1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
2. Razpis za Nagrado Trgovinske zbornice
Slovenije za trajnostno poslovanje podjetij
Prijave na razpis potekajo od 10. 2. 2025 do 9. 5. 2025. Člani Tr-
govinske zbornice Slovenije se na razpis prijavite z izpolnjeno prija-
vnico in vprašalnikom, ki sta na voljo na spletni strani www.tzslo.si.
Trgovinska zbornica Slovenije svojim članom z zadovoljstvom pred-
stavlja drugo izvedbo »Nagrade Trgovinske zbornice Slovenije
za trajnostno poslovanje podjetij«, projekta na področju trajnos-
ti, ki smo ga razvili v sodelovanju z izkušenimi strokovnjaki s podro-
čij varstva okolja, podnebja, trajnosti, komuniciranja in ekonomije.
Člani Trgovinske zbornice Slovenije pri svojem poslovanju izvajajo
številne ukrepe in dobre poslovne prakse na področjih varstva oko-
lja in trajnosti. S pripravljenim razpisom želimo te prakse prepozna-
ti, jih predstaviti in na ta način pozitivno prispevati k spodbujanju
in nadaljnjem uvajanju okoljsko odgovornih ukrepov v poslovanje
podjetij. Razpis je namenjen članom Trgovinske zbornice Slovenije.
Nagrado v obliki priznanja bomo podelili podjetjem, katerih po-
slovanje se bo izkazalo za najbolj trajnostno na ključnih tematskih
sklopih: okolje, upravljanje, komuniciranje, zaposleni, vključenost
v skupnost ter digitalizacija, k letošnji izvedbi pa smo dodali tudi
poglavje »Izvirne trajnostne prakse«, v okviru katerega bodo pri-
javljena podjetja lahko predstavila svoje projekte, ki prispevajo k
različnim vidikom trajnosti oziroma izboljšujejo veščine.
Glede na velikost podjetja bodo prispele prijave razporejene v
tri kategorije, nagrada Trgovinske zbornice Slovenije za trajno-
stno poslovanje podjetij pa bo podeljena prijavljenim članom, ki
bodo dosegli najvišje število točk znotraj posamezne kategorije.
Nagrade bodo podeljene na osrednjem letnem dogodku slo-
venske trgovine - Strateški konferenci o trgovini, ki jo vsako
leto na Brdu pri Kranju organizira Trgovinska zbornica Slovenije
in bo letos potekala v torek, 14. oktobra 2025. Zmagovalna pod-
jetja bodo tudi po podelitvi nagrad predstavljena v javnosti kot
odličen zgled na področju trajnostnega delovanja, in sicer v ob-
liki predstavitev podjetja in njihovih dobrih praks na spletnih do-
godkih Akademije TZS ter v obliki promocijskih člankov, ki bodo
objavljeni v nacionalnih časopisih, glasilu Trgovinske zbornice
Slovenije - T-informacije, spletni strani www.tzslo.si ter zborničnih
profilih na družabnih omrežjih, kot sta Instagram in Facebook.
POGOJI RAZPISA
Postopek prijave
Član Trgovinske zbornice Slovenije (v nadaljevanju: TZS) se na
razpis prijavi z izpolnjeno prijavnico in vprašalnikom, ki sta ob-
javljena na spletnem mestu TZS: www.tzslo.si, ki nam ju skupaj s
prilogami posreduje:
v elektronski obliki na info@tzslo.si (priporočena oblika) ali
v papirni obliki na naslov Trgovinske zbornice Slovenije, Du-
najska cesta 167, 1000 Ljubljana.
Objavljena sta dva različna vprašalnika, eden za velike druž-
be ter drugi za samostojne podjetnike, mikro, male in srednje
družbe. Član izpolni tisti vprašalnik, ki ustreza velikosti podjetja,
za katerega ga izpolnjuje. Vsako podjetje lahko posreduje le eno
prijavnico z vprašalnikom.
Vprašalnik sestavljajo trditve, ki jih prijavitelj ovrednoti z označbo
najbolj ustreznega odgovora za njegovo podjetje. Možen je le en
odgovor pri posamezni trditvi. Točke 6.1 »Stopnja digitalizacije, ki
zmanjšuje negativne vplive na okolje«, 7.1 »Primer izvirnih trajno-
stnih rešitev, ki jih je uvedlo podjetje« ter 7.2 »Izvirne iniciative
ali projekti, ki izboljšujejo veščine zaposlenih« niso zastavljene v
obliki trditve, temveč prijavitelj svoj odgovor poda opisno, z naj-
več 3000 znaki (presledki niso vključeni v to omejitev). Opisna
vprašanja se bodo ocenjevala na podlagi kriterijev:
kreativnost/izvirnost rešitve;
učinkovitost;
širši vpliv na družbo;
podpora ciljem Slovenije/EU na področju trajnostne preobraz-
be in evropskega načina življenja;
možnost ponovnega izvajanja/prenosa na druga podjetja.
Tako za trditve, kot opisna vprašanja velja, da kjer je to mogoče,
prijavitelj podpre svoje navedbe tako, da priloži ustrezno doku-
mentacijo. Pri trditvah, kjer to ni mogoče pa lahko tudi opis, s
katerim dokazuje ustreznost odgovora. Poleg opisa izvedenih
ukrepov, prijavitelje vabimo, da predložijo tudi dokazila o že pri-
dobljenih certifikatih s področja trajnosti ter navedejo dokumen-
tacijo, morebitne medijske objave in druga dokazila, ki potrjuje-
jo resničnost oziroma ustrezno vrednotenje navedenih trditev.
Vsekakor naj prijavitelji, v kolikor z njimi razpolagajo, prijavnici in
vprašalniku priložijo tudi okoljsko oziroma trajnostno poročilo ter
interne kodekse ravnanja s področja trajnosti. Ocenjevalna komi-
sija si pridržuje možnost, da pri prijavitelju opravi terenski obisk
in/ali prosi za dodatna pojasnila. Ob vsaki trditvi/opisnem vpraša-
nju je v oklepaju navedeno tudi največje možno število točk, ki jih
prijavitelj lahko dobi.
