
tja (start-up podjetja) k realizaciji njihovih razvojnih potencialov in
komercializaciji proizvodov, procesov in storitev, ki se prednostno
osredotočajo na področja skladna z načeli podnebne nevtralnosti,
krožnega gospodarstva in s strategijo pametne specializacije (S5).
Predmet razpisa je sofinanciranje (subvencije) zagona inovativno
naravnanih podjetij, razvoja MVP (minimalno sprejemljiv produkt/
minimum viable product) in lansiranja tržnih produktov na trg.
Na razpis se lahko prijavijo mikro in mala podjetja (v nadaljevanju:
podjetje) s sedežem v Republiki Sloveniji, ki se kot pravna oseba
ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo in so organizirana kot go-
spodarske družbe. Za opredelitev in določitev velikosti podjetja
vlagatelji upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe 651/2014/EU. Za
povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek
lastniških deležev fizičnih oseb z upoštevanjem določil Priloge I
Uredbe Komisije 651/2014/EU.
Vlagatelji (po odobritvi sofinanciranja: upravičenci) po tem jav-
nem razpisu so gospodarske družbe, ki so se registrirale pri pri-
stojnem organu med 1.1. 2024 in 28.2. 2025 (upošteva se datum
registracije podjetja na sodišču).
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodaje jav-
nih financ se financiranje po tem javnem razpisu izvaja po prin-
cipu povračila pavšalnega zneska. V primeru pavšalnih zneskov,
so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov operacije
povrnjeni na podlagi vnaprej določenega pavšalnega zneska, v
skladu z vnaprej določenimi določbami dogovora o aktivnostih in/
ali rezultatih, ki je določen v pogodbi o sofinanciranju. Nepovratna
sredstva so plačana, če so izpolnjene vse vnaprej določene določ-
be iz pogodbe o sofinanciranju glede aktivnosti in/ali rezultatov.
Pavšalni znesek pokriva vse stroške operacije povezane s poslo-
vanjem podjetja za 24 mesecev in pokriva faze zagona podjetja,
razvoja MVP (minimalno sprejemljiv produkt/minimum viable pro-
duct) in komercializacije končnega produkta. Gre tako za stroške
polno zaposlenega na operaciji ter preostale upravičene stroške,
ki niso neposredni stroški osebja (najem prostorov, nakup in na-
jem opreme, programske opreme, storitve pridobivanja tehnične-
ga znanja (programiranje, testiranje, usposabljanje in mentorira-
nje), promocija, stroški drobnega inventarja in nakup manjšega
potrošnega materiala za prototipiranje …). Obdobje izvajanja ak-
tivnosti operacije, katerih stroške pokriva pavšalni znesek, je od
oddaje vloge do 31.3. 2027.
Prijavni rok za oddajo vlog je 14.3. 2025 do 14. ure. Vlagatelj
vlogo s prilogami odda na ePortal Sklada https://eportal.podje-
tniskisklad.si/. K.F.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III AKADEMIJA TZS
A) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namdne 6. 3. 2025 med 9.00 in 12.00
uro, preko spletne platforme ZOOM pridružite na webinarju
»Intrastat v letu 2025«.
S pričetkom prostega pretoka blaga med državami članicami EU
je bil uveden sistem INTRASTAT, statistika blagovne menjave med
državami članicami EU, pri kateri se podatki mesečno zbirajo s
pomočjo statističnih obrazcev, neposredno od poročevalskih
enot. Ključni del seminarja je opozoriti podjetja na načine po-
ročanja na področju INTRASTAT za leto 2025 ter prikaz delo-
vanja brezplačne spletne aplikacije za poročanje in reševanje
praktičnih problemov podjetij pri poročanju.
PROGRAM
1. Osnovni napotki glede poročanja za INTRASTAT v letu 2025 in
izvajanje kontrol prejetih podatkov, vloga in pomen Intrastata.
2. Povezava INTRASTAT podatkov s podatki iz sistema DDV.
3. Obravnava najpogostejših primerov tristranskih in verižnih poslov.
4. Poročanje za INTRASTAT pri nekaterih kompleksnejših zuna-
njetrgovinskih poslih in posebnih vrstah blaga.
5. Obravnava posameznih primerov udeležencev seminarja.
6. Svetovanje pri izbiri najprimernejšega načina poročanja,
gradivo na spletnih straneh.
7. Praktični prikaz poročanja z uporabo brezplačne spletne re-
šitve INTRASTAT.
Komu je usposabljanje namenjeno?
Seminar je namenjen vsem, ki so v podjetju zadolženi za pripravo
in izvedbo trgovinskih poslov s partnerji v EU, tj. komercialnim
direktorjem, komercialistom, nabavnim in prodajnim referentom
in tudi strokovnim računovodskim delavcem.
Udeležba je predvsem priporočljiva za osebe, ki so v podjetju že
zadolžene za poročanje za Intrastat, osebe, ki se bodo v priho-
dnosti zaradi porasta trgovanja z državami članicami EU morale
prvič soočiti s to problematiko, osebe v tistih podjetjih, ki so se
odločila, da bodo začela samostojno poročati za INTRASTAT in
deklarante (špediterje, računovodska podjetja, ipd.).
