1
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III IZ DELA ZBORNICE
Problemska konferenca malih trgovcev
in zadrug »Ali poslovno okolje v Sloveniji
sploh še omogoča preživetje malih trgovcev
in zadrug na podeželju in v mestnih
središčih?« - Ljubljana, 20. november 2024
Vljudno vas vabimo na Problemsko konferenco malih trgovcev
in zadrug z nazivom »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh še
omogoča preživetje malih trgovcev in zadrug na podeželju in
v mestnih središčih, ki bo potekala v sredo, 20. novembra
2024 od 13.15 do 17.00 ure v dvorani SMELT, Dunajska cesta 160
v Ljubljani.
Na konferenci bomo pregledali aktualno stanje v trgovini ter
odstirali pogled na zapiranje prodajaln na podeželju in v mestnih
središčih, saj male prodajalne poleg nemotene oskrbe prebi-
valstva pogosto predstavljajo tudi temelj vključenosti starejših
v našo družbo, obenem pa so temu delu prebivalstva prav pre-
ko teh prodajaln sploh še na razpolago nekatere nujne storitve,
kamor zagotovo sodijo poštne. Na omenjenem dogodku bomo
predstavili aktualne zakonodajne vsebine ter izzive, ki vplivajo
na konkurenčnost poslovanja podjetij ter skupaj z različnimi de-
ležniki poskušali poiskati rešitve, ki bi pripomogle k njihovemu
nadaljnjemu obstoju.
Glasilo Trgovinske zbornice Slovenije, 2. november 2024, št. 31/24
TISKOVINA • Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana
Napovedujemo: Izšla bo nova publikacija TZS »Trgovinski odsev 2024: Poslovni
modeli trgovine prihodnosti«
PROGRAM KONFERENCE
13.15 – 13.30 Registracija udeležencev
13.30 – 15.30 Stanje v trgovini in zapiranje prodajaln na
podeželju, v odročnejših krajih ter v mestnih
središčih
mag. Mariča LAH, predsednica TZS
Pogled malih trgovcev na stanje v trgovini
na Hrvaškem
Ivan ĆIBARIĆ, predsednik, Zveza združenj
malih trgovcev Republike Hrvaške
Poslovno okolje, v katerem poslujejo mali
trgovci v mestnih središčih
David TOMOVSKI, direktor, Zavod za trajnostni
razvoj Kopra »KOPER OTOK«
Poslovno okolje, v katerem poslujejo mali
trgovci na podeželju
Stanko TOMŠIČ, direktor, Kmetijska zadruga
Trebnje-Krka z.o.o.
Kakšne so možne rešitve za izboljšanje
položaja malih trgovcev in zadrug v
Sloveniji?
Franci STANONIK, vodja Sektorja za domače
storitve, Direktorat za notranji trg, Ministrstvo
za gospodarstvo, turizem in šport
Metka ŠOŠTERIČ, vodja Sektorja za načrtovanje
regionalnega razvoja in Andreja ERDLEN,
Sektor za načrtovanje regionalnega razvoja,
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj
Robert SMRDELJ, župan Občine Pivka in
predsednik Združenja občin Slovenije
15.30 - 15.45 Odmor
15.45 – 16.30 Pogled trgovine na morebitno uvedbo
kavcijskega sistema za plastenke in
pločevinke v Sloveniji ter stališče Sekcije
TZS malih trgovcev in zadrug
Mija LAPORNIK, izvršna direktorica TZS
Uredba EU o zmanjševanju vpliva nekaterih
plastičnih proizvodov na okolje (SUP
Uredba)
mag. Tanja BOLTE, generalna direktorica
in mag. Jana MIKLAVČIČ, vodja sektorja,
Ministrstvo za okolje, prostor in energijo
PRIMERI IZ PRAKSE
Ureditev odpadne embalaže, s poudarkom
na plastenkah in pločevinkah, v Avstriji
mag. Rudolf VOUK, odvetnik, Odvetniška
pisarna GRILC-VOUK-RANC-ZENZ
16.30 – 16.45 Razprava in zaključki
KOTIZACIJE NI! Vljudno vabljeni!
Prijavite se lahko preko spletne prijavnice na spletni strani TZS:
www.tzslo.si. Število mest je omejeno.
M.L., K.F.
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Napovedujemo: Publikacija »Trgovinski odsev 2024: Poslovni modeli trgovine
prihodnosti«
Obveščamo vas, da bo v mesecu novembru 2024 izšla nova dvo-
letna publikacija Trgovinske zbornice Slovenije »Trgovinski od-
sev 2024: Poslovni modeli trgovine prihodnosti«.
V letošnji publikaciji si boste lahko prebrali:
1. Vpogled in analiza slovenske trgovine v letih 2022 in
2023 ter stanje v letu 2024
2. Trgovina prihodnosti
Poslovni modeli za trgovino prihodnosti
Maloprodaja in podatki v veleprodaji
Blagovna znamka in njen ugled
3. Praktični vodnik: Uporaba nevromarketinga v trgovini
4. Pot v trajnost: Kako jo v praksi izvajajo trgovci v Sloveniji
Kako trgovci uvajajo umetno inteligenco v svoje poslovanje
Publikacija bo na voljo v tiskani in e-obliki. Naročite jo lahko
tako, da nam posredujete spodnjo naročilnico. P.G.
PRIJAVNICA
na Problemsko konferenco malih trgovcev in zadrug »Ali poslovno okolje v Sloveniji sploh še omogoča
preživetje malih trgovcev in zadrug na podeželju in v mestnih središčih
Ljubljana, 20. november 2024
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
NAROČILNICA ZA PUBLIKACIJO »TRGOVINSKI ODSEV 2024«
Naslov publikacije: »Trgovinski odsev 2024: Poslovni modeli trgovine prihodnosti«
Cena publikacije: 50,00 EUR (cena že vključuje DDV)
Oblika (ustrezno obkrožite): tiskana elektronska
Naročam število izvodov:
Naziv podjetja:
Naslov podjetja:
Matična št. podjetja:  Davčna št. podjetja:
Telefon:  E-naslov:
Kontaktna oseba v podjetju: Ime in priimek odgovorne osebe:
Kraj in datum: Žig:  Podpis odgovorne osebe:
S prijavo potrjujete, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bo TZS uporabljala samo za namen izvedbe pro-
blemske konference, za obveščanja prijavljenih na konferenco ter posredovanje morebitnih gradiv.