Kategorije kandidatov
Nagrade bodo podeljene v treh ločenih kategorijah, glede na ve-
likost podjetja:
1. kategorija: samostojni podjetniki, mikro in male družbe;
2. kategorija: srednje družbe;
3. kategorija: velike družbe.
Opomba: Razvrstitev družb skladno s 55. členom Zakona o go-
spodarskih družbah - ZGD-1 (Uradni list RS, št.65/09– uradno
prečiščeno besedilo,s spremembami in dopolnitvami).
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 10. marec 2025, št. 8/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačno regijsko srečanje v Mariboru – 11. marec 2025 ob 13.00 uri, Hotel City
Maribor
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Postopek ocenjevanja in nagrada
1. Po prejetju bodo vse popolne prijave s prilogami najprej pos-
lane v pregled strokovni službi TZS, ki jih bo razporedila v
ustrezno zgoraj navedeno kategorijo in dodelila v ocenjeva-
nje članom ocenjevalne komisije. Prijave bodo člani komisije
ocenili na podlagi izpolnjenega vprašalnika in priložene do-
kumentacije oziroma opisa.
2. Izmed vseh prijav bo najprej opravljen ožji izbor kandidatov,
ki bo zajemal po tri prijavljena podjetja v vsaki izmed zgoraj
navedenih kategorij. Ožji izbor bo objavljen na spletni strani
www.tzslo.si ter v zborničnih in javnih sredstvih komunicira-
nja.
3. Ob koncu ocenjevalnega postopka se bodo ocene vseh pri-
javiteljev zbrale in primerjale, pri čemer se bo prijavljeno
podjetje, ki bo prejelo najvišjo skupno oceno, razglasilo za
zmagovalca te kategorije. V primeru, če bosta dve ali več
podjetij prejelo enako število točk, se bo izmed njih zmago-
valca določilo z glasovanjem članov ocenjevalne komisije.
Ocenjevalna komisija si pridržuje možnost, da pri prijavitelju
opravi terenski obisk.
4. Nagrade zmagovalcem v obliki priznanj bodo podeljene na
Strateški konferenci o trgovini, ki bo potekala 14. oktobra
2025.
5. Zmagovalci bodo tudi v obdobju po podelitvi nagrad promo-
virani v javnosti kot podjetja z dobrimi in uspešnimi praksami
s področja trajnosti.
Odločitev strokovne komisije ocenjevalcev je dokončna, možnost
vlaganja pritožb na sprejete odločitve ocenjevalne komisije ni možna.
Varstvo podatkov
Trgovinska zbornica Slovenije se zavezuje k varovanju vseh po-
datkov, ki nam jih boste razkrili s posredovanimi prijavnicami,
vprašalniki ali drugo priloženo dokumentacijo, skladno s trenutno
veljavno zakonodajo. Vsi prejeti podatki prijaviteljev in vsebina
njihovih vlog se bodo uporabljali skladno z namenom pridobitve
zgolj za izvedbo postopka ocenjevanja, razglasitve ožjega izbora
prijaviteljev ter zmagovalcev in podelitve nagrade. Razen prija-
viteljev, ki se bodo uvrstili v ožji izbor, ostalih prijaviteljev in vse-
bine njihovih vlog ne bomo objavili, niti ne bomo reproducirali
kakršnih koli podatkov iz vaše prijave, razen če od vas za posa-
mezno dejanje prejmemo predhodno izrecno dovoljenje. Prejeto
dokumentacijo bomo hranili največ eno leto od dneva prejema.
Drugi splošni pogoji
Na razpisu lahko sodelujejo člani Trgovinske zbornice Slovenije,
ki oddajo prijavo in izpolnjen vprašalnik s priloženimi dokazili v
roku, določenim z razpisom. V primeru po pošti prejetih prijav, se
bo upošteval datum oddaje na pošto. Prijave in vprašalniki nečla-
nov ne bodo obravnavani. Prijave in vprašalniki, ki bodo vsebovali
nepopolne ali neresnične podatke bodo izključeni iz postopka in
ne bodo obravnavani. Trgovinska zbornica Slovenije si pridržuje
pravico, da v primeru izrednih okoliščin razpis dopolni, spremeni
ali odpove. N.P.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
V javni obravnavi je predlog Zakona o potrošniških kreditih
Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport je v javno obravna-
vo posredovalo predlog Zakona o potrošniških kreditih, kate-
rega bistvene rešitve so namenjene zagotavljanju večje varnosti
potrošnikov v digitalni dobi.
Nov zakon prinaša pomembne spremembe na področju
varstva potrošnikov pri najemanju kreditov in odgovornem
kreditiranju. S tem se bo okrepilo varstvo potrošnikov, uvede-
ne pa bodo tudi prilagoditve potrošniškega kreditiranja na izzive
digitalizacije.
Bistvene spremembe, ki jih predlog zakona prinaša:
Zagotavljanje varstva potrošnikov pri potrošniških kreditih,
ki do sedaj niso bili vključeni v področje ureditve (na primer
sheme »Kupi zdaj, plačaj pozneje«). Namen zagotavljanja do-
datnega varstva je predvsem zmanjšanje prezadolženosti po-
trošnikov, ki pogosto plačujejo visoke stroške zaradi zamud
s plačili tudi v primerih kreditov z nižjo vrednostjo in s krajšo
ročnostjo.
Zagotavljanje odgovornejšega ponujanja in sklepanja kredi-
tnih pogodb, zlasti pri spletnem sklepanju kreditnih pogodb.
Zagotavljanje preglednejših, jasnejših in razumljivejših infor-
macij potrošnikom pred sklenitvijo kreditne pogodbe (nov
obrazec za predhodne informacije, posredovanje opomnika
o možnosti odstopa od kreditne pogodbe).
Seznanitev potrošnika o prilagojeni ponudbi na podlagi avto-
matske obdelave podatkov.
