1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Odprava administrativnih ovir in upravnih
bremen v okviru ciljev Kompasa za
konkurenčnost
Nedavno je Evropska komisija predstavila Kompas za konkurenč-
nost, na podlagi katerega bo v prihodnje sprejeta vrsta predlogov
za poenostavitev pravil, zmanjšanje regulativnega bremena in
pospešitev upravnih postopkov, da bi Evropa ponovno vzpostavi-
la konkurenčnost, spodbujala ugodno poslovno okolje in rast za
podjetja ter postala privlačnejša za naložbe. Eden od ciljev je tudi
zmanjšanje administrativnih (upravnih) bremen za vsa podjetja za
25 % ter za mikro, mala in srednja podjetja (MSP) za 35%.
S predlogi za poenostavitev zakonodaje, poglobitev enotnega
trga ter krepitev konkurenčnosti gospodarstva želimo k zgornjim
ciljem prispevati tudi na Trgovinski zbornici Slovenije, zato vas
vljudno pozivamo, da nam posredujete svoje predloge za
zmanjšanje administrativnih bremen (prekrivajoča se, nepo-
trebna in nesorazmerna pravila, ki ustvarjajo ovire za podjetja v
Sloveniji in EU), ki izhajajo iz zakonodaje na ravni EU, kot tudi
naše nacionalne zakonodaje. Vse vaše predloge nam lahko pos-
redujete na e-naslov: karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 20. marec 2025, št. 9/25
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Ljubljani – 8. 4. 2025 ob 13.00 uri
Aktualne informacije glede prodaje blaga preko prodajnih avtomatov
V nadaljevanju vas seznanjamo z aktualnimi informacijami, ki se
nanašajo na prodajo blaga preko prodajnih avtomatov, kot sledi.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem
potrjevanju računov (ZDavPR-C) in Pravilnik o spremem-
bah in dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davč-
nem potrjevanju računov
Velike spremembe za prodajo blaga preko prodajnih avtoma-
tov je prinesla zadnja sprememba Zakona o davčnem potrje-
vanju računov (ZDavPR-C), ki je objavljena v Uradnem listu RS,
št. 100/24, in o kateri smo vas predhodno že seznanjali. Gre za
novo obveznost sporočanja podatkov davčnemu organu o
prodaji blaga in storitev prek avtomatov na primerljiv način,
kot je že vzpostavljen v okviru davčnega potrjevanja računov,
z začetkom izvajanja 1. 1. 2026. V Uradnem listu RS, št. 15/25,
je objavljen tudi podzakonski akt - Pravilnik o spremembah in
dopolnitvah Pravilnika o izvajanju Zakona o davčnem potrje-
vanju računov, ki podrobneje ureja izvajanje zakona ter določa:
vsebino in obliko sporočila s podatki o avtomatu;
obliko identifikacijske oznake avtomata;
označitev avtomata z identifikacijsko oznako avtomata;
vsebino in obliko sporočila s podatki o opravljeni prodaji
prek avtomata;
postopek izmenjave podatkov o opravljeni prodaji prek
avtomata;
postopek v primeru napake pri izmenjavi podatkov o opra-
vljeni prodaji prek avtomata;
v prilogah pravilnika I in II so vključene tehnične podlage
za izvedbo postopkov.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano
vrednost (ZDDV-1O) je omogočil izjemo od obveznosti izdajanja
računov (nov 81.a člen ZDDV) tako za prodajo blaga kot tudi sto-
ritev prek avtomatov, kar v praksi pomeni, da tiskani račun ni po-
treben. Slednje na TZS pozdravljamo, še posebej glede na to, da
je bila ob pripravi tega zakona napovedana tudi ta obveznost. Ob
tem je ministrstvo prisluhnilo tudi nekaterim drugim predlogom,
ki jih je podala Skupina za prodajne avtomate, vending pri TZS
tekom javne razprave z vidika implementacije pravilnika v pra-
ksi. TZS je ves čas opozarjala na vidik, da bodo za izvedbo no-
vih zahtev potrebne velike investicije v nadgradnjo programske
in strojne opreme, veliko administrativnega dela bo na področju
vzpostavitve in vzdrževanja evidenc, ter na področju organizacije
kadrov, ki morajo v kratkem času izvesti vse potrebne spremembe
na terenu. Skupina za prodajne avtomate, vending pri TZS je do
sedaj opravila tudi tehnična sestanka z organom nadzora v sme-
ri, da se vzpostavijo povezave glede toka zahtevanih podatkov in
testirajo tehnične rešitve, ter sproti rešujejo odprta vprašanja. Kot
smo bili seznanjeni s strani FURS, testni sistem že deluje. Namen-
ska potrdila, tako testna kot produkcijska so brezplačna, testna
se dobijo prek elektronske pošte na »help desk«, produkcijska pa
se pridobijo prek eDavkov. Na TZS zbiramo nadaljnja odprta vpra-
šanja članov, ki jih lahko posredujete na e-naslov: info@tzslo.si.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na
dodano vrednost (ZDDV-1O) in Pravilnik o spremembah in
dopolnitvah Pravilnika za izvajanje Zakona o davku na do-
dano vrednost - davčne stopnje DDV
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano
vrednost (Uradni list RS, št. 104/24) je med drugim prinesel tudi
naslednjo spremembo v Prilogi I - Seznamu dobav blaga in stori-
tev, za katere se uporablja nižja stopnja DDV:
»(1) Hrana (vključno s pijačo, razen alkoholnih pijač in pijač z
dodanim sladkorjem ali sladili ter pripravkov za pripravo pijač
z dodanim sladkorjem ali sladili) za ljudi in živali; žive živali, se-
mena, rastline in primesi, ki so (običajno) namenjene za pripravo
hrane; izdelki, ki se (običajno) uporabljajo kot dodatki k hrani ali
kot njen nadomestek;«,
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Zakonu je nato sledil Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravil-
nika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS,
št. 112/24), ki je med drugim v 48. členu (Izdelki iz 1. točke Priloge I k
ZDDV-1) Pravilnika o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost
(v nadaljevanju: Pravilnik) v 22. in 23. točki določil sledeče:
»22. razna živila (tarifne oznake: 2101 do vključno 2106), razen
sladkornih sirupov in pripravkov za pripravo pijač, ki vsebu-
jejo dodan sladkor ali sladila (tarifne oznake: 2106 90 30 do
vključno 2106 90 59 in 2106 90 98);«.
»23. sokovi (tarifna oznaka: 2009); vode, vključno z mineralni-
mi vodami in sodavicami (tarifna oznaka: 2201); vode, vključno
z mineralnimi vodami in sodavicami ter druge brezalkoholne
pijače iz tarifne oznake 2202, ki ne vsebujejo dodanega
sladkorja ali sladil; tekoča hrana za bolnike in prehranska
dopolnila (tarifna oznaka: 2202 99); kis in nadomestki kisa
(tarifna oznaka: 2209 00);«.