Prosimo vas, da nam izpolnjeno naročilnico pošljete na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, 1000 Ljubljana, ali na e-naslov: info@tzslo.si.
Publikacijo vam bomo na podlagi vaše naročilnice posredovali po njenem izidu, v drugi polovici meseca novembra 2024.
Gospodarstvo poziva: Slovenija mora delati na svoji konkurenčnosti!
Zadnje novice v preteklih tednih o odpuščanjih in selitvah proizvo-
dnje v nekaterih podjetjih so pretresle Slovenijo. Odločitve niso
presenečenje, in so posledica šibkega povpraševanja v evrop-
skem avtomobilskem sektorju, ki podjetja sili v doseganje stro-
škovne učinkovitosti in strukturno preoblikovanje. Podobne infor-
macije prihajajo tudi iz številnih drugih podjetij. Gospodarski krog
opozarja, da poslovanje podjetjem še posebej v takšnih zaostre-
nih gospodarskih razmerah dodatno otežuje še nekonkurenčno
poslovno okolje v Sloveniji. Da slednje drži, dokazujejo tudi selitve
proizvodnje nekaterih podjetij v tuje države. Predlogi gospodar-
2
WWW.TZSLO.SI
stva so na mizi; čas je, da jih vlada preuči, sprejme in uresniči.
Gospodarski krog pozdravlja intenziviranje pogovorov med vlado
in predvsem prizadetim avtomobilskim sektorjem v zadnjih dveh
tednih, a potrebni so čimprejšnji konkretni ukrepi. Pri tem pa opo-
zarja, da nekonkurenčni pogoji poslovanja podjetij v Sloveniji pod-
jetja silijo k optimizaciji stroškov, kar v skrajnih primerih pomeni
tudi selitev proizvodnje v tuje, bolj konkurenčne države. Nekon-
kurenčni pogoji imajo zato lahko dolgoročne negativne posledice
tako na dodano vrednost gospodarstva, delovna mesta kot državo.
Posledice bodo prišle in se poznale v državni statistiki s časovnim
zamikom. Dodatno izpostavljajo, da mora tudi javna uprava postati
bolj učinkovita, pregledna in usmerjena v rezultate, saj je to pred-
pogoj za izboljšanje poslovnega okolja in uspešno izvedbo reform.
Zato je očitna potreba po povečanju konkurenčnosti Slovenije kot
poslovne lokacije. Prvi in najnujnejši ukrep v tem trenutku je prav
gotovo čim hitrejši sprejem zakona o stalni shemi skrajšanega de-
lovnega časa, ki ga je Ministrstvo za delo, družino, socialne zade-
ve in enake možnosti sicer že napovedalo. Ta ukrep je ključnega
pomena za stabilizacijo trga dela, saj bo omogočil podjetjem večjo
prožnost pri prilagajanju gospodarskim razmeram in zaposlenim
večjo varnost delovnih mest. Pri tem gospodarstvo poziva k čim-
prejšnjem začetku izvajanja sheme, pri čemer je smiselno razmis-
liti o prilagodljivosti sheme za posamezne gospodarske panoge.
Avtomobilska industrija v Evropi je v fazi prestrukturiranja, ka-
terega del so tudi slovenska podjetja v avtomobilskih dobavnih
verigah. Zato je potrebno ta proces podpreti tudi s strukturnimi
ukrepi, kot so podpora vlaganjem v raziskave, razvoj in inovacije
za prebojne tehnologije in produkte z višjo dodano vrednostjo;
ukrepi za dvig vlaganja v še večjo avtomatizacijo proizvodnje;
spodbude tujim naložbam za okrepitev dobavnih verig za kritične
komponente, kot so polprevodniki in baterije ter ukrepi za okrepi-
tev sodelovanja med državo, industrijo in akademskimi ustanova-
mi za razvoj programov usposabljanja, ki bodo delavcem zagoto-
vila potrebna znanja za nove avtomobilske tehnologije.
Za dolgoročno konkurenčnost Slovenije v regiji in na mednaro-
dnem prizorišču pa so potrebni dodatni sistemski ukrepi.
Davčna politika mora biti usmerjena v spodbujanje gospodarske
rasti, kar pomeni nižje davčne obremenitve in boljše pogoje za
podjetja, ki ustvarjajo nova delovna mesta. Gospodarski krog zato
pričakuje, da bo vlada čimprej pripravila celovit predlog davčne
reforme, ki bo reševal ključne težave gospodarstva, vključno z
razbremenitvijo plač. Trenutno previsoke obremenitve plač, zlasti
zaradi progresivne dohodninske lestvice in odsotnosti razvojne
kapice, resno ogrožajo konkurenčnost slovenskih podjetij. Poleg
tega uvedba dodatnega 1-odstotnega prispevka za dolgotrajno
oskrbo (na strani delodajalca in delojemalca), ki bo prihodnje leto
še dodatno povečala prispevno stopnjo delodajalcev in deloje-
malcev na več kot 40 odstotkov, predstavlja resno oviro za razvoj
konkurenčnega gospodarstva.
Tudi zadnje sprejete davčne spremembe ne bodo prispevale k
stabilnosti davčnega okolja v Sloveniji in ne rešujejo ključnih izzi-
vov, s katerimi se gospodarstvo sooča - visoko obdavčitvijo dela,
premajhne investicije v raziskave in razvoj in nekonkurenčnost pri
privabljanju in zadrževanju ključnih kadrov, ki so nujno potrebni za
tehnološki razvoj in inovacije. Davčne olajšave za mlade strokov-
njake iz tujine so sicer dobrodošle, vendar nezadostne in v neena-
kopraven položaj postavljajo druge domače in tuje strokovnjake.
Gospodarski krog opozarja tudi na nekonkurenčnost pri cenah
energije, kar pomembno poslabšuje še nov sistem obračunavanja
omrežnin. Gospodarski krog zato poziva k nujnim spremembam na
področju novega sistema obračunavanja omrežnin, ki predvsem
industriji, ki dela 24 ur 7 dni na teden, ne omogoča prilagajanja in
bo zato močno povišal stroške poslovanja, prilagajanja pa ne omo-
goča tudi storitvenim dejavnostim, kot sta trgovina in gostinstvo.
Potrebne so spremembe, ki bodo omogočile večjo fleksibilnost
obračunavanja omrežnin predvsem za gospodarske subjekte, kar
bo omogočilo podjetjem lažje prilagajanje energetski porabi.