Dodatno zaostrovanje pogojev za opravljanje potrošniškega
kreditiranja, tako za dajalce kreditov kot za kreditne posred-
nike.
Omejitev višine kreditnih obrestnih mer, efektivne obrestne
mere in skupnih stroškov kredita.
Prepoved določenih zavajajočih oglaševalskih praks.
Prepoved uporabe vseh zdravstvenih podatkov pri oceni kre-
ditne sposobnosti ter določenih zdravstvenih podatkov pri
sklepanju zavarovalnih pogodb v zvezi s kreditno pogodbo.
Uvedba preventivnih mehanizmov za preprečitev dodatnega
zadolževanje potrošnikov.
Dodatni ukrepi v primeru finančnih težav kreditojemalcev
(obveznost sprejemanja ukrepov prestrukturiranja za lažje
odplačevanje finančnih obveznosti, omejitev stroškov zaradi
zamud s plačili).
Vzpostavitev javne službe za svetovanje o lažjem odplačeva-
nju dolgov.
Bistvene rešitve zakona so vezane predvsem na prenos Direktive
(EU) 2023/2225 o potrošniških kreditih.
Predlog zakona je objavljen tudi na spletni strani TZS. Vaše pri-
pombe nam lahko posredujete do 13. 3. 2025 na e-naslov:
info@tzslo.si.
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za gospodarstvo, turi-
zem in šport z dne 28. 2. 2025. M.S., N.P.
Ukinja se evropska platforma za spletno reševanje potrošniških sporov
V nadaljevanju vas seznanjamo s prejetim obvestilom Ministrstva
za gospodarstvo, turizem in šport, da se ukinja Evropska plat-
forma za spletno reševanje potrošniških sporov, kot sledi.
Obvestilo Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport
»Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport (v nadaljnjem
besedilu: ministrstvo) obvešča, da se bo 20. julija 2025 zaradi
neuspešnosti pri reševanju sporov ukinila Evropska platforma
za spletno reševanje potrošniških sporov (v nadaljnjem bese-
dilu: Platforma za SRS), kar je posledica sprejetja Uredbe (EU)
2024/3328 Evropskega parlamenta in Sveta, ki je stopila v velja-
vo 19. januarja 2025. Spremembe glede platforme so pomembne
predvsem zaradi ukinitve ene od možnosti vlaganja pritožb potro-
2
WWW.TZSLO.SI
šnikov zoper spletne trgovce in njihovih obveznosti. Spremembe
pa so pomembne tudi za izvajalce izvensodnega reševanja potro-
šniških sporov, ki so pobude za reševanje takšnih sporov lahko
prejemali tudi prek platforme. Uredba (EU) 2024/3328 je v celoti
zavezujoča in se neposredno uporablja v vseh državah članicah
Evropske unije.
Uredba (EU) 2024/3328 razveljavlja Uredbo o spletnem re-
ševanju potrošniških sporov (v nadaljnjem besedilu: Uredba o
SRS) iz leta 2013, s katero je bila v Evropski uniji vzpostavlje-
na Platforma za SRS kot enotna vstopna točka za potrošnike
in trgovce, ki si prizadevajo za izvensodno reševanje sporov,
ki izvirajo iz spletne prodaje ali spletnih storitev med potro-
šnikom s prebivališčem in ponudnikom s sedežem v Evropski
uniji, Norveški, Islandiji ali Lihtenštajnu.
Razlogi za spremembe
Platforma za SRS sicer predstavlja le eno od možnosti za potrošni-
ke, da spor s spletnimi trgovci poskusijo rešiti na evropski spletni
strani z dogovorom o uporabi izvajalca izvensodnega reševanja
potrošniških sporov (v nadaljnjem besedilu: izvajalec IRPS), ven-
dar je to možnost izkoristilo premalo potrošnikov, kar posledično
pomeni, da pritožbe potrošnikov v večini primerov niti niso prišle
do obravnave pri izvajalcih IRPS, pa tudi stroški vzdrževanja so
bili previsoki. Glede na okoliščine vzdrževanje takšne platfor-
me ne ustreza načeloma učinkovitosti in uspešnosti. Z ukinitvijo
platforme se torej pričakuje prihranek stroškov za vzdrževanje
platforme, držav članic za delovanje Nacionalne kontaktne točke
za spletno reševanje potrošniških sporov ter trgovcev v zvezi z
obstoječimi obveznostmi iz Uredbe o SRS. Na izvajalce IRPS spre-
membe naj ne bi bistveno stroškovno vplivale.
Ključne spremembe za potrošnike, trgovce in izvajal-
ce IRPS
Potrošniki bodo lahko nove pritožbe na platformi vložili le
še do 20. marca 2025. Do 20. julija 2025 bodo izbrisane vse
informacije v zvezi z zadevami na Platformi za SRS, vključno z
osebnimi podatki, kar pa morajo upoštevati tudi vsi upravljavci
teh podatkov.
Od spletnih trgovcev in spletnih tržnic je Uredba o SRS zahteva-
la, da na svojem spletnem mestu skladno z določbami objavijo
enostavno dostopno elektronsko povezavo do Platforme za SRS
in svoje elektronske naslove za korespondenco. Ker se Uredba
o SRS razveljavi z učinkom od 20. julija 2025 dalje, bodo morali
spletni trgovci najkasneje do 20. julija 2025 izbrisati infor-
macije, da lahko potrošniki spor rešijo na Platformi za SRS in
izbrisati povezavo na spletno stran Platforme za SRS ter po-
sodobiti ostale svoje podatke glede platforme. S tem bo pre-
nehala tudi obveznost ponudnikov, določena v četrtem odstavku
32. člena Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov
(Uradni list RS, št. 81/15) ter zaradi kršitve te obveznosti določen
prekršek v 39. členu navedenega zakona, saj je Uredba (EU)
2024/3328 v celoti zavezujoča in se v državi članici neposredno
uporablja.