Tretji odstavek 48. člena Pravilnika je bil dopolnjen z določbo,
da »če se pri prodaji napitkov iz prodajnih avtomatov glede na
značilnosti prodajnega avtomata ne more zagotoviti podatka o
tem, ali gre za napitek z dodanim sladkorjem ali sladili ali ne, je
prodaja napitka obdavčena po nižji stopnji DDV le, če prodaj-
ni avtomat pripravi napitek brez vsebnosti sladkorja ali sladil,
kupcu pa lahko omogoča, da sam izbere možnost dodajanja
sladkorja ali sladil«.
V praksi se še vedno pojavljajo vprašanja, pri katerih je ob
izvajanju zakonodaje lahko v pomoč tudi dokument Finančne
uprave RS – Davek na dodano vrednost, Stopnje DDV, 10. iz-
daja, februar 2025, v okviru katerega so opisani tudi nekateri
primeri, kot sledi:
»Dobava napitkov na osnovi mleka, kave, sladkorja, vode –
pakiranih v plastični kozarček – prek prodajnega avtomata.
(4. 2. 2025)
Odgovor Finančne uprave RS: Navedeni napitki, ki nastanejo v av-
tomatu in so pakirani v lonček, se uvrščajo v tarifne oznake 2202
99 91 do 2202 99 99 (odvisno od vsebnosti mlečnih maščob), ena-
ko kot pripravljeni napitki v plastenkah ali pločevinki v trgovini.
Npr. kupec na avtomatu kupi napitek. Velja:
če avtomat že v osnovi pripravlja napitek z dodanim sladkor-
jem (že v sestavinah napitka je dodan sladkor ali sladilo), se
tak napitek obdavči po splošni stopnji DDV (ne glede na na-
stavitev avtomata);
če avtomat v osnovi pripravlja napitek brez dodanega slad-
korja ali sladil (v sestavinah napitka ni dodanega sladkorja ali
sladila), in se glede na značilnosti prodajnega avtomata ne
more zagotoviti podatka o tem, ali gre za napitek z dodanim
sladkorjem ali sladili ali ne, se tak napitek obdavči:
z nižjo stopnjo DDV, če avtomat sam avtomatično ne dodaja
sladkorja, ampak je dodajanje sladkorja izbira kupca (avtomat
je nastavljen tako, da napitku ne doda sladkorja ali sladila);
s splošno stopnjo DDV, če avtomat sam avtomatično doda
sladkor (avtomat je nastavljen tako, da napitku avtomatično
doda sladkor ali sladila), kupec pa ima možnost izbire, bodi-
si dodajanja dodatnega sladkorja ali pa izbire napitka brez
sladkorja (preklica dodajanja sladkorja s strani avtomata).«.
Ker je Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o izvaja-
nju Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 112/24)
prinesel nabor tarifnih oznak, ki vključujejo velik obseg pijač, ki
se jim je posledično z začetkom letošnjega leta DDV stopnja dvig-
nila, med njimi celo tople napitke, smo tekom javne razprave, ko
se je pravilnik pripravljal, opozorili, da bo to spremembo nemogo-
če izvajati v primeru, ko si na avtomatu kupec sam doda sladkor,
kar je zakonodajalec posledično upošteval in ta primer opredelil
v pravilniku, kot navedeno predhodno, vendar pa se določena
vprašanja na področju izvajanja zakonodaje, v praksi še vedno
pojavljajo. Na TZS zbiramo nadaljnja odprta vprašanja članov, ki
jih lahko posredujete na e-naslov: info@tzslo.si. M.S.
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Povprečna letna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od plač v
Republiki Sloveniji
V Uradnem listu RS, št. 14/25, je objavljena povprečna letna sto-
pnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in plačujejo od
plač v Republiki Sloveniji.
Povprečna stopnja davka in prispevkov, ki se obračunavajo in pla-
čujejo od plač v Republiki Sloveniji, za leto 2024 znaša 36,28%.
K.F.
Odredba o višini prispevkov za osebno dopolnilno delo
V Uradnem listu RS, št. 16/25, je objavljena Odredba o višini pri-
spevkov za osebno dopolnilno delo, ki začne veljati 1. aprila
2025.
Višina prispevkov za osebno dopolnilno delo znaša na posame-
zno vrednotnico za pokojninsko in invalidsko zavarovanje 10,68
eura, za zdravstveno zavarovanje pa 3,05 eura. K.F.
Predlog sheme skrajšanega delovnega časa
Vlada je na 114. redni seji določila besedilo Predloga zakona o
uveljavljanju delnega povračila nadomestila plače za skrajšani
delovni čas. S predlogom zakona se z namenom ohranitve de-
lovnih mest zaradi začasne nezmožnosti zagotavljanja dela delo-
dajalcu zaradi nastopa okoliščin na podlagi tega zakona, omogo-
ča odreditev dela s skrajšanim delovnim časom ob hkratni delni
napotitvi na začasno čakanje na delo delavca, ki ima pri delo-
dajalcu sklenjeno pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas, na
način, da delodajalec delavcu zagotavlja delo vsaj za polovični
delovni čas (odreditev dela s skrajšanim delovnim časom). Delo-
dajalec, ki delavcu zagotavlja delo za vsaj polovični delovni čas,
lahko zaradi povračila izplačanega nadomestila plače za preostali
del delovnega časa do polnega delovnega časa, za katerega je
delavcu odrejeno začasno čakanje na delo v deležu od 5 do 20
ur tedensko, uveljavlja delno povračilo nadomestila plače zaradi
odreditve dela s skrajšanim delovnim časom, določeno s tem za-
konom (delno povračilo nadomestila plače).
Skladno s predlogom tega zakona lahko pravico do delnega
povračila nadomestila plače uveljavlja delodajalec, ki zaposluje
delavce na podlagi pogodbe o zaposlitvi za polni delovni čas in
je pravna ali fizična oseba, vpisana v Poslovni register Slovenije,
oziroma fizična oseba, ki opravlja kmetijsko dejavnost, vpisana v
Register kmetijskih gospodarstev, in po lastni oceni najmanj 30
odstotkom delavcev mesečno ne more zagotavljati najmanj 90
odstotkov dela zaradi naravne ali druge nesreče oziroma kriznih
razmer, kot so določene z zakonom, ki ureja varstvo pred narav-
2
WWW.TZSLO.SI
nimi in drugimi nesrečami, in ki se aktivirajo z načrti zaščite in
reševanja, ali ko Vlada RS izda sklep, s katerim ugotovi, da so
nastopile okoliščine, na katere delodajalci ne morejo vplivati in
ne morejo preprečiti njihovega začasnega negativnega vpliva na
obseg njihovega poslovanja, zaradi česar začasno ne zmorejo za-
gotavljati zadostnega obsega dela delavcem. V časih gospodar-
ske negotovosti zaradi upadanja naročil podjetjem v posameznih
gospodarskih panogah se dodatno izkazuje potreba po ureditvi,
ki uveljavljanje pravice do delnega povračila nadomestila plače
v okviru tega ukrepa omogoča tudi delodajalcem iz posameznih
sektorjev oziroma panog, torej samo po določenih panogah ozi-
roma dejavnostih, ki bi se soočala z večjimi težavami (npr. težave
v avtomobilski ali prehrambni industriji). Ukrep se bo za posame-
zen sektor oziroma panogo aktiviral na podlagi odločitve Vlade,
ki bo odločitev oblikovala na podlagi predloga, podanega s strani
ministrstva, pristojnega za delo. Slednje bo takšen predlog Vladi
RS podalo na podlagi prejetega predloga ministrstva, pristojnega
za gospodarstvo, podatkov Urada za makroekonomske analize in
stanja na trgu dela. Gre za reševanje težav posameznih panog,
ki so sicer ciklične oziroma začasne narave, torej ko se tak upad
zgodi le v delu gospodarstva, zaradi česar se po splošnih pogojih
ukrep ne bi mogel uporabiti, je pa to ohranjanje delovnih mest in
gospodarstvo zelo koristno in potrebno.
