1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Pomembno obvestilo – Nov transakcijski
račun Trgovinske zbornice Slovenije od
vključno 1. 9. 2024 dalje!
Obveščamo vas, da ima Trgovinska zbornica Slovenije (zaradi
združitve SKB d.d. in NOVE KBM d.d. v OTP banko d.d.) od vključ-
no 1. 9. 2024 dalje NOVO ŠTEVILKO TRANSAKCIJSKEGA RAČUNA:
SI56 0400 0027 8921 404.
Vljudno vas prosimo, da to upoštevate pri svojem nakazilu plačil
Trgovinski zbornici Slovenije, in sicer od vključno 1. 9. 2024 dalje.
Za vsa dodatna pojasnila se lahko obrnete na tajništvo TZS:
e-nas lov: info@tzslo.si in telefon: 01 5898 213. M.L.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 2. september 2024, št. 25/24
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Do 16. 11. 2024 morate delodajalci sprejeti ukrepe za zagotovitev pravice do odklopa
18. Strateška konferenca o trgovini »Kako naj se trgovci (še bolj) približajo slovenskemu
potrošniku? - 12. november 2024, Kongresni center Brdo pri Kranju
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Uredba EU 2023/1115 – t.i. uredba o krčenju gozdov
Kot smo člane predhodno že seznanjali, je v Uradnem listu EU
9. junija 2023 objavljena Uredba (EU) 2023/1115 Evropskega
parlamenta in Sveta z dne 31. maja 2023 o omogočanju dosto-
pnosti nekaterih primarnih in drugih proizvodov, povezanih
s krčenjem in degradacijo gozdov, na trgu Unije in njihovem
izvozu iz Unije ter o razveljavitvi Uredbe (EU) št.995/2010 (v
nadaljevanju: Uredba).
Uredba se nanaša na zadevne primarne proizvode govedo, kakav,
kavo, oljno palmo, gumo, sojo in les ter proizvode, ki jih vsebuje-
jo, so bili z njimi krmljeni ali iz njih proizvedeni, ter gospodarskim
subjektom, ki jih dajejo na trg v EU ali iz njega izvažajo, nalaga
določene obveznosti, povezane predvsem s skrbnim ravnanjem.
Po zadnjih razpoložljivih ustnih informacijah bo s strani pristojnih
državnih organov do predvidoma 6. septembra 2024 priprav-
ljena nova spletna stran, ki bo vključevala odgovore na raz-
lična vprašanja, povezana z določili Uredbe ter smernice za
njeno izvajanje v praksi.
O vseh nadaljnjih informacijah bomo člane sproti seznanjali tudi
preko zbornične spletne strani www.tzslo.si, kjer pod zavihkom
»Okolje« najdete tudi celotno besedilo Uredbe ter doslej objavlje-
na pojasnila Evropske komisije. N.P.
V luči vseh ekonomskih in družbenih dogajanj tudi trgovci iščejo
nove poti do potrošnika. Zato bomo na letošnji že 18. konferenci
odstirali, kakšen je aktualni slovenski potrošnik, kako se mu trgovec
lahko še bolje približa z zanimivimi elementi ponudbe, pa tudi s svo-
jim ugledom; kako le-ta vpliva na potrošnika in njegove nakupne od-
ločitve? Ves čas je potrebno slediti tudi globalnim in evropskim tren-
dom, zato je prav, da se vprašamo, kaj nam razvoj trgovine prinaša
v prihodnje? O vsem tem in še čem bomo razpravljali z zanimivimi
gosti in strokovnjaki s področja trgovine in ugleda zaposlovalcev.
Veseli bomo vaše udeležbe v Kongresnem centru na Brdu pri
Kran ju. Lepo vabljeni k čim prejšnji prijavi, prijavnica je objavljena
na spletni strani TZS www.tzslo.si Dobrodošli!
OKVIRNI PROGRAM KONFERENCE
8:30 - 9:00 Registracija udeležencev
9:00 - 9:20 Otvoritev konference
9:20 – 10:30 1. SEKCIJA: Družbeni in ekonomski trendi trgovine
danes in jutri
10.30 – 10.40 Odmor
10:40 – 11:45 2. SEKCIJA: Profili slovenskega potrošnika in vpogled
na sosednje trge – smo kaj drugačni?
11:45 – 12:45 Kosilo
12:45 – 13:30 3. SEKCIJA: Dobre prakse doma - kaj se (še) lahko
naučimo iz tujine?
13:30 – 14:30 OKROGLA MIZA: Trgovec danes in v prihodnje, kaj pa
potrošnik?
14:30 – 14:40 Zaključki
Podrobnejši program konference, skupaj s prijavo, bomo objavili
v kratkem. Vljudno vabljeni, da si rezervirate termin in da se nam
na konferenci pridružite! M.L., M.S.
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
V javni obravnavi je predlog Zakona o varstvu okolja (ZVO-3)
Obveščamo vas, da je na portalu eDemokracija objavljen predlog
Zakona o varstvu okolja (ZVO-3; EVA 2024-2570-0046), ki je do-
stopen tudi preko povezave na spletni strani www.tzslo.si.
Za vaše pripombe na navedeni osnutek zakona vas prosimo
do ponedeljka, 2. septembra 2024 do konca dne na e-naslov:
nika.pecevnik@tzslo.si. N.P.
