04. 01. 2010
ZIMSKA RAZPRODAJA 2010
Kategorije:
Sporočila za javnostZimska razprodaja tekstilnega blaga in obutve se začne 4. januarja 2010
V primeru, da se trgovec odloči izvajati zimsko razprodajo tekstilnega blaga in obutve, mora upoštevati 28. člen Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila Trgovinske zbornice Slovenije pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve. Skladno s Pravili, zimsko razprodajo trgovec ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v mesecu januarju, torej 4. januarja 2010, trajanje razprodaje pa določi vsak trgovec skladno s svojo poslovno odločitvijo, pri čemer trajanje razprodaje ne sme trajati več kot 60 dni.
Kako se razprodaje razlikujejo od akcij, popustov in podobnih ugodnosti, ki smo jih zdaj vajeni že tekom celega leta?
V vseh navedenih primerih gre za nudenje cenovnih ugodnosti kupcem ter načine pospeševanja prodaje. Za razprodaje veljajo dodatna pravila, ki jih morajo trgovci upoštevati pri objavi razprodaje, načinu označitve cene. V primeru, da je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji.
Za razprodajo velja tudi ta posebnost, da imamo za tekstil in obutev dve sezonski razprodaji, poletno in zimsko, kjer imamo določen skupni datum začetka razprodaje.
Ali pretekle izkušnje kažejo, da ljudje izkoristijo razprodaje za ugodne nakupe ali je tega manj ravno zaradi akcij, popustov čez celo leto?
Izkušnje kažejo, da so kupci še vedno navajeni na sezonske razprodaje tekstila in obutve in, da še vedno izražajo pričakovanja v tej smeri. Ekonomsko gledano, pa se zaradi intenzivnega izvajanja drugih oblik prodaj po znižanih cenah opaža, da je ekonomski učinek, pa tudi obisk razprodaj manjši od tistega pred leti, ko so bile v obdobju pred začetkom razprodaj prepovedane ostale oblike prodaj po znižanih cenah.
Kako mora trgovec pravilno označiti blago in na kaj naj bodo pozorni kupci na razprodajah?
Podjetje, ki izvaja razprodajo, mora le - to objaviti na krajevno običajen način. Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji.
Kakšna so pravila v primeru, da kupec želi vrniti blago (primer, da ima blago okvaro in primer, ko kupcu blago ni všeč)?
Pravila v primeru, ko ima blago stvarno napako, so enaka kot običajno. Drugo pa je primer, ki ga navajate in se nanaša na postopek, ko kupec blago, ki ga je kupil v prodajalni vrne, ker mu ni všeč ali si je premislil. V tem primeru pa gre za poslovno odločitev trgovca ali bo ugodil želji potrošnika.
Več o razprodajah si lahko ogledate tukaj:
Nazaj