Pred sprejetjem odločitve o odreditvi dela s skrajšanim delovnim
časom se mora delodajalec o obsegu dela s skrajšanim delov-
nim časom, številu zaposlenih, ki jim bo takšno delo odrejeno, in
trajanju odreditve posvetovati s sindikati pri delodajalcu, če sin-
dikata pri delodajalcu ni, pa s svetom delavcev, in pridobiti pisno
mnenje sindikata oziroma sveta delavcev v treh delovnih dneh od
zaključka posvetovanja ter v treh delovnih dneh nanj podati pisni
odziv. Če pri delodajalcu ni sindikata niti sveta delavcev, mora
delodajalec pred sprejetjem odločitve obvestiti delavce na način,
običajen pri delodajalcu.
Za čas, ko delavec dejansko dela, je upravičen do plačila za delo.
Za čas do polnega delovnega časa, ko v okviru odrejenega skraj-
šanega delovnega časa ne dela, delavec ohrani vse pravice in
obveznosti iz delovnega razmerja, kot da bi delal polni delovni
čas, razen tistih, ki so drugače urejene s tem zakonom. Delavec
ima v tem času pravico do nadomestila plače, kot je določena z
zakonom, ki ureja delovna razmerja, za primer začasne nezmož-
nosti zagotavljanja dela iz poslovnega razloga (to je 80 odstotkov
njegove povprečne plače). Nadomestilo plače pri tem ne sme
znašati manj kot del minimalne plače, sorazmeren obsegu razlike
med skrajšanim in polnim delovnim časom.
Če je delavec v času začasno odrejenega dela s skrajšanim de-
lovnim časom odsoten z dela v primerih, določenih z zakonom,
ki ureja delovna razmerja, ima pravico do nadomestila plače v
višini, kot je določena z zakonom, ki ureja delovna razmerja, pri
čemer se upošteva delovna obveznost delavca, kot je določena s
pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas. Osnova za višino nado-
mestila plače se določi glede na plačo, ki bi jo delavec prejel, če
bi delal polni delovni čas.
Delavec se mora v času odrejenega skrajšanega delovnega časa
v skladu s tem zakonom v petih delovnih dneh od odreditve skraj-
šanega delovnega časa prijaviti v evidenco delavcev, vključenih v
shemo skrajšanega delovnega časa pri zavodu, in o tem obvestiti
delodajalca. Delavec ima v času odrejenega skrajšanega delovne-
ga časa po tem zakonu pravico in dolžnost vključitve v usposablja-
nje in izobraževanje. Delavec in zavod se dogovorita o vrsti uspo-
sabljanja ali izobraževanja, v katerega se bo delavec vključil v času
odreditve dela s skrajšanim delovnim časom. Delavec je za vsako
uro dejanske prisotnosti v programu usposabljanja ali izobraževa-
nja upravičen do dodatka za vključitev v višini dodatka za aktivnost,
določenega v pravilniku, ki ureja izvajanje ukrepov aktivne politike
zaposlovanja. Delavec je za vključitev v program usposabljanja ali
izobraževanja upravičen tudi do povračila potnih stroškov na način
in v višini dodatka za prevoz, določenega v pravilniku, ki ureja izva-
janje ukrepov aktivne politike zaposlovanja. Seznam razpoložljivih
usposabljanj in izobraževanj objavi zavod na svoji spletni strani.
Delavcu, ki uspešno zaključi program usposabljanja ali izobraže-
vanja, zavod v roku 30 dni od predložitve dokazila o uspešnem
zaključku, izplača denarno nagrado v višini 100 evrov.
Delno povračilo nadomestila plače delodajalec uveljavi z ele-
ktronsko vlogo, vloženo pri Zavodu Republike Slovenije za za-
poslovanje v 15 dneh od odreditve dela s skrajšanim delovnim
časom. Delno povračilo nadomestila plače zaradi naravnih ne-
sreč ali kriznih razmer bo mogoče uveljavljati za en dogodek za
skupno obdobje največ šest mesecev v 24 mesecih od prve od-
reditve, ko trajajo razlogi za delo s skrajšanim delovnim časom.
Delodajalec lahko delavcu odredi delo s skrajšanim delovnim ča-
som večkrat. Delno povračilo nadomestila plače zaradi začasnih
okoliščin bo mogoče uveljavljati v obdobju, določenem s sklepom
vlade, vendar največ za obdobje šestih mesecev. Višina delnega
povračila nadomestila plače s strani Republike Slovenije znaša 60
odstotkov izplačanega nadomestila plače brez prispevkov delo-
dajalca (bruto I).
Vir: Povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino, social-
ne zadeve in enake možnosti z dne 6. 3. 2025. B.K.
Regres za letni dopust
V nadaljevanju vas seznanjamo s ključnimi informacijami, na ka-
tere morate biti delodajalci pozorni pri izplačilu regresa za letni
dopust glede na veljavno zakonodajo.
Pri izplačilu regresa za letni dopust je potrebno upoštevati 131.