Na področju delovnopravne zakonodaje podjetja še vedno čakajo
na prepotrebne spremembe evidenc delovnega časa, ki so trenu-
tno preveč birokratske in povzročajo nepotrebne administrativne
ovire za podjetja. Namesto pretirane administracije bi bilo bolj
smiselno okrepiti nadzor na terenu, s čimer bi zagotovili večjo
učinkovitost in skladnost z zakonodajo.
Glede zaposlovanja tujcev, kjer je Gospodarski krog pozdravil po-
daljšanje začasne ureditve, uvedene z interventnim zakonom, do
konca decembra 2024, je potrebno še naprej izboljševati postop-
ke. Nujna je dodatna nadgradnja sistema, ki bo tujim delavcem
omogočala tudi opravljanje prevozov v tujini v času napotitve, s
čimer bi se podjetjem olajšalo poslovanje na mednarodnem trgu
in okrepilo konkurenčnost Slovenije.
Hkrati je ključnega pomena vzpostavitev učinkovite in sodobne dav-
čne uprave ter dolgoročno predvidljive gospodarske politike, ki bo
omogočila stabilno in konkurenčno okolje za tuje in domače vlagatelje.
Gospodarski krog sestavlja 17 gospodarskih in kmetijskih zdru-
ženj in organizacij v Sloveniji. M.L.
III SPLOŠNA ZAKONODAJA
Novosti pri implementaciji EU Uredbe o krčenju gozdov (2023/1115 - EUDR) - dostopna
posodobljena pojasnila na vprašanja
Člane smo že obveščali, da je Evropska komisija na začetku mese-
ca oktobra podala predlog zamika začetka izvajanja EU Uredbe
o krčenju gozdov (2023/1115 – EUDR; v nadaljevanju: Uredba),
in sicer za eno leto. Uredba bi se sicer za velika podjetja začela
uporabljati 30. 12. 2024, za mikro in mala podjetja pa 30. 6. 2025.
Predlog morata pred začetkom veljavnosti potrditi še Evropski par-
lament in Svet, pri čemer je Svet že izrazil podporo, Evropski par-
lament pa naj bi o tem odločal na plenarni seji v novembru 2024.
Ob tem je Evropska komisija objavila tudi smernice za izvajanje
določb Uredbe, zdaj pa so na voljo tudi posodobljena pojasnila
na najpogostejša vprašanja. Vzpostavlja se informacijski sistem
za elektronsko vlaganje izjav o potrebni skrbnosti (due dilligen-
ce). Prijave v sistem se bodo po podatkih Evropske komisije od-
prle novembra, uporabnikom so na voljo usposabljanja. Za mikro,
mala in srednje velika podjetja veljajo manj stroga pravila, prila-
gojene informacije so zanje objavljene na posebni spletni strani.
OBVEŠČA: Več podrobnosti o vsebini Uredbe in
vse omenjene dokumente ter povezave najdete na spletni strani
TZS, pod zavihkom »Okolje«. N.P.
3
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
III DELOVNOPRAVNA ZAKONODAJA
Pravica do odklopa – podrobnejša pojasnila in smernice
Obveščamo vas, da je Ministrstvo za delo, družino, socialne zade-
ve in enake možnosti objavilo podrobnejša pojasnila in smernice
za delodajalce glede ureditve pravice do odklopa.
Slovenija je ena izmed prvih držav, ki je lani novembra uzakonila
pravico do odklopa s sprejemom novele Zakona o delovnih raz-
merjih (novela ZDR-1D). Uzakonjena pravica do odklopa pomeni,
da mora delodajalec zagotoviti, da ne posega v prosti čas delavca
v času dnevnega ali tedenskega počitka, izrabe letnega dopusta ali
druge upravičene odsotnosti z dela. Delodajalci morajo ustrezne
ukrepe glede pravice do odklopa sprejeti do 16. novembra 2024.
Pravica do odklopa pomeni, da delavec v času izrabe pravice do
počitka oziroma upravičenih odsotnosti z dela v skladu z zako-
nom in kolektivno pogodbo oziroma splošnim aktom ne bo na
razpolago delodajalcu, hkrati pa tudi obveznost, da z namenom
konkretizacije te pravice delodajalec sprejme ustrezne ukrepe.
Podrobnejša pojasnila in smernice ministrstva z dne 16. 10. 2024
so na voljo na povezavi:
https://www.gov.si/novice/2024-10-16-pravica-do-odklopa-
-podrobnejsa-pojasnila-in-smernice/
Pogosta vprašanja in odgovori Ministrstva za delo,
družino, socialne zadeve in enake možnosti
1. Ali ureditev pravice do odklopa posega v možnosti deloda-
jalca glede organiziranja delovnega procesa, zlasti z vidika
urejanja delovnega časa, počitkov in drugih odsotnosti delav-
ca z dela?
Ureditev pravice do odklopa ne posega v pravico delodajalca, da
organizira delovni proces v skladu z določili delovnega časa, od-
mora in počitkov ter odsotnostmi, kot jih določa zakon, kolektivna
pogodba ali splošni akt.
2. Ali uzakonitev pravice do odklopa že a priori pomeni, da
delavci zunaj delovnega časa ne bodo več zavezani odgovar-
jati na klice in e-pošto delodajalca? Ali je to stvar dogovora z
delodajalcem?
Pravica do odklopa sicer izhaja iz že uveljavljenih institutov delov-
nega prava, in sicer efektivnega delovnega časa in časa upraviče-
nih odsotnosti z dela. Efektivni delovni čas je na podlagi zakona
namreč vsak čas, v katerem delavec dela, kar pomeni, da je na
razpolago delodajalcu in izpolnjuje svoje delovne obveznosti iz
pogodbe o zaposlitvi. V času izrabe pravice do počitka oziroma
upravičenih odsotnosti delavec ni na razpolago delodajalcu in ne
izpolnjuje svojih obveznosti iz pogodbe o zaposlitvi, zato tukaj s
pravico do odklopa ni vzpostavljen nov pravni položaj glede izra-
be delovnega časa. Ko gre za odgovor na vprašanje, ali uzakoni-
tev pravice do odklopa že a priori pomeni, da delavci zunaj delov-
nega časa ne bodo več zavezani odgovarjati na klice in e-pošto
delodajalca, je glede na predhodno navedeno treba pojasniti, da
v smislu biti na razpolago delodajalcu tega delavci v smislu de-
lovnih obveznosti že sedaj niso bili zavezani početi, s pravico do
odklopa pa je delodajalec za ta namen dolžan sprejeti ukrepe.