Resolucija o Nacionalnem programu varstva potrošnikov 2024–2029
V Uradnem listu RS, št. 45/24, je objavljena Resolucija o Nacio-
nalnem programu varstva potrošnikov 2024-2029 (v nadalje-
vanju: Resolucija). Resolucija je dokument, v katerem je na enem
mestu narejen pregled obstoječe zakonodaje na področju varstva
potrošnikov, ki je sicer zelo razpršena, opredeljuje deležnike in
določa prioritetna področja ter vrsto nalog, ki se bodo izvajale na
področju varstva potrošnikov.
Osnovni cilj politik varstva potrošnikov do leta 2029 je krepitev
varstva in usposobljenosti potrošnikov, pri čemer so v Resolu-
ciji kot prednostna področja za zasledovanje tega cilja navede
finančne storitve, javne infrastrukturne storitve, varnost in kako-
vost živilskih in neživilskih proizvodov ter storitev na trgu in pa
varovanje okolja, trajnostnega razvoja ter zelenega in krožnega
gospodarstva.
Resolucija poleg splošnega opisa politike varstva potrošnikov
opredeljuje temelje varstva potrošnikov ter cilje za njegovo izbolj-
šanje, navaja zadevne zakonodajne akte ter opredeljuje načela
varstva potrošnikov, položaj potrošnika na trgu ter značilnosti po-
trošniških politik. V Resoluciji je prav tako opisana institucionalna
ureditev varstva potrošnikov, pregled stanja v Sloveniji ter težave,
cilji in okvirna sredstva za opravljanje nalog na prednostnih pod-
ročjih.
Med prednostne in sistemske ukrepe so uvrščena področja raz-
voja in vključitve varstva potrošnikov v vse politike, ki vplivajo na
potrošnike, trajnostne potrošnje, rabe digitalizacije v korist po-
trošnikov, zagotavljanja varstva potrošnikov pri finančnih storit-
vah, zagotavljanja varnosti in kakovosti proizvodov in storitev na
trgu, zagotavljanja varstva potrošnikov pri njihovih ekonomskih
pravicah in interesih, učinkovitega varstva potrošniških pravic in
področje pravic potrošnikov na spletu in pri uporabi spletnih sto-
ritev (two-sided platforms). N.P.
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Do 16. 11. 2024 morate delodajalci sprejeti ukrepe za zagotovitev pravice do odklopa
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o delovnih raz-
merjih (Ur. l. RS, št. 114/23 – v nadaljevanju ZDR-1) določa, da
morate delodajalci najkasneje do 16. 11. 2024 sprejeti ukrepe
za zagotovitev pravice do odklopa.
Pravica do odklopa ni urejena v zakonodaji EU, prav tako pa tudi
ne v večini nacionalnih zakonodaj držav članic EU. Na nivoju EU je
sprejeta le Resolucija Evropskega parlamenta z dne 21. januarja
2021 s priporočili Komisiji o pravici do odklopa (2019/2181 (INL)),
ki je objavljena v Uradnem listu EU, št. 2021/C 456/15, z dne
10. 11. 2021.
Ne glede na navedeno in kljub nasprotovanju delodajalskih orga-
nizacij, se je Vlada RS odločila, da bo pravico do odklopa določila
v slovenski zakonodaji.
Pravica do odklopa je urejena v 142.a členu ZDR-1, ki se glasi:
»142.a člen
(pravica do odklopa)
(1) Delodajalec mora delavcem zagotoviti pravico do odklopa, s ka-
tero zagotovi, da delavec v času izrabe pravice do počitka oziroma
v času upravičenih odsotnosti z dela v skladu z zakonom in kolek-
tivno pogodbo oziroma splošnim aktom ne bo na razpolago delo-
dajalcu. V ta namen mora delodajalec sprejeti ustrezne ukrepe.
(2) Ukrepi, ki jih mora sprejeti delodajalec, se določijo s kolektiv-
no pogodbo na ravni dejavnosti. O sprejetih ukrepih mora delo-
dajalec pisno obvestiti delavce na pri delodajalcu običajen način
(npr. na določenem oglasnem mestu v poslovnih prostorih delo-
dajalca ali z uporabo informacijske tehnologije).
(3) Če ukrepi iz prvega odstavka tega člena niso določeni s ko-
lektivno pogodbo na ravni dejavnosti, se določijo s kolektivno
pogodbo ožje ravni.
(4) Če pri delodajalcu ni sindikata, mora delodajalec predlog
ukrepov pred sprejetjem posredovati v mnenje svetu delavcev
oziroma delavskemu zaupniku. Svet delavcev oziroma delavski
zaupnik mora podati mnenje v roku osmih dni, delodajalec pa
mora pred sprejetjem ukrepov posredovano mnenje obravnavati
in se do njega opredeliti.
(5) Če pri posameznem delodajalcu ni organiziranega sveta de-
lavcev oziroma delavskega zaupnika, mora o vsebini ukrepov
delodajalec pred njihovim sprejetjem obvestiti delavce na pri de-
lodajalcu običajen način.
(6) Če delavec v primeru spora navaja dejstva, ki opravičujejo
dom nevo, da je delodajalec ravnal v nasprotju s prvim odstavkom
tega člena, je dokazno breme na strani delodajalca.«
ZDR-1 prvenstveno določa, da se ukrepi, ki jih mora zagotoviti
delodajalec prvenstveno uredijo v kolektivni pogodbi na ravni de-
javnosti. Pri tem posebej poudarjamo, da Kolektivna pogodba
dejavnosti trgovine Slovenije (Ur. l. RS, št. 52/18 s sprememba-
mi in dopolnitvami - KPDTS) ukrepov za zagotovitev pravice do
odklopa ne ureja. Prav tako ni pričakovati, da bi se ti ukrepi, vsaj
ne v kratkem uredili v KPDTS, saj Aneks številka 4 h KPDTS (Ur.
l. RS, št. 52/24) med drugim določa, da je KPDTS, brez kakršnih-
koli dodatnih sprememb, sklenjena za določen čas, in sicer do
30. 6. 2026. Poleg tega bi bilo z vidika organizacije dela pri po-
sameznih delodajalcih v trgovinski dejavnosti, glede na njihovo
raznolikost, sprejemanje teh ukrepov na ravni dejavnosti, za de-
lodajalce lahko tudi omejujoče.
