04. 01. 2008
Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve v letu 2008
Kategorije:
Sporočila za javnostSkladno s Pravili pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejel Upravni odbor TZS, se zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve začne v ponedeljek, 7. januarja 2008 in traja do 21. januarja 2008. V obdobju razprodaje trgovec ne sme dajati popustov ali vršiti drugih akcij pri prodaji blaga, ki je predmet teh Pravil.
Datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec. Sezonska razprodaja v posamezni prodajalni lahko traja največ dva tedna. Skladno z 28. členom Zakona o varstvu potrošnikov mora podjetje razprodajo objaviti na krajevno običajen način. Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje.
Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji. Za objavo odstotka znižanja v razponu se šteje tudi, če se objava glasi npr. do 40%.
Po zaključku razprodaje določi trgovec eno ceno blaga, ki je lahko enaka ceni pred znižanjem ali znižani ceni.
Izpostavljamo letošnje NOVOSTI, ki izhajajo iz zadnjih sprememb Pravil:
- gre za popuste oziroma akcije trgovcev, ki jih lahko nemoteno nudijo potrošnikom do zadnjega dne pred pričetkom razprodaje, in takoj po zaključku omenjenih razprodaj tega blaga;
- prepoved dajanja popustov v obdobju razprodaje ne velja za popuste, ki jih trgovec daje skozi daljše časovno obdobje (npr. outleti…) in niso vezani na posamezno vrsto blaga oziroma za popuste, ki jih trgovec nudi za posamezno vrsto blaga najmanj tri mesece neprekinjeno pred začetkom razprodaje.
Člani TZS so ob sprejemu zadnjih novosti Pravil oblikovali stališče, da se kljub dajanju številnih popustov in akcij preko celega poslovnega leta, Pravila in s tem sezonske razprodaje ohranijo, saj gre za pozitiven minimalni standard enotnega obnašanja trgovskih subjektov v času trajanja razprodaje, ki ima naslednje ugodne učinke:
- enotni datum začetka sezonske razprodaje trgovcem ustreza – marketinški učinek;
- večja prodaja v prvih dneh razprodaje;
- zaščita potrošnika pri izvajanju razprodaje;
- ugoden učinek na gibanje cen.