(regres) in 65. (pogodba o zaposlitvi za krajši delovni čas) člen Za-
kona o delovnih razmerjih (Uradni list RS, št. 21/13, s sprememba-
mi in dopolnitvami; ZDR-1) ter 79. člen Kolektivne pogodbe dejav-
nosti trgovine Slovenije (Uradni list RS, št. 52/18, s spremembami
in dopolnitvami; KPDTS):
delodajalec je dolžan delavcu, ki ima pravico do letnega do-
pusta, izplačati regres za letni dopust najmanj v višini mini-
malne plače, ki za leto 2025 znaša 1.277,72 EUR;
višina zneska regresa, ki se ne všteva v davčno osnovo zna-
ša 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji po
zadnjem podatku SURS;
po KPDTS se lahko regres nad višino minimalne plače izplača
v nedenarni obliki pod naslednjim pogojem: delodajalec je
dolžan ta del regresa zagotoviti v obliki, s katero je delavcu
omogočen nakup širokega nabora izdelkov, ki jih potrebuje
za zadovoljevanje vsakodnevnih življenjskih potreb, le-ta pa
mora biti po vrednosti enakovredna denarni obliki;
regres se mora delavcu izplačati najkasneje do 1.julija teko-
čega koledarskega leta. Po KPDTS se lahko v primeru neli-
kvidnosti delodajalca regres za letni dopust izplača najkasne-
je do 1.novembra tekočega leta;
če ima delavec pravico do izrabe le sorazmernega dela let-
nega dopusta, ima pravico le do sorazmernega dela regresa
(npr. zaposlitev ali prenehanje delovnega razmerja med kole-
darskim letom);
če ima delavec sklenjeno pogodbo o zaposlitvi s krajšim
delovnim časom, ima pravico do regresa sorazmerno de-
lovnemu času, za katerega je sklenil pogodbo o zaposlitvi,
razen v primerih, ko delavec dela krajši delovni čas v skladu
s 67. členom ZDR-1.
ZDR-1 v 67.členu določa krajši delovni čas v posebnih primerih,
in sicer:
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
“(1)Delavec, ki dela krajši delovni čas v skladu s predpisi o poko-
jninskem in invalidskem zavarovanju, zdravstvenem zavarovanju,
starševskem varstvu ali drugimi predpisi, ki tako določajo, ima
pravice iz socialnega zavarovanja, kot če bi delal polni delovni čas.
(2)Delavec iz prejšnjega odstavka, ki dela krajši delovni čas, ima
pravico do plačila za delo po dejanski delovni obveznosti ter druge
pravice in obveznosti iz delovnega razmerja, kot delavec, ki dela
polni delovni čas, če s tem zakonom ni drugače določeno. B.K.
Spremenjeni so določeni zneski po Uredbi o davčni obravnavi povračil stroškov in
drugih dohodkov iz delovnega razmerja
Skladno z objavljenim zneskom povprečne mesečne bruto
plače za leto 2024, ki znaša 2.394,92 EUR (Uradni list RS, št.
12/25), so od 26. 2. 2025 dalje spremenjeni naslednji zneski
po Uredbi o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih do-
hodkov iz delovnega razmerja (Uradni list RS, št. 140/06, s spre-
membami in dopolnitvami):
1. Jubilejne nagrade
Jubilejna nagrada se ne všteva v davčno osnovo dohodka iz de-
lovnega razmerja do višine:
30 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji,
preračunane na mesec, za 10 let delovne dobe = 718,48 EUR;
45 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 20 let delovne dobe =
1.077,71 EUR;
60 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 30 let delovne dobe =
1.436,95 EUR;
75 % zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Slo-
veniji, preračunane na mesec, za 40 let delovne dobe =
1.796,19 EUR.
Opomba: zneski po KPDTS so enaki uredbi.
2. Odpravnina ob upokojitvi
Odpravnina ob upokojitvi se do višine 300 % zadnje znane pov-
prečne letne plače zaposlenih v Sloveniji po podatkih Statistič-
nega urada Republike Slovenije, preračunane na mesec, ne všte-
va v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja, kar znaša
7.184,76 EUR od 26. 2. 205 dalje.
Opomba: KPDTS (82. člen) ima drugačno opredelitev – 1 ali 2 pov-
prečni plači v RS za pretekle tri mesece.
3. Plačila dijakom in študentom za obvezno praktično
delo
Plačila dijakom in študentom za obvezno praktično delo v skladu
s predpisi, ki urejajo vzgojo in izobraževanje, se ne vštevajo v
davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja do višine15 %
zadnje znane povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji,
kar znaša 359,24 EUR od 26. 2. 2025 dalje.
Opomba: KPDTS (56. člen) ima drugačno opredelitev – znesek
plačila dijakom se določi v učni pogodbi. B.K.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Vabljeni na individualna usposabljanja za uporabo di-
gitalnega orodja NutriForm
V okviru programa »ZaUpam« smo razvili odprto digitalno orod-
je NutriForm (dodaten zavihek znotraj informacijskega sistema
NutriBase) za spodbujanje izboljševanja sestave živil, ki je
brezplačno na voljo po predhodni registraciji na spletni pove-
zavi: https://nutribase.ijs.si/.
Vse nosilce živilske dejavnosti, ki proizvajate ali tržite živila na
območju Republike Slovenije vljudno vabimo k uporabi informa-
cijskega sistema NutriBase, ki je namenjen urejanju podatkov
o sestavi živil ter omogoča dodajanje novih živil in urejanje
podatkov o obstoječih živilih. Urejeni podatki o sestavi živil
se med drugim delijo v mobilno aplikacijo VešKajJeš ter druge
platforme (OPKP, Šolski lonec, CLAS idr.), ki so namenjene ozave-
ščanju potrošnikov kot tudi raziskavam in razvoju, predvidena je
tudi povezava podatkov s seznamom živil z nacionalnim znakom
»Dobra izbira«, ko bo le-ta vzpostavljen.
V okviru programa »ZaUpam« je bilo v okviru NutriBase razvi-
to dodatno orodje NutriForm, ki uporabnikom nudi podporo
pri izboljševanju sestave živil. Orodje NutriForm je namenjeno
živilskim podjetjem za samoocenjevanje hranilne sestave živil in
kot pomoč pri izboljševanju sestave živil in pijač. NutriForm vklju-
čuje pet modelov (Nutri-Score, FSANZ, WHO/SI in VešKajJeš; po
sprejemu nacionalnega predpisa pa bo aktivirana tudi možnost
profiliranja po kriterijih za uporabo znaka »Dobra izbira«) za pro-
filiranje živil, ki se po svetu uporabljajo za različne namene – od
informiranja potrošnikov, omejevanja oglaševanja živil ali za stro-
kovno ocenjevanje hranilne sestave živil. Orodje NutriForm po
vnosu vseh zahtevanih vstopnih podatkov poda oceno živila po
vseh petih modelih in prikaže, kje na lestvici se le-to nahaja oziro-
ma izpiše kriterije, ki pri posameznem modelu niso bili doseženi.
V okviru programa izvajamo brezplačne praktične delavnice za
uporabo orodja NutriForm. Trenutno so na voljo individualna
usposabljanja, na katerih posameznemu podjetju prikažemo orodje
NutriForm ter zaposlene v podjetju usposobimo za njegovo uporabo.
VABI: V kolikor ste tudi v vašem podjetju zainte-
resirani za izvedbo individualnega usposabljanja, vas vljudno
prosimo, da nam vaš interes sporočite na e-naslov: karmen.for-
tuna@tzslo.si ali info@tzslo.si. Po prejemu vašega interesa bomo
z vami uskladili termin usposabljanja.