3. Predvideva ureditev pravice do odklopa izjeme od le-te?
Zakon pri pravici do odklopa ne predvideva izjem, saj temelji na
definiciji (efektivnega) delovnega časa in obdobjih počitka ter
upravičenih odsotnosti (ki pa so lahko različne ali drugačne glede
na specifične poklice ali dejavnosti), glede katerih mora deloda-
jalec z ukrepi zagotoviti, da delavec v času izrabe le-teh ne bo na
razpolago delodajalcu. Sama pravica do odklopa pa ne posega v
temelje ureditve instituta delovnega časa!
4. Kako pravica do odklopa vpliva na zagotavljanje pravice do
letnega dopusta?
V skladu z namenom pravice do letnega dopusta mora biti de-
lavcu zagotovljeno, da ima na voljo obdobje za počitek, da se
spočije od izvajanja nalog, ki jih ima na podlagi sklenjene po-
godbe o zaposlitvi. Pravica do odklopa pa delodajalca dodatno
zavezuje, da delavcu (z ustrezno sprejetimi ukrepi) zagotovi, da v
dogovorjenem času izrabe letnega dopusta ne bo na razpolago
delodajalcu.
5. Kako je z zagotavljanjem pravice do odklopa/kaj mora sto-
riti delodajalec, če ukrepi v kolektivni pogodbi na ravni dejav-
nosti niso določeni?
Če ukrepi, ki jih mora sprejeti delodajalec za zagotavljanje pra-
vice do odklopa, niso določeni s kolektivno pogodbo na ravni
dejavnosti, se določijo s kolektivno pogodbo ožje ravni (podjetni-
ško kolektivno pogodbo). Delodajalec na podlagi ZKolP v pisnem
predlogu za sklenitev kolektivne pogodbe opredeli vsebino ukre-
pov za zagotovitev pravice do odklopa, sindikat pa mora pisno
odgovoriti najpozneje v 30 dneh od prejema predloga. Postopek
za sklenitev kolektivne pogodbe se namreč v skladu z ZKolP zač-
ne na pisni predlog ene od strank.
6. Kako ravna delodajalec (s katerimi ukrepi zagotavlja pravi-
co do odklopa), ki ga ne zavezuje nobena kolektivna pogodba
na ravni dejavnosti?
Ukrepi, ki jih mora sprejeti delodajalec, se lahko določijo s kolek-
tivno pogodbo ožje ravni (podjetniško kolektivno pogodbo). Delo-
dajalec na podlagi ZKolP v pisnem predlogu za sklenitev kolektiv-
ne pogodbe opredeli vsebino ukrepov za zagotovitev pravice do
odklopa, sindikat pa mora pisno odgovoriti najpozneje v 30 dneh
od prejema predloga.
7. Kako ravna delodajalec, pri katerem sindikat ni organiziran?
V tem primeru mora delodajalec predlog ukrepov pred sprejetjem
posredovati v mnenje svetu delavcev oziroma delavskemu zau-
pniku. Svet delavcev oziroma delavski zaupnik mora podati mne-
nje v roku osmih dni, delodajalec pa mora pred sprejetjem ukre-
pov posredovano mnenje obravnavati in se do njega opredeliti.
8. Ali se pravica do odklopa nanaša na vse delavce ali je mo-
goče določene kategorije delavcev izvzeti iz ukrepov (npr.
poslovodne osebe ali vodilne delavce)?
Pravica do odklopa velja za vse delavce, saj ZDR-1 ne predvideva
izjem. Takšne izjeme tudi sicer ni mogoče utemeljiti z vidika obve-
znosti zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu. Se pa lahko glede
na specifike delovnega mesta oziroma vrste dela ukrepi drugače
uredijo za posamezne vrste dela, saj široka uporaba pravice do
odklopa ne pomeni, da so vsi delavci podvrženi enakim ukrepom
za zagotavljanje te pravice.
9. Kakšna mora biti vsebina sprejetih ukrepov, s katerimi de-
lodajalec delavcem zagotavlja pravico do odklopa?
V skladu z zakonsko ureditvijo pravice do odklopa mora deloda-
jalec sprejeti ustrezne ukrepe, s katerimi zagotovi, da delavec v
času izrabe pravice do počitka oziroma v času upravičenih odsot-
nosti z dela v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo oziroma
splošnim aktom ne bo na razpolago delodajalcu. Na podoben na-
čin, kot to določa že 47. člen ZDR-1 za primere ustreznih ukrepov
za zaščito delavcev pred spolnim in drugim nadlegovanjem ali
pred trpinčenjem na delovnem mestu, zakon določa le obveznost
sprejetja ustreznih ukrepov, ki pa jih tudi v primeru pravice do
odklopa (enako kot 47. člen ZDR-1) ne konkretizira. Če ukrepi ne
bodo določeni s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti, ki bo za-
vezovala delodajalca, bo izbira možnih ukrepov predmet dogovo-
ra s sindikatom pri delodajalcu. Če pri delodajalcu ni sindikata, bo
izbira ukrepov prepuščena delodajalcu in jih bo sprejel v skladu s
4
WWW.TZSLO.SI
predpisanim postopkom, pri čemer bo delodajalec z ukrepi moral
zasledovati cilj zagotavljanja pravice do odklopa (da delavec v
času izrabe pravice do počitka oziroma v času upravičenih odsot-
nosti z dela v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo oziroma
splošnim aktom ne bo na razpolago delodajalcu).
10. Pravico do odklopa bo v nekaterih poklicih, ki terjajo več
fleksibilnosti (zdravstvo, kultura, gasilci, mediji ...), težje za-
gotoviti, saj mora biti določen kader zaradi svojega dela ali
specifičnih znanj na drugačen način vpet v delovni proces kot
denimo delavec v proizvodnji. Kako urediti pravico do odklo-
pa v teh primerih?
Pravica do odklopa je neposredno povezana z ureditvijo (efektiv-
nega) delovnega časa, počitkov in odsotnosti delavcev, ki pa je
lahko v svojih temeljih glede na posebnosti dejavnosti ali poklica
urejena drugače od splošne ureditve v ZDR-1 oziroma v skladu s
posebnimi zahtevami poklica ali dejavnosti. Pravica do odklopa in
ukrepi za zagotavljanje le-te bodo tako odvisni od temeljne ure-
ditve delovnega časa, ki pa lahko naslavlja določene posebnosti
urejanja delovnega časa, počitka ter odsotnosti in določa meje
pravice do odklopa v skladu z le-temi.