Izvajalci IRPS ne bodo mogli več prejemati pritožb oz. pobud
potrošnikov za izvensodno reševanje potrošniških sporov
prek Platforme za SRS. Seznam izvajalcev IRPS bo določen čas
še vedno objavljen na spletni strani Platforme za SRS, vendar bo
ta spletna stran ukinjena, kar je razvidno iz obvestila na tej spletni
strani. To pa ne pomeni, da vlaganje pritožb in pobud za reševa-
nje potrošniških sporov pri izvajalcih IRPS na drug način ne bo več
mogoče. Določbe Direktive (EU) 2013/11 o alternativnem reševa-
nju potrošniških sporov (v nadaljnjem besedilu: Direktiva o ARS),
ki omogočajo reševanje potrošniških sporov pri izvajalcih IRPS
in določajo pogoje in postopke IRPS, namreč še vedno veljajo.
Evropska komisija v okviru predloga sprememb Direktive o ARS
med drugim že pripravlja tudi novo digitalno interaktivno sple-
tno orodje oziroma spletno stran, ki bo nadomestila informacije,
ki so bile na voljo na platformi. Nova spletna stran bo vsebovala
različne informacije o pravnih sredstvih potrošnikov, povezave do
spletnih strani izvajalcev IRPS ter pritožbenih obrazcev, če bodo
na voljo, prav tako pa kontakte za pomoč glede izvensodnega
reševanja potrošniških sporov. Na to novo spletno stran naj bi
bili preneseni tudi seznami izvajalcev IRPS, ko ne bodo več na
voljo na spletni strani platforme. Predvideva se, da bodo morali
izvajalci IRPS, glede na dosedanjo obveznost iz Direktive o ARS
v zvezi z objavo seznama izvajalcev IRPS z navajanjem povezave
do spletne strani Evropske komisije, kjer je objavljen ta seznam,
po vzpostavitvi nove spletne strani Evropske komisije spremeniti
navedbo te spletne strani. Nova spletna stran pa ne bo omogo-
čala vlaganja pritožb oziroma pobud za izvensodno reševanje
potrošniških sporov.
Predlaga se, da se trgovci in izvajalci IRPS natančneje sezna-
nijo z navedenimi spremembami in jih upoštevajo pri svojem
poslovanju.
Z Uredbo 2024/3228/EU pa se spremenita tudi Uredba (EU)
2017/2394 Evropskega parlamenta in Sveta o sodelovanju med
nacionalnimi organi, odgovornimi za izvrševanje zakonodaje o
varstvu potrošnikov, ter Uredba (EU) 2018/1724 Evropskega par-
lamenta in Sveta o vzpostavitvi enotnega digitalnega portala za
zagotavljanje dostopa do informacij, do postopkov ter do storitev
za pomoč in reševanje težav, in sicer zaradi odstranitve sklicev
na omenjeno Uredbo o SRS oziroma na spletno reševanje potro-
šniških sporov.
Nadaljnji koraki in možnosti izvensodnega reševanja
potrošniških sporov
Do ukinitve platforme se lahko uporabniki v zvezi z dostopom do
podatkov na platformi obrnejo na elektronski naslov pri Evrop-
ski komisiji JUST-EC-ODR-REPEAL@ec.europa.eu, za kakršno koli
drugo pomoč v zvezi s platformo pa na Nacionalno kontaktno
točko za spletno reševanje potrošniških sporov, ki deluje v okviru
Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport.
Poudariti pa je treba, da:
imajo potrošniki še vedno možnost izvensodnega reševanja
domačih in čezmejnih sporov s trgovci (v okviru fizične in sple-
tne prodaje) pri izvajalcih IRPS,
imajo trgovci še vedno obveznosti glede obveščanja potro-
šnikov o izvensodnem reševanju potrošniških sporov oziroma
o izvajalcih IRPS,
morajo izvajalci IRPS še vedno upoštevati načela in splošna
pravila postopkov izvensodnega reševanja potrošniških spo-
rov ter pravila in pogoje delovanja izvajalcev IRPS,
in sicer v okviru določb Direktive o ARS, ki so v Republiki Slove-
niji prenesene z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških
sporov, ki je prav tako v pristojnosti Ministrstva za gospodarstvo,
turizem in šport. Direktiva o ARS je trenutno v obravnavi zaradi
predloga sprememb s strani Evropske komisije. Uveljavitvi le-te
bo sledila uskladitev določb Zakona o izvensodnem reševanju po-
trošniških sporov tako z novimi določbami Direktive o ARS kakor
tudi z določbami Uredbe (EU) 2024/3328.«
Na spletni strani TZS (www.tzslo.si - »Aktualno«) so omogočeni
neposredni dostopi do vseh navedenih pravnih podlag v zgor-
njem besedilu.
Vir: Povzeto po dopisu Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 6. 3. 2025. M.S.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za osebe v delovnem
razmerju
Za izplačila od 1. 3. 2025 do 28. 2. 2026 znaša najnižja osnova
za plačilo prispevkov 1.436,95 eur.
Najnižjo osnovo za plačilo prispevkov za socialno varnost določa
četrti odstavek 144. členaZPIZ-2. Za izplačila od 1. 1. do vključno
28. 2. se za izračun minimalne osnove za zavarovance iz delov-
nega razmerja uporablja znesek povprečne plače predpreteklega
leta, za izplačila od 1. 3. dalje pa znesek povprečne plače pre-
teklega leta.
Najnižja osnova za obračun prispevkov za socialno varnost za
osebe v delovnem razmerju,za izplačila od 1. 3. 2025 do 28. 2.
2026 znaša 1.436,95 eur(60 % povprečne letne plače zaposlenih
v RS, preračunane na mesec; za leto 2024 podatek o povprečni
plači 2.394,92 eur) za izplačila od 1. 3. 2024 do 28. 2. 2025 pa
1.332,57 eur.
Vir: Povzeto po spletni objavi Finančne uprave RS z dne 27. 2.