Podrobneje lahko vsebine programa »ZaUpam« spremljate
preko spletne povezave: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Za vse dodatne informacije smo vam na razpolago: Mija Lapor-
nik, vodja programa in Karmen Fortuna, sodelavka na programu
– 01 58 98 218 in karmen.fortuna@tzslo.si. M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
4
WWW.TZSLO.SI
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/309 zdne 14.februarja
2025 oobvezni registraciji uvoza nekaterih vrst pripravljene
ali konzervirane sladke koruze vzrnju sporeklom iz Ljudske
republike Kitajske - UL EU, št. L 2025/309 z dne 17. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/313 zdne 17.februarja
2025 odovoljenju za lantanov karbonat oktahidrat kot krmni
dodatek za pse (imetnik dovoljenja Porus GmbH) - UL EU, št. L
2025/313 z dne 18. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/314 z dne 17. februarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Saccharomycesce-
revisiae MUCL39885 kot krmni dodatek za govedo za pitanje
(imetnik dovoljenja: ProsolSPA) in orazveljavitvi Izvedbene ured-
be (EU) št.1059/2013 - UL EU, št. L 2025/314 z dne 18. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/316 z dne 17. febru-
arja 2025 ospremembi izvedbenih uredb (EU) 2021/982 in
(EU) 2023/1332 glede imena imetnika dovoljenja za krmna
dodatka - UL EU, št. L 2025/316 z dne 18. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/342 zdne 13.februar-
ja 2025 oregistraciji geografske označbe Caviar d'Aquitaine
(ZGO) vregistru Unije za geografske označbe vskladu zUred-
bo (EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta - UL EU, št.
L 2025/342 z dne 18. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/361 zdne 17.februar-
ja 2025 ospremembi prilogV, XIV inXV kIzvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Bosno in Hercegovino, Zdru-
ženo kraljestvo in Združene države Amerike na seznamih
tretjih držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih je dovoljen
vstop pošiljk perutnine, zarodnega materiala perutnine, sve-
žega mesa perutnine in pernate divjadi ter mesnih proizvodov
perutnine vUnijo - UL EU, št. L 2025/361 z dne 18. 2. 2025;
Popravek Sklepa št. 1/2024 Skupnega odbora, ustanovlje-
nega s Sporazumom med Evropsko skupnostjo in Kanado
o trgovini z vini in žganimi pijačami z dne 4. aprila 2024
ospremembi prilogI, III(a), III(b), IV(a) in VI kSporazumu med
Evropsko skupnostjo in Kanado otrgovini zvini in žganimi pi-
jačami[2024/1215] (ULL, 2024/1215, 30.4.2024) - UL EU, št. L
2025/90149 z dne 18. 2. 2025;
Delegirana uredba Komisije (EU) 2025/382 z dne 18. sep-
tembra 2024 ospremembi Delegirane uredbe (EU)2018/273
glede certificiranja uvoženih vinskih proizvodov in uvoza vina
sporeklom zNove Zelandije - UL EU, št. L 2025/382 z dne
21. 2. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/350 zdne 21.februarja 2025 oza-
vrnitvi odobritve zdravstvene trditve na živilih, razen tistih, ki se
nanašajo na zmanjšanje tveganja za nastanek bolezni ter na ra-
zvoj in zdravje otrok - UL EU, št. L 2025/350 z dne 24. 2. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/351 z dne 21. februarja 2025
ospremembi Uredbe (EU) št.10/2011 opolimernih materia-
lih in izdelkih, namenjenih za stik zživili, spremembi Ured-
be (EU) 2022/1616 o recikliranih plastičnih materialih in iz-
delkih, namenjenih za stik z živili, razveljavitvi Uredbe (ES)
št.282/2008 in spremembi Uredbe (ES) št.2023/2006 odob-
ri proizvodni praksi za materiale in izdelke, namenjene za stik
z živili, v zvezi z reciklirano plastiko ter drugimi zadevami,
povezanimi znadzorom kakovosti in proizvodnjo polimernih
materialov in izdelkov, namenjenih za stik zživili - UL EU, št. L
2025/351 z dne 24. 2. 2025;
Uredba Komisije (EU) 2025/352 z dne 21. februarja 2025
ospremembi Direktive2002/46/ES Evropskega parlamenta
in Sveta v zvezi s kalcidiol monohidratom, ki se uporablja
priproizvodnji prehranskih dopolnil - UL EU, št. L 2025/352
z dne 24. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/353 zdne 21.februarja
2025 opodaljšanju dovoljenja za pripravek iz Levilactobacil-
lus brevis DSM 16680 kot krmni dodatek za vse živalske vrste
in spremembi Izvedbene uredbe (EU) št.399/2014 - UL EU, št.
L 2025/353 z dne 24. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/355 zdne 21.februarja
2025 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2022/2389 odo-
ločitvi pogostosti identifikacijskih in fizičnih pregledov pošiljk
rastlin, rastlinskih proizvodov in drugih predmetov, ki vstopa-
jo vUnijo - UL EU, št. L 2025/355 z dne 24. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/359 zdne 21.febru-
arja 2025 o dovoljenju za pripravek iz Lactococcus lactis
DSM34262 kot krmni dodatek za vse živalske vrste - UL EU,
št. L 2025/359 z dne 24. 2. 2025;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2025/364 zdne 21.februar-
ja 2025 odovoljenju za pripravek iz Saccharomyces cerevi-
siae CNCM I-4407 kot krmni dodatek za govedo za pitanje
(imetnik dovoljenja: S.I. Lesare) in ospremembi Uredbe (ES)
št.316/2003 - UL EU, št. L 2025/364 z dne 24. 2. 2025. K.F.
III NEŽIVILA
Odgovor Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport glede pobude za uvedbo
možnosti navodil za uporabo v elektronski obliki
Glede na evidentirane pobude s strani članov smo v skupnem dopi-
su z ostalima reprezentativnima zbornicama resornemu Ministrstvu
za gospodarstvo, turizem in šport (v nadaljevanju: MGTŠ) posredo-
vali pobudo, da se v zakonodaji, ki je v pristojnosti MGTŠ, omogoči
možnost, da se navodila za uporabo potrošniku lahko podajo v ele-
ktronski oziroma digitalni obliki in ne več izključno v papirni obliki.
Prehod na elektronska navodila za uporabo bi lahko prinesel
naslednje prednosti: znižanje stroškov distribucije - elektronska
navodila zmanjšujejo stroške tiskanja in logistike, kar povečuje
poslovno učinkovitost; varstvo okolja - manjša poraba papirja pri-
speva k ohranjanju gozdov in zmanjšanju ogljičnega odtisa, kar je
v skladu z okoljskimi cilji EU; hiter dostop do navodil - potrošniki
lahko v primeru izgube tiskanih navodil hitro dostopajo do elek-
tronske različice prek spleta, kar izboljšuje uporabniško izkušnjo;
skladnost z digitalizacijo - elektronska navodila sledijo trendom
digitalizacije ter prilagajajo poslovne prakse sodobnim tehnologi-
jam in pričakovanjem potrošnikov.