11. Ali pravico do odklopa določa evropska direktiva ali gre
zgolj za priporočila? Katere države to pravico že imajo uzako-
njeno v svoji zakonodaji?
Pravica do odklopa trenutno ni določena z evropsko direktivo.
Evropski parlament je leta 2021 sprejel nezavezujočo resolucijo, v
kateri poziva Evropsko komisijo, da pripravi zakonodajni predlog
o pravici do odklopa, glede česar je bilo v letu 2024 izvedeno po-
svetovanje s socialnimi partnerji. Pravica do odklopa (v različnem
obsegu) je ob Sloveniji urejena še v naslednjih EU državah: Belgi-
ji, Franciji, Grčiji, Italiji, Portugalski, Slovaški, Španiji, Nizozemski
in Hrvaški.
12. Kaj lahko storijo delavci, ki jim delodajalec to pravico krši?
Se lahko obrnejo neposredno na Inšpektorat RS za delo?
Če delavec meni, da delodajalec ne izpolnjuje obveznosti iz de-
lovnega razmerja ali krši katero od njegovih pravic iz delovnega
razmerja, lahko uveljavlja individualno varstvo svojih pravic pri
delodajalcu v skladu z 200. členom ZDR-1. Pooblastilo za inšpek-
cijski nadzor nad izvajanjem določb ZDR-1, podzakonskih aktov,
kolektivnih pogodb in splošnih aktov delodajalca, ki urejajo de-
lovna razmerja, ima v skladu s predpisi, ki urejajo inšpekcijsko
nadzorstvo, Inšpektorat RS za delo, zato se lahko delavec s prija-
vo kršitve obrne tudi na njih.
Vir: Delno povzeto po spletni objavi Ministrstva za delo, družino,
socialne zadeve in enake možnosti z dne 16. 10. 2024. B.K., K.F.
VABI: 28. brezplačna TRGOVINKO-va delov-
nopravna klepetalnica
Vljudno vas vabimo na 28. brezplačno TRGOVINKO-vo delov-
nopravno klepetalnico, ki bo potekala dne 21. 11. 2024 s pri-
četkom ob 13.00 uri preko spletne aplikacije ZOOM (trajanje
približno do 14.00 ure).
28. TRGOVINKO-vo delovnopravno klepetalnico organizira TZS.
Program:
1. del: Novosti oziroma predvidene novosti s področja delov-
nopravne zakonodaje ter varnosti in zdravja pri delu
Kaj nas čaka v letu 2025?
Predstavitev bosta izvedli Barbara Krivic in Karmen Fortuna, prav-
ni svetovalki TZS.
Kotizacije NI! ZOOM povezavo na dogodek vam bomo na e-na-
slov, ki ga boste navedli ob prijavi, poslali uro pred začetkom do-
godka.
Naslednji termini TRGOVINKO-ve delovnopravne klepetalnice v
letu 2025:
16. januar 2025 ob 13.00 uri
20. februar 2025 ob 13.00 uri
20. marec 2025 ob 13.00 uri
17. april 2025 ob 13.00 uri
15. maj 2025 ob 13.00 uri
19. junij 2025 ob 13.00 uri
18. september 2025 ob 13.00 uri
16. oktober 2025 ob 13.00 uri
20. november 2025 ob 13.00 uri
Označite si termine za leto 2025 v svojem koledarju in se nam
pridružite v četrti sezoni klepetalnic! B.K., K.F.
III ŽIVILA
Program »ZaUpam – podpora trgovskim podjetjem za dodatno izboljšanje sestave živil
in spodbujanje zdravih izbir«
Predlog Uredbe o uporabi znaka »Dobra izbira« za
lažje prepoznavanje živila z ugodno hranilno sestavo
Obveščamo vas, da se je dne 15. 10. 2024 pričel postopek no-
tifikacije predloga Uredbe o uporabi znaka »Dobra izbira«
za lažje prepoznavanje živila z ugodno hranilno sestavo pri
Evropski komisiji. Obdobje mirovanja se zaključi 16. 1. 2025.
Predlog uredbe določa uporabo znaka »Dobra izbira« (v nadalj-
njem besedilu: znak) za lažje prepoznavanje živila z ugodno hra-
nilno sestavo, pogoje, ki jih mora živilo izpolnjevati pri uporabi
znaka, vključno z uporabo v medijih, grafični prikaz znaka, vzpo-
stavitev seznama živil z znakom, nadzor nad uporabo znaka in
globe za prekrške.
Uporaba znaka bo prostovoljna. Znak se bo lahko uporabljal za pred-
pakirano in nepredpakirano živilo ter živilo, pakirano za neposredno
prodajo, v skladu s pogoji uporabe znaka v skupinah živil in mejnimi
vrednostmi hranil v živilu iz Priloge 1, ki je sestavni del te uredbe.
Grafični prikaz znaka
Za živilo, ki bo izpolnjevalo pogoje iz uredbe, se bo uporabil gra-
fični prikaz znaka, ki je določen v Prilogi 2, ki je sestavni del te
uredbe. Znak je sestavljen iz grafičnega simbola v obliki črke Q, ki
pomeni prehransko kakovost živila (Quality), srčaste podobe v sre-
dini, napisa »DOBRA IZBIRA« in varnega prostora. Celostna gra-
fična podoba je določena v Prilogi 3, ki je sestavni del te uredbe.
5
ZBORNICA NOVIH PRILOŽNOSTI
Seznam živil pri ministrstvu
Ministrstvo, pristojno za zdravje (v nadaljnjem besedilu: ministr-
stvo), bo vzpostavilo in upravljalo seznam živil z znakom (v nadalj-
njem besedilu: seznam živil), ki bo dostopen na osrednjem sple-
tnem mestu državne uprave. Ministrstvo lahko za vzpostavitev
in upravljanje seznama živil na podlagi javnega poziva imenuje
skrbnika seznama živil (v nadaljnjem besedilu: skrbnik).
Seznam živil bo vseboval vsaj naslednje podatke o živilu:
ime živila;
seznam sestavin in podatki o hranilni vrednosti živila;
naziv nosilca živilske dejavnosti iz prvega odstavka 9. člena
te uredbe.