Glede na navedeno mora vsak delodajalec sprejeti ukrepe, s
katerimi se zagotovi pravico do odklopa, in sicer da delavec v
času izrabe pravice do počitka oziroma v času upravičenih odsot-
nosti ne bo na razpolago delodajalcu, v podjetniški kolektivni
pogodbi ali v internem aktu delodajalca.
OPOZARJA: Ukrepe za zagotovitev pravice do odklo-
pa morate sprejeti vsi delodajalci, ne glede na velikost podjetja.
2
WWW.TZSLO.SI
Pri tem navajamo, da ZDR-1 ne zahteva, da delodajalec z name-
nom ureditve pravice do odklopa sprejme samostojen interni
akt. Ukrepe lahko kot dopolnitev določi v katerem od že spre-
jetih internih aktov. Najpogosteje bo to verjetno interni akt, ki
ureja organizacijo delovnega časa.
Ob tem pa opozarjamo, da je potrebno pri sprejemanju samo-
stojnega internega akta ali pri sprejemanju dopolnitev že
sprejetega internega akta upoštevati postopek, kot ga določa
zgoraj navedeni člen.
Navedeno pomeni, da mora delodajalec v primeru, če pri njem ni
organiziranega sveta delavcev oziroma delavskega zaupnika, o
vsebini ukrepov pred njihovim sprejetjem obvestiti delavce na
pri delodajalcu običajen način.
Po sprejemu ukrepov pa mora o sprejetih ukrepih pisno ob-
vestiti delavce na pri delodajalcu običajen način (npr. na do-
ločenem oglasnem mestu v poslovnih prostorih delodajalca ali z
uporabo informacijske tehnologije).
Kot že omenjeno, konkretnih ukrepov zakonodaja ne določa. Iz-
jema je le Kolektivna pogodba za časopisno-informativne, založ-
niške in knjigotrške dejavnosti, ki v določbi, ki ureja delo na domu
določa: »V pogodbi o zaposlitvi mora biti natančno določen čas, v
katerem mora biti delavec na razpolago delodajalcu po telefonu
ali elektronski pošti, izven tega časa se delavec ni dolžan javljati
ali odgovarjati delodajalcu (pravica do odklopa).«
Ključno je, da delodajalec v svojem internem aktu določi takšne
ukrepe, da bo za delavce jasno, kdaj se jim npr. ni potrebno ja-
viti na telefon ali odgovoriti na e-pošto, morebitna odstopanja/
izjeme od tega pravila, koristno pa je tudi ozaveščanje o pravici
do odklopa.
Nekaj dobrih praks ukrepov smo vam podali v prispevku, ki je
objavljen v T-Informacijah, številka 23/24 z dne 10. 8. 2024. B.K.
Izvajanje novega Pravilnika o zagotavljanju varnosti in zdravja delavcev pri ročnem
premeščanju bremen v praksi
S 1. 8. 2024 se je po enoletnem prehodnem obdobju pričel
uporabljati nov Pravilnik o zagotavljanju varnosti in zdravja
delavcev pri ročnem premeščanju bremen (Uradni list RS, št.
48/23, 98/23 in 47/24), ki določa ukrepe za zagotavljanje varnosti
in zdravja pri ročnem premeščanju bremen, pri katerem so de-
lavci izpostavljeni nevarnosti kostno-mišičnih obolenj in poškodb.
VABI: Glede na napovedi, da bo Inšpektorat RS
za delo v drugi polovici leta 2024 intenzivno preverjal sta-
nje na terenu ter do 31. 12. 2024 izdal poročilo o ugotovi-
tvah opravljenega nadzora, vas vljudno vabimo k posredo-
vanju vaših informacij iz prakse oziroma o vaših morebitnih
težavah, s katerimi se soočate pri implementaciji zahtev iz
tega pravilnika v praksi. Vse vaše informacije, komentarje, iz-
kušnje in odprta vprašanja nam lahko posredujete na e-naslov:
karmen.fortuna@tzslo.si. K.F.
III ŽIVILA
PREDVIDENA NOVOST - Posodobitev publikacije »Navodila za sledljivost živil v trgovini
ter njihov umik/odpoklic«
Obveščamo vas, da smo na Trgovinski zbornici Slovenije že pričeli
s posodobitvijo publikacije »Navodila za sledljivost živil v trgovini
ter njihov umik/odpoklic«, ki je bila izdana leta 2008 pod projekt-
nim vodstvom takratnega Ministrstva za gospodarstvo.
V omenjenih navodilih so prikazane osnovne zahteve in priporo-
čila glede sledljivosti ter praktične usmeritve in rešitve, ki poma-
gajo trgovcem pri izpolnjevanju zahtev in priporočil s področja
zagotavljanja varne hrane za končnega potrošnika, kamor sodi
tudi sledljivost in umik/odpoklic živilskega blaga.