Predavatelj: g. Igor Uršič, dolgoletni strokovnjak s področja
Intrastata
Splošni pogoji: Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 150,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v
nasprotnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, za-
računali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka
ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas
prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da
so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredo-
vane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izved-
be dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih
gradiv. L.D.P.
B) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025, on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar »Zakon o dostop-
nosti do proizvodov in storitev za invalide«, ki bo potekal dne
6. 3. 2025 ob 9.00 uri preko platforme ZOOM.
Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide, ki je za-
čel veljati 18. 2. 2023, uporabljati pa se prične že letos, 28. juni-
ja 2025, prenaša v slovenski pravni red Direktivo (EU) 2019/882,
z njim pa se določajo pogoji za dostopnost proizvodov in storitev,
s katerimi se zagotavlja dostopnost za invalide: obveznosti go-
spodarskih subjektov glede dostopnosti proizvodov in storitev za
invalide ter nadzorni organi v zvezi z nadzorom nad proizvodi in
ponudniki storitev iz tega zakona.
Poleg aktivnosti, ki jih trgovska podjetja že kot del njihovega poslo-
vanja izvajajo na področju dostopnosti za invalide, pa novi Zakon
prinaša za določene proizvode in storitve še dodatne in nove
zahteve, ki jih bo potrebno izvajati od 28. junija 2025 dalje.
Na webinarju se bomo seznanili, v katerih primerih, s poudarkom
na trgovinski dejavnosti, bodo morala podjetja nadgraditi svoje
poslovanje z vidika zakonskih zahtev, saj so med proizvodi in sto-
ritvami, ki sodijo v področje uporabe tega zakona našteti med
drugim tudi:
samopostrežni plačilni terminali;
potrošniški sistem računalniške strojne opreme za sploš-
no rabo - to je kombinacija strojne opreme, ki tvori celoten
računalnik, za katerega je značilno, da je večnamenski, z
ustrezno programsko opremo pa lahko opravlja najobičajnej-
še računalniške naloge, ki jih zahtevajo potrošniki, in je na-
menjen temu, da ga upravljajo potrošniki, vključno z osebnimi
računalniki, zlasti namiznimi računalniki, prenosnimi računal-
niki, pametnimi telefoni in tabličnimi računalniki;
med storitvami pa storitve e-trgovine, itd.
Navedena zakonodaja bo predstavljena s strani pristojnih mini-
strstev, in sicer Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in
enake možnosti ter Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Podane bodo tudi informacije glede izjem, za katere se zakon ne
uporablja ter ostali pogoji, pomembni predvsem z vidika trgovca
glede na njegovo vlogo v dobavni verigi ali pri nudenju storitve,
pa tudi v katerih primerih je predvideno prehodno obdobje do 28.
junija 2030. Na podlagi Zakona o dostopnosti do proizvodov in
storitev za invalide so bili objavljeni tudi že trije podzakonski akti,
in sicer Pravilnik o podrobnejših pogojih glede dostopnosti stori-
tev, ki invalidom zagotavljajo dostop do avdiovizualnih medijskih
storitev, Pravilnik o merilih za oceno nesorazmernega bremena
ter Pravilnik o dostopnosti proizvodov za invalide, o označevanju
in postopku ugotavljanja skladnosti.
PROGRAM
9.00 – 9.05 Uvod Trgovinska zbornica
Slovenije
9.05 – 11.30
Zakon o dostopnosti
do proizvodov in
storitev za invalide
(UL RS, št. 14/23)
ter podzakonski
akti – poudarek
na obveznostih za
trgovska podjetja, ko
ta zapadejo v področje
uporabe zakona
Simona KAMŠEK, vodja
Sektorja za izenačevanje
možnosti invalidov,
Ministrstvo za delo,
družino, socialne zadeve
in enake možnosti
mag. Irena MOŽEK
GRGUREVIČ, Sektor za
proizvode, Ministrstvo za
gospodarstvo, turizem
in šport
11.30 – 11.45 Razprava in vprašanja
KOTIZACIJE NI! Vljudno vabljeni. M.S.
6
WWW.TZSLO.SI
C) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Mariboru – Hotel City Maribor, 11. 3. 2025
ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije bomo v okviru Akademije TZS v
letošnjem letu ponovno organizirali serijo brezplačnih regijskih
srečanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se boste člani
TZS lahko seznanili z najpomembnejšimi novostmi na zakonodaj-
nem področju, ki so pomembna za podjetja.
Drugotakšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo11.
marca 2025 v Mariboru, v Hotelu City Maribor, Ulica Kneza
Koclja 22, od 13.00 do 15.00 ure.
Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili tudistrokovnjaki
podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki bodo udeležence
seznanili z aktualnimi vsebinami s področja kibernetske var-
nosti. Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih
novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na
voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kaj prinašajo davčne novosti, vključno z davkom na »slad-
ke pijače«?