Pred vpisom živila v seznam živil se bo preverilo izpolnjevanje po-
gojev iz te uredbe. Nosilec živilske dejavnosti bo lahko, po vpisu
živila v seznam, začel z uporabo znaka.
Evidenca na ravni nosilca živilske dejavnosti
Nosilec živilske dejavnosti bo vodil evidenco o svojih živilih z upo-
rabo znaka, ki dokazujejo skladnost s to uredbo. Evidenca bo,
poleg podatkov iz tretjega odstavka 7. člena te uredbe, vsebovala
tudi količino proizvedenega živila, ki uporablja znak. Za živila z
določenimi mejnimi vrednostmi iz Priloge 1 te uredbe bo morala
evidenca vsebovati tudi analizne izvide, ki bodo dokazovali skla-
dnost živila z mejnimi vrednostmi in navedbo na deklaraciji. Nosi-
lec živilske dejavnosti bo pridobil analizne izvide v akreditiranem
laboratoriju najmanj enkrat letno v okviru notranjih kontrol.
Nadzor nad izvajanjem te uredbe bo opravljala Uprava RS za var-
no hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin.
Vabljeni, da si celoten predlog uredbe s prilogami ogledate na
spletni podstrani programa: https://www.tzslo.si/sl/projekti/pro-
jekti-v-teku/ZaUpam.
Hkrati vas vljudno vabimo, da se nam pridružite na stojnici Tr-
govinske zbornice Slovenije v okviru 18. Strateške konference
o trgovini dne 12. novembra 2024 na Brdu pri Kranju, kjer vam
bova za vse informacije o programu in aktivnostih na voljo vodja
projekta Mija Lapornik in sodelavka na projektu Karmen Fortuna.
M.L. K.F.
Program sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.
Iz Uradnega lista EU
Živila in krma
Uredba Komisije (EU) 2024/2597 z dne 4. oktobra 2024
o spremembi Priloge II k Uredbi (ES) št. 1333/2008 Evrop-
skega parlamenta in Sveta glede uporabe sorbinske kisline
(E200) in kalijevega sorbata (E202) ter Priloge kUredbi Ko-
misije (EU) št.231/2012 glede specifikacij za sorbinsko kislino
(E200), kalijev sorbat (E202) in propil galat (E310) - UL EU,
št. L 2024/2597 z dne 7. 10. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2598 zdne 4.oktobra
2024 o določitvi seznama tretjih držav ali njihovih regij, iz
katerih je dovoljen vstop nekaterih živali in proizvodov žival-
skega izvora, namenjenih za prehrano ljudi, vUnijo vskladu
zUredbo (EU)2017/625 Evropskega parlamenta in Sveta, kar
zadeva uporabo prepovedi uporabe nekaterih protimikrobnih
zdravil - UL EU, št. L 2024/2598 z dne 7. 10. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2614 z dne 30. sep-
tembra 2024 o določitvi pravil za uporabo Uredbe
(EU)2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta vzvezi zvpi-
som geografske označbe vregister Unije za geografske označ-
be (Lorraine (ZGO)) - UL EU, št. L 2024/2614 z dne 7. 10. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2615 zdne 30.septembra
2024 o določitvi pravil za uporabo Uredbe (EU) 2024/1143
Evropskega parlamenta in Sveta vzvezi zodobritvijo spremem-
be specifikacije proizvoda, ki ni manjša, za zaščiteno označbo
porekla Garda - UL EU, št. L 2024/2615 z dne 7. 10. 2024;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2596 z dne 4. oktobra
2024 ospremembi Izvedbenega sklepa (EU)2023/655 odo-
končni dodelitvi pomoči Unije po državah članicah za šolsko
sadje in zelenjavo ter za šolsko mleko za obdobje od 1.avgusta
2023 do 31.julija 2024 (notificirano pod dokumentarno števil-
ko C(2024) 6784) - UL EU, št. L 2024/2596 z dne 7. 10. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2609 z dne 7. oktobra 2024
ospremembi PrilogeII kUredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
napropamid, piridaben in tebufenpirad vali na nekaterih proi-
zvodih - UL EU, št. L 2024/2609 z dne 8. 10. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2612 zdne 7.oktobra 2024 ospre-
membi prilogII, III in IV kUredbi Evropskega parlamenta in Sveta
(ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za hitozan,
klopiralid, difenokonazol, ostanke destilacije maščob, flonika-
mid, hidrolizirane beljakovine in lavandulil senecioat v ali na
nekaterih proizvodih - UL EU, št. L 2024/2612 z dne 8. 10. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2619 z dne 8. oktobra 2024
ospremembi prilog II in III kUredbi Evropskega parlamenta
in Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov
za fosetil, kalijeve fosfonate in dinatrijev fosfonat vali na ne-
katerih proizvodih - UL EU, št. L 2024/2619 z dne 9. 10. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2633 z dne 8. oktobra 2024
ospremembi PrilogeII kUredbi Evropskega parlamenta in
Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti ostankov za
azoksistrobin, famoksadon, flutriafol, mandipropamid in me-
fentriflukonazol vali na nekaterih proizvodih - UL EU, št. L
2024/2633 z dne 9. 10. 2024;
Uredba Komisije (EU) 2024/2640 z dne 9. oktobra 2024
ospremembi in popravku Priloge II kUredbi Evropskega par-
lamenta in Sveta (ES) št.396/2005 glede mejnih vrednosti
ostankov za 1,4-dimetilnaftalen, difluorocetno kislino (DFA),
fluopiram in flupiradifuron vali na nekaterih proizvodih - UL
EU, št. L 2024/2640 z dne 10. 10. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2677 z dne 8. okto-
bra 2024 o spremembi prilog V in XIV k Izvedbeni uredbi
(EU)2021/404 glede vnosov za Združene države Amerike na
seznamih tretjih držav, njihovih ozemelj ali območij, skaterih
je dovoljen vstop pošiljk perutnine, zarodnega materiala pe-
rutnine ter svežega mesa perutnine in pernate divjadi vUnijo
- UL EU, št. L 2024/2677 z dne 10. 10. 2024;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2618 z dne 8. oktobra
2024 oodobritvi dajanja na trg proizvodov, ki vsebujejo gen-
sko spremenjeno koruzo DP202216, so iz nje sestavljeni ali
proizvedeni, vskladu zUredbo (ES) št.1829/2003 Evropskega
parlamenta in Sveta (notificirano pod dokumentarno številko
C(2024) 6941) - UL EU, št. L 2024/2618 z dne 10. 10. 2024;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2628 zdne 8.oktobra 2024
oobnovitvi odobritve dajanja na trg proizvodov, ki vsebujejo
gensko spremenjeno koruzo MON 89034 × 1507 × NK603,
so iz nje sestavljeni ali proizvedeni, vskladu zUredbo (ES)
št. 1829/2003 Evropskega parlamenta in Sveta (notificira-
no pod dokumentarno številko C(2024) 6915) - UL EU, št. L
2024/2628 z dne 10. 10. 2024;
Izvedbeni sklep Komisije (EU) 2024/2629 zdne 8.oktobra 2024
oobnovitvi odobritve dajanja na trg proizvodov, ki vsebujejo
gensko spremenjeno koruzo MON 89034 × 1507 × MON 88017
× 59122 in njenih osem podkombinacij, so iz njih sestavljeni ali
proizvedeni, vskladu zUredbo (ES) št.1829/2003 Evropskega
parlamenta in Sveta (notificirano pod dokumentarno številko
C(2024) 6892) - UL EU, št. L 2024/2629 z dne 10. 10. 2024.