Za namen priprave posodobitve publikacije je bila na TZS us-
tanovljena projektna skupina, ki jo sestavljajo strokovnjaki iz
nekaterih trgovskih podjetij, zunanji strokovnjaki iz Bureau Ve-
ritas ter strokovna služba TZS. V kolikor želite člani aktivno so-
delovati pri pripravi nove posodobljene publikacije, vas vljud-
no vabimo, da nam vaš interes čimprej sporočite na e-naslov:
karmen.fortuna@tzslo.si. M.L., K.F.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Popravek Izvedbenega sklepa Komisije (EU)2024/1434 zdne
24. maja 2024 o odobritvi metod za ocenjevanje za razvr-
ščanje prašičjih trupov na Poljskem in razveljavitvi Odloč-
be2005/240/ES (Uradni list Evropske unije L, 2024/1434, 28.
maj 2024) - UL EU, št. L 2024/90432 z dne 25. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2004 z dne 23. julija
2024 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2019/2072 glede
seznama škodljivih organizmov ter pravil ovnosu rastlin, rastlin-
skih proizvodov in drugih predmetov na ozemlje Unije ter njiho-
vih premikih po njem - UL EU, št. L 2024/2004 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2029 zdne 19.julija
2024 ovpisu imena vregister zaščitenih označb porekla in
zaščitenih geografskih označb (Hjälmargös (ZOP)) - UL EU, št.
L 2024/2029 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2037 z dne 19.julija
2024 ovpisu imena vregister zaščitenih označb porekla in
zaščitenih geografskih označb (Saucisson gaumais (ZGO)) -
UL EU, št. L 2024/2037 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2042 zdne 19. julija
2024 oodobritvi sprememb specifikacije proizvoda na ravni
Unije za zaščiteno označbo porekla (Murfatlar) - UL EU, št. L
2024/2042 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2091 z dne 24. julija
2024 ospremembi Uredbe (ES) št.1484/95 vzvezi zdoločitvijo
reprezentativnih cen vsektorjih perutninskega mesa in jajc ter
za albumine iz jajc - UL EU, št. L 2024/2091 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2110 z dne 25. julija
2024 opopravku izvedbene uredbe Komisije (EU)2024/1607
zdne 29.maja 2024 ospremembi Uredbe (ES) št.1484/95
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
v zvezi z določitvijo reprezentativnih cen v sektorjih perut-
ninskega mesa in jajc ter za albumine iz jajc - UL EU, št. L
2024/2110 z dne 26. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2020 zdne 26.julija
2024 ospremembi in popravku PrilogeIII kIzvedbeni ured-
bi (EU)2020/2235 glede vzorcev spričeval za vstop pošiljk
nekaterih kategorij živali in nekaterih proizvodov živalskega
izvora, namenjenih za prehrano ljudi, vUnijo ter opopravku
Izvedbene uredbe (EU)2024/399 - UL EU, št. L 2024/2020 z
dne 29. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2111 z dne 26. ju-
lija 2024 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Združene države Amerike na
seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih
je dovoljen vstop pošiljk perutnine, zarodnega materiala pe-
rutnine ter svežega mesa perutnine in pernate divjadi vUnijo
- UL EU, št. L 2024/2111 z dne 29. 7. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2041 zdne 29.julija 2024 ospre-
membi Uredbe (EU) št. 432/2012 glede zdravstvene trdit-
ve omonakolinu Kiz rdečega kvasnega riža - UL EU, št. L
2024/2041 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2036 zdne 29.julija
2024 oodobritvi dajanja na trg 2′-fukozillaktoze, proizvedene
zderivatnim sevom Escherichia coli W(ATCC 9637), kot no-
vega živila in ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470
- UL EU, št. L 2024/2036 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2039 zdne 29.julija
2024 opopravku Izvedbene uredbe (EU)2023/1173 sčrtanjem
krmnih dodatkov iz njene priloge - UL EU, št. L 2024/2039 z
dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2040 zdne 29.julija
2024 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2024/1070 vzvezi
zdoločitvijo prehodnih ukrepov za podaljšanje dovoljenja za
pripravek iz 25-hidroksiholekalciferola, ki ga proizvajajo Sa-
ccharomyces cerevisiae CBS 146008 - UL EU, št. L 2024/2040
z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2044 zdne 29.julija 2024
ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 glede specifika-
cij in pogojev uporabe novega živila biomasa kvasovke Yarrowia
lipolytica - UL EU, št. L 2024/2044 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2046 zdne 29.julija
2024 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 glede
posebnih zahtev za označevanje novega živila delno hidro-
lizirane beljakovine iz tropin ječmena (Hordeum vulgare) in
riža (Oryza sativa) - UL EU, št. L 2024/2046 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2047 zdne 29.julija
2024 oodobritvi dajanja na trg semen in moke iz semen Vig-
na subterranea (L.) Verdc. kot tradicionalnega živila iz tretje
države in ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 - UL
EU, št. L 2024/2047 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2048 z dne 29. julija
2024 o spremembi Izvedbene uredbe (EU) 2017/2470 glede
specifikacij in pogojev uporabe novega živila izvleček beljako-
vin iz prašičjih ledvic - UL EU, št. L 2024/2048 z dne 30. 7. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2090 zdne 29.julija
2024 oodobritvi dajanja na trg zmesi lakto-N-fukopentaoze
Iin2’-fukozillaktoze, proizvedene zuporabo derivatnega seva
Escherichia coli K-12 DH1, kot novega živila in ospremembi
Izvedbene uredbe (EU)2017/2470 - UL EU, št. L 2024/2090 z
dne 30. 7. 2024;
Sklep št. 2 skupnega odbora z dne 5. junija 2024 o spre-
membi PrilogeII kSporazumu med Evropsko unijo in Islandijo
ozaščiti geografskih označb za kmetijske proizvode in živila
[2024/2005] - UL EU, št. L 2024/2005 z dne 30. 7. 2024. K.F.