Iz odgovora MGTŠ z dne 11. 3. 2025 izhaja, da navedenemu
predlogu ministrstvo ne more prisluhniti glede na razloge, ki jih
MGTŠ navaja v dopisu in jih objavljamo v nadaljevanju:
»Na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport (v nadaljnjem
besedilu: ministrstvo) smo prejeli vaš dopis, v katerem predlagate
prilagoditev slovenske zakonodaje na način, da se skladno z Zako-
nom o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, v nadaljnjem
besedilu: ZVPot-1) omogoči zagotavljanje navodil v elektronski ob-
liki namesto obveznosti zagotavljanja navodil v tiskani obliki.
Uvodoma bi vam želeli pojasniti, da se v skladu z drugim odstav-
kom 3. člena ZVPot-1 le-ta kot splošni zakon glede varstva pravic
potrošnikov uporablja le, v kolikor določena razmerja niso speci-
alno urejena s sektorsko zakonodajo. Tako je treba tudi v zvezi
z zagotavljanjem navodil glede določenega proizvoda primarno
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
upoštevati zahteve sektorske zakonodaje (na primer Zakon o iz-
vajanju Uredbe (EU) o splošni varnosti proizvodov (Uradni list RS,
št. 102/24, v nadaljnjem besedilu: ZIUSVP)).
Nadalje pojasnjujemo, da je v 10. členu ZVPot-1 določeno, da mora
proizvajalec priložiti navodilo za uporabo blagu, pri katerem je za
njegovo pravilno uporabo potreben določen postopek ali bi potro-
šnik z njegovo napačno uporabo lahko povzročil nevarnost zase ali
za druge ali onesnažil okolje, pri čemer pa je podjetju omogočena
določena fleksibilnost, saj drugi in tretji odstavek 10. člena ZVPot-1
dopuščata, da je navodilo za uporabo lahko tudi prilepljeno ali na-
tisnjeno na blagu oziroma na njegovi embalaži in da je lahko v
obliki besedila, slike ali skice oziroma kombinacije teh oblik.
Na ministrstvu menimo, da je ureditev, v skladu s katero podjetje
svoje obveznosti priložitve navodil za uporabo ne more izpolniti
zgolj z zagotovitvijo navodil za uporabo v elektronski obliki (na
primer zgolj z napotitvijo potrošnika na navodila za uporabo na
spletni strani podjetja ali zgolj z zagotovitvijo QR kode na blagu),
potrebna z vidika varstva potrošnikov, saj takšen način zagotavlja-
nja navodil za uporabo od potrošnika zahteva uporabo telefona
ali računalnika ter interneta, kar potrošniku ne omogoča, da se z
navodili za uporabo seznani na enako enostaven način kot v pri-
meru, da so navodila za uporabo priložena blagu v tiskani obliki.
Ker se z 10. členom ZVPot-1 ureja obveznost zagotavljanja navodil
za uporabo tudi pri blagu, pri katerem bi potrošnik z njegovo na-
pačno uporabo lahko povzročil nevarnost zase ali za druge, me-
nimo, da je zlasti pomembno, da ima pri takšnem blagu potrošnik
navodila za uporabo v tiskani obliki na voljo takoj ob dobavi blaga.
Poleg navedenega pa se z obveznostjo zagotavljanja navodil za
uporabo v tiskani obliki varuje tudi nekatere ranljivejše skupine
potrošnikov, ki nimajo ustreznega dostopa do elektronskih komu-
nikacijskih tehnologij ali niso vešči njihove uporabe, saj jim zago-
tavljanje navodil za uporabo samo v elektronski obliki sploh ne
omogoča seznanitve z navodili z uporabo, kar lahko privede do
napačne uporabe blaga, ki lahko pomeni nevarnost za potrošnika
ali njegove bližnje oziroma druge osebe. Na tak način se zlasti
ranljivejšim skupinam potrošnikov omogoča enake možnosti in
vsem potrošnikom omogoča varen nakup blaga.
Kot že zgoraj omenjeno, pa je treba v zvezi z obveznostjo prilo-
žitve navodil za uporabo primarno upoštevati zahteve sektorske
zakonodaje, ki so v veliki meri posledica prenosa zahtev zako-
nodaje Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: EU) v slovenski
pravni red. V zvezi s tem pojasnjujemo, da zahteva po priložitvi
tiskanih navodil proizvodu izhaja iz Uredbe (EU) 2023/988 Evrop-
skega parlamenta in Sveta z dne 10. maja 2023 o splošni varnosti
proizvodov, spremembi Uredbe (EU) št. 1025/2012 Evropskega
parlamenta in Sveta in Direktive (EU) 2020/1828 Evropskega par-
lamenta in Sveta ter razveljavitvi Direktive 2001/95/ES Evropske-
ga parlamenta in Sveta in Direktive Sveta 87/357/EGS (UL L št.
135 z dne 23. maja 2023, str. 1; v nadaljnjem besedilu: Uredba
2023/988/EU), za izvajanje katere je bil sprejet ZIUSVP.
Uredba 2023/988/EU določa jasna in podrobna pravila, ki so ne-
posredno uporabljiva v vseh državah članicah EU. Določene obve-
znosti glede načina zagotavljanja navodil in informacij o proizvodih
potrošnikov so tako določene enotno na ravni EU, s čimer se pre-
preči ustvarjanje dodatnih nacionalnih administrativnih obremeni-
tev in posledično nekonkurenčnost podjetjem iz drugih držav članic
EU. Tako so z ZIUSVP predpisane le določbe, ki so potrebne za učin-
kovito izvajanje Uredbe 2023/988/EU v delu, kjer je to potrebno,
kot je določitev pristojnih organov, kazenskih določb in jezika, ki
ga v skladu z Uredbo 2023/988/EU določi država članica EU glede
na nacionalno zakonodajo. Ostale določbe Uredbe 2023/988/EU,
tudi v delu glede načina prilaganja navodil za uporabo, zavezujejo
neposredno vse države članice EU in jih ni mogoče prilagajati.
Kot izhaja že iz 32. uvodnega pojasnila k Uredbi 2023/988/EU,
lahko gospodarski subjekti informacije o identifikaciji proizvoda
in gospodarskih subjektov ter navodila in varnostne informacije
zagotovijo tudi v digitalni obliki, in sicer z uporabo elektronskih
rešitev, kot je koda QR ali podatkovnomatrična črtna koda. Prav
tako 21. člen Uredbe 2023/988/EU določa, da lahko gospodarski
subjekti dodatno zagotovijo informacije iz petega, šestega in sed-
mega odstavka 9. člena, tretjega odstavka 11. člena in 16. člena
Uredbe 2023/988/EU ter ustrezne določbe harmonizacijske zako-
nodaje tudi v elektronski obliki. Navodila na spletnih straneh ali QR
koda na proizvodu tako ne pomenijo zadostne priložitve navodil.