2025. B.K.
III ŽIVILA
Poziv trgovcem glede prodaje alkoholnih pijač ter tobačnih in povezanih izdelkov
mladoletnim osebam
Tržni inšpektorat RS je dne 28. 2. 2025 na spletni strani objavil
poziv trgovcem glede prodaje alkoholnih pijač ter tobačnih in po-
vezanih izdelkov mladoletnim osebam, kot sledi:
»V marcu in aprilu bomo tudi letos izvajali poostren nadzor
prodaje alkoholnih pijač ter tobačnih in povezanih izdelkov
osebam, mlajšim od 18 let.
Tako Zakon o omejevanju uporabe alkohola kot tudi Zakon o
omejevanju uporabe tobačnih in povezanih izdelkov prepove-
dujeta prodajo alkoholnih pijač oziroma tobačnih in povezanih
izdelkov osebam mlajšim od 18 let. Obenem oba zakona proda-
jalcem omogočata, da lahko od vsake osebe, ki kupuje alko-
holno pijačo oziroma tobačne ali povezane izdelke, zahtevajo,
da izkaže svojo starost z javno listino. Če oseba to odkloni, ji
alkoholne pijače oziroma tobačnega ali povezanega izdelka
ne sme prodati.
V izogib morebitnim nevšečnostim, povezanim s prodajo alkohol-
nih pijač ter tobačnih in povezanih izdelkov mladoletnim osebam,
pozivamo vse ponudnike tobačnih in povezanih izdelkov ter alko-
holnih pijač, da dosledno spoštujejo zakonska določila in teh iz-
delkov ne prodajajo mladoletnim osebam. V primeru ugotovljenih
kršitev bomo ukrepali v skladu s svojimi pristojnostmi.«
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za gospodarstvo, turizem
in šport – Tržnega inšpektorata RS z dne 28. 2. 2025. M.L., K.F.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/267 z dne 4. febru-
arja 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/267 z
dne 6. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/259 z dne 10. fe-
bruarja 2025 o spremembi Priloge XIII k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosa za Japonsko na seznamu tretjih
držav, njihovih ozemelj ali območij, s katerih je dovoljen
vstop pošiljk svežega mesa kopitarjev vUnijo - UL EU, št. L
2025/259 z dne 11. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/280 zdne 5.februarja
2025 oregistraciji geografske označbe Yläsavolainen muu-
rinpohjalettu (ZGO) vregistru Unije za geografske označbe
vskladu zUredbo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in
Sveta - UL EU, št. L 2025/280 z dne 12. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/287 zdne 5.februar-
ja 2025 oregistraciji geografske označbe Miel wallon (ZGO)
v registru Unije za geografske označbe vskladu z Uredbo
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št. L
2025/287 z dne 12. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/288 zdne 5.februarja
2025 oregistraciji geografske označbe Melon de Cavaillon
(ZGO) vregistru Unije za geografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/288 z dne 12. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/320 z dne 11. febru-
arja 2025 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Kanado, Združeno kraljestvo
in Združene države Amerike na seznamih tretjih držav, nji-
hovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen vstop pošiljk
perutnine, zarodnega materiala perutnine ter svežega mesa
perutnine in pernate divjadi vUnijo - UL EU, št. L 2025/320 z
dne 12. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/272 zdne 12.februarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za L-cistin kot krmni dodatek
za vse živalske vrste in razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU)
št.1006/2013 - UL EU, št. L 2025/272 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/273 zdne 12.februarja
2025 odovoljenju za pripravek iz Lactiplantibacillusplanta-
rum DSM34271 kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL
EU, št. L 2025/273 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/275 zdne 12.februarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Saccharomyces
cerevisiae CNCM I-4407 kot krmni dodatek za kunce, razen
kuncev, ki še sesajo, in plemenskih kuncev (imetnik dovo-
ljenja: S. I. Lesare) ter razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU)
št.334/2012 - UL EU, št. L 2025/275 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/276 zdne 12.februarja
2025 oizdaji dovoljenja za tinkturo nageljnovih žbic iz Syzy-
gium aromaticum (L.) Merr. & L.M. Perry kot krmni
dodatek za vse živalske vrste - UL EU, št. L 2025/276 z dne
13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/277 zdne 12.februarja
4
WWW.TZSLO.SI
2025 odovoljenju za pripravek iz Loigolactobacillus coryni-
formis DSM 34345 kot krmni dodatek za vse živalske vrste
- UL EU, št. L 2025/277 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/278 zdne 12.februar-
ja 2025 oizdaji dovoljenja za eterično olje teksaške cedre iz
Juniperus deppeana Steud. kot krmni dodatek za vse živalske
vrste - UL EU, št. L 2025/278 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/279 zdne 12.februar-
ja 2025 oizdaji dovoljenja za eterično olje belega čajevca iz
Melaleucacajuputi Maton & Sm. ex R. Powell in Me-
laleucaleucadendra (L.) L. kot krmni dodatek za vse živalske
vrste - UL EU, št. L 2025/279 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/281 zdne 12.februarja
2025 odovoljenju za propil galat kot krmni dodatek za vse
živalske vrste - UL EU, št. L 2025/281 z dne 13. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/284 z dne 12. fe-
bruarja 2025 o podaljšanju dovoljenja za pripravek iz
endo-1,4-beta-ksilanaze, proizvedene s Trichoderma reesei
MUCL49755, endo-1,3(4)-beta-glukanaze, proizvedene sTri-
chodermareesei MUCL49754, in poligalakturonaze, proizve-
dene zAspergillus fijiensis CBS589.94, kot krmni dodatek
za tekače in o dovoljenju za navedeni pripravek kot krmni
dodatek za sesne pujske (imetnik dovoljenja: AVEVEBV) ter
razveljavitvi Izvedbene uredbe (EU) št.527/2011 - UL EU, št. L
2025/284 z dne 13. 2. 2025.
