14. 10. 2010
4. Strateška konferenca o trgovini presegla vsa pričakovanja
Kategorije:
Sporočila za javnostLjubljana, 14.10.2010 - Trgovinska zbornica Slovenije je v sodelovanju z Ekonomsko Fakulteto Univerze v Ljubljani pripravila že 4. strateško konferenco o trgovini, katere nosilna tema so bili »Človeški viri in kakovost storitev v trgovini«. Ob otvoritvi konference so predsednica Trgovinske zbornice Slovenije, mag. Mariča Lah, prodekanja za razvoj Ekonomske fakultete v Ljubljani, prof. dr. Maja Makovec Brenčič in predsednik Republike Slovenije, dr. Danilo Türk podali vsak svoj pogled na pomembnost vloge človeških virov in kakovosti storitev za uspešno poslovanje v današnjih spremenjenih gospodarskih okoliščinah, kjer je glavni človek, z vsemi svojimi razsežnostmi in kupec s svojimi preferencami.
Trgovec na eni strani, kupec na drugi – kakšna je prava pot med njima?
Kako pravilno ravnati z zaposlenimi, spodbujati intelektualni kapital podjetij in graditi motiviranost zaposlenih, da dosežemo glavni izziv trgovine – zadovoljitev potreb sodobnega potrošnika, so bile nosilne teme konference. Svoje izkušnje, poglede in vizije so ob vodenju prof. dr. Maje Makovec Brenčič delili; Aleksander Svetelšek, predsednik uprave Petrola, Aleš Černe, direktor Hervisa, Bojan Papič, generalni direktor Lesnine in bivši predsednik TZS, Feliks Wiesser, direktor podjetja Drava Trading iz Avstrije ter član predsedstva Slovenske gospodarske zveze v Avstriji, Helena Draškovič, direktorica Magistrata International ter mag. Vera Aljančič Falež, članica uprave za strateški razvoj kadrov in organizacije v Mercatorju, med drugim nagrajena tudi kot najuspešnejša kadrovska menedžerka. Ni potrebno posebej poudariti, da je bila debata ob okrogli mizi zelo zanimiva in polna iskrivih misli.
O konkretnih primerih iz prakse je spregovorila gospa Mathilde Tabary, odgovorna za kadre in razvoj pri Francoskem podjetju Carrefour. Podjetje Carrefour Group je drugi največji trgovec na svetu in prvi trgovec v Evropi, ki ima preko 15.500 trgovin v 34 različnih državah sveta. To so podatki, ki vzbujajo spoštovanje in dajejo motivacijo za nadaljnje delo. Globalni pogled na trgovce in kupce pa je podala vodja področja za socialne zadeve, Eurocommerce iz Bruslja, ga. Ilaria Savoini.
Dolgoročni izzivi ustvarjanja in ohranjanja kupcev so vzporednica izzivom pri uspešnem vodenju človeških virov in zagotavljanju njihove motiviranosti pri zagotavljanju kakovostnih storitev. Svoj pogled na kakovost v trgovini na drobno in vlogo kadrov pri zagotavaljanju kakovosti sta podali prof. dr. Iča Rošek ter prof.dr. Nada Zupan iz Ekonomske fakultete v Ljubljani.
Primera iz prakse sta pokazala pomembno vez med vodenjem človeških virov in kakovostjo storitev v trgovini. Kako ustvarjajo in ohranjajo kupce v Baby centru sta predstavila Jure Tomc in Saša Fürst iz Baby Centra. V Tušu preko dobre kadrovske strategije sledijo načelu znati (ustrezno izobražen in usposabljen kader), hoteti (ustrezna motiviranost in nagrajevanje zaposlenih), vendar tudi spremljati uspešnost, dosegati cilj, ki so zadovoljni kupci. Primer Tuša sta predstavila Jana Škrinjar, kadrovska direktorica, Tuš Holding in David Kovačič, direktor maloprodaje, Engrotuš.
Dogodka se je udeležilo skoraj 500 domačih podjetnikov, trgovcev ter s trgovino povezanih dejavnosti. Dober glas o odličnih predavanjih domačih in tujih strokovnjakov se širi v tujino, saj se je letos na konferenci registriralo veliko tujih podjetij ter več deset ambasad in veleposlaništev od Belgije, Francije, južne Evrope in Balkana preko Egipta do Nepala, ki iščejo priložnosti za povezovanje s slovenskimi podjetji.
Prezentacije predavateljev
Ilaria Savoini, EuroCommerce, Bruselj, PDF format, 1,3 MB
Mathilde Tabary, Carrefour, Francija, PDF format, 3,1 MB
prof. dr. Iča Rojšek, Ekonomska fakulteta, UL, PDF format, 750 KB
prof. dr. Nada Zupan, Ekonomska fakulteta, UL, PDF format, 1,3 MB
Jure Tomc, direktor, in Saša Fürst, vodja marketinga, Baby Center, PDF format, 1,1 MB
Jana Škrinjar, kadrovska direktorica, Tuš Holding in David Kovačič, direktor maloprodaje, Engrotuš , PDF format, 1,1 MB