08. 10. 2008
2. strateška konferenca o trgovini
Kategorije:
Sporočila za javnost2. strateška konferenca o trgovini, katere organizatorja sta Trgovinska zbornica Slovenije in Ekonomska fakulteta v Ljubljani, je letos na Brdu pri Kranju potekala v duhu zanimivega "trikotnika rasti" med kupci, trgovci, in dobavitelji.
Več o dogodku na strani konference.
Trgovinska dejavnost v Sloveniji ustvari več kot tretjino vseh ustvarjenih prihodkov v Sloveniji in je tako posamično ena najmočnejših gospodarskih panog. Slaba četrtina vseh podjetij deluje v trgovinski dejavnosti, ki tako zaposluje 17 odstotkov vseh zaposlenih v gospodarstvu Slovenije. Trgovinska dejavnost prispeva z 12 odstotki k bruto družbenemu produktu, njen prispevek pa raste hitreje kot raste sam bruto družbeni produkt.
To je le nekaj statističnih izhodišč, ki so organizatorja Trgovinsko zbornico Slovenije in Ekonomsko fakulteto iz Ljubljane vodila pri pripravi vsebine že druge strateške konference. Strokovnjaki Ekonomske fakultete so vsebinsko in strokovno podprli program, ki ga sicer v svojem rednem delu izvaja Trgovinska zbornica, kot eden izmed nosilcev razvoja trgovinske dejavnosti. Danes reprezentativna zbornica združuje več kot 6.600 prostovoljnih članov, svoje poslanstvo pa izvaja preko vloge sogovornice državi pri ustvarjanju pozitivnega gospodarskega okolja in vloge partnerja trgovskim in drugih storitvenim podjetjem.
Otvoritvena nagovora sta podala predsednik TZS, Bojan Papič in dekan Ekonomske fakultete v Ljubljani, prof. dr. Dušan Mramor.
Slavnostni govornik letošnje konference je bil predsednik države RS, dr. Danilo Türk, ki je v nagovoru izpostavil pozitiven vpliv spremembe zborničnega sistema v Sloveniji, vlogo trgovine kot povezovalnega elementa združene Evrope in odgovornost trgovine, da s svojim ravnanjem ne ogroža interesov potrošnikov.
Direktorica Generalnega direktorata Evropske komisije za trgovino iz Bruslja, Signe Ratso je v svojem predavanju izpostavila ključne elemente trgovinske strategije rasti, opredelila odprtost EU tržišča glede na gospodarske dejavnosti in dogajanja v Evropi postavila v svetovno tekmo dogajanj. Pri oceni prihodnjega stanja se je zavzela za ohranitev tržne liberalizacije, izpostavila pa je bodoče vplive kot posledice klimatskih sprememb in s tem povezanih cen v kmetijstvu.
Organizatorji so aktualnim dogodkom v Sloveniji namenili celoten panel, ki je obravnaval verige v trgovini kot vertikalne odnose in kot globalni in lokalni izziv za trgovce in proizvajalce, ki kot dobavitelji lahko s premišljeno dolgoročno strategijo pridobijo pogajalsko moč in uravnotežijo razmerje moči v verigi. Konkretne primere je obrazložila Cecile Riverain z angleškega Institut for Grocery Development, primere iz domače prakse pa je povezovala doc. dr. Tanja Dmitroviæ iz Ekonomske fakultete.
Mnenje in vedenje porabnika je v ospredje postavil panel, ki ga je povezovala prof. dr. Maja Makovec Brenčič, sledile pa so panelne predstavitve treh slovenskih podjetij. Kakšni so trendi obnašanja porabnikov in kakšni so trendi v trgovini; na vse to so poskušali odgovoriti v diskusiji, uvodno predstavitev in svoje izkušnje pa je podala mag. Mateja Jesenek, članica uprave Mercatorja.
Trgovci so konferenco zaključili z okroglo mizo z naslovom Kupci, trgovci, dobavitelji: kjer se srečajo kupna moč, konkurenčnost in kakovost, ki jo je vodil Peter Frankl, urednik časnika Finance. Sodelujoči so ugotovili, da so vsi naslovni pojmi ključni elementi vsake strategije sodobne trgovine.
Konferenco je zaključila izvršna direktorica TZS, mag. Mariča Lah, ki je izpostavila ključne ugotovitve posameznih vsebin, odprte dileme pa opredelila kot vsebino prihodnje konference. Drugo konferenco je označila tudi kot svojevrsten mejnik v razvoju slovenske trgovine, ki ga simbolizira brošura »Trgovinski odsev«, ki jo je TZS izdala ob tej priložnosti.
Več informacij: Božena Drnovšek