III JAVNI RAZPIS
Javni razpis za spodbujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenčnost
v Republiki Sloveniji, september 2024
V Uradnem listu RS, št. 69/24, je objavljen Javni razpis za spod-
bujanje velikih investicij za večjo produktivnost in konkurenč-
nost v Republiki Sloveniji, september 2024 (kratica javnega
razpisa: JR INVEST september 2024 - NOO).
Namen javnega razpisa je spodbuditi gospodarske družbe k
trajnostno naravnanim investicijam z vlaganji v naprednejšo teh-
nologijo in avtomatizacijo poslovnih procesov, ki bodo prispevale
k dekarbonizaciji ter zelenem in digitalnem prehodu ter dolgo-
ročno omogočile večjo produktivnost gospodarskih družb, boljše
okrevanje, odpornost, rast in konkurenčnost gospodarstva. 
Cilj javnega razpisa je:
dvig produktivnosti in dolgoročne konkurenčnosti gospodar-
skih družb ob istočasnem zagotavljanju trajnosti in dekarbo-
nizacije oziroma razogljičenja in digitalizacije poslovanja,
višja dodana vrednost produktov in storitev v slovenskem iz-
vozu ter višje pozicioniranje slovenskih gospodarskih družb v
globalnih verigah vrednosti,
ohranjanje delovnih mest z višjo dodano vrednostjo,
krepitev globalnih in lokalnih verig vrednosti ter višja konku-
renčnost členov v dobavnih verigah,
enakomernejša regijska porazdelitev investicij.
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje investicij v osnovna
opredmetena in neopredmetena sredstva, ki bodo prispevale k
doseganju višje dodane vrednosti na zaposlenega, okoljsko od-
govornem ravnanju, večji energetski ter snovni učinkovitosti in k
ohranjanju delovnih mest.
Za dodelitev subvencije se lahko prijavi investitor z investicijo v
vrednosti (za ugotavljanje vrednosti investicije se uporabijo po-
datki o upravičenih in neupravičenih stroških naložb v opredme-
tena in neopredmetena osnovna sredstva brez davka na dodano
vrednost ter drugih davkov in dajatev):
od 1.000.000 do 12.000.000 eurov v predelovalni dejavnosti,
od 500.000 do 3.000.000 eurov v storitveni dejavnosti,
od 500.000 do 2.000.000 eurov v razvojno-raziskovalni de-
javnosti,
pri čemer mora investicija v stroje in opremo v vseh treh primerih
znašati najmanj 50 % vrednosti investicije.
Sofinanciranje investicije je odvisno od velikosti gospodarske
družbe in lokacije, na kateri bo investicija izvedena ter sheme
državne pomoči, ki se uporabi za investicijo, skladno z določili
javnega razpisa. Ne glede na določilo prejšnjega stavka najvišja
možna dodeljena subvencija za posamezno investicijo ne more
presegati 819.279,50 EUR.
Prijavitelji oziroma ciljne skupine: Na razpis se lahko prijavi go-
spodarska družba, registrirana v Republiki Sloveniji, kjer se bo
izvedla investicija. Prijavitelj (po odobritvi dodelitve subvencije:
končni prejemnik) po tem javnem razpisu je gospodarska družba,
ki je registrirana najmanj 12 mesecev pred mesecem oddaje vloge
(upošteva se datum registracije gospodarske družbe na sodišču)
in ima zaključeno najmanj eno poslovno leto pred oddajo vloge.
Rok za prispetje prijav je 11. 9. 2024 do 12. ure.
Vir: Povzeto po spletni objavi Javne agencije SPIRIT Slovenija z
dne 16. 8. 2024. K.F.
4
WWW.TZSLO.SI
III IZOBRAŽEVANJE
Vabimo vas k vpisu na poslovodski izpit za pridobitev naziva »Trgovski poslovodja/
Trgovska poslovodkinja«
Trgovinska zbornica Slovenijev skladu s predpisi in podeljenim
javnim pooblastilom na področju poklicnega in strokovnega izo-
braževanja izvajaposlovodski izpitza pridobitev naziva »Trgo-
vski poslovodja/Trgovska poslovodkinja«ters tem pridobitev
srednje strokovne izobrazbe (V. raven).
Vljudnovabljeni k vpisu na poslovodski izpit, ki je možen skozi
vse leto, pri čemer je sama prijava povsem brezplačna.
Pogoji za vpis:
pridobljena IV. raven izobrazbe (srednja poklicna izobrazba
katerekoli smeri) in
vsaj 3 leta delovnih izkušenj v trgovinski dejavnosti.
Za vpis na poslovodski izpit je potrebnona TZS vložiti izpolnjen
obrazec prve prijave, skupaj z dokazili, s katerimi kandidat do-
kazuje, da izpolnjuje pogoje za pristop k poslovodskemu izpitu.
Poslovodski izpit je sestavljen iz štirih področij, in sicer izprak-
tičnega, strokovno-teoretičnega, poslovodno-ekonomske-
ga in pedagoško-andragoškega dela. Vsak posamezni del je
sestavljen iz več posameznih izpitov, skupno število izpitov v
okviru poslovodskega izpita znaša 12.