Živali
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/243 zdne 30.januarja
2025 ospremembi PrilogeIkIzvedbeni uredbi (EU)2021/403
glede vzorcev veterinarskih spričeval za premike pošiljk ne-
katerih kategorij kopenskih živali in njihovega zarodnega ma-
teriala med državami članicami - UL EU, št. L 2025/243 z dne
6. 2. 2025. K.F.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost
glede na velikost podjetja?« - on-line, 18. 3. 2025
Trgovinska zbornica Slovenije v sodelovanju s svojim program-
skim partnerjem A1 Slovenija, d.d. dne 18. marca 2025 med
9.00 in 10.00 uro, preko spletne platforme ZOOM organizira
brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za ki-
bernetsko varnost glede na velikost podjetja?«
Kibernetska varnost je strateškega pomena, zato zahteva pozor-
nost lastnikov in vodilnih kadrov. K odgovornemu ravnanju nas
zavezujejo tudi zakoni in smernice.
Raziskave kažejo, da kar dve od treh srednje velikih slovenskih
podjetij nista ustrezno zaščiteni pred kibernetskimi grožnjami,
kar predstavlja resno tveganje za poslovanje. Pri manjših podje-
tjih je ta odstotek še višji.
Na webinarju, namenjenem ključnim odločevalcem v podjetju,
bomo predstavili:
praktične nasvete, kako ustrezno uredite področje kibernet-
ske varnosti;
ovrgli bomo mit, da je kibernetska varnost draga;
kako si z majhnim, vendar smiselno (u)porabljenim finančnim
vložkom, zagotovite celovit pristop h kibernetski varnosti.
Pridružite se nam in po koncu predstavitve zastavite vprašanja,
na katera bomo z veseljem odgovorili.
Predavatelj:g. Blaž Osrajnik, vodja produktnega marketinga za
poslovne uporabnike pri A1 Slovenija.
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni. L.D.P.
B) Učinkovita komunikacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah –
Ljubljana, 19. 3. 2025
Vljudno vabljeni, da se namdne 19. 3. 2025 med 9.00 in 12.00
uro, v sejni sobi TZSpridružite na delavnici »Učinkovita komuni-
kacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah«.
Učinkovita komunikacija je temelj uspešne prodaje v trgovinah
– od prvega stika s kupcem do zaključka prodaje. Na delavnici
boste spoznali, kako s pravimi tehnikami in pristopom pove-
čamo prodajo ter ustvarimo odlično nakupovalno izkušnjo, ki
ohranja zvestobo kupcev, da se k nam vračajo vedno znova.
Vsebina:
1. Razumevanje vedenja kupcev. Kako prepoznamo različne
tipe kupcev in prilagodimo komunikacijo njihovim potrebam?
2. Tehnike aktivnega poslušanja. Kako s pravimi vprašanji in
poslušanjem bolje razumemo želje in pričakovanja kupcev?
3. Skrivnosti uspešne prodaje. Kako predstavimo izdelke, da
pritegnemo pozornost in prepričamo?
4. Ravnanje z zahtevnimi kupci. Kako spretno rešujemo pritož-
be in konflikte ter ohranjamo zadovoljstvo kupcev?
5. Ustvarjanje zvestobe. Kako gradimo dolgoročne odnose s
kupci in povečamo njihovo zvestobo?
Komu je delavnica namenjena: Delavnica je zasnovana za pro-
dajalce, vodje in vse, ki želite izboljšati svoje komunikacijske ve-
ščine in nadgraditi odnose s kupci.
Predavatelj:g. Jure Habbese s trženjem, prodajo in vodenjem
na področju prodaje ukvarja že več kot 30 let. Je tudi avtor pro-
dajnega priročnika z naslovom »Uživajmo v prodaji« v letu 2013,
ki mu je sledilo nadaljevanje z naslovom »Skrivnosti uspešne pro-
daje« v letu 2016. Od novembra 2018 dalje je tudi urednik prve
spletne revije »PROPRO«, ki se ukvarja s profesionalno prodajo.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 60,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 120,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v
nasprotnem primeru vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, za-
računali v celoti. Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka
ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas
prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da
so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredo-
vane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izved-
be dogodka, obveščanja prijavljenih in posredovanja morebitnih
gradiv. L.D.P.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
C) Brezplačni webinar »Priprava na novo energijsko nalepko, časovnica, itd. za
gospodinjske sušilne stroje perila ter izvajanje področne zakonodaje na nekaterih
drugih blagovnih skupinah« - 20. 3. 2025, on-line
Vljudno vas vabimo na brezplačen webinar »Priprava na novo
energijsko nalepko, časovnica, itd. za gospodinjske sušilne
stroje perila ter izvajanje področne zakonodaje na nekaterih
drugih blagovnih skupinah«, ki bo potekal dne 20. 3. 2025 ob
9.00 uri preko aplikacije ZOOM.
V sredini leta 2025 so na področju energijskega označevanja
pred nami novosti. Dne 1. julija 2025 se začneta neposredno upo-
rabljati evropski uredbi na področju sušilnih strojev za perilo (v
nadaljevanju: sušilni stroji), tako z vidika okoljsko primerne za-
snove (Uredba EU 2023/2533) kot tudi nove energijske nalepke
- novi razredi od A do G (Uredba EU 2023/2534).
V prvem delu webinarja bodo predstavljene novosti na področju
gospodinjskih sušilnih strojev za perilo. V drugem delu se bomo
seznanili s poročilom Tržnega inšpektorata RS (v nadaljevanju:
TIRS) o tržnem nadzoru širše, tudi na drugih blagovnih skupinah
(npr. gospodinjski aparati – hladilniki, pečice, nape, pomivalni
stroji, prezračevalne enote, klimatske naprave, sijalke itd.). Za-
nimale nas bodo najpogostejše kršitve, ki jih zaznavajo organi
tržnega nadzora v praksi in na kaj moramo biti kot trgovec še po-
sebej pozorni v primeru trženja tovrstnih izdelkov.
PROGRAM
9.00 – 9.05
Uvod
Trgovinska zbornica Slovenije
9.05 – 11.00
Novosti na področju gospodinjskih sušilnih
strojev za perilo:
Ključne spremembe, ki jih prinašata Uredbi
EU 2023/2533 in 2023/2534 glede na sedaj
veljavno zakonodajo.