Glede na zapis zahtev iz sedmega odstavka 9. člena in četrtega
odstavka 11. člena, iz točke (d) 19. člena, 21. člena, prvega odstav-
ka 36. člena in točke (f) drugega odstavka 36. člena Uredbe
2023/988/EU se sledeče informacije lahko dodatno zagotovi tudi
v digitalni obliki:
opozorila in varnostne informacije, ki se pri omogočanju dostop-
nosti proizvodov na trgu prek spleta ali drugih sredstev za proda-
jo na daljavo iz točke (d) 19. člena Uredbe 2023/988/EU namesti-
jo na proizvod ali embalažo ali vključijo v priloženi dokument,
dodatne informacije v digitalni obliki iz 21. člena Uredbe
2023/988/EU,
obvestilo o odpoklicu proizvoda iz varnostnih razlogov iz
prvega odstavka 36. člena Uredbe 2023/988/EU in
informacije na brezplačni telefonski številki in interaktivni
spletni storitvi iz točke (f) drugega odstavka 36. člena Uredbe
2023/988/EU.
Zgoraj navedena navodila in informacije v digitalni obliki je treba ra-
zumeti kot dodatno možnost in ne kot edino oziroma privzeto mož-
nost. Poleg tega je treba opozoriti na točko (b) tretjega pododstav-
ka prvega odstavka 2. člena Uredbe 2023/988/EU, ki določa, da se
poglavje III oddelek 1 (9. do 18. člen) ne uporablja za proizvode, za
katere veljajo posebni predpisi. V tem delu je treba upoštevati sek-
torske predpise za posamezne vrste proizvodov, ki lahko določajo
drugačne zahteve glede prilaganja navodil in informacij.«
Vir: Povzeto po dopisu Ministrstva za gospodarstvo, turizem in
šport z dne 11. 3. 2025. M.S.
III IZOBRAŽEVANJE
Razpis za opravljanje poslovodskega izpita za pridobitev naziva »Trgovski poslovodja /
Trgovska poslovodkinja« za leto 2025
Trgovinska zbornica Slovenije v skladu z Zakonom o poklicnem
in strokovnem izobraževanju (UL RS, št. 79/06, 68/17, 46/19 in
53/24), Pravilnikom o delovodskih in poslovodskih izpitih (UL
RS, št. 68/09), odločbo Ministrstva za šolstvo in šport o podeli-
tvi javnega pooblastila za izvajanje nalog socialnih partnerjev na
področju poklicnega in strokovnega izobraževanja na področju
trgovinske dejavnosti z dne 24.4. 2007 in izpitnim katalogom za
poslovodski izpit za pridobitev naziva trgovski poslovodja/poslo-
vodkinja, objavlja razpis za opravljanje poslovodskega izpita za
pridobitev naziva »Trgovski poslovodja/Trgovska poslovodkinja«.
Prva prijava na poslovodski izpit:
Kandidat, ki se želi prvič prijaviti k opravljanju kateregakoli dela
poslovodskega izpita, mora osebno izpolniti prvo prijavo k opra-
vljanju izpita na Trgovinski zbornici Slovenije, Dunajska cesta
6
WWW.TZSLO.SI
167, 1000 Ljubljana oziroma lahko s soglasjem kandidata prijavo
opravi tudi predstavnik podjetja, kjer je kandidat zaposlen. Prva
prijava je možna skozi celotno leto in je brezplačna.
Pogoji za vpis:
K opravljanju poslovodskega izpita se lahko prijavi oseba, ki iz-
polnjuje sledeča pogoja:
ima IV. raven izobrazbe,
ima vsaj 3 leta delovnih izkušenj v trgovinski dejavnosti.
K prvi prijavi je kandidat dolžan priložiti zahtevana dokazila, s
katerimi dokazuje, da izpolnjuje pogoje za pristop k poslovodske-
mu izpitu:
overjeno kopijo spričevala zadnjega letnika,
overjeno kopijo diplome ali zaključnega spričevala,
overjeno kopijo delovne knjižice oziroma izpis iz ZPIZ o ob-
dobjih zavarovanja v RS po 1.1.2009: http://www.zpiz.si/,
overjeno kopijo pogodbe o zaposlitvi, iz katere je razvidno, da
ima vsaj tri leta delovnih izkušenj na področju trgovinske de-
javnosti ali v primeru delovnih izkušenj, pridobljenih v okviru
dela na podlagi študentske napotnice, verodostojne listine, iz
katerih sta razvidna čas opravljanja dela in zahtevnost dela.
Pri izkazovanju delovnih izkušenj na področju trgovinske de-
javnosti morajo kandidati za pristop k poslovodskemu izpitu
z ustreznimi dokumenti (npr. delovna knjižica, pogodba o za-
poslitvi, potrdilo delodajalca, potrdilo delodajalca o obsegu
in zahtevnosti opravljenega dela na podlagi študentske na-
potnice ter o času, v katerem je konkretna oseba navedeno
delo opravljala, študentska napotnica, izpis opravljenega štu-
dentskega dela s strani študentskega servisa) izkazati, da so
pridobili strokovne izkušnje na delovnih področjih trgovinske
dejavnosti (na primer delo kandidata na področju prodaje, na-
bave, delo s strankami itd.).
Po opravljeni prvi prijavi se mora kandidat pisno prijaviti za opra-
vljanje nadaljnjih izpitov. Prijavnico, ki jo dobi na Trgovinski zbor-
nici Slovenije ali na spletni strani https://www.tzslo.si/sl/izobraze-
vanje-javno-pooblastilo/poslovodski-izpit, mora poslati z vsemi
podatki, ki so na njej zahtevani, na naslov: Trgovinska zbornica
Slovenije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana ali po e-pošti:
info@tzslo.si.