Po opravljenem delu poslovodskega izpita kandidat pridobi delno
spričevalo o opravljenem posameznem delu, po opravljenih vseh
izpitih in delih pa tudi spričevalo o opravljenem poslovodskem
izpitu, pridobljeni srednji strokovni izobrazbi ter nazivu »Trgovski
poslovodja/Trgovska poslovodkinja«.
Za vsak posamezen izpit so v koledarskem letu razpisani
trije izpitni roki, pri čemer si kandidat poljubno izbira vrstni
red izpitov in razpisani rok, na katerem želi posamezen izpit
opravljati. Prva prijava k opravljanju poslovodskega izpita je
brezplačna, kotizacijo za opravljanje posameznega izpita pa kan-
didat poravna ob prijavi na ta posamezni izpit. Za lažjo in kako-
vostnejšo pripravo na izpit so kandidatom na voljo tudi priročniki,
ki jih lahko naročijo na zbornici ter izpitna vprašanja, ki so prosto
dostopna na naši spletni strani. Za več informacij o posameznih
izpitih obiščite spletno stran TZS: https://www.tzslo.si/sl/izobraze-
vanje-javno-pooblastilo/poslovodski-izpit.
Za vse dodatne informacije glede prijave in opravljanja
poslovodskega izpita se lahko obrnete na Tanjo Rudolf –
tanja.rudolf@tzslo.si ali tel. 01 58 98 220. T. R.
Jesenski termini izpitov za opravljanje poslovodskega izpita za pridobitev naziva
»Trgovski poslovodja/ Trgovska poslovodkinja«
Kandidate, ki že opravljajo poslovodski izpit za pridobitev naziva
»Trgovski poslovodja/Trgovska poslovodkinja«, in tudi tiste, ki bi
k poslovodskemu izpitu želeli še pristopiti, obveščamo, da se s
septembrom 2024 nadaljujejo termini izpitov.
Termini so objavljeni v okviru razpisa za opravljanje poslovodskega
izpita za pridobitev naziva »Trgovski poslovodja/Trgovska
poslovodkinja«. Celotno besedilo razpisa je dostopno na spletni
povezavi:
https://www.tzslo.si/sl/izobrazevanje-javno-pooblastilo/poslo-
vodski-izpit.
Preostali izpitni roki za leto 2024 – jesenski termini
PRAKTIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Seminarska naloga z zagovorom 3. 9. 2024 4. 8. 2024 do 19. 8. 2024 40,20 €
Uporaba elektronskega poslovanja 17. 9. 2024 18. 8. 2024 do 2. 9. 2024 40,20 €
Poslovno komuniciranje v tujem jeziku 1. 10. 2024 1. 9. 2024 do 16. 9. 2024 40,20 €
Osnove statistike 15. 10. 2024 15. 9. 2024 do 30. 9. 2024 40,20 €
Poslovna matematika 5. 11. 2024 6. 10. 2024 do 21. 10. 2024 40,20 €
STROKOVNO – TEORETIČNI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poznavanje blaga 3. 9. 2024 4. 8. 2024 do 19. 8. 2024 40,20 €
Gospodarsko poslovanje s trženjem 17. 9. 2024 18. 8. 2024 do 2. 9. 2024 40,20 €
Računovodstvo z osnovami poslovnih financ 1. 10. 2024 1. 9. 2024 do 16. 9. 2024 40,20 €
Psihologija prodaje 15. 10. 2024 15. 9. 2024 do 30. 9. 2024 40,20 €
Trgovinska zakonodaja 5. 11. 2024 6. 10. 2024 do 21. 10. 2024 40,20 €
PEDAGOŠKO – ANDRAGOŠKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Pedagoško – andragoški del 19. 11. 2024 20. 10. 2024 do 4. 11. 2024 201,00 €
POSLOVODNO – EKONOMSKI DEL IZPITNI ROKI PRIJAVNI ROKI CENA/EUR
Poslovodno – ekonomski del 26. 11. 2024 27. 10. 2024 do 11. 11. 2024
201,00 €;
za dva izpita: 80,38 €
T.R.
III AKADEMIJA TZS
A) Brezplačni webinar za trgovce: KEMIKALIJE, REACH, DETERGENTI, BIOCIDNI
PROIZVODI – on-line, 12. 9. 2024
Vljudno vas vabimo na brezplačni webinar za trgovce: KEMIKA-
LIJE, REACH, DETERGENTI, BIOCIDNI PROIZVODI, ki bo pote-
kal 12. 9. 2024 od 9.00 do 13.00 ure preko platforme ZOOM.
Trgovci na trgu običajno nastopajo kot uvozniki in/ali distributerji,
lahko pa so tudi lastniki blagovne znamke. V okviru webinarja bodo
predstavljene vsebine, s poudarkom na vsebinah, pomembnih za
trgovska podjetja in izhajajo iz zakonodaje, ki določa pogoje za
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
dajanje na trg kemikalij (označevanje, dokumentacija, varnost,
poročanje, skladiščenje...), biocidov ter detergentov. Vsebine
bodo predstavili strokovnjaki Urada RS za kemikalije, vključen je
tudi nadzor.
