14. 10. 2009

3. strateška konferenca v trgovini

Porabnik v središču spremenjenih pogojev poslovanja je tema današnje 3. Strateške konference v trgovini, v organizaciji Trgovinske zbornice Slovenija in Ekonomske fakultete v Ljubljani.

Porabnik v središču spremenjenih pogojev poslovanja je tema današnje 3. Strateške konference v trgovini, v organizaciji Trgovinske zbornice Slovenija in Ekonomske fakultete v Ljubljani.

Ob otvoritvi konference so predsednik Trgovinske zbornice Slovenije, Bojan Papič, dekan Ekonomske fakultete, prof. dr. Dušan Mramor in predsednik Republike Slovenije, dr. Danilo Türk podali vsak svoj pogled na spremenjene pogoje v obdobju recesije in finančne krize.  Vsem skupen pogled na čim uspešnejši in učinkovitejši izhod iz krize je prepoznavanje možnosti za nove poslovne rešitve, s poudarkom predvsem na izkoriščanju potenciala na trgih JV Evrope, tudi Bolgariji in Turčiji.

3-strateska-konferenca-1.jpg 3-strateska-konferenca-2.jpg

Spremenjeni porabnik v besedah ali dejanjih?

Trženjski monitor je nov kazalnik na slovenskem trgu, ki je nastal v okviru Društva za marketing Slovenije (DMS) ob pomoči družbe Valicon, kot odgovor na spremenjene pogoje poslovanja. Izvajali ga bodo dvakrat letno, spomladi in jeseni. Z njim želijo spremljati dogajanja tako z vidika vedenja in odločanja porabnikov kot tudi podjetij, v katerih se osredotočajo na področje trženja in njegovega razvoja. Namen je trženjski stroki in slovenski javnosti podati vpogled v trenutna, pa tudi v času primerljiva trženjska dogajanja med porabniki in podjetji. Podrobni rezultati raziskave bodo objavljeni 15. oktobra ob 11. uri na Gospodarski zbornici Slovenije.

Prof. dr. Maja Makovec Brenčič iz Ekonomske fakultete, predsednica DMS in Andraž Zorko, Valicon sta predstavila analizo, ki je pokazala, da v primerjavi z marcem 2009 slovenski porabnik v večji meri občuti in zaznava recesijo in sicer gre za zmanjšanje osebnih dohodkov na eni in višanje cen na drugi strani. Prav tako nam rezultati kažejo na bolj premišljene in cenovno ugodnejše nakupe. Porabnik se zaradi spremenjenih navad obnaša mnogo bolj racionalno, nakupe vse bolj načrtuje in vse več zahaja v diskontne trgovine.

Simon Starič je opozoril  na spremembe v obnašanju potrošnika v recesiji: poleg nakupa cenovno ugodnejših izdelkov je opaziti tudi odlaganje nakupov, nižja je frekvenca obiska trgovin, večji pa interes po promocijskih izdelkih, zdravje, dobro počutje in preživljanje prostega časa izgubljajo na pomenu. Janja Božič Marolt je predstavila indeks potrošniškega optimizma, ki se meri mesečno. Pokazal je veliko raznolikost optimizma.

Kako smo spremenili trženje?

Jure Konič, Rudnidis d.o.o. je povedal, da se je E. Leclerc na krizo prilagodil z dodatnim poudarkom  na obstoju kvalitetnih nizko-cenovnih izdelkov (konkurenca diskontim trgovinam) in na širokem asortimanu, ki se neprestano dopolnjuje, večjem komuniciranju preko oglasnih katalogov ali drugih medijev ter povečanju dnevnih akcij z velikimi popusti.

Danilo Ferjančič, Porsche Slovenija d.o.o., je zelo odkrito prikazal stanje v avtomobilski industriji. V januarju 2009 je bilo prodanih 22,24 odstotkov avtomobilov manj kot januarja leta 2008. Cene rabljenih vozil so se znižale od 30 (cenejši) do 42 odstotkov (dražji). Promet poslovanja se je aprila 2009 v primerjavi z aprilom 2008 zmanjšal za 30 odstotkov.  

Pred okroglo mizo na temo izzivov slovenske trgovine največjih trgovcev, je popoldansko sekcijo zaključil Alan Hillburg, predsednik in izvršni direktor Hillburg Associates in predavatelj na Univerzi v Californiji, ki je za obdobje krize posebej poudaril povečanje pomena zaupanja potrošnikov. Poudaril je pomen ciljnega komuniciranja do izbranih segmentov kupcev in ugotavljanje njihove učinkovitosti.

Nazaj