23. 02. 2010
Davek na motorna vozila ter ostale novosti na slovenskem avtomobilskem trgu
Kategorije:
Sporočila za javnostTZS - Sekcija za osebna motorna vozila je predstavila novo predsedstvo sekcije, novosti na področju obdavčitve motornih vozil ter aktualna gibanja na slovenskem avtomobilskem trgu.
Ljubljana, 23.2.2010
Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je na današnji novinarski konferenci obravnavala sledečo tematiko:
1) Novo predsedstvo Sekcije / članstvo
2) Aktualna gibanja na slovenskem avtomobilskem trgu
3) Davek na motorna vozila
4) Električna vozila – Slovenija
5) Vprašanja
1) Novo predsedstvo Sekcije / članstvo
Na zadnjem zboru 02.02.2010 je na osnovi pravilnika sekcija izvolila novo predsedstvo, ki kot do sedaj, šteje tri člane. Novi predsednik sekcije je za dobo enega leta postal g. Danilo Ferjančič – generalni direktor Porsche Slovenija d.o.o., podpredsednika sekcije pa sta dosedanji predsednik g. mag. David Jurič – generalni direktor Summit motors Ljubljana d.o.o. in novi član predsedstva g. Aleš Suhorepec – direktor prodaje Renault Dacia, predstavnik Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Spremembe v članstvu Sekcije 2009:
Podjetje Ski & Sea d.o.o. (Hummer) izstopilo iz članstva sekcije.
Sekcija predstavlja s svojimi člani približno 86% slovenskega avtomobilskega trga.
Cilj v letu 2010 je včlanitev znamk Opel in Chevrolet.
2) Aktualna gibanja na slovenskem avtomobilskem trgu
Trg osebnih vozil in lahkih gospodarskih vozil je v lanskem letu beležil upad prodaje, kar je razvidno iz prilog v prezentaciji.
3) Davek na motorna vozila
Državni zbor je sprejel nov Zakon o davku na motorna vozila, pri katerem je aktivno sodelovala tudi naša sekcija. Novi zakon začne veljati s 1. marcem in prinaša naslednje novosti:
- Davčne stopnje se določajo glede na emisije CO2 in dizelskih delcev ter EURO standard motorja,
- odprava obdavčitve rabljenih vozil v RS,
- razširitev obračunavanja DMV-ja preko davčne uprave,
- elektronska davčna evidenca,
- povračilo sorazmernega deleža DMV-ja tudi pri izvozu registriranih vozil.
in prednosti:
- ekološka obdavčitev,
- ni več preskokov v naslednji davčni razred,
- odprava potrebe po komisijski prodaji,
- konkretni ukrepi za preprečevanje davčnih utaj,
- možna prodaja rabljenih vozil v druge države,
- omejevanje uvoza ekološko najbolj spornih rabljenih vozil.
Zakon ima, po naših ocenah, še vedno nekaj pomanjkljivosti:
- Vprašljiva smiselnost pretirane progresivnosti obdavčitve
- Dosedanja najvišja obdavčitev 13%
- Po novem tudi do 37% (dizel Euro 4 brez filtra sajastih delcev),
- večji motiv za izogibanje obdavčitvi v Sloveniji,
- posledica bo nedoseganje fiskalnih in ekoloških ciljev zakona.
4) Električna vozila – Slovenija
Sekcija je predstavila tudi projekt električnih vozil, na katerem bo potrebno delati v naslednjih letih, saj gre pri vseh proizvajalcih vozil razvoj le-teh v smeri električnih vozil.
Smernice so predstavljene v prezentaciji.Sekretar
Mirko Fifolt, l.r.Predsednik sekcije
Danilo Ferjančič, l.r. - Vprašljiva smiselnost pretirane progresivnosti obdavčitve