PROGRAM
9.00 – 9.20 Detergenti
Alojz GRABNER, direktor, Urad RS za kemikalije
9.20 – 10.05 REACH
Simona FAJFAR, Urad RS za kemikalije
10.05 – 10.50 Razvrščanje, pakiranje in označevanje
Tatjana HUMAR JURIČ, Urad RS za kemikalije
10.50 – 11.10 Posebni pogoji za promet z nevarnimi
kemikalijami
Karmen KRAJNC, Urad RS za kemikalije
11.10 – 11.25 Odmor
11.25 – 11.55 Biocidni proizvodi
Marta PAVLIČ ČUK, Urad RS za kemikalije
11.55 – 12.20 Dovoljenja po ZKEM in poročanje
Zoran BUČALIČ, Urad RS za kemikalije
12.20 – 12.40 Skladiščenje nevarnih kemikalij
Zoran BUČALIČ, Urad RS za kemikalije
12.40 – 13.00 Inšpekcijski nadzor
Semira HAJRLAHOVIĆ MEHIĆ, direktorica,
Inšpekcija za kemikalije
Vljudno vabljeni. KOTIZACIJE NI! M.S.
B) Delavnica »Zdravje na delovnem mestu: s čustveno inteligenco do boljšega zdravja
in dobrega počutja« - Ljubljana, 24. 9. 2024
Vljudno vas vabimo na delavnico »Zdravje na delovnem mestu:
s čustveno inteligenco do boljšega zdravja in dobrega počut-
ja«, ki bo potekala dne 24. 9. 2024 od 9.00 do 12.00 ure v sejni
sobi TZS, Dunajska cesta 167, Ljubljana.
V današnjem delovnem okolju so nihanja v našem razpolože-
nju in čustvih pogosta in pomembno vplivajo na naše zdravje.
Hiter tempo dela, nenadne spremembe na trgu in visoka pri-
čakovanja strank, to je le nekaj stvari, ki lahko močno zama-
jejo temelje našega blagostanja. Če k temu dodamo še slabe
medosebne odnose in neučinkovito komunikacijo, je jasno,
zakaj je skrb za dobro počutje danes pomembnejša kot ka-
darkoli prej.
To ne bo delavnica na temo zdravja na delovnem mestu, na kateri
bi telovadili, spoznavali pravilno telesno držo ali se učili o zdravi
prehrani. Na delavnici bomo govorili o blagostanju (well-being) –
ne zgolj o fizičnem, temveč tudi o našem mentalnem in duševnem
počutju ter raziskovali kaj vse lahko s pomočjo čustvene inteli-
gence storite za lastno dobro počutje in zdravje.
Na delavnici boste:
raziskali, na katerem področju skrbi zase imate največ neizko-
riščenega potenciala,
se naučili učinkoviteje kreirati nove, bolj zdrave navade,
razumeli pomen postavljanja osebnih meja za krepitev bla-
gostanja,
raziskali prepričanja, ki vas omejujejo pri učinkovitejši skrbi zase.
Predavateljica: ga. Urška Gerbajs
Splošni pogoji: Za člane znaša kotizacija 55,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 110,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR SI56 0400 0027 8921 404 pri
OTP banki d.d. – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam
lahko pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na
e-naslov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v pri-
meru, da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delav-
nice! Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da razpisane delavnice
ne izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas
prosimo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. T.R.
C) Brezplačni webinar »Inšpekcijski postopek in ugotovitve TIRS ob nadzoru v trgovini«
- on-line, 26. 9. 2024
Vljudno vabljeni, da se nam pridružite na webinarju »Inšpekcijski
postopek in ugotovitve TIRS ob nadzoru v trgovini«, ki bo po-
tekal dne 26. 9. 2024 med 9.00 in 12.15 uro, preko platforme
ZOOM.
PROGRAM
9.00-10.30
Inšpekcijski postopek v praksi:
Uvod – glavna tržna inšpektorica mag. Andreja
But
Postopki pri opravljanju nalog inšpekcijskega
nadzora – Simona Završnik Vrčon
Pooblastila inšpektorja – Simona Završnik Vrčon
Inšpekcijski ukrepi – Simona Završnik Vrčon
Pravice in dolžnosti zavezanca v postopku
inšpekcijskega nadzora s poudarkom na
trgovinski dejavnosti – Simona Završnik Vrčon
Pritožbeni postopek – Simona Završnik Vrčon
Nadzori trgovinske dejavnosti:
Inšpekcijski nadzori spletne trgovine,
najpogostejše kršitve, ukrepi – Tina Miklavčič
Inšpekcijski nadzori v klasični trgovini, najpogostejše
kršitve, ukrepi – Urška Češnjevar Ikica
10.30-10.40 Odmor
10.40-12.00
Aktualna področja iz pristojnosti TIRS:
Nadzor prodaje alkohola in tobaka
mladoletnim osebam – Elizabeta Pakiž
Energijska učinkovitost in označevanje
izdelkov – mag. Marjan Oven
Nadzor nad varnostjo izdelkov – Luka Rus
12.00-12.15 Vprašanja in odgovori
Predavatelji: tržni inšpektorji Simona Završnik Vrčon, Tina
Miklavčič, Urška Češnjevar Ikica, Elizabeta Pakiž, mag. Marjan
Oven, Luka Rus
Vljudno vabljeni. KOTIZACIJE NI! T.R.