PREOSTALI IZPITNI ROKI ZA LETO 2025
PRAKTIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Seminarska naloga z zagovorom 9. 9. 2025 10. 8. 2025 do 25. 8. 2025 40,20 €
Uporaba elektronskega poslovanja
15. 4. 2025
23. 9. 2025
16. 3. 2025 do 31. 3. 2025
24. 8. 2025 do 8. 9. 2025
40,20 €
Poslovno komuniciranje v tujem jeziku
6. 5. 2025
7. 10. 2025
6. 4. 2025 do 21. 4. 2025
7. 9. 2025 do 22. 9. 2025
40,20 €
Osnove statistike
13. 5. 2025
21. 10. 2025
13. 4. 2025 do 28. 4. 2025
21. 9. 2025 do 6. 10. 2025
40,20 €
Poslovna matematika
27. 5. 2025
4. 11. 2025
27. 4. 2025 do 12. 5. 2025
5. 10. 2025 do 20. 10. 2025
40,20 €
STROKOVNO – TEORETIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poznavanje blaga 9. 9. 2025 10. 8. 2025 do 25. 8. 2025 40,20 €
Gospodarsko poslovanje s trženjem
15. 4. 2025
23. 9. 2025
16. 3. 2025 do 31. 3. 2025
24. 8. 2025 do 8. 9. 2025
40,20 €
Računovodstvo z osnovami poslovnih
financ
6. 5. 2025
7. 10. 2025
6. 4. 2025 do 21. 4. 2025
7. 9. 2025 do 22. 9. 2025
40,20 €
Psihologija prodaje
13. 5. 2025
21. 10. 2025
13. 4. 2025 do 28. 4. 2025
21. 9. 2025 do 6. 10. 2025
40,20 €
Trgovinska zakonodaja
27. 5. 2025
4. 11. 2025
27. 4. 2025 do 12. 5. 2025
5. 10. 2025 do 20. 10. 2025
40,20 €
PEDAGOŠKO – ANDRAGOŠKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Pedagoško – andragoški del
10. 6. 2025
18. 11. 2025
11. 5. 2025 do 26. 5. 2025
19. 10. 2025 do 3. 11. 2025
201,00 €
POSLOVODNO – EKONOMSKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poslovodno – ekonomski del
17. 6. 2025
25. 11. 2025
18. 5. 2025 do 2. 6. 2025
26. 10. 2025 do 10. 11. 2025
201,00 €;
za dva izpita:
80,38 €
T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Ljubljani – 8. 4. 2025 ob 13.00 uri
Na Trgovinski zbornici Slovenije v okviru Akademije TZS v letoš-
njem letu ponovno organiziramo serijo brezplačnih regijskih sre-
čanj po različnih slovenskih krajih, na katerih se člani TZS lahko
seznanite z najpomembnejšimi novostmi na zakonodajnem po-
dročju, ki so pomembna za podjetja.
Tretjetakšno srečanje s člani v letošnjem letu bo potekalo8. apri-
la 2025 v Ljubljani, Dvorana SMELT, Dunajska cesta 160, od
13.00 do 15.00 ure.
Na regijskem srečanju se nam bodo pridružili tudistrokovnjaki
podjetja A1, programskega partnerja TZS, ki bodo udeležence
seznanili z aktualnimi vsebinami s področja kibernetske var-
nosti. Po končani predstavitvi najpomembnejših zakonodajnih
novosti vam bomo svetovalci Trgovinske zbornice Slovenije na
voljo za vsa vaša dodatna vprašanja in pojasnila.
V uvodnem delu srečanja bo izvršna direktorica TZS Mija Lapor-
nik podala kratek pregled stanja v slovenskem gospodarstvu
in v trgovini, kot izhaja iz zadnjih statističnih podatkov, vključno s
primerjavo z EU. Med drugim boste dobili odgovor na vprašanje,
kakšne so napovedi za prihodnje?
V nadaljevanju bomo posebno pozornost namenili aktualnim
vsebinam na zakonodajnem področju, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v letu 2025:
Kaj prinašajo davčne novosti, vključno z davkom na »slad-
ke pijače«?
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Lucija Dobnikar Premk, Primož Gorenc in Karmen
Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna.
Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran:
www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d. V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in
dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
B) Webinar »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« -
15. 4. 2025, on-line
Vljudno vabljeni, da se namdne 15. 4. 2025 med 9.00 in 10.30
uro, preko platforme ZOOM pridružite na delavnici »Trgovina v
podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje«.
Vsebina delavnice:
Razlaga osnovnih statističnih pojmov: populacija, vzorec,
vrste spremenljivk, indeksi.
Razumevanje uporabe indeksov pri merjenju trendov in pri-
merjavah.
Kako najti in izkoristiti podatke o trgovini, ki so nam na voljo?
Kako ustvariti privlačne in informativne grafe?
Predavatelj: g. Primož Gorenc, mag. uporabne statistike, eko-
nomski svetovalec TZS
Splošni pogoji: Za člane je kotizacija brezplačna, za nečlane
pa znaša 50,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek kotizacije
nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic
3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti:
TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si.
Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite
vsaj 3 delovne dni pred izvedbo dogodka, v nasprotnem primeru
vam bomo kotizacijo, kljub neudeležbi, zaračunali v celoti. Kotiza-
cijo povrnemo tudi v primeru, da dogodka ne izvedemo, o čemer
vas bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da navedete
elektronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremem-
be oziroma odpoved. S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe
predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke
bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe dogodka, obveščanja
prijavljenih in posredovanja morebitnih gradiv. L.D.P., P.G.
Krizna shema - uveljavljanje delnega povračila nadomesti-
la plače za skrajšani delovni čas.
Zdravstvena reforma ter rešitve na področju bolniške od-
sotnost z dela.
Kaj prinašajo izhodišča za pokojninsko reformo?
Nov prispevek za dolgotrajno oskrbo.
Kako se prilagodim novim zahtevam na področju zagotavljanja
varnosti in zdravja zaposlenih pri ročnem premeščanju bremen?
Varstvo potrošnikov.
Začele so veljati obsežne spremembe Zakona o gospodar-
skih družbah.
Okoljske novosti in obeti v prihodnje.
Kaj pravzaprav pomenijo nova pravila za nekatere izdelke,
povezana z varstvom gozdov?
NEŽIVILA: splošna varnost proizvodov, univerzalni polnilnik,
baterije, okoljsko primerna zasnova za trajnostne izdelke,
fluorirani toplogredni plini, stroji, kozmetika, kemikalije, tek-
stilni izdelki in obutev.
ŽIVILA: v letošnjem letu predvidena prenova zakonodaje
– v javni obravnavi so predlogi novih zakonov - Zakon o hrani,
Zakon o varni hrani in krmi ter Zakon o kmetijstvu.
Strokovnjaki podjetja A1 Slovenija, programskega partnerja TZS,
nam bodo preko praktičnih primerov predstavili področje kiber-
netske varnosti in zaščite podjetja pred najbolj pogostimi
grožnjami, ki z razvojem tehnologij postaja vse bolj aktualno, pa
tudi kompleksno.
Zato spoštovani člani - vljudno vabljeni, da se nam na dogodku
pridružite in izkoristite priložnost izjemno pestrega programa za
pridobitev svežih ter aktualnih informacij, ki bodo vplivale na po-
slovanje podjetij v prihodnje. Obenem pa bomo prisluhnili tudi va-
šim stališčem in mnenjem ter pobudam za vsebine, ki jih mor-
da pogrešate in bi se jim morali v prihodnje še bolj posvetiti.
Ob zaključku bomo regijsko srečanje izkoristili za medsebojno
druženje, saj gre zagotovo za priložnost, da (še) bolje spoznate
zbornično strokovno službo, ter se družite in navezujete po-
slovne stike tudi z ostalimi prisotnimi predstavniki podjetij iz
vaše regije. Vabimo vas, da se nam tudi tokrat pridružite!
Splošni pogoji: Dogodek je namenjen članom TZS. Prijave
sprejemamo do zapolnitve prostih mest. KOTIZACIJE NI!
N.P., L.D.P.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačno regijsko srečanje s člani TZS v Ljubljani – Ljubljana, 8. 4. 2025 ob 13.00 uri
b) Webinar »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« - 15. 4. 2025, on-line
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.