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavlja-
nja varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju
bremen?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonodaje
– v javni obravnavi so predlogi novih zakonov - Zakon o hrani,
Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku pri-
družite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za prido-
bitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na poslovanje
podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi vašim stališ-
čem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih morda pogrešate
in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Webinar »Intrastat v letu 2025« - 6. 3. 2025, on-line
b) Webinar »Zakon o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide« - 6. 3. 2025, on-line
c) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Mariboru – Hotel City Maribor, 11. 3. 2025
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Komisija za raziskave in trgovinski informacijski sistem je pridobila podatke SURS v pomoč
pri ocenjevanju kupne moči po posameznih geografskih območjih RS za leto 2022
Trgovinska zbornica Slovenije je na pobudo Komisije TZS za
raziskave in trgovinski informacijski sistem na podlagi uspešno
zaključenega projekta v sodelovanju s Statističnim uradom RS
(SURS) ponovno pridobila podatke, ki so lahko v pomoč pri oce-
njevanju kupne moči po posameznih geografskih območjih RS.
Obveščamo vas, da lahko člani TZS podatke pridobite brez-
plačno v obliki datotek na podlagi predhodnega zaprosila, ki
ga pošljete na e-naslov: info@tzslo.si.
V nadaljevanju so podana kratka metodološka pojasnila k prido-
bljenim podatkom.
Na podlagi usmeritev Komisije za raziskave in informacijski sistem
TZS je bila kot najprimernejša geografska enota določena občina,
kot vir podatkov pa statistično raziskovanje Dohodki prebivalstva.
Podatki SURS so pripravljeni za zadnje razpoložljivo leto, za kate-
ro so na voljo podatki, to je za leto 2022.
V prikazanih podatkih so vključene postavke (dohodki), za kate-
re se šteje, da jih zavezanec lahko potroši oziroma prispevajo k
prostemu denarnemu toku posameznega zavezanca (dohodnin-
ske postavke: 1101, 1103, 1104, 1106, 1107, 1108, 1109, 1110, 1111,
1211, 1212, 1220, 1230, 2100, 2200, 3100, 4100, 4200, 6100, 6200,
6300).
V prikazanih podatkih so vključene tudi vse fizične osebe, katerih
dohodki, od katerih se plačuje dohodnina, so bili v letu 2022 pre-
nizki za obdavčitev.
Pri nekaterih občinah so razredi podatkov zaradi načela zaupnos-
ti podatkov združeni.
Osnova za vsakega izmed vključenih dohodkov je izračunana po
naslednjih formulah:
Osnova = dohodek – normirani in dejanski stroški – prispevki –
akontacija dohodnine + vračilo dohodnine - doplačilo dohodnine
Podatki o velikosti osnove in številu zavezancev po posameznih
občinah so v pridobljenih podatkih razdeljeni po naslednjih ra-
zredih:
1. do 5.000 EUR
2. nad 5.000 – 8.000 EUR
3. nad 8.000 – 11.000 EUR
4. nad 11.000 – 15.000 EUR
5. nad 15.000 – 20.000 EUR
6. nad 20.000 EUR
Spodnji tabeli prikazujeta pridobljene podatke SURS na ravni RS
za leto 2022 v agregatni obliki in spremembe glede na leto 2021.
Tabela 1: Agregatni podatki o kupni moči po razredih za leto 2022
RAZRED OSNOVA
(v EUR) DELEŽ
(v %) ŠT. ZAVEZANCEV DELEŽ
(v %)
1. do 5.000 EUR 383.928.749 1,7 % 186.438 11,7 %
2. nad 5.000 - 8.000 EUR 944.245.017 4,2 % 143.188 9,0 %
3. nad 8.000 - 11.000 EUR 2.920.949.965 13,0 % 309.667 19,5 %
4. nad 11.000 - 15.000 EUR 4.905.626.259 21,8 % 381.847 24,0 %
5. nad 15.000 - 20.000 EUR 4.721.787.759 21,0 % 274.202 17,2 %
6. nad 20.000 EUR 8.575.650.656 38,2 % 296.450 18,6 %
SKUPAJ 22.452.188.405 100,0 % 1.591.792 100,0 %
Vir: SURS, 2025, preračuni TZS.
Tabela 2: Stopnja rasti kupne moči po razredih v letu 2022 glede na 2021
RAZRED OSNOVA ŠT. ZAVEZANCEV
1. do 5.000 EUR -13,9 % -8,0 %
2. nad 5.000 - 8.000 EUR -37,6 % -35,5 %
3. nad 8.000 - 11.000 EUR -6,8 % -5,2 %
4. nad 11.000 - 15.000 EUR 5,8 % 5,5 %
5. nad 15.000 - 20.000 EUR 19,3 % 18,9 %
6. nad 20.000 EUR 27,6 % 25,1 %
SKUPAJ 10,0 % 0,7 %
Vir: SURS, 2025, preračuni TZS P. G.