6
WWW.TZSLO.SI
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Brezplačni webinar za trgovce: KEMIKALIJE, REACH, DETERGENTI, BIOCIDNI PROIZVODI - on-line, 12. 9. 2024
b) Delavnica »Zdravje na delovnem mestu: s čustveno inteligenco do boljšega zdravja in dobrega počutja« - Ljubljana, 24. 9. 2024
c) Brezplačni webinar »Inšpekcijski postopek in ugotovitve TIRS ob nadzoru v trgovini« - on-line, 26. 9. 2024
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
3. E-naslov:
4. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporab-
ljali samo za namen izvedbe tega dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
III TRGOVINA V ŠTEVILKAH
Prispevki za socialno varnost samozaposlenih za julij 2024
Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR
Prehodni davčni podračun Referenca
60 % PP** 3,5 PP***
1.332,57 7.773,33
2.220,95
Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 206,55 1.204,87
Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 117,93 687,94
Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 324,48 1.892,81
Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 84,75 494,38
Obvezni zdravstveni prispevek pavšalni znesek 35,00 35,00
Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 87,42 509,93
Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 7,06 41,20
Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 214,23 1.080,51
Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,33 7,77
Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,66 15,54
Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,87 10,88
Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,80 4,66
Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,67 15,54
Skupaj drugi prisp. 5,33 31,08
PRISPEVKI SKUPAJ 544,04 3.004,40
DŠ pomeni davčna številka zavezanca
* Povprečna mesečna bruto plača za leto 2023 (PP): 2.220,95 EUR
** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2024 znaša 60 % zadnje
znane povprečne letne plače: 60 % od 2.220,95 EUR = 1.332,57 EUR
*** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača naj-
več od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2):
2.220,95 x 3,5 = 7.773,33 EUR
Davčni organ bo sestavil predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost
(POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu
elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni,
ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSV
najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani
najpozneje do 20. dne v mesecu za pretekli mesec.
Vir: Ministrstvo za finance, Finančna uprava RS, julij 2024. K.F.
7
WWW.TZSLO.SI
15.644.758
19.458.803
35.103.561
0
5.000.000
10.000.000
15.000.000
20.000.000
25.000.000
30.000.000
35.000.000
40.000.000
Trgovina na drobno Trgovina na debelo Skupaj
2019
2020
2021
2022
2023
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Marjanca Simsič, Tanja Rudolf, Nika Pečevnik, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v
celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije,
Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d.
V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Prihodki od prodaje v trgovini na drobno po blagovnih skupinah
Na podlagi letne raziskave SURS o prihodkih od prodaje po bla-
govnih skupinah izhaja, da so celotni prihodki od prodaje v trgo-
vini v letu 2023 znašali 35,1 mrd EUR, in so bili za 1,3% nižji kot v
letu 2022. Prihodki v trgovini na debelo so znašali 19,5 mrd EUR
(za 3,6 % manj kot v 2022), v trgovini na drobno pa so znašali
15,6 mrd EUR (za 1,9 % več kot v letu 2022), pri čemer je potrebno
upoštevati, da gre za nominalne prihodke ob 4,2 % letni stopnji
inflacije. V kolikor pa bi v podatkih upoštevali učinek inflacije bi bil
prisoten padec prihodkov tako v trgovini na debelo kot v trgovini
na drobno.
Graf 1: Prihodek od prodaje blaga v trgovini (v 1.000 EUR)
Tabela 1: Prihodek od prodaje blaga v trgovini na drobno v 1.000 EUR
2019 2020 2021 2022 2023
Indeks
2023 / 2022
Skupaj
1)
13.506.000 12.438.814 13.784.645 15.358.943 15.644.758 101,9
Hrana in pijača 3.224.137 3.334.385 3.465.642 3.915.216 4.231.702 108,1
Tobak in tobačni izdelki 528.241 577.437 576.571 653.477 711.573 108,9
Oblačila in obutev 984.472 768.982 682.476 842.527 946.842 112,4
Gradbeni material, inštalacije
in tehnični izdelki
682.010 726.792 630.717 688.278 736.452 107,0
Električni aparati in naprave 605.323 695.565 735.176 720.902 771.391 107,0
Energenti in motorno gorivo 1.791.960 1.091.411 1.617.703 2.590.791 1.990.338 76,8
Osebna vozila in oprema 2.327.994 2.039.426 2.241.166 1.871.061 2.445.292 130,7
Oprema za dom 488.482 489.035 672.522 715.721 601.783 84,1
Zdravila, medicinski
pripomočki in kozmetika
1.372.662 1.261.300 1.431.585 1.482.446 1.603.215 108,1
Zeleni program 399.136 444787 M 390.081 527.265 493.667 93,6
Drugo 1.101.582 1.009.694 1.341.006 1.351.258 1.112.503 82,3
M manj zanesljiva ocena – previdna uporaba
1)
Seštevki se zaradi zaokroževanja ne ujemajo.
Vir: SURS, preračun TZS, julij 2024. P.G.
Največjo kategorijo v prihodkih v trgovini na drobno v letu 2023
je še naprej predstavljala prodaja živil in pijač, kjer prihodki zna-
šajo 4,2 mrd EUR, kar predstavlja 27,0 % vseh prihodkov v trgo-
vini na drobno. Po velikosti prihodkov sledi prodaja osebnih vozil
in opreme, kjer so prihodki znašali 2,4 mrd EUR, kar predstavlja
15,6 % vseh prihodkov trgovine na drobno. Prodaja energentov
in motornih goriv je v letu 2023 ustvarila 1,9 mrd EUR (12,7 %)
prihodkov, prodaja zdravil, medicinski pripomočkov in kozmetike
pa 1,6 mrd EUR (10,2 %).
V letu 2023 so najbolj narasli prihodki od prodaje osebnih vozil
in opreme, in sicer za 30,7 %. Večja rast prihodkov je bila tudi pri
prodaji oblačil in obutve za 12,4 % ter tobaka in tobačnih izdel-
kov za 8,9 %. Največji padec prihodkov pa je zaznati pri prodaji
energentov in motornih goriv, in sicer za 23,2 %, sledi prodaja
opreme za dom s 15,9 % padcem in zeleni program s 6,4 % pad-
cem prihodkov.
Vir: SURS, julij 2024