6
WWW.TZSLO.SI
Rastline
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2632 zdne 8.oktobra
2024 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2022/1193 glede
ukrepov za vodo, ki se lahko okuži zRalstonia solanacearum
(Smith 1896) Yabuuchi et al. 1996 emend. Safni et al. 2014,
ukrepov, ki jih morajo sprejeti izvajalci poslovnih dejavnosti,
ter predloge za poročanje orezultatih preiskav - UL EU, št. L
2024/2632 z dne 9. 10. 2024;
Izvedbena uredba Komisije (EU) 2024/2636 zdne 8.oktobra
2024 ospremembi Izvedbene uredbe (EU)2022/1194 glede
odgovornosti izvajalcev poslovnih dejavnosti in predloge za
poročanje rezultatov preiskav Clavibacter sepedonicus (Spi-
eckermann & Kottho 1914) Nouiouietal. 2018 - UL EU, št. L
2024/2636 z dne 9. 10. 2024. K.F.
III IZOBRAŽEVANJE
Napoved prostih učnih mest za šolsko leto 2025/2026
Trgovinska zbornica Slovenije poziva delodajalce k napove-
di prostih učnih mest, ki bodo pri vas na voljo v šolskem letu
2025/2026 za opravljanje praktičnega usposabljanja dijakov.
Na podlagi zbranih napovedi bo TZS v nadaljevanju objavila raz-
pis prostih učnih mest za šolsko leto 2025/2026.
Skladno z navedenim vas vljudno prosimo, da nam preko spo-
dnjega obrazca posredujete vaše napovedi o številu učnih
mest, ki jih želite nuditi dijakom v šolskem letu 2025/2026 in
število dijakov, ki jih želite sprejeti na praktično usposablja-
nje z delom/praktično izobraževanje pri delodajalcu. Pri tem 1
učno mesto pomeni 1 delovno mesto, na katerem je lahko v enem
trenutku le en dijak.
Učna mesta lahko napoveste tudi tisti, ki teh učnih mest še nimate
verificiranih in nameravate podati vlogo za verifikacijo pogojev
za izvajanje praktičnega izobraževanja dijakov, pri čemer boste
lahko sprejeli dijake na usposabljanje, ko boste prejeli odločbo
o izpolnjevanju pogojev za izvajanje praktičnega izobraževanja
dijakov na učnem mestu.
Napoved je zgolj informativne narave in delodajalca ne zavezuje
k dejanski izvedbi predvidenega obsega praktičnega izobraže-
vanja dijakov. Razpis prostih učnih mest bo objavljen na spletni
strani TZS. Rok za oddajo obrazca »Napoved učnih mest« je
ponedeljek, 9. december 2024. T.R.
OBRAZEC - NAPOVED UČNIH MEST ZA POKLIC _____________________________
ZA ŠOLSKO LETO 2025/2026
Naziv in naslov podjetja:
Kontaktna oseba v podjetju: E-naslov:
Število predvidenih učnih mest Število predvidenih dijakov na učnih mestih:
Datum: Žig in podpis odgovorne osebe:
Obrazec »Napoved učnih mest« izpolnite za posamezni poklic, za katerega predvidevate, da boste ponujali učna mesta (obrazec lahko prilagodite
za en vpis podatkov podjetja in več vpisov učnih mest, lahko pa nam podatke posredujete tudi v kakšni drugi obliki, npr. v Word-ovem dokumentu ali
Excel tabeli). Obrazec/obrazce nam pošljite do vključno 9. decembra 2024 na naslov: Trgovinska zbornica Slovenije, Dunajska cesta 167, Ljubljana
ali na elektronski naslov: info@tzslo.si.
III AKADEMIJA TZS
A) Delavnica »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« -
on-line, 19. 11. 2024
Vljudno vabljeni, da se namdne 19. novembra 2024 med 9.00 in
10.30 uro, preko platforme ZOOM pridružite na delavnici »Trgo-
vina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje«.
Vsebina delavnice:
Razlaga osnovnih statističnih pojmov: populacija, vzorec,
vrste spremenljivk, indeksi.
Razumevanje uporabe indeksov pri merjenju trendov in primerjavah.
Kako najti in izkoristiti podatke o trgovini, ki so nam na voljo?
Kako ustvariti privlačne in informativne grafe?
Predavatelj: g. Primož Gorenc, mag. uporabne statistike, eko-
nomski svetovalec TZS
Splošni pogoji: Za člane je kotizacija brezplačna, za nečlane pa
znaša 50,00 EUR z DDV na udeleženca. Znesek kotizacije naka-
žite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027 8921 404 – sklic 3007.
Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko pošljete po pošti: TZS,
Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-naslov: info@tzslo.si. Zne-
sek vplačane kotizacije se vrne v primeru, da se pisno odjavite
vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delavnice! Kotizacijo povrnemo
tudi v primeru, da razpisane delavnice ne izvedemo, o čemer vas
bomo pravočasno obvestili, zato vas prosimo, da navedete ele-
ktronski naslov, kamor lahko sporočimo morebitne spremembe
oziroma odpoved. P.G., T.R.