Kaj moram vedeti kot dobavitelj in kaj kot tr-
govec na drobno z vidika omenjene zakono-
daje?
Na kaj moram paziti v primeru prodaje v fizični
prodajalni in na kaj v primeru on-line prodaje
po 1. 7. 2025?
Časovnica: kdaj moramo spremeniti nalepke,
kje dobimo nove nalepke, kako je s staro za-
logo?
Do kdaj morajo biti sušilni stroji označeni še z
»dosedanjimi« energijskimi nalepkami?
Kako se spreminja energijska nalepka?
9.05 – 11.00
Kako je s tehnično dokumentacijo?
Kako je s promocijskim gradivom?
EPREL baza - ali so na tem področju kakšne
obveznosti zaradi sprememb?
Katere novosti nas še čakajo v prihodnje na
področju energijskega označevanja, za katere
proizvode?
Predava: mag. Tina BLEIWEIS, podsekretarka,
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo
11.00 – 11.30
Ugotovitve Tržnega inšpektorata RS:
Predpisi s področja energijskega označevanja
in okoljsko primerne zasnove proizvodov iz
pristojnosti nadzora TIRS.
Najpogostejše kršitve (energijsko označeva-
nje, okoljsko primerna zasnova), tako pri kla-
sični kot pri spletni prodaji.
Predava: Predstavnik/ca Tržnega inšpektorata RS
11.30 – 12.00 Razprava in zaključek
Kotizacije NI! Vljudno vabljeni. M.S.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačni webinar »Kako smotrno razporediti sredstva za kibernetsko varnost glede na velikost podjetja- on-line, 18. 3. 2025
b) Učinkovita komunikacija za uspešno prodajo in zadovoljstvo kupcev v trgovinah – Ljubljana, 19. 3. 2025
c) Brezplačni webinar »Priprava na novo energijsko nalepko, časovnica, itd. za gospodinjske sušilne stroje perila ter izvajanje
področne zakonodaje na nekaterih drugih blagovnih skupinah« - 20. 3. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
6
WWW.TZSLO.SI
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh
Podatki Statističnega urada RS (SURS) kažejo, da so realni pri-
hodki v trgovini na drobno (G 47) v januarju 2025 glede na januar
2024 višji za 3,4 %. V trgovini z motornimi gorivi so prihodki v
enakem obdobju narasli za 4,6 %. V kolikor bi upoštevali prihodke
v trgovini na drobno brez prodaje motornih goriv, bi bili ti prihodki
višji za 3,1 %. V trgovini na drobno z neživili brez motornih goriv so
prihodki v januarju 2025 narasli za 3,1 % glede na lanski januar,
prihodki v trgovini na drobno z živili pa so se zvišali za 3,4 %. V
trgovini z motornimi vozili (G 45) je prisotna 5,2 % letna rast gle-
de na lanske prihodke. Iz primerjave desezoniranih prihodkov na
mesečni ravni, torej v januarju 2025 glede na december 2024,
lahko vidimo, da je v trgovini na drobno (G 47) prisotna rast real-
nih prihodkov za 2,3 %. V trgovini z živili so prihodki na mesečni
ravni narasli za 2,4 %, v trgovini z neživili pa za 1,8 %.
Iz kumulativnih podatkov za leto 2024 glede na leto 2023 izhaja,
da so v obdobju januar - december 2024 glede na enako obdobje
leta 2023 realni prihodki v trgovini na drobno (G 47) nižji za 0,5
%, predvsem zaradi 6,5 % padca v trgovini z motornimi gorivi (G
47.3). V trgovini z živili so prihodki narasli za 1,7 %, v trgovini z
neživili pa narasli za 0,4 %. Prihodki v trgovini z motornimi vozili (G
45) so višji za 6,6%. Realni prihodki v trgovini na drobno 2024 so
na primerljivih ravneh z letom 2023. Iz kumulativnih podatkov za
obdobje od januarja do decembra leta 2024 še lahko ugotovimo,
da je bil največji padec prihodkov v trgovini z motornimi gorivi in
v trgovini s farmacevtskimi, medicinskimi in kozmetičnimi izdelki,
najvišja rast prihodkov pa v trgovinah z motornimi vozili in trgovini
z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi. Obenem lahko
tudi opazimo, da so prihodki v letu 2023 in 2024 v trgovini na
drobno precej pod tistimi iz leta 2022.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini na drobno in v trgovini z motornimi
vozili ter od popravil le-teh za januar 2025
Nominalni indeksi Realni indeksi
jan 25 /
dec 24
jan 25 /
jan 24
jan 25 /
dec 24
1)
jan 25 /
jan 24
1)
jan 25 /
dec 24
1) 3)
jan 25 /
jan 24
1) 2)
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 104,8 104,4 104,7 104,9 104,1 105,2
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 87,2 104,7 87,5 103,2 102,3 103,4
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 83,9 104,2 84,6 103,1 102,4 103,1
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 108,9 107,5 108,1 104,0 108,5 104,6
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 82,8 106,0 82,5 104,0 102,4 103,4
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 84,7 102,6 86,1 102,5 101,8 103,1
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, marec 2025. P.G.
Indeksi nominalnega in realnega prihodka v trgovini za december 2024
Nominalni indeksi Realni indeksi
dec 24 /
nov 24
dec 24 /
nov 23
dec 24 /
nov 24
1)
dec 24 /
nov 23
1)
dec 24 /
nov 24
1) 3)
dec 24 /
nov 23
1) 2)
G Trgovina 97,9 103,3 97,7 103,4 99,8 101,3
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 89,5 102,3 89,6 103,0 98,7 98,9
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 90,9 102,9 90,7 103,8 99,1 99,5
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 79,7 98,1 79,7 96,1 97,0 93,0
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 96,4 106,6 96,9 107,5 101,2 104,7
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 105,0 99,0 104,8 97,9 98,4 97,9
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 106,0 99,8 105,7 98,6 99,1 99,1
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 98,6 94,4 98,3 92,7 97,4 91,2
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 115,3 99,7 115,0 97,7 97,4 99,3
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 114,9 99,5 114,6 97,5 97,0 99,2
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 124,8 103,7 124,6 100,8 101,5 101,7
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 99,4 99,9 99,9 99,3 99,1 98,1
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 100,0 95,9 100,7 95,6 97,1 94,8
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v
specializiranih prodajalnah
111,8 96,3 112,8 94,7 100,8 94,2
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih
prodajalnah
91,8 101,4 93,4 100,1 97,3 100,1
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni
material, avdio in video zapisi v specializiranih prodajalnah
94,3 103,4 95,0 105,1 99,1 103,5
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen Fortuna.
Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj
»T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.
tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Indeksi prihodka trgovine v EU
Podatki Eurostata kažejo, da so se v EU nominalni prihodki v tr-
govini na drobno (G 47) v celotnem letu 2024 glede na leto 2023
povišali za 2,3 %, v Sloveniji pa so se povišali za 1,0 %, medtem
ko v enakem obdobju realni indeksi, kjer je izločen vpliv inflacije,
kažejo, da so realni prihodki v EU v trgovini na drobno narasli za
1,2 %, v Sloveniji pa so upadli za 0,5 %. Če izločimo prihodke v tr-
govini z motornimi gorivi je v EU prisotna rast prihodkov za 1,3 %,
v Sloveniji znaša rast 1,1 %. V trgovini z živili, pijačami in tobačnimi
izdelki so prihodki v EU narasli za 0,4 %, v Sloveniji za 1,7 %. V
trgovini z neživili brez motornih goriv so prihodki v EU zrasli za 1,8
%, medtem ko so v Sloveniji zrasli za 0,4 %. V trgovini z motornimi
gorivi so prihodki v EU narasli za 0,7 %, v Sloveniji pa so upadli
za 6,5 %. Primerjava s sosednjimi državami kaže na to, da izstopa
Hrvaška, ki dosega visoke rasti prihodkov v letu 2024 glede na
leto 2023 praktično v celotni dejavnosti trgovine z izjemo trgovi-
ne po pošti ali po internetu. P.G.
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78
Računalniške, telekomunikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače
ipd. v specializiranih prodajalnah
102,8 107,0 103,1 105,5 94,3 104,8
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 94,8 94,4 95,5 94,4 100,8 91,8
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih
prodajalnah
93,5 98,1 94,2 98,3 97,5 95,7
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video
zapisi v specializiranih prodajalnah
96,3 119,2 96,7 120,7 98,9 120,8
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila
le-teh
99,5 100,1 98,5 99,6 98,4 98,2
1) V podatkih je izločen vpliv spremembe cen.
2) V podatkih je izločen vpliv koledarja.
3) V podatkih je izločen vpliv sezone in koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, marec 2025. P.G.
Kumulativni indeksi prihodka
Nominalni Realni
jan-dec 24 /
jan-dec 23
okt-dec 24 /
okt-dec 23
jan-dec 24 /
jan-dec 23
okt-dec 24 /
okt-dec 23
G Trgovina 101,8 100,9 102,3 101,9
45 Trgovina z motornimi vozili in popravila motornih vozil 104,1 102,8 106,6 104,4
45.1+45.3+45.4 Motorna vozila, motorna kolesa, rezervni deli, oprema 103,7 102,6 106,6 104,5
45.2 Vzdrževanje in popravila motornih vozil 107,7 104,2 106,3 102,6
46 Posredništvo in trgovina na debelo, razen z motornimi vozili 101,6 101,4 102,3 103,1
47 Trgovina na drobno, razen z motornimi vozili 101,0 99,9 99,5 99,3
47 brez 47.3 Trgovina na drobno, brez motornih goriv 102,9 101,9 101,1 100,4
47.3 Motorna goriva v specializiranih prodajalnah 93,3 89,1 93,5 92,3
47.11+47.2 Trgovina z živili, pijačami in tobačnimi izdelki 103,5 103,5 101,7 101,6
47.11 Nespecializirane prodajalne, pretežno z živili 103,5 103,5 101,7 101,7
47.2 Živila, pijače, tobačni izdelki v specializiranih prodajalnah 103,7 103,0 101,1 100,3
47.19+47.4+47.5+47.6+47.7+47.8+47.9 Trgovina z neživili, brez motornih goriv 102,2 100,4 100,4 99,3
47.19 Nespecializirane prodajalne, pretežno z neživili 100,2 98,3 98,7 97,7
47.73+47.74+47.75 Farmacevtski, medicinski, kozmetični in toaletni izdelki v specializiranih
prodajalnah
102,4 97,9 97,1 94,8
47.51+47.71+47.72 Tekstil, oblačila, obutev in usnjeni izdelki v specializiranih prodajalnah 105,3 102,9 104,6 100,8
47.43+47.52+47.54+47.59+47.63 Pohištvo, gospodinjske naprave, gradbeni material, avdio
in video zapisi v specializiranih prodajalnah
102,8 102,5 102,9 103,5
47.41+47.42+47.53+47.61+47.62+47.64+47.65+47.76+47.77+47.78 Računalniške, telekomu-
nikacijske naprave, knjige, športna oprema, igrače ipd. v specializiranih prodajalnah
105,3 111,3 103,3 110,3
47.91 Trgovina na drobno po pošti ali po internetu 97,0 91,1 97,0 91,4
47.52+47.59 Trgovina s pohištvom, gradbenim materialom v specializiranih prodajalnah 99,9 98,5 98,7 98,1
47.43+47.54+47.63 Trgovina z gospodinjskimi napravami, avdio in video zapisi v
specializiranih prodajalnah
112,6 116,5 113,5 117,8
47+45 Skupaj trgovina na drobno, trgovina z motornimi vozili in popravila le-teh 102,0 100,7 102,1 100,8
Opomba: n. p. – ni podatka. Izločen vpliv koledarja.
Vir: Statistični urad RS, preračun TZS, marec 2025. P.G.