B) Delavnica »Zlata pravila vodenja za povečanje prodaje v trgovinah« - 21. 11. 2024, Ljubljana
Vljudno vabljeni, da se namdne 21. novembra 2024 med 9.00
in 12.00 uro, v sejni sobi TZS, Dunajska cesta 167 v Ljubljanipri-
družite na delavnici »Zlata pravila vodenja za povečanje proda-
je v trgovinah«.
Ključni cilji delavnice:
boljše razumevanje vloge vodenja za povečanje prodaje,
izboljšanje načinov in veščin za vodenje prodaje,
praktični nasveti za povečanje prodaje v trgovinah.
7
WWW.TZSLO.SI
T – Informacije« so pripravili: Mija Lapornik, Barbara Krivic, Nika Pečevnik, Tanja Rudolf, Primož Gorenc in Karmen Fortuna. Uporaba in objava podatkov (delno ali v
celoti) je dovoljena le z navedbo vira. Odgovorna urednica: Karmen Fortuna. Lektoriranje: Karmen Fortuna. Izdajatelj »T-Informacij« je Trgovinska zbornica Slovenije,
Dunajska cesta 167, Ljubljana, tel.: 01 5898 212 ali 01 5898 213, e-naslov: info@tzslo.si, spletna stran: www.tzslo.si, TRR: SI56 0400 0027 8921 404 pri OTP banki d.d.
V skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost (UL RS, št. 13/11 – UPB, s spremembami in dopolnitvami) se za to publikacijo plačuje 5 % davek na dodano vrednost.
Komu je delavnica namenjena:
poslovodjem v trgovinah in
vodilnim v maloprodaji.
Program delavnice:
9.00-10.30
Vodenje prodaje kot odnos med ljudmi
Zakaj najboljši prodajalci običajno niso uspešni vodje?
Ključne vrednote in veščine vodenja za
povečanje prodaje
Izbira, usposabljanje in uvajanje sodelavcev
Komunikacija in motiviranje sodelavcev za
uspešno prodajo
10.30-10.45 Odmor
10.45-12.00
Ciljno vodenje za povečanje prodaje v trgovinah
Odkrivanje in reševanje težav pri prodaji v trgovinah
Formula uspeha = zadovoljni kupci + zadovoljni
zaposleni
10.45-12.00
Zakaj nas sposobni prodajalci zapustijo in kako
to preprečimo?
Odgovori na vprašanja udeležencev
Predavatelj:g. Jure Habbe.
Splošni pogoji:Za člane znaša kotizacija 60,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 120,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007.Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delavnice!
Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da razpisane delavnice ne
izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas pro-
simo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. T.R.
PRIJAVNICA
Izberite dogodek, ki se ga želite udeležiti (obkrožite):
a) Delavnica »Trgovina v podatkovni dobi: Osnove statistike za boljše odločanje« – on-line, 19. 11. 2024
b) Delavnica »Zlata pravila vodenja za povečanje prodaje v trgovinah« – 21. 11. 2024, Ljubljana
c) 28. brezplačna TRGOVINKO-va delovnopravna klepetalnica – on-line, 21. 11. 2024
d) Delavnica »Ko je vse nujno: Učinkovito obvladovanje sebe v času, ki nam je na voljo« – 26. 11. 2024, Ljubljana
Naziv in naslov podjetja:
Davčna številka: Matična številka:
Telefon: E-naslov (OBVEZNO*):
Ime in priimek udeležencev:
1. E-naslov:
2. E-naslov:
Datum: Podpis odgovorne osebe:
S podpisom potrjujemo, da so prijavljene osebe predstavniki navedenega podjetja. Posredovane osebne podatke bomo uporabljali samo za namen izvedbe tega
dogodka in obveščanja prijavljenih na dogodek ter posredovanje morebitnih gradiv.
C) Delavnica »Ko je vse nujno: Učinkovito obvladovanje sebe v času, ki nam je na voljo«
- 26. 11. 2024, Ljubljana
Vljudno vas vabimo na delavnico »Ko je vse nujno: Učinkovito
obvladovanje sebe v času, ki nam je na voljo«, ki bo potekala
dne 26. 11. 2024 od 9.00 do 13.00 ure v sejni sobi TZS, Du-
najska cesta 167, Ljubljana.
Kako se organizirati, ko je vse nujno? Kako med kopico stvari do-
ločiti prioritete? Kako se organizirati v času, ki nam je na voljo? Da-
nes se zdi, da nikoli ne moremo priti do konca spiska nalog in op-
ravil, zato je na mestu vprašanje kako se izvleči iz tega začaranega
kroga? Kako učinkovito obvladovati čas, ko pa ga nimamo dovolj?
Na delavnici ne bomo govorili o obvladovanju časa samega. V
resnici časa ne moremo obvladovati. Lahko pa se naučimo obvla-
dovati sebe v času, ki nam je na voljo. Pri odločanju čemu bomo
posvetili pozornost pa pomembno vlogo igrajo naša čustva, zato
je od naše čustvene inteligence (ne zgolj od načina organiziranja
nalog) odvisno, kako učinkoviti bomo pri izrabi svojega časa.
Na delavnici boste raziskovali:
Na kakšen način v največji meri izgubljate čas na delovnem mestu?
Kako vaša prepričanja vplivajo na to kako izrabljate svoj čas?
Kako se organizirati glede na nujnost in pomembnost nalog?
Kako ostati produktivno osredotočeni pri svojem delu?
Pri tem vas bo vodilaUrška Gerbajs, profesionalni coach in tre-
ner za osebni razvoj.
Splošni pogoji: Za člane znaša kotizacija 65,00 EUR z DDV na
udeleženca, za nečlane pa 130,00 EUR z DDV na udeleženca.
Znesek kotizacije nakažite na TRR pri OTP banki d.d.: 0400 0027
8921 404 – sklic 3007. Prijavnico in dokazilo o plačilu nam lahko
pošljete po pošti: TZS, Dunajska 167, 1000 Ljubljana ali na e-na-
slov: info@tzslo.si. Znesek vplačane kotizacije se vrne v primeru,
da se pisno odjavite vsaj 3 delovne dni pred izvedbo delavnice!
Kotizacijo povrnemo tudi v primeru, da razpisane delavnice ne
izvedemo, o čemer vas bomo pravočasno obvestili, zato vas pro-
simo, da navedete elektronski naslov, kamor lahko sporočimo
morebitne spremembe oziroma odpoved. T.R.